GRUPA 3,4-LATKÓW „BAZIE KOTKI”

Słuchanie wiersza B.Szelągowskiej „Kotki i kotki”.

 

Wazon zbaziami lub gdy go nie mamy, zachęcamy do obejrzenia filmu „Marcowe BAŹKI”:

https://www.youtube.com/watch?v=TYX8Za5AQ5E

 

Rodzic wskazujewazon z baziami. Omawia utwór, tłumaczy podwójne znaczenie słowa kotki:

 

Mleka niepiją i nie biegają.

I – jakto kotki – futerka mają.

Lecz –dziwna sprawa – na drzewie rosną:

szare,puchate... I tylko wiosną!

Patrzcie– na stole wazon z baziami!

A gdziesą kotki? Zgadnijcie sami!

 

         "Kocie grzbiety" –zabawa ruchowa przy muzyce.

 

Dziecko podczas grania ulubionej,rytmicznej muzyki porusza się po dywanie – jak koty na „czterech łapkach”(należy zwrócić dziecku uwagę, by nie poruszało się na kolanach) na przerwę w muzyce dziecko robi kocigrzbiet.

 

         Pracaplastyczna "Wiosenne kotki".

 

Kolorowakartka z bloku technicznego lub rysunkowego, brązowa farba, pędzel, klej(magic), wata zwinięta
w małe kulki. Dziecko wybiera sobie kolorową kartkę,która będzie tłem pracy i maluje na niej gałęzie wiosennej wierzby. Dokleja donich kulki z waty jako bazie. Z pomocą Rodzica przelicza bazie na każdejgałązce. Pracę odstawia do wyschnięcia.