ANEKSY DO PZO w czasie COVID-19

ANEKSY
DO PRZEDMIOTOWYCH ZASAD OCENIANIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ 

W ZESPOLE SZKÓŁ W WÓLCE PODLEŚNEJ
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 



JĘZYK POLSKI (KLASY IV - VIII)


1.      Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

2.      Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób (Teams, Classroom, e-dziennik) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne (w tym plagiat) oceniane będą na ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

3.      Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale  czasowym.

4.      Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

5.      Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

6.  Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego  są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

7.      Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

8.      Test ze znajomości lektury uczeń pisze tylko raz. Ocena jest ostateczna i nie podlega poprawie.

9.      Uczniowie piszą wypracowania domowe w pliku tekstowym lub ręcznie, następnie odsyłają do nauczyciela (plik, zdjęcie). Ocena z wypracowania domowego nie podlega poprawie.

10.   Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

11.   Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line np. Teams, Skype. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

12.   Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

13.   Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu i ćwiczeń bez żadnych konsekwencji.

14.   Za pięć aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

15.   Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „ –„  może otrzymać za nieprzygotowanie  potrzebnych materiałów na lekcję , niekompletność zadań domowych, notatek.

16.   Uczeń raz w semestrze może otrzymać ocenę za terminowość i systematyczność, która zgodnie z zapisem w statucie szkoły wyrażona jest oceną celującą, bardzo dobrą lub dobrą pod warunkiem spełnienia wymagań edukacyjnych.

17.    Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

Ważność oceny w każdym trybie nauczania (stacjonarne, zdalne, hybrydowe) będzie określana wagą – średnia ważona.

Formy aktywności

Waga

konkurs

1-5

praca klasowa, sprawdzian, test, test z lektury, wypracowanie klasowe,

4

dłuższe kartkówki, odpowiedź ustna, czytanie, dyktando

3

krótsza kartkówka, recytacja, terminowość i systematyczność,

2

dłuższe zadania domowe, projekt, aktywność

2

krótkie zadanie domowe,

inne – mały projekt, referat, prezentacja

1

 

Średnia

Ocena

1,59 i niżej

Niedostateczny

1,6 – 2,79

Dopuszczający

2,8 – 3,79

Dostateczny

3,8 – 4, 69

Dobry

4,7 – 5,49

Bardzo dobry

od 5,5

Celujący

 

Warunkiem uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, niezależnie od formy nauczania, jest:

1.  wysoka frekwencja na zajęciach z danego przedmiotu z wyjątkiem długotrwałej choroby;

2.  przystąpienie do wszystkich wymaganych przez nauczyciela prac pisemnych i uzyskanie z nich ocen pozytywnych

3.  skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy

4.  oddanie wyznaczonych prac plastycznych, ręcznych, projektowych itp.

5.  otrzymanie co najmniej 90% możliwych do uzyskania punktów z pisemnego sprawdzianu obejmującego swoim zakresem treści programowe z danego roku/semestru szkolnego zgodnie z wymaganiami na ocenę, o którą się ubiega.

 

W czasie nauczania hybrydowego łączy się zasady oceniania stacjonarnego i zdalnego.



MATEMATYKA (kl. IV - VIII)

1.  Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

3.  Uczeń ma obowiązek odrabiać zadania domowe w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne oceniane będą na ocenę niedostateczną.

4.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.  Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

7.  Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego są zapowiadane

z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

8.  Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

9.  Uczniowie odrabiają zadania domowe w zależności od polecenia nauczyciela - w zeszycie, ćwiczeniach lub przesyłają we wskazany sposób poprzez platformę Teams - zakładka "Prace". Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

10.  Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

11.  Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line za pośrednictwem platformy Teams. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

12.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

13.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu i ćwiczeń bez żadnych konsekwencji.

14.  Za pięć aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

15.  Za pięć „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za nieprzygotowanie potrzebnych materiałów na lekcję, niekompletność zadań domowych, notatek.

16.   Ocena semestralna i roczna nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

17.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona.

Formy aktywności

Waga

praca klasowa, sprawdzian, test

4

dłuższe kartkówki

3

kartkówka

2

odpowiedź ustna lub dłuższa pisemna

2

aktywność, zadanie domowe, inne – mały projekt, prezentacja

1


18. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach online na platformie Teams.



TECHNIKA (kl. IV-VI)

1.  Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

3.  Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób (platforma Teams) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, projekty, które zostaną ocenione. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.

4.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, test na platformie on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.  Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

7.  Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

8.  Uczniowie odrabiają zadania domowe, wykonują pracę wytwórczą, w zależności od polecenia nauczyciela w zeszycie lub przesyłają we wskazany sposób poprzez platformę Teams - zakładka “Prace”. Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

9.  Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

10.  Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line na platformie Teams. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

11.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

12.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu, podręcznika bez żadnych konsekwencji.

13.  Za trzy aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

14.  Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za nieprzygotowanie potrzebnych materiałów na lekcję, niekompletność zadań domowych, notatek.

15.   Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój i zaangażowanie ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

16.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona zgodnie z WSO.






INFORMATYKA (kl. IV-VIII)

1.  Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

3.  Uczeń ma obowiązek odrabiać zadania domowe w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne oceniane będą na ocenę niedostateczną.

4.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.  Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

7.  Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

8.  Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny. Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

9.  Uczniowie odrabiają zadania domowe w zależności od polecenia nauczyciela - w zeszycie lub przesyłają we wskazany sposób poprzez platformę Teams - zakładka "Prace". Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

10. Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line za pośrednictwem platformy Teams. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

11. Ocena z ćwiczeń praktycznych będzie uzyskiwana jeśli uczeń w terminie wskazanym przez nauczyciela prześle plik w zakładce Prace za pośrednictwem platformy Teams. Brak wysłanego pliku w terminie będzie skutkowało oceną niedostateczną za dane ćwiczenia.

12.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

13.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu, podręcznika bez żadnych konsekwencji.

14.  Za trzy aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

15. Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za nieprzygotowanie potrzebnych materiałów na lekcję, niekompletność zadań domowych, notatek.

16.   Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój i zaangażowanie ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

        17.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona zgodnie z WSO.

        18. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach online w aplikacji Teams.


FIZYKA (kl. VII - VIII)

Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

3.  Uczeń ma obowiązek odrabiać zadania domowe w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne oceniane będą na ocenę niedostateczną.

4.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.  Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

7.  Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

8.  Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny. Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

9.  Uczniowie odrabiają zadania domowe w zależności od polecenia nauczyciela - w zeszycie lub przesyłają we wskazany sposób poprzez platformę Teams - zakładka "Prace". Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

10. Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line za pośrednictwem platformy Teams. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

11. Ocena z ćwiczeń praktycznych będzie uzyskiwana jeśli uczeń w terminie wskazanym przez nauczyciela prześle plik w zakładce Prace za pośrednictwem platformy Teams. Brak wysłanego pliku w terminie będzie skutkowało oceną niedostateczną za dane ćwiczenia.

12.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

13.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu, podręcznika bez żadnych konsekwencji.

14.  Za trzy aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

15. Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za nieprzygotowanie potrzebnych materiałów na lekcję, niekompletność zadań domowych, notatek.

16.   Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój i zaangażowanie ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

        17.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona zgodnie z WSO.

        18. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach online w aplikacji Teams.


BIOLOGIA (KL. V - VIII)

1. Oceny wystawiane są zgodnie z obowiązującym w szkole systemem wagowym, a oceny cząstkowe zgodnie z obowiązującym systemem procentowym.

2. Uczeń  wykazuje się swoją wiedzą i umiejętnościami poprzez:

·         Obowiązkowe zapisywanie w zeszycie tematów lekcji, wszystkich zadań i ćwiczeń zleconych przez nauczyciela. Uczestniczenie w zajęciach online na Teams lub innym ustalonym z nauczycielem komunikatorze.

·         Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania, ćwiczeń, zadań domowych, prezentacji, plakatów, itp.) wyznaczonych przez nauczyciela i przesłanie ich w formie załącznika na Teams lub inny ustalony komunikator  w razie problemów w ostateczności na e dziennik mailem w określonym terminie.Niedotrzymanie tego terminu jest równoznaczne z oceną niedostateczną.

·         Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości na Teams czy w ostateczności na e dziennik

·         Wykonanie zadań na platformie edukacyjnej Teams lub inny ustalony komunikator

·         Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na Teams lub innym komunikatorze ustalonym przez nauczyciela.

·         Rozwiązywanie testów sprawdzających wiedzę (kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych) na platformie Teams lub inny ustalony przez nauczyciela.

·         Informacja na temat testów sprawdzających wiedzę umieszczana będzie zawsze tydzień wcześniej. Określona zostanie dokładną datą i godziną testu (oraz czas jaki będzie przeznaczony na test np. 15 min) tak aby uczniowie mogli dostosować potrzebę skorzystania z komputera do innych domowników.

·         Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w innym ustalonym terminie przez nauczyciela.

·         Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę

·         Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających wiedzę tylko jeden raz (w ciągu 2 tygodni od jej uzyskania). Warunkiem tej poprawy jest uzupełniony zeszyt.Ocena z poprawy wpisywana jest do e dziennika.

·         Nie poprawia się ocen z kart pracy, notatek, zadań domowych, kartkówek.

·         Korzystanie przez ucznia z prac innych osób (bez podania źródeł) – plagiat, skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do zajęć oraz brak zadania jeden raz.

·         Uczeń może otrzymać ocenę za aktywność pięć plusów „+” ocena bardzo dobra, trzy „-: minusy ocena niedostateczna.

            

 GEOGRAFIA (KL. V - VIII)

1.Oceny wystawiane są zgodnie z obowiązującym w szkole systemem wagowym, a oceny cząstkowe zgodnie z obowiązującym systemem procentowym.

2.Uczeń  wykazuje się swoją wiedzą i umiejętnościami poprzez:

·         Obowiązkowe zapisywanie w zeszycie tematów lekcji, wszystkich zadań i ćwiczeń zleconych przez nauczyciela. Uczestniczenie  w zajęciach online na Teams  lub innym ustalonym przez nauczyciela komunikatorze.

·         Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania, ćwiczeń, zadań domowych, prezentacji, plakatów, itp.) wyznaczonych przez nauczyciela i przesłanie ich w formie załącznika na Teams, w razie problemów w ostateczności na e dziennik mailem w określonym terminie. Niedotrzymanie tego terminu jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej.

·         Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości na Teams czy w ostateczności na e dziennik

·         Wykonanie zadań na platformie edukacyjnej Teams lub inny ustalony komunikator.

·         Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na Teams lub innym komunikatorze ustalonym przez nauczyciela.

·         Rozwiązywanie testów sprawdzających wiedzę (kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych) na platformie Teams lub innym komunikatorze ustalonym przez nauczyciela.

·         Informacja na temat testów sprawdzających wiedzę umieszczana będzie zawsze tydzień wcześniej. Określona zostanie dokładną datą i godziną testu (oraz czas jaki będzie przeznaczony na test np. 15 min) tak aby uczniowie mogli dostosować potrzebę skorzystania z komputera do innych domowników.

·         Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w innym ustalonym terminie przez nauczyciela.

·         Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.

·         Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających wiedzę tylko jeden raz (w ciągu 2 tygodni od jej uzyskania).Warunkiem tej poprawy jest uzupełniony zeszyt. Ocena z poprawy wpisywana jest do e dziennika.

·         Nie poprawia się ocen z kart pracy, notatek, zadań domowych, kartkówek.

·         Korzystanie przez ucznia z prac innych osób (bez podania źródeł) – plagiat, skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do zajęć oraz brak zadania jeden raz.

·         Uczeń może otrzymać ocenę za aktywność pięć plusów „+” ocena bardzo dobra, trzy „-: minusy ocena niedostateczna.

CHEMIA  kl. VII

  1. Oceny wystawiane są zgodnie z obowiązującym w szkole systemem wagowym, a oceny cząstkowe zgodnie z obowiązującym systemem procentowym.

  2. Uczeń  wykazuje się swoją wiedzą i umiejętnościami poprzez:

·         Obowiązkowe zapisywanie w zeszycie tematów lekcji, wszystkich zadań i ćwiczeń zleconych przez nauczyciela. Uczestniczenie w zajęciach online na Teams lub innym ustalonym przez nauczyciela komunikatorze.

·         Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania, ćwiczeń, zadań domowych, prezentacji, plakatów, itp.) wyznaczonych przez nauczyciela i przesłanie ich w formie załącznika na Teams, w razie problemów w ostateczności na e dziennik mailem w określonym terminie. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej.

·         Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości na Teams czy w ostateczności na e dziennik

·         Wykonanie zadań na platformie edukacyjnej Teams lub inny ustalony komunikator.

·         Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na classroom, Teams lub innym komunikatorze ustalonym przez nauczyciela.

·         Rozwiązywanie testów sprawdzających wiedzę (kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych) na platformie Teams lub innym komunikatorze ustalonym przez nauczyciela.

·         Informacja na temat testów sprawdzających wiedzę umieszczana będzie zawsze tydzień wcześniej. Określona zostanie dokładną datą i godziną testu (oraz czas jaki będzie przeznaczony na test np. 15 min) tak aby uczniowie mogli dostosować potrzebę skorzystania z komputera do innych domowników.

·         Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w innym ustalonym terminie przez nauczyciela.

·         Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.

·         Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających wiedzę tylko jeden raz (w ciągu 2 tygodni od jej uzyskania). Warunkiem tej poprawy jest uzupełniony zeszyt. Ocena z poprawy wpisywana jest do e dziennika.

·         Nie poprawia się ocen z kart pracy, notatek, zadań domowych, kartkówek.

·         Korzystanie przez ucznia z prac innych osób (bez podania źródeł) – plagiat, skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do zajęć oraz brak zadania jeden raz.

·         Uczeń może otrzymać ocenę za aktywność pięć plusów „+” ocena bardzo dobra, trzy „-: minusy ocena niedostateczna.

  

RELIGIA (klasy IV -VIII)

Ocena

Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

  • Ocena i jej uzasadnienie podane ustnie (lub pisemnie, poprzez komunikator) do wiadomości uczniów ma charakter motywujący do dalszej pracy. W dzienniku odnotowana stopniem

  • Przy niektórych zadaniach, elementach składowych oceny uwzględniona będzie samoocena uczniów bądź ocena dokonana przez rodzica/opiekuna (na podstawie kryteriów ustalonych przez nauczyciela)

  • Uczeń ma obowiązek uczestniczyć w zajęciach on line z wykorzystaniem platformy Teams.

Ocenie podlegają:

1. Pisemne prace kontrolne (testy, sprawdziany, kartkówki)

·         Prace pisemne (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego  są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. 

Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających wiedzę tylko jeden raz (w ciągu 2 tygodni od jej uzyskania). Ocena z poprawy wpisywana jest do e dziennika.

  • Uczniowie znają zakres materiału przewidzianego do kontroli.

  • Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line (Teams) które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale  czasowym.

  • Kartkówki - zakres ich materiału obejmuje nie więcej niż trzy jednostki lekcyjne lub materiał podstawowy (ocena z kartkówki traktowana jest na równi z oceną z odpowiedzi).

  • Uczniowie, którzy nie wezmą udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązani są do napisania go w innym ustalonym terminie przez nauczyciela.

2. Odpowiedzi ustne objęte zakresem materiału z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line np. Teams. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

3.Praca domowa

  • Wykonane zadania pisemne (karty pracy, zadania w „Zeszycie ćwiczeń”, plakaty, itp.) uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób (Teams lub inny ustalony komunikator) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Prace zostaną ocenione. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.

  • Dopuszczalne 2 braki zadania w semestrze.

  • Nie poprawia się ocen z kart pracy, notatek, ćwiczeń.

  • Uczniowie mają również możliwość wykonywania zadań dodatkowych – należy przesłać je formie załącznika na Teams w określonym terminie

4. Pacierz: ocena ze znajomości podstawowych prawd wiary zdobywana podczas odpowiedzi ustnej lub pisemnej (tzw. „Mały katechizm” wynikający z podstawy programowej danej klasy)

5. Zeszyt -  podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.                                                                                                                                6. Aktywność :znaczona w dzienniku liczbą i zamieniana na ocenę „5 aktywności (+)” bardzo dobry, „3 braki aktywności ( -)”  niedostateczny.                                                                                 7. Pilność, systematyczność.

  • Dopuszczalne 1 nieprzygotowanie  ucznia do zajęć w semestrze

  • ·Uczeń raz w semestrze może otrzymać ocenę za terminowość i systematyczność, która zgodnie z zapisem w statucie szkoły wyrażona jest oceną celującą, bardzo dobrą lub dobrą pod warunkiem spełnienia wymagań edukacyjnych.

  Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

·         Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona.


 

 

 JĘZYK ANGIELSKI I JĘZYK NIEMIECKI

 (kl. III - VIII)

1.  Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły

3.  Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób ( e-dziennik, Teams ) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne  oceniane będą na ocenę niedostateczną.

4.  Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach online na Teams oraz posiadania sprawnego mikrofonu i kamery..

5.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

6.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

7.  Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

8.  Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

9.  Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

11.  Uczniowie piszą zadania domowe w pliku tekstowym lub ręcznie, następnie odsyłają do nauczyciela (plik, zdjęcie). Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

12.  Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

13.  Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

14.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

15.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu i ćwiczeń bez żadnych konsekwencji.

16.  Za pięć  aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

17.  Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–‘’ może otrzymać za nie przygotowanie potrzebnych materiałów na lekcję, niekompletność zadań domowych, notatek.

18.   Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

19.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona wg kryteriów zawartych w PZO.

 

 


HISTORIA (kl. IV - VIII) WOS kl. VIII

  1. Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

  2. Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie  polecenia, zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. 

  3. Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób (zakładka PRACE) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne oceniane będą na ocenę niedostateczną.

  4. Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale  czasowym.

  5. Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

  6. Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym
    lub pisemnym.

  7. Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego  są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. 

  8. Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny. 

  9. Warunkiem poprawy oceny jest uzupełniony zeszyt: tematy, zapisy/notatki, zadania domowe

  10. Uczniowie piszą dłuższą wypowiedź w zakładce PRACE. Ocena z niej  nie podlega poprawie.

  11. Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi.

  12. Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line na platformie teams. Wyższą ocenę ma możliwość uzyskać uczeń przy kolejnym zapytaniu przez nauczyciela. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

  13. Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

  14.  Raz w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu i ćwiczeń bez żadnych konsekwencji.

  15. Za pięć aktywności lub prac domowych krótkich/ „+”/uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. 

  16. Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności, zadań domowych. „ –„  może otrzymać za nieprzygotowanie  potrzebnych materiałów na lekcję , niekompletność zadań domowych, notatek.

  17.  Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy. 

  18. Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona.

Formy aktywności

Waga

praca klasowa, sprawdzian, test

4

dłuższe  wypowiedzi/rozprawki, wypracowania nt historyczne czy obszerne kartkówki

3

kartkówka, 

3

odpowiedź ustna 

3

aktywność,

zadanie domowe,

inne – mały projekt, referat, prezentacja

1-2

 

       19. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach online na platformie teams z włączoną kamerką i sprawnym mikrofonem   

20.Warunkiem uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, niezależnie od formy nauczania, jest:

1.  wysoka frekwencja na zajęciach z danego przedmiotu z wyjątkiem długotrwałej choroby;

2.  przystąpienie do wszystkich wymaganych przez nauczyciela prac pisemnych i uzyskanie z nich ocen pozytywnych

3.  skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy

4.  oddanie wyznaczonych prac plastycznych, ręcznych, projektowych itp.

5.  otrzymanie co najmniej 90% możliwych do uzyskania punktów z pisemnego sprawdzianu obejmującego swoim zakresem treści programowe z danego roku/semestru szkolnego zgodnie z wymaganiami na ocenę, o którą się ubiega.


              .


EDB (kl. VIII)

1.     Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.     Podczas zdalnego nauczania uczeń ma zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

3.     Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób i miejsce (Teams, e-dziennik lub inny ustalony komunikator) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, notatki, zadania, projekty, prezentacje, które zostaną ocenione. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne oceniane będą na ocenę niedostateczną.

4.     Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale  czasowym, przy włączonej kamerze.

5.     Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.     Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym

lub pisemnym.

7.     Sprawdzian, testy wiedzy podczas nauczania zdalnego  są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

8.     Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

9.     Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

10. Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu i ćwiczeń bez żadnych konsekwencji.

11. Za pięć aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

12. Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności.

   „ –„  może otrzymać za nie przygotowanie  potrzebnych materiałów na lekcję,

  niekompletność zadań domowych, notatek, nieterminowość.

Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy, zaangażowania, sumienności, terminowość.

Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE (kl. IV - VIII)

 

 

1. Podczas zdalnego nauczania waga ocen pozostaje bez zmian.

2. Podczas kształcenia na odległość uczeń ma obowiązek wykonywać przesyłane ćwiczenia, zestawy ruchowe i zlecone przez nauczyciela zadania.

3. Niektóre z zaordynowanych prób ruchowych będą zweryfikowane po powrocie do szkoły.

4. Obowiązkiem ucznia jest przesyłanie nauczycielowi informacji zwrotnych (przez Teams, e-dziennik lub inny ustalony komunikator) oraz – tym samym sposobem - w terminie wyznaczonym przez nauczyciela, odpowiedzi na zadania teoretyczne (z zakresu higieny, diety, pracy mięśni, doboru ćwiczeń, edukacji zdrowotnej itp.).

5. Pięć aktywności ucznia to cena bardzo dobra.

6. Pięć braków w kontaktach (potwierdzeniach, informacjach zwrotnych) będzie traktowane jako ocena cząstkowa niedostateczna.

7. Ocena jest jawna i może być opatrzona komentarzem nauczyciela.

8. Ocena śródroczna i roczna nie jest oceną arytmetyczną wynikającą z ocen cząstkowych. Uwzględnia przede wszystkim zaangażowanie ucznia, sumienność i jego terminowość. 


MUZYKA

kl. 4 -7

Sposoby komunikacji

Uczniowie komunikują się z nauczycielem przy pomocy e-dziennika i narzędzia  Teams

Materiały, instrukcje i zadania będą wysyłane  w dniu kiedy uczniowie mają zaplanowaną lekcję i mają obowiązek zapoznać się z nimi w tym czasie oraz wykonać polecenia możliwie najszybciej, tak aby nie powodować zaległości i nawarstwienia zadań.

Sporadycznie materiał dla uczniów będzie udostępniany też na epodreczniki.pl


1.  Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Na prośbę nauczyciela uczeń przesyła zdjęcie notatki na maila lub  w inny wygodny dla ucznia sposób ustalony z nauczycielem.

3.  Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób (Teams ) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, projekty, które zostaną ocenione. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.

4.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.  Każda ocena jest jawna.

7.  Ewentualne Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

8.  Uczniowie piszą zadania domowe w pliku tekstowym lub pdf  lub ręcznie, wykonują pracę wytwórczą, następnie odsyłają do nauczyciela (plik, zdjęcie). Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

9.  Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

10.  Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line przez Teams 

11.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

12.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego.

13.  Za trzy aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

14.  Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za niekompletność zadań domowych, notatek.

15.   Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój i zaangażowanie ucznia. Wynika przede wszystkim z zaangażowania  w wykonywanie zadań, zdobytych umiejętności i wiadomości oraz  sumienności w wywiązywaniu się z obowiązków.

16.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona zgodnie z WSO.


PLASTYKA

kl. 4-7


Sposoby komunikacji

Uczniowie komunikują się z nauczycielem przy pomocy e-dziennika i  narzędzia Teams

Materiały, instrukcje i zadania będą wysyłane  w dniu kiedy uczniowie mają zaplanowaną lekcję i mają obowiązek zapoznać się z nimi w tym czasie oraz wykonać polecenia możliwie najszybciej, tak aby nie powodować zaległości i nawarstwienia zadań. Dla prac plastycznych przewiduje się tydzień czasu na realizację. Zdjęcie pracy plastycznej uczeń przesyła nauczycielowi.

Sporadycznie materiał dla uczniów będzie udostępniany też na epodreczniki.pl


1.  Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.  Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Na prośbę nauczyciela uczeń przesyła zdjęcie notatki na maila lub  w inny wygodny dla ucznia sposób ustalony z nauczycielem.

3.  Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób (Teams ) oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, projekty, prace plastyczne, które zostaną ocenione. Nie dotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną.

4.  Nauczyciel może przygotować kartkówkę, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.  Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.  Każda ocena jest jawna.

7.  Ewentualne Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

8.  Uczniowie piszą zadania domowe w pliku tekstowym lub ręcznie lub wykonują pracę plastyczną, wykonują pracę wytwórczą, następnie odsyłają do nauczyciela (plik, zdjęcie). Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

9.  Kartkówki z trzech ostatnich lekcji; traktowane są jako ocena z odpowiedzi i nie podlegają poprawie.

10.  Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line przez Teams 

11.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

12.  Dwa razy w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego,

13.  Za trzy aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

14.  Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za niekompletność zadań domowych, notatek.

15.   Ocena semestralna i roczna nie jest oceną arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój i zaangażowanie ucznia. Wynika przede wszystkim z zaangażowania w wykonywanie zadań,  opanowanych umiejętności i zdobytych wiadomości oraz  sumienności w wywiązywaniu się z obowiązków.

16.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona zgodnie z WSO.


PRZYRODA KL. IV

 

 

1.   Na czas nauczania zdalnego wagi ocen pozostają bez zmian.

2.   Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek zapisywać w zeszycie tematy lekcji, wszystkie zadania i ćwiczenia zlecone przez nauczyciela. Będą one sprawdzane po powrocie do szkoły.

3.   Uczeń ma obowiązek odrabiać zadania domowe w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest jednoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne oceniane będą na ocenę niedostateczną.

4.   Nauczyciel może przygotować kartkówkę, sprawdzian, test na platformach on-line, które uczniowie piszą w wyznaczonym terminie i w określonym przedziale czasowym.

5.   Nie ma nowych kryteriów oceny. Wiele z obecnych form można dopasować do nauczania na odległość.

6.   Każda ocena jest jawna i opatrzona komentarzem nauczyciela – ustnym lub pisemnym.

7.   Prace klasowe (sprawdziany, testy wiedzy) podczas nauczania zdalnego są zapowiadane

z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

8.   Sprawdziany i testy podlegają poprawie tylko raz w ciągu dwóch tygodni od podania oceny.

9.   Uczniowie odrabiają zadania domowe w zależności od polecenia nauczyciela - w zeszycie, ćwiczeniach lub przesyłają we wskazany sposób poprzez platformę Teams - zakładka "Prace". Ocena z zadania domowego nie podlega poprawie.

10.  Kartkówki są z trzech ostatnich lekcji.

11.  Ocena z odpowiedzi obejmuje wiadomości z trzech ostatnich lekcji. Ocenę ustną uzyskuje uczeń podczas połączenia on-line za pośrednictwem platformy Teams. Uczeń jako ochotnik może zgłosić się do odpowiedzi.

12.  Przy wystawianiu oceny śródrocznej (rocznej) brane są pod uwagę oceny poprawione.

13. Jeden raz  w semestrze uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, brak zadania domowego, brak zeszytu i ćwiczeń bez żadnych konsekwencji.

14.  Za trzy aktywności „+”uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą.

15.  Za trzy „-” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z aktywności. „–„ może otrzymać za nieprzygotowanie potrzebnych materiałów na lekcję, niekompletność zadań domowych, notatek.

16.   Ocena semestralna i roczna nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych, uwzględnia przede wszystkim rozwój ucznia. Wynika z zakresu opanowanych umiejętności, zdobytych wiadomości oraz wkładu pracy.

17.  Ważność oceny będzie określana wagą – średnia ważona.

Formy aktywności

Waga

praca klasowa, sprawdzian, test

4

dłuższe kartkówki

3

kartkówka

2

odpowiedź ustna lub dłuższa pisemna

2

aktywność, zadanie domowe, inne – mały projekt, prezentacja

1

 

18. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach online na platformie Teams.

 


PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASY I-III

 ( edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna, edukacja społeczno - przyrodnicza, edukacja plastyczna, edukacja muzyczna,  edukacja techniczna, wychowanie fizyczne, edukacja informatyczna )  

Ocena bieżąca ucznia w klasach I-III wystawiania jest za:

- sprawdziany, testy integrujące treści poszczególnych edukacji – 1 raz w semestrze całodzienne (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem);                                

- comiesięczne sprawdziany

- pisanie z pamięci – klasa I – II semestr;

- pisanie z pamięci lub ze słuchu – kl. II i III – 1 raz w tygodniu;

- wypowiedzi i ćwiczenia ustne uczniów;

- wypowiedzi i ćwiczenia pisemne uczniów;

- zadania domowe ustne i pisemne;

- prowadzenie ćwiczeń;

- prowadzenie zeszytów;

- zadania domowe;

- aktywność podczas zajęć edukacyjnych;

- za dodatkowe zadania i ćwiczenia.

2. Uczeń może poprawić (jeden raz) każdą ocenę, z każdej edukacji  po uzgodnieniu terminu   i  sposobu poprawy z  nauczycielem.

3. Każda ocena poparta jest informacją nauczyciela, co uczeń umie, potrafi, jakie ma braki, nad czym ma pracować i w jaki sposób.

4. Dopuszczalne jest 3-krotne nieprzygotowanie uczniów do zajęć w semestrze  z każdej edukacji.

5. Dopuszcza się 3-krotny brak stroju gimnastycznego w ciągu semestru.

6. Podczas zajęć z wychowania fizycznego, edukacji plastycznej, edukacji technicznej              i edukacji muzycznej ocenianie uwzględnia przygotowanie do zajęć, zaangażowanie oraz wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.

7. Na koniec roku szkolnego uczniowie i rodzice otrzymują pisemną informację o proponowanych poziomach osiągnięć  (ocenach) z poszczególnych edukacji i ocenie z zachowania; ocena klasyfikacyjna semestralna i roczna z zajęć edukacyjnych

 i zachowania jest oceną opisową.

 

SYSTEM OCENIANIA OBOWIĄZUJĄCY W CZASIE KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ (nauczanie zdalne)


Sprawdzanie i ocenianie w kl. 1-3 w czasie kształcenia na odległość:

W czasie nieobecności uczniów w szkole obowiązuje:

- ocena do dziennika  za aktywną pracę z poszczególnych edukacji w czasie zajęć na platformie Teams:

- ocena prac wysyłanych drogą elektroniczną;

- samoocena dziecka;

- ocena wiadomości i umiejętności uczniów podczas pracy na platformie edukacyjnej- Teams;

- ocena z zachowania – za pracę domową, aktywność i zaangażowanie podczas zajęć, wywiązywanie się z obowiązków;


Ocena  wykonanych ćwiczeń i zadań w zeszytach ćwiczeń, zeszytach przedmiotowych, dodatkowych ćwiczeniach, na kartach pracy, prac plastycznych i technicznych po dostarczeniu do szkoły.

 

SYSTEM OCENIANIA OBOWIĄZUJĄCY W CZASIE KSZTAŁCENIA HYBRYDOWEGO

W czasie kształcenia hybrydowego obowiązują zasady oceniania stacjonarnego i zdalnego.