GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 01.04.2020r. (ŚRODA) „MALOWANE WIOSENNE KWIATY”

Słuchaniewiersza A. Łady-Grodzickiej „Wiosenne kwiaty”.

 

Jużkwiaty zakwitają

wogrodach i na łąkach.

Mówiąo tym, że nadszedł

Czaswiosny i słonka.

Iszepczą:

„Będziemyrosnąć ładnie

Jeślideszczyk na nas spadnie”.

 

 

Eksperymentyplastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

 

Paletymalarskie lub kawałki grubej folii lub tekturka, farby plakatowe: żółta,niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów np. ze strony:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kwiaty/krokus

 

Rodzicma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńczawodą i miesza pędzelkiem. Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycjetego, co można namalować w danym kolorze.
Np. z połączenia żółtej farby iniebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście;
popołączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którymmożna namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonejfarby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów.

 

 

Oglądanieplansz z wiosennymi kwiatami oraz prezentacji multimedialnej „Wiosenne kwiaty”.

 

Rodziczapoznaje dziecko z rodzajami wiosennych kwiatów, a także wyjaśnia, że niektórez nich są pod ochroną.

 

Ochrona gatunkowa roślin – prawnysposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślinzagrożonych wyginięciem.

Gatunkówchronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, niszczyć ich siedlisk,sprzedawać, nabywać,
przewozić przez granicę państwa.

Gatunkiczęściowo chronionych roślin mogą być dopuszczone do limitowanego zbioru napotrzeby ziołolecznictwa.

 

Linkido plansz:

https://drive.google.com/file/d/1Q4mUgfXlP36MyW1tEyPctGUCbV1DKyDV/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1nK6A1UZ6oHR2cMMXVnqSh8uE2qruA0U_/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1l6j3jXXbh7OVbsKe9cTEmnMes_n2EKOO/view?usp=sharing

 

Zachęcamyrównież do obejrzenia prezentacji multimedialnej „Wiosenne kwiaty”:

https://www.youtube.com/watch?v=L2OinZl6Z44

 

 

Pracaplastyczna „Krokus” i „Sasanka”.

 

Prosimy,aby dziecko starannie pokolorowało wybrany przez siebie kwiat, a następnie wycięłogo wzdłuż linii cięcia. Wycięty kwiat dziecko może przykleić na kolorową kartkęlub pokolorowaną przez siebie kartkę.

 

Linkdo „Krokusa”:

https://drive.google.com/file/d/14X1A9Y55CXoVAR3P4Da7tvNG5GgzU9ih/view?usp=sharing

 

Linkdo „Sasanki”:

https://drive.google.com/file/d/1qhrwZewttzM9C9m_ytOqU7kv2XKFn2Se/view?usp=sharing

 

 

Gra Memo „Wiosennekwiaty”.

 

Zapraszamydo zagrania z dzieckiem w grę memo „Wiosenne kwiaty”. Gra polega na odnajdywaniupar
takich samych kwiatów. W tym celu należy wydrukować dwie wersje plansz.Można także wydrukować więcej
i pobawić się z rodzeństwem lub rodziną.

 

Linkdo gry:

https://drive.google.com/file/d/1q0GvjBwIjYbV_e0-krkI-wMTg4IF2gUs/view?usp=sharing

 

 

 

 

RELIGIA 01.04.2020r.

 

Na dzisiaj zapraszam doprzybliżenia dzieciom trochę wymowy Wielkiego Postu.

 

Możnarozpocząć od rozmowy na temat radosnych i smutnych chwil w życiu dzieci.

Takie smutne wydarzenia przeżywał również Pan Jezus. Było takwtedy gdy Pan Jezus razem ze swymi przyjaciółmi przyszedł w nocy do OgroduOliwnego aby się modlić. Prosił ich aby modlili się razem z nim, bo był bardzosmutny i zmęczony. A oni zasnęli. Znajdowali się o kilka kroków od niego a tak jakbyich w ogóle nie było. Nie myśleli o Panu Jezusie, nie powiedzieli Mu jakiegośmiłego słowa, nie wzięli Go za rękę. Jakże smutno było Panu Jezusowi.

 

Możnawykorzystać fragment opowiadania:

https://www.youtube.com/watch?v=rioiX0U5cHg

(całość lub do 2:45)

 

- Jak możemy pocieszyć Pana Jezusa?

Np. zaśpiewać piosenkę „Kocham Cię Jezu całym sercem swym”:

https://www.youtube.com/watch?v=Sl2Pl89lbpA