Słuchaniewiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty”.
Rodzicczyta wiersz, a w odpowiednich momentach pokazuje obrazek właściwego ptaka.
Obrazekbociana: https://drive.google.com/file/d/17_LAG81WLj1Tdxmh2beQ6ZvPPQVJE1Ak/view?usp=sharing
Obrazekżurawia: https://drive.google.com/file/d/1hs5YKiU7cnWAwBYN-ZWBcST-Ai9fIE0I/view?usp=sharing
Obrazekjaskółki: https://drive.google.com/file/d/1YSZ9NmeLKY1G-JBGQP0Kkq_lT1fCH3E1/view?usp=sharing
Obrazekkukułki: https://drive.google.com/file/d/1hLJ8c-qQmbu-GBxVeJLxavUABgsV9yOo/view?usp=sharing
Przyszławiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały. Terazbędą jak co roku gniazda zakładały. Bocianlubi patrzeć z góry – dom ma na topoli. Zato żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli. Ajaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada. Zaśkukułka swoje jajka niesie do sąsiada. Tyleptaków powróciło do nas razem z wiosną! Wdużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!
Rozmowa napodstawie wysłuchanego utworu.
Rodziczadaje pytania:
−Jakie ptaki są wymienione w wierszu? −Gdzie znajduje się dom bociana? −Jak myślisz, co to są mokradła? −Gdzie zakłada gniazdko jaskółka? −Co robi z jajkami kukułka? −Jak się nazywają dzieci ptaków?
Zabawaruchowa „Wszystko co lata”.
Instrumentyperkusyjne (trójkąt, grzechotka, gwizdek, tamburyn) lub grzechotka domowa, gwizdek,
Nadźwięk ustalonego „instrumentu” dziecko naśladuje lot ptaków, na inny dźwięk –lot śmigłowca,
3-Latki: Dla3-latków proponujemy zrobienie maski ptaka.
Dzieckonajpierw koloruje maskę, a następnie rodzic przywiązuje do niej gumkę.
Linkdo maski: https://drive.google.com/file/d/1o8VuEjPZB5XgGwxyyTeg5tS5uGPiQ6J7/view?usp=sharing
4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 27
Dziecko: − słuchanazw ptaków, dzieli rytmicznie ich nazwy (na sylaby) − rysujepo śladzie drogę skowronka do gniazda
Karta Pracy cz.2 strona 28
Dziecko: − czytatekst z osoba dorosłą − kończyrysować ptaki według wzoru
Rozwiązywanie zagadek dotyczącychptaków powracających na wiosnę do Polski.
Rodzicczyta zagadki, a dziecko odpowiada i wskazuje odpowiedni obrazek.
Ma długieczerwone nogi, długi dziób. Choćżabek nie lubi, to czasem je zje. (bocian)
Obrazek bociana: https://drive.google.com/file/d/17_LAG81WLj1Tdxmh2beQ6ZvPPQVJE1Ak/view?usp=sharing
Śpiewtego ptaka leci wysoko do słonka, bowłaśnie wołamy na wiosnę... (skowronka)
Obrazek skowronka: https://drive.google.com/file/d/1Efqe5XRxldEPpu3bXFl4asXBVk9p-bgS/view?usp=sharing
W pięknyfraczek ubrana nadstawem zatacza kółka. Latanisko – deszcz wróży czarno-biała…(jaskółka)
Obrazek jaskółki: https://drive.google.com/file/d/1YSZ9NmeLKY1G-JBGQP0Kkq_lT1fCH3E1/view?usp=sharing
Podrzucainnym jajka ptasiamama – szachrajka, maszaro-czarne piórka i kuka –to… (kukułka)
Obrazekkukułki: https://drive.google.com/file/d/1hLJ8c-qQmbu-GBxVeJLxavUABgsV9yOo/view?usp=sharing
Barwnei krzykliwe ptaszę polubiło strony nasze. Wciąż wybiera się za morze, ale wybrać się nie może… (sójka)
Obrazek sójki: https://drive.google.com/file/d/11dCY1QaGS3P_wSrerRIHjOFR6MWOGcP2/view?usp=sharing
Chociażcały szary wszyscygo lubimy, wesołonam ćwierka nawetw czasie zimy. (wróbel)
Obrazekwróbla: https://drive.google.com/file/d/1z3e8_ULEjbHZxgncp9G9QnN1jbKSjXGz/view?usp=sharing
Oglądaniefilmu plastycznego „Pobudka Pani Wiosny”.
Zachęcamydo pooglądania filmu plastycznego stworzonego przez dzieci podczas warsztatów –technika mieszana – wycinanej malowanki łączonej z techniką piaskową.
Linkdo filmu: https://www.youtube.com/watch?v=F2Ck-GNcSf8
RELIGIA 03.04.2020r.
Przed nami Niedziela Palmowa.Dlaczego jest ona tak ważna? Odpowiedzi na te i inne pytania dzieci można znaleźćodpowiedzi na: https://www.youtube.com/watch?v=gnrR_jlWKhU
O wydarzeniach sprzed ponad 2000 lat można porozmawiać zdziećmi z wykorzystaniem materiałów na kanale „Dziecięca wiara”: https://www.youtube.com/watch?v=w_Zu3MgPBzc
A w ramach utrwalenia proponuję dowolną kolorowankę np. zestrony: |