GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 08.04.2020r. (ŚRODA) „ZWIERZĘTA Z WIELKANOCNEGO KOSZYCZKA”

Rozmowana temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?

 

Rodzic pokazuje dziecku obrazki zwierzątek z wielkanocnegokoszyczka.

 

Obrazek cukrowego baranka:

https://drive.google.com/file/d/18Ry-S_h3URxe7aT1d2n3lKqRO6TjZX98/view?usp=sharing

 

Obrazek czekoladowego zajączka:

https://drive.google.com/file/d/1TW_bvtr9Jr1Fp_47pz1MQtTh-OsJNT4r/view?usp=sharing

 

Obrazek kurczaczka w jajeczku:

https://drive.google.com/file/d/1OAREBo3Flo33Y0ih4Wc4tDGaoPYxIQ2g/view?usp=sharing

 

Obrazek kogucika w koszyczku:

https://drive.google.com/file/d/1_xZ1hXq4VGIf9vrfn2scBGgdL0Bx8mRV/view?usp=sharing

 

Rodzic mówi dziecku, że małe zwierzątka są symbolemodradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają je,podają ich nazwy, mówią, z czego są zrobione. Próbują je zapamiętać, anastępnie wymienić
z pamięci.

 

 

Zabawaortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”.

 

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje Rodzic,wskazując je na obrazkach (baranek: bee, bee, bee – czworakuje, zajączek: kic, kic,kic – kica, kurczaczek: pi, pi, pi – kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękamijak skrzydełkami, kogucik: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk).

 

 

Pokazkół – małych i dużych. Nazywanie figur.

 

Małe i duże koła wycięte z kolorowego papieru.

Rodzic wraz z dzieckiem wycinają z papieru koła różnejwielkości (staramy się wyciąć wyraźnie „duże” i „małe”). Dziecko nazywa figuryi segreguje je na dwie kategorie: „ Duże” , „Małe”.

 

 

3-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 11

 

Dziecko:    

− łączyliniami rysunki pisanek od najmniejszego do największego

−koloruje największą pisankę

− wskazujetakie same pisanki.

 

4-Latki : Karta Pracy cz.2 strona30

 

Dziecko:

−koloruje pisankę

−ogląda obrazki, naśladuje miny pisanek,  

−wskazuje pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.

 

4-Latki :Karta Pracy cz.2 strona 31

 

Dziecko:

−skreśla zdjęcie, które różni się od pozostałych

−nazywa przedmioty na zdjęciach  

−nakleja naklejki przedstawiające symbole wielkanocne na ich cienie.

 

 

Zabawa „Gdziejest pisanka?”

 

Rodzicchowa pisankę w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko, które na ten czas mazamknięte oczy lub jest
w innym pokoju, ma za zadanie odnaleźć ją na podstawiewskazówek otrzymanych od rodzica. Jeśli dziecko znajduje się daleko od jajka,mówimy: zimno, jeśli blisko – mówimy: ciepło. Gdy dziecko jest bardzo bliskocelu, mówimy: gorąco. Po znalezieniu pisanki dziecko określa miejscejej ukrycia i możemy zamienić się rolami.
Teraz dziecko chowa pisankę azadaniem rodzica jest ją znaleźć.

 

 

Oglądaniebajek (audiobooków) o wielkanocnych zwierzątkach.

 

Bajkao „Wielkanocnym baranku”:

https://www.youtube.com/watch?v=txKIm_VMdqY

 

Bajkao „Wielkanocnym zajączku”:

https://www.youtube.com/watch?v=T1_Su0kjAzQ

 

Bajkao „Wielkanocnym kurczaczku”:

https://www.youtube.com/watch?v=ymnXDUjz_vg

 

Bajkao „Wielkanocnym koguciku”:

https://www.youtube.com/watch?v=OBDtHIr6B7w

 

 

 

 

RELIGIA08.04.2020r.

 

 

TEMAT:WIELKANOC. PODSTAWOWE ZWYCZAJE ZWIĄZANE Z WIELKANOCĄ.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Na naszym ostatnim spotkaniumówiliśmy o smutkach Pana Jezusa, Jego cierpieniu. Ale tak bardzo ukochałludzi, że wziął na swoje ramiona ciężki krzyż. Jezus bardzo cierpiał z miłoścido ludzi i oddał za nich swoje życie. Następnie został zdjęty z krzyża ipochowany w grobie. W dzień, kiedy Jezus został złożony w grobie, przychodzimydo kościoła. Odwiedzając Go, chcemy Mu okazać naszą miłość i wdzięczność zaJego poświęcenie. Przynosimy do poświęcenia pokarmy w koszyku na wielkanocneśniadanie.

W tym roku ze względu na pandemięnie pójdziemy z koszyczkami do kościoła, ale w Wielką Niedzielę  rodzice poświęcą te same pokarmy na naszymstole.

 

Prezentacja– symbolikawielkanocnej święconki:

https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ

 

Wiemy, że Pan Jezus długo w grobie nie pozostanie dlategoprzygotowujemy radosne, kolorowe pisanki, które są znakiem nowego życia:

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

(pisanki kraszanki)

 

Można też zaśpiewać z dziećmi i bp Antonim Długoszem:

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE