GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 03.04.2020r. (PIĄTEK) „KTO DO NAS WRACA NA WIOSNĘ?”

Słuchaniewiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty”.

 

Rodzicczyta wiersz, a w odpowiednich momentach pokazuje obrazek właściwego ptaka.

 

Obrazekbociana:

https://drive.google.com/file/d/17_LAG81WLj1Tdxmh2beQ6ZvPPQVJE1Ak/view?usp=sharing

 

Obrazekżurawia:

https://drive.google.com/file/d/1hs5YKiU7cnWAwBYN-ZWBcST-Ai9fIE0I/view?usp=sharing

 

Obrazekjaskółki:

https://drive.google.com/file/d/1YSZ9NmeLKY1G-JBGQP0Kkq_lT1fCH3E1/view?usp=sharing

 

Obrazekkukułki:

https://drive.google.com/file/d/1hLJ8c-qQmbu-GBxVeJLxavUABgsV9yOo/view?usp=sharing

 

Przyszławiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.

Terazbędą jak co roku gniazda zakładały.

Bocianlubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.

Zato żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.

Ajaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.

Zaśkukułka swoje jajka niesie do sąsiada.

Tyleptaków powróciło do nas razem z wiosną!

Wdużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

 

 

Rozmowa napodstawie wysłuchanego utworu.

 

Rodziczadaje pytania:

 

−Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

−Gdzie znajduje się dom bociana?

−Jak myślisz, co to są mokradła?

−Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

−Co robi z jajkami kukułka?

−Jak się nazywają dzieci ptaków?

 

 

Zabawaruchowa „Wszystko co lata”.

 

Instrumentyperkusyjne (trójkąt, grzechotka, gwizdek, tamburyn) lub grzechotka domowa, gwizdek,
kubek i łyżeczka, 2 drewniane łyżki, pokrywki od garnka lub  inne domowe „instrumenty”.

 

Nadźwięk ustalonego „instrumentu” dziecko naśladuje lot ptaków, na inny dźwięk –lot śmigłowca,
na kolejny dźwięk  –rakiety, a na ostatni ustalony dźwięk, naśladuje lot samolotu.

 

 

3-Latki:

Dla3-latków proponujemy zrobienie maski ptaka.

 

Dzieckonajpierw koloruje maskę, a następnie rodzic przywiązuje do niej gumkę.
Chętne4-latki również mogą wykonać taką maskę.

 

Linkdo maski:

https://drive.google.com/file/d/1o8VuEjPZB5XgGwxyyTeg5tS5uGPiQ6J7/view?usp=sharing

        

         4-Latki:

Karta Pracy cz.2 strona 27

 

Dziecko:

− słuchanazw ptaków, dzieli rytmicznie ich nazwy (na sylaby)

− rysujepo śladzie drogę skowronka do gniazda

 

Karta Pracy cz.2 strona 28

 

Dziecko:

− czytatekst z osoba dorosłą

− kończyrysować ptaki według wzoru

 

 

Rozwiązywanie zagadek dotyczącychptaków powracających na wiosnę do Polski.

 

Rodzicczyta zagadki, a dziecko odpowiada i wskazuje odpowiedni obrazek.

 

Ma długieczerwone nogi, długi dziób.

Choćżabek nie lubi, to czasem je zje. (bocian)

 

Obrazek bociana:

https://drive.google.com/file/d/17_LAG81WLj1Tdxmh2beQ6ZvPPQVJE1Ak/view?usp=sharing

 

Śpiewtego ptaka leci wysoko do słonka,

bowłaśnie wołamy na wiosnę... (skowronka)

 

Obrazek skowronka:

https://drive.google.com/file/d/1Efqe5XRxldEPpu3bXFl4asXBVk9p-bgS/view?usp=sharing

 

W pięknyfraczek ubrana

nadstawem zatacza kółka.

Latanisko – deszcz wróży

czarno-biała…(jaskółka)

 

Obrazek jaskółki:

https://drive.google.com/file/d/1YSZ9NmeLKY1G-JBGQP0Kkq_lT1fCH3E1/view?usp=sharing

 

Podrzucainnym jajka

ptasiamama – szachrajka,

maszaro-czarne piórka

i kuka –to… (kukułka)

 

Obrazekkukułki:

https://drive.google.com/file/d/1hLJ8c-qQmbu-GBxVeJLxavUABgsV9yOo/view?usp=sharing

 

Barwnei krzykliwe ptaszę

polubiło strony nasze.

Wciąż wybiera się za morze,

ale wybrać się nie może…  (sójka)

 

Obrazek sójki:

https://drive.google.com/file/d/11dCY1QaGS3P_wSrerRIHjOFR6MWOGcP2/view?usp=sharing

 

Chociażcały szary

wszyscygo lubimy,

wesołonam ćwierka

nawetw czasie zimy. (wróbel)

 

Obrazekwróbla:

https://drive.google.com/file/d/1z3e8_ULEjbHZxgncp9G9QnN1jbKSjXGz/view?usp=sharing

 

 

Oglądaniefilmu plastycznego „Pobudka Pani Wiosny”.

 

Zachęcamydo pooglądania filmu plastycznego stworzonego przez dzieci podczas warsztatów –technika mieszana – wycinanej malowanki łączonej z techniką piaskową.

 

Linkdo filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=F2Ck-GNcSf8

 

 

 

 

RELIGIA 03.04.2020r.

 

 

Przed nami Niedziela Palmowa.Dlaczego jest ona tak ważna?

Odpowiedzi na te i inne pytania dzieci można znaleźćodpowiedzi na:

https://www.youtube.com/watch?v=gnrR_jlWKhU

 

O wydarzeniach sprzed ponad 2000 lat można porozmawiać zdziećmi z wykorzystaniem materiałów na kanale „Dziecięca wiara”:

https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc

 

A w ramach utrwalenia proponuję dowolną kolorowankę np. zestrony:

https://www.google.com/search?q=kolorowanki+niedziela+palmowa&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Uo5-PJIdFoqpJM%253A%252CtI_kyjvojMLmbM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kS1ihls7qBT5kxJeHSXNYFyuWTV7g&sa=X&ved=2ahUKEwjkhLj-usLoAhXppIsKHZBNARsQ9QEwAXoECAoQHw#imgrc=u25EjJTGC9ph_M