GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 02.04.2020r. (CZWARTEK) „PTASIE TRELE”

Ćwiczeniaortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej „Ptasie trele”.

 

Rodzicczyta wiersz i pyta dzieci: Czym zajmowały się ptaki?

Powtarzawiersz, a dzieci powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakiepiękne dni.

 

Znównastała wiosna! Ptaki nadlatują.

 A co będą robić? Gniazda pobudują.

Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

Nadrzewach wysoko albo w trawie – nisko.

Takby do swych piskląt zawsze miały blisko.

Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

Gdyskończą budować, jajeczka w nich złożą.

Bybyło im ciepło, na nich się położą.

Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

Wyklułysię wreszcie z jajeczek pisklęta

Ikażdy maluszek te trele pamięta!

Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

 

 

Improwizacjaruchowa do wiersza.

 

Rodzicrecytuje wiersz, a dziecko pokazuje ruchem jego treść: przylot ptaków,budowanie gniazd,
wysiadywanie jajek. Powtarza sylaby, dbając o prawidłoweartykułowanie głosek.

 

 

         Słuchanieodgłosów wiosennych ptaków:

https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4&t=93s

https://www.youtube.com/watch?v=mimkPNKl5po

https://www.youtube.com/watch?v=37vogHo8m70

https://www.youtube.com/watch?v=7_rWtSQSa1s

 

 

3-Latki: KartaPracy cz.2 strona 9

 

Dziecko:

− oglądaobrazki, opowiada co robią ptaki wiosną

− kończyrysować ptaki według wzoru

 

         4-Latki:

Karta Pracy cz.2 strona 25

 

Dziecko:

−opowiada historyjkę o rodzinie bocianów

− liczybociany używając liczebników porządkowych

 

Karta Pracy cz.2 strona 26

 

Dziecko:

−koloruje bociana według wzoru

− rysuje  po śladzie, wskazuje najmniejsze i największejajko na obrazku

 

 

Zabawa ruchowa „Przylot bocianów”.

 

Dzieckoswobodnie biega w pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącebociany.
Na hasło Rodzica: „Gniazdo” – ląduje, składając skrzydła blisko ciała,i staje na jednej nodze
(druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tymklekocąc z radości.

 

 

Oglądanie bajki „Złoty ptak”.

 

Zachęcamydo pooglądania wspólnie z dzieckiem bajki polskiej „Złoty ptak” i porozmawianiez nim
o przygodach głównego bohatera.

 

Link dobajki:

https://www.youtube.com/watch?v=8FRlCx_RiNE

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 02.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Nasz dzisiejszy temat to „Toys”- zabawki. Będziemy przypominaćsobie nazwy zabawek, których dzieci uczyły się na zajęciach w przedszkolu iutrwalać rymowankę o pluszowych misiach:)

 

1.   Powtarzamy naszą rymowankę o trzech pluszowychmisiach, a przy okazji wykonujemy zabawę.
Do zabawy będzie potrzebnakolorowanka z poprzednich zajęć. Jeśli istnieje potrzeba ponownego wydrukowaniakolorowanki, można ją pobrać pod tym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/12om-9HX5SFzWQLN8hP9x6JUOu7q6IVYl/view?usp=sharing

 

Kartkę przedstawiającą misie zaginamy wwykropkowanych miejscach. Uczymy dziecko, jak można zaginać kartkę, aby pokazaćodpowiednią liczbę misiów. Możemy przy tym liczyć misie po angielsku: „Threeteddy bears”- pokazujemy trzy misie, „two teddy bears”- zaginamy kartkę ipokazujemy dwa misie, „one teddy bear”- zaginamy ponownie kartkę i pokazujemyjednego misia, „no teddy bears”- odwracamy kartkę w drugą stronę, tak żeby niebyło widać misiów. Dziecko może mieć trudność z precyzyjnym zaginaniem kartki,ale pomagamy mu, pozwalamy mu ćwiczyć. Następnie, dwu-, trzykrotnie uruchamiamyrymowankę i powtarzamy zabawę, pokazując tyle misiów, ile usłyszymy wrymowance.

 

Link do rymowanki:

https://drive.google.com/file/d/1PtsylZfo3ky81sVGjn-vNUHyYEaQw6p_/view?usp=sharing

 

 

2.   Powtórzenie nazw zabawek:

https://www.youtube.com/watch?v=gGxaTfzmuMI


Oglądamy filmik dla dzieci z nazwami zabawek.Nazw jest nieco więcej niż dzieci się uczyły, ale to nie przeszkadza. Nieuczymy dziecka piosenki na pamięć, wykorzystujemy ją tylko do szybkiejpowtórki.

 

 

3.   Zabawa „ Fried eggs” – „Smażone jajka”. Do zabawywykorzystujemy dwustronne karty obrazkowe,
które można wydrukować, korzystającz podanego pod opisem zabawy linka. Obrazki należy skleić ze sobą,
tak żeby zjednej strony było smażone jajko, a z drugiej zabawka. Będzie również potrzebnałopatka kuchenna do obracania jajek oraz talerzyk (najlepiej papierowy).

 

Przebieg zabawy:

Prosimy dziecko, żeby korzystając z łopatkiodwróciło „jajko” na drugą stronę i nazwało zabawkę, przedstawioną na obrazku.Możemy pytać po angielsku: What is it? Dziecko nazywa zabawkę. Jeśli niepamięta, podpowiadamy podając pierwszą sylabę lub w razie konieczności całąnazwę słówka, prosimy wtedy o powtórzenie przez dziecko. Po powtórzeniu,dziecko przekłada jajko łopatką na talerzyk. Procedurę powtarzamy.

 

Wykorzystujemy 4 obrazki i ćwiczymy 4 słówka:

a teddy bear- miś pluszowy

a ball- piłka

a doll-lalka                                                

a car- samochodzik

 

https://drive.google.com/file/d/1IMqv0ep9i9IHKp8uFWHfubE-qG_Xpx8A/view?usp=sharing

 

 

I na tymdziś angielski kończymy.

Bye, bye! :)

 

 

Joanna Mikołajczyk