GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 07.05.2020r. (CZWARTEK) „NAJPIĘKNIEJSZY DOM”

Ćwiczeniaortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja miejscowość”.

 

Rodzicprezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym różnią się domy na wsi i w mieście?
Powtarza wiersz, a dziecko – fragment tekstu: Da, do, du, da, do, da, w pięknymdomu mieszkam ja!

 

Ilebloków stoi w mieście!

Jedneduże, inne małe.

Tenjest żółty, tamten szary,

ate obok – całkiem białe.

Mknąulicą samochody;

wszędziepełno zakamarków.

Byodpocząć od hałasu,

zawszemożna iść do parku.

Da,do, du, da, do, da,

wpięknym domu mieszkam ja!

 

Nawsi domów jest niewiele;

spokójzwykle tam panuje.

Zadnia słychać śpiew skowronka,

nocąsowa pohukuje.

Czasempiesek przerwie ciszę,

kiedybiega po ogrodzie.

Kogutpieje, krowa muczy,

kaczkakwacze gdzieś na wodzie.

Da,do, du, da, do, da,

wpięknym domu mieszkam ja!

 

Czyto miasto, czy też wioska,

wielkiebloki, małe domy,

najważniejsze,by prócz domu

miećrodzinę i znajomych!

Da,do, du, da, do, da,

wpięknym domu mieszkam ja!


 

Zabawamatematyczna „Liczenie schodów”.

 

Klockilego.

 

Dziecko,zgodnie z instrukcją Rodzica, układa klocki schodkowo, wskazuje palcem kolejneklocki i je liczy: pierwszy stopień, drugi, trzeci, czwarty, piąty (lub wzakresie swoich możliwości).

Możemy zabawę przenieść na prawdziwe schody,jeżeli są w domu.

 

 

Ćwiczeniasprawności manualnej „Droga do przedszkola”.

 

Plastelina,cerata na stół, klocki.

 

Dzieckolepi z plasteliny cienkie wałeczki, łączy ze sobą, tworząc wspólnie drogę naceracie,
która prowadzi do przedszkola zbudowanego z klocków.

Drogata jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.

 

 

Ćwiczeniaoddechowe „Idziemy do przedszkola”.

 

Słomkadla dziecka, piłeczka pingpongowa.

 

Dzieckopo kolei ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie(drogą do przedszkola)
za pomocą słomki.

Rodzicprzypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dzieci wciągają powietrze nosem, awypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

 

 

Zabawamatematyczna „Liczenie pięter”.

 

Klocki:lego lub drewniane.

 

Dzieckoukłada fundament – parter dla wieży – a następnie buduje wieżę z kolorowych klocków.
Licząc piętra, używa liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie,czwarte, piąte.

 

 

Zabawa plastyczna„Najpiękniejszy dom”.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-wyp.pdf

 

Dlakażdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 26, kredki, bibuła.

 

Dzieci:

−kończą rysować dom po śladzie,

−kolorują, wyklejają bibułą wybrane części domu.