Rozmowao kraszankach i pisankach.
Rodzic przedstawia obrazki, pyta dziecko, czy wie, czym sięróżnią kraszanki od pisanek. Wskazując na jedną grupę, mówi: To są kraszanki. Nazwakraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, Rodzic wskazuje na drugą grupę i mówi: Jajka pokryte wzoremwykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwniepomalowane jajka to pisanki.
Linki do obrazków: https://drive.google.com/file/d/1e68T0B8UKkvXTHShfEEMaRfv39P6pbnm/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1GSzvhTi6FUR673-E-kW-fMI47GlSyoJg/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Uggb_xh3X2bqdFRFP58_qfeKzzmyBGWP/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Wsg9pHn1KgFNqDISWiKeCHhpmQgr68pk/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1rxt2Fkqh5VR5z_4927Y0r3kkz26DpT1f/view?usp=sharing
Słuchaniei nauka piosenki „Pisanki, pisanki”. https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki,pisanki jajkamalowane niema Wielkanocy bezbarwnych pisanek.
Pisanki,pisanki jajkakolorowe nanich malowane bajkipisankowe.
Najednej kogucik ana drugiej słońce, śmiejąsię na trzeciej laleczkitańczące.
Naczwartej kwiatuszki, ana piątej gwiazdki nakażdej pisance piękneopowiastki.
Rozmowa napodstawie piosenki.
Rodziczadaje pytania:
−Co ci się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?/ Bez czego nie ma Wielkanocy? −Czym są pisanki? −Co można namalować na wielkanocnych jajkach? −Czy lubisz święta wielkanocne? Dlaczego?
Akompaniamentmuzyczny do piosenki.
Nagraniepiosenki „Pisank, pisanki”, przedmioty (np.plastikowa butelka w połowie napełniona ryżem lub grochem, drewniane łyżkiitp.) lub instrumenty muzyczne potrzebne do akompaniamentu.
Dzieckosłucha piosenki, a następnie samodzielnie dobiera przedmiot potrzebny doakompaniamentu.
Zajęciaprzyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.
Spodek,wata, nasiona rzeżuchy, woda. Przypomnienie,czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Dziecko odpowiada na pytanie: Czegopotrzebuje roślina, żeby rosnąć?
Dzieckoukłada delikatnie watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszczaspodek z nasionami
Zabawykreatywne „Pisanki wielkanocne”.
Napoczątek dziecko słucha i ogląda, jak kurka malowała jaja: https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Następniezapraszamy dziecko, aby wspólnie z mamą (lub tatą) wybrało jakiś łatwy pomysłna pisankę https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE
Ana koniec chętnym dzieciom proponujemy samodzielne narysowanie pisankiwielkanocnej za pomocą strony: https://www.youtube.com/watch?v=XP7oAVsU7Ng
JĘZYKANGIELSKI 07.04.2020r.
Hello, children!
Nasz dzisiejszy temat to Easter- Święta Wielkanocne.
1. Rozpoczynamy nasze zajęcia od obejrzenia razem zdzieckiem poniższego obrazka: https://drive.google.com/file/d/1MqQACREiQbR8OdaJe9OPKWyvy70btafq/view?usp=sharing
Możemy go wydrukować. Nazywamy przedstawione nanim słówka i prosimy dziecko o kilkukrotne powtórzenie (możemy wprowadzićelement zabawy, powtarzając słówka na różne sposoby np. szeptem, bardzo cicho,
Easter egg-pisanka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg
Easter Bunny- Zajączek Wielkanocny https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny
Rodzice, którzy nie chcą sami czytać nazw,mogą skorzystać z linków. Po kliknięciu na głośniczek,
2. Oglądamy bajkę o zwyczaju wielkanocnym „Easter EggHunt”:
3. Podsumowujemy bajkę, czytając krótki tekst otradycji „Easter Egg Hunt”. Dokument dostępny https://drive.google.com/file/d/1psyzXFqCSiiug-brbf2YjWQvYt2rEYy1/view?usp=sharing
4. Wykonujemy kolorowankę, przedstawiającą „EasterEgg Hunt”. Zadaniem dziecka jest znaleźć wszystkie ukryte na obrazku pisanki.Po pokolorowaniu można wskazywać na zajączka i pisanki i pytać „What is it?”
Colouringpage – Kolorowanka https://drive.google.com/file/d/1kE_SvkbpFowUUSExyHnV16yHYNiEdDIu/view?usp=sharing
I hope you had a great time! Bye, bye (Mam nadzieję, że bawiliście siędobrze! Pa, pa)
Joanna Mikołajczyk |