GRUPA 3-LATKÓW „SMERFY” 13.04.2021r. (WTOREK) „DRZEWA WOKÓŁ NAS”

Dowolny taniec przy piosence „Ziemia, wyspazielona”.

 

Przedszkolaki, zachęcam do dowolnych improwizacji ruchowych przypiosence.

 

Link do nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc

 

 

Słuchanie rymowanki Małgorzaty Skrobacz „Smutnedrzewko”.

 

Dzieci, posłuchajcie uważnie rymowanki i spróbujcie ocenić postępowaniechłopca.

 

Drzewko małe w parku stało,

gałązkami poruszało.

W jego listkach ptak śpiewał

i przytulał się do drzewa.

Przyszedł jednak urwis mały,

zerwał listki dla zabawy,

a nożykiem w miękkiej korze

wyrył napis „Chcę nad morze”.

Drzewko bardzo się smuciło,

łzy zielone wciąż roniło.

Czy tak można, zuchu mały,

niszczyć drzewka dla zabawy?

 

Ocenianie postępowania chłopca: wyjaśnienie, dlaczego nie wolno niszczyćdrzew.

 

 

Zabawa dydaktyczna „Budowa drzewa”.

 

Proszę, aby Rodzic wskazał i nazwał poszczególne elementy drzewa: korzeń,pień, gałęzie, liście. Następnie dzieci wymieniają nazwy drzew, któreznają, lub tworzą nazwy na zasadzie syntezy kolejnych sylab wypowiedzianych
przez Rodzica, np.: brzo-za, to-po-la, ja-błoń. Przedszkolaki spróbujcieodpowiedzieć na pytanie:
Jakie jest drzewo?

 

Link do pomocy: ilustracja przedstawiająca budowę drzewa:

https://pm19leszno.przedszkolna.net/pliki/plik/budowa-drzewa-1592175840.jpg

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam do zabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu„Najpierw skłon – wygibasy”.

 

Link do nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

 

Ćwiczenia graficzne „Niedokończone drzewko”.

 

Do tej zabawy potrzebne będą: sylweta drzewa, zielone, papierowe listki,klej.

Przedszkolaki, pokolorujcie brązową kredką pień i gałęzie, następniedoklejcie listki (wycięte z kolorowego papieru przez Rodzica) na gałązkachwedług własnego pomysłu.

 

Link do pomocy plastycznych:

https://i.pinimg.com/564x/33/57/d0/3357d0010bd631aaa66aaa95a771c64e.jpg

 

 

Karty pracy: szlaczki, dopasowywanie cieni,przeliczanie elementów w zbiorze w zakresie 4 i więcej.

 

Linki:

https://i.pinimg.com/originals/51/35/1d/51351d0e8202efea63d321efa0332b8f.jpg

https://i1.wp.com/eduzabawy.com/wp-content/uploads/2020/03/DzienZiemiDopasujCienie-2.jpeg?w=636&ssl=1

https://i.pinimg.com/originals/d1/20/06/d120064f8f7e2d1212303cabe130d00c.png

 

 

Miłej pracy!

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

 

WitajcieKochani!!!

 

Mamnadzieję, że zobaczymy się na żywo w przyszłym tygodniu, a póki co poćwiczymy iutrwalimy to, co już znacie.

 

Zacznijmy odostatniej piosenki. Zaśpiewajcie i pokazujcie ruchy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=n-x1fGJtViA

 

 

Pamiętacie nazwy ubrań? Oto one: T-shirt, socks,shoes, dress, trousers, shorts. Zakręćcie kołem i nazwijcie te ubrania, którepamiętacie.

 

https://wordwall.net/pl/resource/1622177/angielski/clothes-elementary

 

 

A teraz porana części ciała. Poznaliście head, shoulders, knees,toes, eyes, ears, mouth, nose.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

 

Na dziśwystarczy.

 

Goodbye!!See you! Kisses!!

 

MagdalenaPanek