Rozmowana temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
Rodzic pokazuje dziecku obrazki zwierzątek z wielkanocnegokoszyczka.
Obrazek cukrowego baranka: https://drive.google.com/file/d/18Ry-S_h3URxe7aT1d2n3lKqRO6TjZX98/view?usp=sharing
Obrazek czekoladowego zajączka: https://drive.google.com/file/d/1TW_bvtr9Jr1Fp_47pz1MQtTh-OsJNT4r/view?usp=sharing
Obrazek kurczaczka w jajeczku: https://drive.google.com/file/d/1OAREBo3Flo33Y0ih4Wc4tDGaoPYxIQ2g/view?usp=sharing
Obrazek kogucika w koszyczku: https://drive.google.com/file/d/1_xZ1hXq4VGIf9vrfn2scBGgdL0Bx8mRV/view?usp=sharing
Rodzic mówi dziecku, że małe zwierzątka są symbolemodradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają je,podają ich nazwy, mówią, z czego są zrobione. Próbują je zapamiętać, anastępnie wymienić
Zabawaortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”.
Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje Rodzic,wskazując je na obrazkach (baranek: bee, bee, bee – czworakuje, zajączek: kic, kic,kic – kica, kurczaczek: pi, pi, pi – kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękamijak skrzydełkami, kogucik: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk).
Pokazkół – małych i dużych. Nazywanie figur.
Małe i duże koła wycięte z kolorowego papieru. Rodzic wraz z dzieckiem wycinają z papieru koła różnejwielkości (staramy się wyciąć wyraźnie „duże” i „małe”). Dziecko nazywa figuryi segreguje je na dwie kategorie: „ Duże” , „Małe”.
3-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 11
Dziecko: − łączyliniami rysunki pisanek od najmniejszego do największego −koloruje największą pisankę − wskazujetakie same pisanki.
4-Latki : Karta Pracy cz.2 strona30
Dziecko: −koloruje pisankę −ogląda obrazki, naśladuje miny pisanek, −wskazuje pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.
4-Latki :Karta Pracy cz.2 strona 31
Dziecko: −skreśla zdjęcie, które różni się od pozostałych −nazywa przedmioty na zdjęciach −nakleja naklejki przedstawiające symbole wielkanocne na ich cienie.
Zabawa „Gdziejest pisanka?”
Rodzicchowa pisankę w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko, które na ten czas mazamknięte oczy lub jest
Oglądaniebajek (audiobooków) o wielkanocnych zwierzątkach.
Bajkao „Wielkanocnym baranku”: https://www.youtube.com/watch?v=txKIm_VMdqY
Bajkao „Wielkanocnym zajączku”: https://www.youtube.com/watch?v=T1_Su0kjAzQ
Bajkao „Wielkanocnym kurczaczku”: https://www.youtube.com/watch?v=ymnXDUjz_vg
Bajkao „Wielkanocnym koguciku”: https://www.youtube.com/watch?v=OBDtHIr6B7w
RELIGIA08.04.2020r.
TEMAT:WIELKANOC. PODSTAWOWE ZWYCZAJE ZWIĄZANE Z WIELKANOCĄ. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Na naszym ostatnim spotkaniumówiliśmy o smutkach Pana Jezusa, Jego cierpieniu. Ale tak bardzo ukochałludzi, że wziął na swoje ramiona ciężki krzyż. Jezus bardzo cierpiał z miłoścido ludzi i oddał za nich swoje życie. Następnie został zdjęty z krzyża ipochowany w grobie. W dzień, kiedy Jezus został złożony w grobie, przychodzimydo kościoła. Odwiedzając Go, chcemy Mu okazać naszą miłość i wdzięczność zaJego poświęcenie. Przynosimy do poświęcenia pokarmy w koszyku na wielkanocneśniadanie. W tym roku ze względu na pandemięnie pójdziemy z koszyczkami do kościoła, ale w Wielką Niedzielę rodzice poświęcą te same pokarmy na naszymstole.
Prezentacja– symbolikawielkanocnej święconki: https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ
Wiemy, że Pan Jezus długo w grobie nie pozostanie dlategoprzygotowujemy radosne, kolorowe pisanki, które są znakiem nowego życia: https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4 (pisanki kraszanki)
Można też zaśpiewać z dziećmi i bp Antonim Długoszem: |