GRUPA 3-LATKÓW „SMERFY” 14.04.2021r. (ŚRODA) „CHCEMY, BY WOKÓŁ BYŁO CZYSTO”

Zabawa „Dobrze czy źle?”.

 

Przedszkolaki, posłuchajcie zdań wypowiadanych przez Rodzica. Oceńciepostępowanie dzieci, które wykonują
różne czynności. Jeśli postępują one właściwie,trzy razy wypowiedzcie słowo tak, rytmicznie klaszcząc.
Natomiast, jeśliniewłaściwie, tupiecie na przemian jedną i drugą nogą i wypowiadacie trzy razy słowo nie. Np.:

 

- Kasia wrzuciła papierek do kosza.

- Tomek wybił kamieniem szybę.

- Gabrysia zrywała gałązki z drzewa.

- Grześ podlał kwiatki.

 

 

Słuchanie opowiadania Marii Kownackej „Brodadziada Drzeworada”.

 

Przedszkolaki, posłuchajcie opowiadania a dowiecie się, jak chłopiecbędzie pomagał chronić las.

Łukaszek,syn drwala z leśnego domku, wybrał się do lasu na jagody i grzyby. Wziął kubeczek na jagody i grzyby i ruszył w stronę lasu. Długo,długo wędrował leśnymi ścieżkami. Wreszcie dotarł do miejsca, gdzie rosło dużosmacznych jagód
i grzybów.
- Ojej, jagody, jagody, grzyby! Jak ich wiele, ojej, jakie to szczęście tyleich znaleźć! Pozbieram jagody i zaraz nazbieram grzybów! Hurra!!! Tra la la la -jakie piękne żołędzie.
- Aaa… Nagle tuż przy Łukaszu ktoś ziewnął, coś szarpnęło i ktoś zawołałdudniącym głosem: - Ej, hej! Kto mnie budzi? Kto po lesie chodzi? Kto mi w samo południe depcze po mojej brodzie i to w biały dzień? Zaraz go pochwycę izamienię
w pień!
Spod liści wygramolił się cudak leśny i stanął przed chłopcem. Pod Łukaszemnogi się zatrzęsły ze strachu.

- Dzieńdobry. To ja, Łukasz syn drwala. Ja sobie pójdę i oddam… oddam grzyby i jagodyteż oddam, tylko niech mnie pan puści.
- No, no, nie tak szybko, moja rybko. Zaraz sobie z Tobą chwilkę porozmawiam.Nie bój się mnie przecież nie jestem taki straszny.
- No chyba nie… te piękne zielone włosy, ma pan wspaniały płaszcz z liści i dłuuugą brodę. Mój dziadek też ma brodę,
ale nie taką długą. A kim pan jest?
- Jestem dziad Drzeworad! Strażnik lasu. Bronię tu każdej trawki i nie lubię,by mi deptano po brodzie!
- Przepraszam pana, ale nie zauważyłem tej brody.
Nie lubię, gdy ktoś w lesie wyprawia wrzaski, śmiechy, gdy płoszy zwierzęta,zrywa liście. Nie lubię, gdy rozrzuca się śmieci, łamie się gałęzie, niszczydrzewa.
- Oj, ja też tego nie lubię! A co stało się z tym drzewem, dziadzieDrzeworadzie?  Dlaczego jest takiesmutne? 
- Bo ludzie połamali mu młode gałązki.
- A to drzewo jest zdrowe i uśmiechnięte! 
- Tak bo obudziłem się w samą porę i wygoniłem z lasu chuliganów. Niestety, samjuż nie daję rady.
– Dziadzie Drzeworadzie, ja ci pomogę! Ja też znam las i będę go bronił.
A teraz pozbieram śmieci.
- Jeśli tak, to bardzo się cieszę i dziękuję ci, Łukaszku. Nazbieraj sobienajładniejszych jagód i grzybów.
- Dziękuję, już zawsze będę strzegł lasu przed szkodnikami!
- Pamiętaj, Łukaszu, kto mi depcze po brodzie, tego ślimak pobodzie…. Cha, cha,cha, cha...
Dziad zaśmiał się wesoło i zniknął w gęstwinie.
- O, nie ma dziada Drzeworada. Pamiętam, co mu obiecałem - od dzisiaj będę sięopiekował lasem.
Dzieci, a czy wy pomożecie dziadowi?

 

 

Rozmowana temat opowiadania:

 

Spróbujcieodpowiedzieć na pytania!

 

- Po coŁukaszek wybrał się do lasu?

- Kogospotkał w Lesie?

- Jakchłopiec będzie pomagał chronić las?

 

 

Ćwiczeniaruchowe.

 

Zachęcam donauki tańca zygzaka z wykorzystaniem nagrania „Taniec zygzak – wygibasy”.

 

Link donagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

 

Ćwiczenia liczbowe „Policz elementy – ułóż tylesamo”.

 

Do tej zabawy potrzebne będą patyczki.

 

Rodzic układa przed sobą z patyczków proste sylwety drzew. Dzieci liczą,z ilu patyczków ułożył poszczególne sylwety i układa przed sobą takie same, ztakiej samej liczby patyczków.

 

 

Zachęcam do obejrzenia filmów edukacyjnych „Co nam daje las?” oraz„Wędrówki skrzata Borówki – las mieszany”.

 

Link do filmu „Co nam daje las?”

https://www.youtube.com/watch?v=GVxiSJ-E8HM&t=28s

 

Link do filmu „Wędrówki skrzata Borówki – lasmieszany”.

https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4

 

 

Karty pracy: labirynt, rysowanie po śladzie.

 

Linki:

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2018/03/labirynt4.jpg

https://i.pinimg.com/originals/66/13/0b/66130bcd7f569ddbc65cd45a05c3262c.jpg

 

 

Miłej pracy!

 

 

RELIGIA 14.04.2021r.

 

 

TEMAT: CIESZYMY SIĘ ZEZMARTWYCHWSTANIA PANA JEZUSA.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Przedkilkoma dniami świętowaliśmy niezwykłe wydarzenie – Zmartwychwstanie PanaJezusa. Wiemy już,
że Pan Jezus zmartwychwstał czyli żyje, bo chociaż umarłpowstał żywy z grobu. W koszyczku wielkanocnym przypomina nam o Nim baranek zchorągiewką.

 

Dlatego zaśpiewajmy radośnie „Bóg nie umarł, Jezus żyje”

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

 

 

PrzyjacielePana Jezusa byli bardzo smutni po Jego śmierci, również wiele kobiet, któreznały Pana Jezusa. Wśród nich Maria Magdalena. Ona to bardzo wcześnie ranopobiegła do grobu Jezusa. I jej smutek jeszcze się pogłębił. Kamień od grobubył odsunięty, a ciała Jezusa w nim nie było. Z żalu zaczęła płakać. I wtedy wydarzyło się to niezwykłe spotkanie. Pan Jezusnagrodził jej wierność. Jako pierwsza spotkała Zmartwychwstałego Pana Jezusa.

https://katechezamg3.files.wordpress.com/2013/04/pu-i-wp-pl_.jpg

 

Kto jeszcze spotkałzmartwychwstałego Jezusa? Obejrzyj film.

https://www.youtube.com/watch?v=TKr4Hn461jw