GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 05.05.2020r. (WTOREK) „JESTEŚMY UPRZEJMI WOBEC INNYCH”

Ćwiczeniasłuchowe „Co słychać wokół nas?”.

 

Rodzicprosi, aby dziecko przez chwilę było bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosówwokół. Jeśli ich nie ma
(lub są niewyraźne), Rodzic może sam je stworzyć (np.postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada,
co słyszało.

 

 

Osłuchanieze słowami i melodią piosenki Domisie – „Przepraszam, proszę, dziękuję”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RlkSS7OcA1I


1. Jeślizrobisz czasem psotę,

codla kogoś jest kłopotem.

Iten ktoś okrutnie ma żal,

przepraszamprzegoni żal w dal.

 

Ref.Przepraszam, proszę, dziękuję

naprawdęnic nie kosztuje.

Tesłowa na ustach wciąż mieć

wystarczypamiętać i chcieć.


2. Kiedyktoś, nie musząc wcale

pędziw deszczu i upale.

Żebypomoc szybko nieść ci

todziękuje go dopieści.

 

Ref.Przepraszam, proszę, dziękuję

naprawdęnic nie kosztuje.

Tesłowa na ustach wciąż mieć

wystarczypamiętać i chcieć.


3. Gdyczasem coś od kogoś chcesz

chociażjuż dobrze o tym wiesz.

Znowuwtrącam swe trzy grosze

niezapomnij powiedz, proszę.

 

Ref.Przepraszam, proszę, dziękuję

naprawdęnic nie kosztuje.

Tesłowa na ustach wciąż mieć

wystarczypamiętać i chcieć.

 

 

Rozmowana podstawie tekstu piosenki.

 

−Jakie słowa, które nic nie kosztują są wymienione w piosence?

−Co należy powiedzieć by przegonić żal?

−Co mówimy osobie, która nam niesie pomoc?

−Jakie słowo mówimy, gdy coś od kogoś chcemy?

 

 

Ćwiczeniawarg.

 

KiedyRodzic podaje przykład właściwego zachowania się wobec drugiej osoby (np.podanie chusteczki, kiedy ktoś płacze) – dziecko szeroko rozchyla usta,pokazując zęby. Kiedy Rodzic poda przykład niewłaściwego zachowania (np.dokuczanie koledze), dziecko tworzy dziobek.

 

 

Zabawaruchowa „Nie chcę cię znać” (melodia popularna).

 

https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

 

Niechcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać!

Chodźdo mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj.

Jednąmi daj, drugą mi daj

ijuż się na mnie nie gniewaj.

 

Dzieckow parze z Rodzicem, stają przodem do siebie, wykonują gest machania napożegnanie i oddalają się
od siebie. Następnie przywołują się gestem i zbliżajądo siebie. Podają sobie najpierw jedną rękę, następnie drugą
i obracają się wkole.

 

 

Kolorowanka„Proszę, dziękuję”.

 

https://www.superkid.pl/kolorowanki-savoir-vivre

 

Kolorowanka„Dobre Zachowanie”.

 

https://drive.google.com/file/d/1HSUsyEh8Hbb7Bpxfy4LRXWWVeE6Dncrf/view?usp=sharing

 

Dziecko:

- koloruje kolorowanki

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 05.05.2020r.

 

 

Hello!

 

1.   Znów zaczynamy od powtórki. Powtarzamy poznanenazwy produktów żywnościowych, wykorzystując do tego obrazki lub te produkty z naszejlodówki :)

 

Wskazujemy na każdy z nich i prosimy dzieckoo nazwanie go, jednocześnie wyklaskujemy rytm,
klaskamy co sylabę:

 

an apple-jabłko

a banana-banan

a biscuit- ciasteczko

 

 

2.   Powtarzamy rymowankę:

https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing

 


3.   Oglądamy z dzieckiem obrazek z książki, do któregonauczymy się piosenki. Rozmawiamy po polsku,
o tym, co dzieje się na obrazku:

https://drive.google.com/file/d/1ckv9Y6QpPH4fbn67V_Mc-S64_YItuoCt/view?usp=sharing


Następnie prosimy dziecko o wskazanie naobrazku następujących rzeczy:

 

Point to blue!- Wskaż niebieski!

Point to red!- Wskaż czerwony!

Point toapples!- Wskaż jabłka!

Point to biscuits!- Wskaż ciasteczka!

Conut the mice!- Policz myszki

One, two, three- Jedna, dwie, trzy.

 

Jeśli dziecko nie wie, na co wskazać,podpowiadamy mu. Ćwiczenie powtarzamy dwukrotnie.

 

 

4.   Następnie słuchamy piosenki do obrazka:

https://drive.google.com/file/d/1BcMHZT7vvsweuw7xmwg-L_W_fxI7XIsV/view?usp=sharing


Dance, dance, dance – Tańcz, tańcz, tańcz

Dance with me!- Tańcz ze mną!

One, two,three!- Raz, dwa, trzy!

One, two,three!-Raz, dwa, trzy!

One, two,three!- Raz, dwa, trzy!

Dancewith me!- Tańcz ze mną!

 

Słuchamy piosenki kilkukrotnie, prosimy dziecko,aby spróbowało śpiewać, a kiedy już będzie potrafiło zaśpiewać, żeby jednocześniew dowolny sposób tańczyło, a na dźwięk słów „One, two, three”- liczyło napaluszkach.

 

 

5.   Jeśli macie Państwo możliwość wydruku, drukujemyobrazek dla dziecka, prosimy, aby pociągnęło kontury stolika po śladzie, anastępnie dowolnie pokolorowało obrus. Na koniec prosimy go o podanie wybranegokoloru
po angielsku, jeśli dziecko ma trudność, podpowiadamy pierwszą sylabę.