GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 04.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „MOJA OKOLICA MNIE ZACHWYCA!”

Słuchanieopowiadania A. Widzowskiej ”Łazienki”.

 


Książka (s. 64–65) dla dziecka. Rodzicotwiera książkę i zaprasza do wysłuchania opowiadania.
Czytając opowiadanie,prezentuje ilustracje do niego.

 

Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola.Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki.
Jednak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście doŁazienek, Olek posmutniał.

– Do łazienek? Mnie się wcale nie chcesiusiu…

– Łazienki Królewskie to znany warszawskipark położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

Pogoda była słoneczna, a park okazał siępełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasachodbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Panipowiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

– Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszyłsię Staś.

– Ciekawe, czy lubił frytki…

– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

W południowej części Łazienek znajdowała sięwielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

– Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia.

– Możemy umyć ręce?

– Oczywiście.

– A ten lew gryzie?

– Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiejgłowy – uspokoiła ją pani.

– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi,Maciuś.

– Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie.Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowilinakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylkopani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin.W Łazienkach Królewskich zgodnie
z regulaminem nie wolno karmić zwierząt irozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt
w szczególnościwiewiórek i pawi.

– Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.

Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jegobuzi. Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.

– Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznymdrzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiegokompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.

Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od uchado ucha i powiedział:

– Też bym chciał taki pomnik w mojejłazience…

Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koniznajdująca się nieopodal Warszawy.

– Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne,nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkichchrapkach. Były tam nawet
dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.

– Może zamiast psa rodzice zgodzą się nakonia? – pomyślał Olek.

– Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę tojeszcze przemyśleć.

 

 


Rozmowa kierowana na podstawieopowiadania i ilustracji w książce.

 


Rodzic zadaje pytania:

− Dokąd dzieci wybrały się nawycieczkę?

− Co znajdowało się w parku wŁazienkach Królewskich?

− Jaki kształt miała fontanna,którą zobaczyły dzieci w parku?

− Jakie zwierzęta dzieci wydziaływ parku?

− Jak się nazywa słynny polskimuzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?

− Gdzie dzieci udały się pozwiedzeniu Łazienek?

 

 

Oglądanie filmu „Łazienki Królewskie” –wirtualny spacer po Łazienkach.

 

Zachęcamy do obejrzenia filmu o „ŁazienkachKrólewskich”, w którym Hanka Warszawianka zaprasza
na wirtualny spacer powarszawskich Łazienkach.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=g3ItTGYiAOI

 

 

Słuchanie i improwizacjaruchowa do utworu Fryderyka Chopina „Mazurek As-dur”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oLUoju3Dse8

 

Rodzic zachęcadziecko, aby wygodnie położyło się na dywanie, zamknęło oczy i wysłuchałoutworu
Fryderyka Chopina, a następnie opowiedziało z czym kojarzy im się tenutwór.

 

Kolejnie prosidziecko, aby w dowolny sposób wykonało improwizację ruchową do utworu „MazurekAs-dur”,
a później postarało się namalować ilustrację do utworu.

 

 

Oglądanie filmuedukacyjnego „Wizyta w muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie”.

 

Zachęcamy doobejrzenia filmu, w którym odwiedzono muzeum Fryderyka Chopina i pokazano najważniejszeatrakcje dla dzieci.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=6B87gugaW50

 

 

3-Latki: Karta Pracy cz.2strona 14

 

Dziecko:

− wskazujezdjęcia przedstawiające miasto i wioskę,

− dopasowujenaklejkę do zdjęcia i ją nakleja,

− wskazuje,gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.

 

4-Latki: Karta Pracy cz.2strona 42

 

Dziecko:


− ogląda zdjęcia,


− koloruje ramki zdjęć, które przedstawiająmiasto na zielono, a te które przedstawiają wieś na niebiesko,


− kończy rysować autobusy według wzoru,koloruje obrazki.