Ćwiczeniaortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej „Ptasie trele”.
Rodzicczyta wiersz i pyta dzieci: Czym zajmowały się ptaki? Powtarzawiersz, a dzieci powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakiepiękne dni.
Znównastała wiosna! Ptaki nadlatują. A co będą robić? Gniazda pobudują. Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Nadrzewach wysoko albo w trawie – nisko. Takby do swych piskląt zawsze miały blisko. Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Gdyskończą budować, jajeczka w nich złożą. Bybyło im ciepło, na nich się położą. Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Wyklułysię wreszcie z jajeczek pisklęta Ikażdy maluszek te trele pamięta! Fiu,fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!
Improwizacjaruchowa do wiersza.
Rodzicrecytuje wiersz, a dziecko pokazuje ruchem jego treść: przylot ptaków,budowanie gniazd,
Słuchanieodgłosów wiosennych ptaków: https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4&t=93s https://www.youtube.com/watch?v=mimkPNKl5po https://www.youtube.com/watch?v=37vogHo8m70 https://www.youtube.com/watch?v=7_rWtSQSa1s
3-Latki: KartaPracy cz.2 strona 9
Dziecko: − oglądaobrazki, opowiada co robią ptaki wiosną − kończyrysować ptaki według wzoru
4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 25
Dziecko: −opowiada historyjkę o rodzinie bocianów − liczybociany używając liczebników porządkowych
Karta Pracy cz.2 strona 26
Dziecko: −koloruje bociana według wzoru − rysuje po śladzie, wskazuje najmniejsze i największejajko na obrazku
Zabawa ruchowa „Przylot bocianów”.
Dzieckoswobodnie biega w pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącebociany.
Oglądanie bajki „Złoty ptak”.
Zachęcamydo pooglądania wspólnie z dzieckiem bajki polskiej „Złoty ptak” i porozmawianiez nim
Link dobajki: https://www.youtube.com/watch?v=8FRlCx_RiNE
JĘZYKANGIELSKI 02.04.2020r.
Hello!
Nasz dzisiejszy temat to „Toys”- zabawki. Będziemy przypominaćsobie nazwy zabawek, których dzieci uczyły się na zajęciach w przedszkolu iutrwalać rymowankę o pluszowych misiach:)
1. Powtarzamy naszą rymowankę o trzech pluszowychmisiach, a przy okazji wykonujemy zabawę. https://drive.google.com/file/d/12om-9HX5SFzWQLN8hP9x6JUOu7q6IVYl/view?usp=sharing
Kartkę przedstawiającą misie zaginamy wwykropkowanych miejscach. Uczymy dziecko, jak można zaginać kartkę, aby pokazaćodpowiednią liczbę misiów. Możemy przy tym liczyć misie po angielsku: „Threeteddy bears”- pokazujemy trzy misie, „two teddy bears”- zaginamy kartkę ipokazujemy dwa misie, „one teddy bear”- zaginamy ponownie kartkę i pokazujemyjednego misia, „no teddy bears”- odwracamy kartkę w drugą stronę, tak żeby niebyło widać misiów. Dziecko może mieć trudność z precyzyjnym zaginaniem kartki,ale pomagamy mu, pozwalamy mu ćwiczyć. Następnie, dwu-, trzykrotnie uruchamiamyrymowankę i powtarzamy zabawę, pokazując tyle misiów, ile usłyszymy wrymowance.
Link do rymowanki: https://drive.google.com/file/d/1PtsylZfo3ky81sVGjn-vNUHyYEaQw6p_/view?usp=sharing
2. Powtórzenie nazw zabawek: https://www.youtube.com/watch?v=gGxaTfzmuMI Oglądamy filmik dla dzieci z nazwami zabawek.Nazw jest nieco więcej niż dzieci się uczyły, ale to nie przeszkadza. Nieuczymy dziecka piosenki na pamięć, wykorzystujemy ją tylko do szybkiejpowtórki.
3. Zabawa „ Fried eggs” – „Smażone jajka”. Do zabawywykorzystujemy dwustronne karty obrazkowe,
Przebieg zabawy: Prosimy dziecko, żeby korzystając z łopatkiodwróciło „jajko” na drugą stronę i nazwało zabawkę, przedstawioną na obrazku.Możemy pytać po angielsku: What is it? Dziecko nazywa zabawkę. Jeśli niepamięta, podpowiadamy podając pierwszą sylabę lub w razie konieczności całąnazwę słówka, prosimy wtedy o powtórzenie przez dziecko. Po powtórzeniu,dziecko przekłada jajko łopatką na talerzyk. Procedurę powtarzamy.
Wykorzystujemy 4 obrazki i ćwiczymy 4 słówka: a teddy bear- miś pluszowy a ball- piłka a doll-lalka a car- samochodzik
https://drive.google.com/file/d/1IMqv0ep9i9IHKp8uFWHfubE-qG_Xpx8A/view?usp=sharing
I na tymdziś angielski kończymy. Bye, bye! :)
Joanna Mikołajczyk |