GRUPA 3-LATKÓW „SMERFY” 08.04.2021r. (CZWARTEK) „PLANETA ZIEMIA”

Dowolny taniec przypiosence Fasolki „Zielone Ufoludki”.

 

Przedszkolaki zachęcam do dowolnych improwizacji ruchowychprzy piosence.

 

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=2sKI0K226Xk

 

 

Nauka rymowanki „Ziemianasza planeta”.

 

Zwrócenie uwagi dzieci na nazwę planety, na którejżyją. Wypowiadanie nazwy z różną intonacją
i różnym natężeniem głosu.Powtarzanie rymowanki fragmentami ze słuchu.

 

Ziemia to nasza planeta

i na niej wszyscy mieszkamy.

Jest domem dla ludzi i zwierząt,

więc za to ją bardzo kochamy.

 

 

Zabawy ruchowe z muzyką.

 

Zachęcam do zabaw ruchowych z muzyką „Skaczemy,biegniemy – wygibasy”.

 

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

 

Słuchanie opowiadania N.Usenko „UFO”.

 

Posłuchajcie opowiadania i spróbujcie zapamiętać,jak się skończyła ta historia.

 

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku naporanny spacerek.
– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polancestoi ogromny talerz!
Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?
– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.
– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający.Nazywa się UFO.
– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.

Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęłypokazywać coś na migi.

– Zepsuły się im baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia.– Nie mogą lecieć dalej. 

– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Lurencjapodniosła swoją czarodziejską różdżkę.
Niestety, za pierwszym razem wyczarowałyjej się ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim – maszynka do golenia.

– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęłaLaurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki.

Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie zgłów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.

– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. –Rusz głową!

– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżkąw czoło.

W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkienietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.

– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły dotalerza. – Pęki, pęki, pa, pa!

– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i dzięki,dzięki” – wyjaśniła Klarcia. – A „pa, pa” – to sama wiesz.

W chwilę później talerz, machając skrzydłami ipowiewając ogonem, zniknął w chmurach.
– Tym razem naprawdę ci się udało –powiedziała Klarcia.
– Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.
– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

 

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 

Przedszkolaki, uważnie słuchałyście opowiadania?Spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

 

- Co zobaczyła wróżka Laurencja w parku?

- Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?

- Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

- Jak się zakończyła ta historia?

 

 

Zabawa ruchowa „Tyle samo”.

 

Przedszkolaki zaproście do wspólnej zabawy Rodziców irodzeństwo.

Dzieci stoją w jednym końcu wyznaczonego terenu,Rodzic w drugim naprzeciwko dzieci. Rodzic klaszcze,
a dzieci słuchają, liczą iprzesuwają się do przodu o tyle kroków, ile razy klasnął Rodzic. Zabawa kończysię,
gdy dzieci dojdą do Rodzica.

 

 

Ćwiczenia plastyczne „Ziemia – zielona planeta”.

 

Do tej zabawy potrzebne będą: zielone kartki wkształcie koła, obrazki z kolorowych gazet, klej.

Dzieci przyklejają na zielonych kartkach w kształciekoła obrazki przedstawiające rośliny, zwierzęta, ludzi powycinane przez Rodzica z kolorowych czasopism. Oglądają powstałe prace. Wypowiedzi dzieci na temat: Co(kogo) można zobaczyć (spotkać) na Ziemi?

 

 

Karty pracy.

 

Przeliczanieelementów w zakresie 4, porównywanie wielkości przedmiotów, ćwiczeniausprawniające
percepcję wzrokowo – ruchową.

 

Linki:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki10.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki3.jpg

 

 

Miłej pracy!