Drogiedzieci, ponieważ zbliżają się Święta Wielkanocne, w tym tygodniu poznaciezwyczaje i tradycje wielkanocne!
Słuchanie piosenki pt.: „Pisanki, kraszanki, skarbywielkanocne”. Czy wiecie o co kłócił sięz kurczaczkiem cukrowy baranek? Jeśli jesteście tego ciekawi, posłuchajciewielkanocnej piosenki.
Link do piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Słuchanieopowiadania G. Kasdepke „Najpiękniejsze...” Przedszkolakiposłuchajcie uważnie opowiadania!
Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregośranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosyze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie.Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk.Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania. –Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik nacałym podwórku! –A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaśtrzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca,czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. –Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski. –A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki. Zaśtrzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo wbrązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie byłyprzekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki naświecie. (Rodzic przerywa opowiadanie i pyta dziecko, co sądzi o pomyśle kurek i czy rzeczywiście z jajek wylęgną siękurczątka w kolorach skorupek. Następnie kontynuuje opowiadanie, zwracającuwagę dzieci na to, kto miał rację). I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieśpopiskiwania. Zanim się obejrzały, z popękanych kolorowych skorupek wyskoczyłyich dzieci. –Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura. –Mój ty kochany! – rozczuliła się druga. –Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura. Amałe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce,rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”
Rozmowa na temat opowiadania: Uważnie słuchałyścieopowiadania? Spróbujcie odpowiedzieć na pytania!
- Co zniosły kury? –Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze? –Co zrobiły, aby tak się stało? –Jak pomalowały jajka? –Jakie kurczątka wykluły się z jajek?
Ćwiczenia gimnastyczne. Czas na gimnastykę.Zachęcam do wspólnych zabaw ruchowych
Link do filmu. https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
Zabawy badawcze „Z czego składa się jajko?” Zachęcam do obejrzeniabajki edukacyjnej pt.: „Bajka o jajkach – tajemnicza kuchnia” oraz filmuedukacyjnego „Eksperyment z jajkiem – dlaczego jajko nie tonie?”
Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=40LNVHOPEds
Kolorowanki. http://bystredziecko.pl/kolorowanki/Wielkanoc/kolorowanka-pisanka-02.pdf http://bystredziecko.pl/kolorowanki/Wielkanoc/kolorowanka-pisanka-04.pdf
Na zakończenie,zachęcam do obejrzenia programu dla dzieci „Domowe Przedszkole – Wielkanoc”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY&t=3s
Miłej pracy!!! |