Dowolny taniec przypiosence Fasolki „Zielone Ufoludki”.
Przedszkolaki zachęcam do dowolnych improwizacji ruchowychprzy piosence.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=2sKI0K226Xk
Nauka rymowanki „Ziemianasza planeta”.
Zwrócenie uwagi dzieci na nazwę planety, na którejżyją. Wypowiadanie nazwy z różną intonacją
Ziemia to nasza planeta i na niej wszyscy mieszkamy. Jest domem dla ludzi i zwierząt, więc za to ją bardzo kochamy.
Zabawy ruchowe z muzyką.
Zachęcam do zabaw ruchowych z muzyką „Skaczemy,biegniemy – wygibasy”.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Słuchanie opowiadania N.Usenko „UFO”.
Posłuchajcie opowiadania i spróbujcie zapamiętać,jak się skończyła ta historia.
Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku naporanny spacerek. Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęłypokazywać coś na migi. – Zepsuły się im baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia.– Nie mogą lecieć dalej. – To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Lurencjapodniosła swoją czarodziejską różdżkę. – Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęłaLaurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki. Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie zgłów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać. – Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. –Rusz głową! – Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżkąw czoło. W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkienietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon. – Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły dotalerza. – Pęki, pęki, pa, pa! – To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i dzięki,dzięki” – wyjaśniła Klarcia. – A „pa, pa” – to sama wiesz. W chwilę później talerz, machając skrzydłami ipowiewając ogonem, zniknął w chmurach.
Rozmowa na temat opowiadania.
Przedszkolaki, uważnie słuchałyście opowiadania?Spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
- Co zobaczyła wróżka Laurencja w parku? - Dlaczego ufoludki wylądowały w parku? - Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek? - Jak się zakończyła ta historia?
Zabawa ruchowa „Tyle samo”.
Przedszkolaki zaproście do wspólnej zabawy Rodziców irodzeństwo. Dzieci stoją w jednym końcu wyznaczonego terenu,Rodzic w drugim naprzeciwko dzieci. Rodzic klaszcze,
Ćwiczenia plastyczne „Ziemia – zielona planeta”.
Do tej zabawy potrzebne będą: zielone kartki wkształcie koła, obrazki z kolorowych gazet, klej. Dzieci przyklejają na zielonych kartkach w kształciekoła obrazki przedstawiające rośliny, zwierzęta, ludzi powycinane przez Rodzica z kolorowych czasopism. Oglądają powstałe prace. Wypowiedzi dzieci na temat: Co(kogo) można zobaczyć (spotkać) na Ziemi?
Karty pracy.
Przeliczanieelementów w zakresie 4, porównywanie wielkości przedmiotów, ćwiczeniausprawniające
Linki: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki10.jpg https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ufoludki3.jpg
Miłej pracy! |