GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 07.04.2020r. (WTOREK) „KRASZANKI, PISANKI”

Rozmowao kraszankach i pisankach.

 

Rodzic przedstawia obrazki, pyta dziecko, czy wie, czym sięróżnią kraszanki od pisanek.

Wskazując na jedną grupę, mówi: To są kraszanki. Nazwakraszanka pochodzi od metody barwienia jaj,
tak zwanego kraszenia, którepolegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

Rodzic wskazuje na drugą grupę i mówi: Jajka pokryte wzoremwykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwniepomalowane jajka to pisanki.

 

Linki do obrazków:

https://drive.google.com/file/d/1e68T0B8UKkvXTHShfEEMaRfv39P6pbnm/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1GSzvhTi6FUR673-E-kW-fMI47GlSyoJg/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Uggb_xh3X2bqdFRFP58_qfeKzzmyBGWP/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Wsg9pHn1KgFNqDISWiKeCHhpmQgr68pk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rxt2Fkqh5VR5z_4927Y0r3kkz26DpT1f/view?usp=sharing

 

 

Słuchaniei nauka piosenki „Pisanki, pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

Pisanki,pisanki

jajkamalowane

niema Wielkanocy

bezbarwnych pisanek.

 

Pisanki,pisanki

jajkakolorowe

nanich malowane

bajkipisankowe.

 

Najednej kogucik

ana drugiej słońce,

śmiejąsię na trzeciej

laleczkitańczące.

 

Naczwartej kwiatuszki,

ana piątej gwiazdki

nakażdej pisance

piękneopowiastki.

 

 

Rozmowa napodstawie piosenki.

 

Rodziczadaje pytania:

 

−Co ci się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?/ Bez czego nie ma Wielkanocy?

−Czym są pisanki?

−Co można namalować na wielkanocnych jajkach?

−Czy lubisz święta wielkanocne? Dlaczego?

 

 

Akompaniamentmuzyczny do piosenki.

 

Nagraniepiosenki „Pisank, pisanki”,  przedmioty (np.plastikowa butelka w połowie napełniona ryżem lub grochem, drewniane łyżkiitp.) lub instrumenty muzyczne potrzebne do akompaniamentu.

 

Dzieckosłucha piosenki, a następnie samodzielnie dobiera przedmiot potrzebny doakompaniamentu.
Rodzic zwraca uwagę na tempo utworu i jego nastrój. 

 

 

Zajęciaprzyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

 

Spodek,wata, nasiona rzeżuchy, woda.

Przypomnienie,czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Dziecko odpowiada na pytanie: Czegopotrzebuje roślina, żeby rosnąć?

 

Dzieckoukłada delikatnie watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszczaspodek z nasionami
na parapecie okna. Rodzic przypomina o regularnym podlewaniui obserwowaniu roślin. Określa też związek rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.

 

 

Zabawykreatywne „Pisanki wielkanocne”.

 

Napoczątek dziecko słucha i ogląda, jak kurka malowała jaja:

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

 

Następniezapraszamy dziecko, aby wspólnie z mamą (lub tatą) wybrało jakiś łatwy pomysłna pisankę
i postarało się ją wykonać:

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

 

Ana koniec chętnym dzieciom proponujemy samodzielne narysowanie pisankiwielkanocnej za pomocą strony:

https://www.youtube.com/watch?v=XP7oAVsU7Ng

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 07.04.2020r.

 

 

Hello, children!

 

Nasz dzisiejszy temat to Easter- Święta Wielkanocne.

 

1.   Rozpoczynamy nasze zajęcia od obejrzenia razem zdzieckiem poniższego obrazka:

https://drive.google.com/file/d/1MqQACREiQbR8OdaJe9OPKWyvy70btafq/view?usp=sharing

 

Możemy go wydrukować. Nazywamy przedstawione nanim słówka i prosimy dziecko o kilkukrotne powtórzenie (możemy wprowadzićelement zabawy, powtarzając słówka na różne sposoby np. szeptem, bardzo cicho,
bardzo głośno, szybko, bardzo powoli):

 

Easter egg-pisanka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg

 

Easter Bunny- Zajączek Wielkanocny

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny

 

Rodzice, którzy nie chcą sami czytać nazw,mogą skorzystać z linków. Po kliknięciu na głośniczek,
słówko zostanieprzeczytane.

 

 

2.   Oglądamy bajkę o zwyczaju wielkanocnym „Easter EggHunt”:

https://www.youtube.com/watch?v=DysgBIOiIwE&fbclid=IwAR1rgQlFnx_XYg5m02rwej1wtMte0NRerRQV_x_aWlQPAPJTaFdeOtoSj7g

 

 

3.   Podsumowujemy bajkę, czytając krótki tekst otradycji „Easter Egg Hunt”. Dokument dostępny
pod tym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1psyzXFqCSiiug-brbf2YjWQvYt2rEYy1/view?usp=sharing

 

 

4.   Wykonujemy kolorowankę, przedstawiającą „EasterEgg Hunt”. Zadaniem dziecka jest znaleźć wszystkie ukryte na obrazku pisanki.Po pokolorowaniu można wskazywać na zajączka i pisanki i pytać „What is it?”
-Co to jest. Można też spróbować nazywać wraz z dzieckiem kolory poszczególnychelementów obrazka.

 

Colouringpage  – Kolorowanka

https://drive.google.com/file/d/1kE_SvkbpFowUUSExyHnV16yHYNiEdDIu/view?usp=sharing

 

 

I hope you had a great time!

Bye, bye

(Mam nadzieję, że bawiliście siędobrze!

Pa, pa)

 

 

Joanna Mikołajczyk