GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 08.06.2020r.-12.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „POZNAJEMY POJAZDY” „MIŁO SPĘDZAM CZAS” „AUTOBUS W BARWACH WAKACJI” „BEZPIECZNE WAKACJE”

08.06.2020r

(PONIEDZIAŁEK)

„POZNAJEMYPOJAZDY”

 

Rozwiązaniezagadki B. Szelągowskiej „Wakacje”.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc… (wakacje)

 

Słuchanieopowiadania E. Stadmüller „Wakacje”.

Książka (s. 74–75) dla dziecka. Rodzic otwiera książkę i zaprasza dowysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

 

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przyobiedzie Olek.

– Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebnysprzęt.

– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on –chrząknął dziadzio.

– Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchanybasen i ustawimy go w ogrodzie.

– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?

– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tamsobie wymyślisz.

– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę– rozmarzył się Olek.

– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato.

– Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handlujemateriałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

– I będzie plaża! – zawołała Ada.

– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.

– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzymatakiego ciężaru – przestraszył się dziadzio.

– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz,ile wytrzymało…

– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie starebudowle – przypomniał sobie Olek.

– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo. – Ciekawjestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodęze studni – wyjaśniła wnuczce babcia. – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę,można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak idrabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.

– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – Inaprawdę jest w nim co zobaczyć.

– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek.

– I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

 

Rozmowakierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd ty chciałbyś/chciałabyś pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

 

Zapoznaniez różnymi środkami lokomocji.

Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji.

Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, np.:samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dzieckopodaje ich nazwy, mówi, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie,w powietrzu). Następnie Rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc jerytmicznie (na sylaby), a dzieci wskazują odpowiednie pojazdy.

 

Zabawaruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd,którym będzie się poruszać.

− Wyruszają z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręceniekierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.

− Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się(dziecko biegnie rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

− Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka (maszerując,naśladuje rękami ruch wiosłowania). Rodzic może zaproponować drogę powrotną,podczas której dziecko będzie naśladowało kolejno pojazdy: kajak, samolot,samochód.

 

 

09.06.2020r

(WTOREK)

”MIŁO SPĘDZAM CZAS

 

Nauka piosenki „Już wkrótce wakacje” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki anastępnie nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

 

1.  Jużwkrótce wakacje

i pięknapogoda,

wyjedźmywięc czym prędzej,

bo każdejchwili szkoda.

 

Ref. Gdziegrzywy morskich fal,

gdziesłońca złoty blask,

gdzieptaków leśny chór

swymśpiewem wita nas.

 

2.  Żegnamysię z panią,

zMaciusiem i z Anią,

gotowi,spakowani,

dziś wdrogę wyruszamy.

 

Ref. Gdziegrzywy morskich fal…

 

3.  Lecimy,jedziemy,

idziemy,płyniemy,

powietrzem,lądem, wodą,

byspotkać się z przyrodą.

 

Ref. Gdziegrzywy morskich fal…

 

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Rodzic zadaje pytania:

− Co rozpoczniesię już wkrótce?

− Gdzie możnapojechać na wakacje?

− Czym podróżujemyna wakacje?

− Czy ta piosenkajest wesoła, czy smutna? Dlaczego?

 

Zabawa ruchowa przy piosence

 Dziecko ilustruje ruchem sposób spędzania czasu:nad morzem, w górach, nad rzeką/jeziorem (według poleceń wydawanych przezRodzica., np. opalamy się na plaży, wspinamy się w górach itp.)

 

3-Latki: KartaPracy cz.2 strona 19

Dziecko:

 − rysuje po śladach szarych linii rysunku,

− rysuje rybki pośladach. 

 

4-Latki: KartaPracy cz.2 strona 58

Dziecko:

- ogląda obrazki,opowiada co pakuje do walizki Olek,

- liczyposzczególne części garderoby, rysuje odpowiednią liczbę kropek pod małymiobrazkami

- rysuje w każdymkolejnym polu o jedną chmurkę więcej.

 

4-Latki: KartaPracy cz.2 strona 59

Dziecko:

- ogląda obrazki,opowiada co pakuje do walizki Ada,

- liczyposzczególne części garderoby, rysuje odpowiednią liczbę kropek pod małymiobrazkami

- rysuje w każdymkolejnym polu o jedną chmurkę mniej.

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś znów będziemy ćwiczyć liczenie, ale z nowymipiosenkami i zabawami :)

1.   Zaczynamy od powtórzenia piosenki o pingwinach:

https://www.youtube.com/watch?v=Yt8GFgxlITs

 

2.   Nauczymy się teraz piosenki, w której będziemyliczyć palce u rąk i u nóg, warto więc uczyć się jej ze ściągniętymi butami ;)

 

Tekst:

How many fingers on one hand?/x3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

How many fingers on two hands?/ x3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Clap clap clap your hands./ x 3

Clap your hands with me.

Let’s count our toes.

How many toes on one foot?/ x3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

How many toes on two feet?/ x3
Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Stomp stomp stomp your feet. / x3
Stomp your feet with me.

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Tłumaczenie:

 

Ile palców u jednej dłoni?/ x3

 

Policzmy wszyscy razem

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

Ile palców u dwóch dłoni?/ x3

 

Policzmy wszyscy razem

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Klaskaj, klaskaj, klaskaj w dłonie

 

Klaskaj w dłonie ze mną

 

 

Policzymy palce u stóp

 

Ile palców u jednej stopy?/x3

Policzmy wszyscy razem

1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5

Ile palców u dwóch stóp?/ x3

Policzmy wszyscy razem

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

Tup, tup, tup swoimi nogami

 

Tup nogami ze mną.

 

1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10

 

 

Za pierwszym razem słuchamy i oglądamyfilmik. Przy drugim wysłuchaniu, dziecko liczy swoje palce, tak jak stworek zfilmiku, próbuje śpiewać razem z nim.

Następnie zatrzymujemy wers po wersie,dziecko powtarza.

Uruchamiamy piosenkę ponownie. Dzieckopróbuje śpiewać samodzielnie w całości.

 

3.   Zabawa ruchowa z liczeniem „Seven steps”- „Siedemkroków”.

Zadaniem dziecka jest zrobienie odpowiedniejliczby odpowiednich kroków. W piosence kroki liczone są w następujący sposób:

One, two, three, four, five, six, seven /x2

One, two,three/ x2

One, two,three, four, five, six, seven

Dziecko idzie więc 7 kroków w określonysposób (podany poniżej), następnie wraca, robiąc ponownie 7 kroków w ten samsposób, następnie robi trzy kroki w przód, trzy w tył i jeszcze raz siedemkroków z miejsca startu.

 

Najpierw wyjaśniamy dziecku, że ma zrobićkrok, gdy usłyszy kolejną liczbę, wyjaśniamy, kiedy ma się zatrzymać, kiedywracać.

W pierwszej rundzie dziecko robi duże kroki,największe, jak potrafi.

W drugiej rundzie dziecko robi małe, jaknajmniejsze, kroki.

W trzeciej rundzie dziecko przeskakuje.

W czwartej robi normalne kroki.

 

Have fun!

Bye, bye!

 

 

 

 

10.06.2020r

(ŚRODA)

”AUTOBUS W BARWACHWAKACJI”

 

Zabawa dydaktyczna „Koła”.

Koła w trzechkolorach, koła w trzech wzorach, komplet kół w trzech kolorach z narysowanymiróżnymi wzorami: kropkami, paskami, falami.

Rodzic układa koław trzech kolorach w szeregu, a koła we wzory w rzędzie.  Rodzic rozkłada koła w trzech kolorach zróżnymi wzorami i demonstruje dziecku, jak należy ułożyć koła zgodnie z kodem,np. w pierwszym rzędzie czerwone, z kropkami, czerwone w paski, czerwone zfalami. Dziecko układa koła w odpowiednich miejscach.

 

Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.

Dziecko w parze zRodzicem. Dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeżdża domyjni. Rodzic wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta. Czynności: polewaniewodą - gładz dłonią plecy, skrapianie szamponem - lekko uderza opuszkamipalców, szczotkowanie karoserii - lekko drapie szybkimi ruchami, woskowanie -lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni, suszenie samochodu - pociera, naprzemian, dłońmi, przecieranie szyb i lusterek - wykonuje okrężne ruchymasujące. Przy powtórzeniu zabawy następuje zamiana rolami.

 

         Pracaplastyczna „Autobus w barwach wakacji „

3-Latki: Autobus na wakacyjne podróże

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-wyp.pdf

 

Dla dziecka:wyprawka plastyczna, karta nr 12, kredki, naklejki.

Dziecko:

 − wypycha z karty nacięty obrazek autobusu,

 − składa autobus według instrukcji, tak abymożna było go postawić,

 − wykonuje szosę z ciemnego kartonu, ustawia na niej wykonany autobus.

 

4-Latki: Autobus na wakacyjne podróże

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-wyp.pdf

 

Dla dziecka: wyprawkaplastyczna, karta nr 28, kredki, naklejki, bibuła, klej, nożyczki.

Dziecko:

− wycina z kartyobrazek autobusu i kończy go kolorować,

− przykleja okna wodpowiednich miejscach,

− składa autobuswedług instrukcji, tak aby można było go postawić,

−  wykonuje szosę z ciemnego kartonu, ustawia naniej wykonany autobus.

 

RELIGIA10.06.2020

 

TEMAT: PROCESJA, DZWONKI, KWIATY.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnejkatechezie. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nas i słyszy. Przywitajmy Gomodlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo, bardzo Cię kochamy ipragniemy przyjść do Ciebie. Panie Jezu prowadź nas, prowadź nas przez życiaczas”.

 

NajświętszySakrament

Obejrzyj film „O Białym Chlebie” https://www.youtube.com/watch?v=_5acvvHueGA&feature=emb_logo(nie wykonujecie pracy domowej)

 

Monstrancjaszczególnym miejscem przebywania

Monstrancja najczęściej kształtem przypomina słońce, wewnątrzniej znajduje się nieduże koło, jest pięknie zdobiona, wykonana ze złota lubpozłacana, na jej szczycie znajduje się krzyż.

W monstrancji jest obecny Pan Jezus pod postacią białegochleba – Hostii. Monstrancję z Panem Jezusem widzieliście przy Bożym grobie wkościele. Kapłan umieszcza Ciało Pana Jezusa w monstrancji, aby wszyscy moglibyć blisko Niego, by mogli Go wielbić.

 

https://liturgiczny.pl/wysoka-monstrancja-do-kosciola-zlocona-i-srebrzona?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=9536556021&gclid=EAIaIQobChMI7a23h9vm6QIVBKMYCh1ZjAFrEAQYBCABEgKMPPD_BwE(monstrancja)

 

 

Procesja- Idziemy z Jezusem

Miło jest iść z kimś bliskim, kochanym na spacer. Czasami bywatak, że idziemy na spacer z Panem Jezusem, naszym najlepszym Przyjacielemobecnym pod postacią chleba. ta wędrówka nazywa się procesją. Procesja touroczysty pochód ludzi, którzy się modlą. Raz w roku odbywa się uroczystaprocesja Bożego Ciała. Po Mszy Świętej kapłan bierze w swoje dłonie monstrancjęz Panem Jezusem, a za nim podążają wierni. W ten sposób wyznają wiarę i miłośćswojemu Bogu oraz dziękują za to, że pozostał pod postacią chleba. Dzieci w tejprocesji mają szczególne miejsce. Dziewczynki sypią kwiaty, a chłopcy dzwoniądzwonkami. Procesja zatrzymuje się przy przygotowanych wcześniej czterechołtarzach, gdzie czytana jest Ewangelia. Przy każdym ołtarzu kapłan błogosławimonstrancją, w której jest Najświętszy Sakrament – Pan Jezus ukryty w chlebie.Pan Jezus każdego roku wędruje ulicami miast, miasteczek i wsi. Trasa tejwędrówki jest pięknie udekorowana: chorągiewkami, kwiatami..., a w oknach domówwidać często obrazy Pana Jezusa. Ludzie robią te dekoracje, bo wiedzą, żepośród nich wędruje sam Bóg. Chcą oddać Mu jak największą cześć.

Po procesji Pan Jezus wraca do kościoła i tam codziennie czekana nas ukryty w tabernakulum. Czeka i bardzo się cieszy, gdy Go odwiedzamy.

Zresztą popatrzcie sami:

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

 

Praca plastyczna

Proponuję kolorowanki;

1)    https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-732-Boze-Cialo-procesja.html

2)   http://katechezanatana.pl/symbole-eucharystyczne/#iLightbox[postimages]/0

3)   http://katechezanatana.pl/wp-content/uploads/2017/06/procesja.jpg

 

Piosenka

 Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs

A może potowarzyszysz Panu Jezusowi podczas procesji BożegoCiała?

 

Radosnego świętowania Uroczystości Bożego Ciała

Szczęść Boże J

 

 

12.06.2020r

(PIĄTEK)

„BEZPIECZNEWAKACJE”

 

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Bezpiecznewakacje.

 

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora…

 

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko!

 

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

 

Czapkę nosić – taką z daszkiem

– porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

 

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

bo już przecież są wakacje!

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Rodzic zadaje pytania:

 − Dlaczegozawsze trzeba pilnować się dorosłych?

− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ichpilnować? (Rodzic może wyjaśnić znaczenie wyrażenia górskie szlaki).

− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdziejest ratownik?

− Jakie masz rady dla innych przedszkolaków nawakacje? Co można robić, a czego nie wolno?

 

3-Latki: Kolorowanka „Morze”

 

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-morze.html#

 

Dziecko:

 − koloruje kolorowankę

 

4-Latki: KartaPracy cz.2 strona 60

Dziecko:

- nazywa miejscaprzedstawione na zdjęciach i to co się pod nimi znajduje,

- łączy zdjęcia zodpowiednim krajobrazem,

- kolorujemuszelki, liczy je i pokazuje ich liczbę na palcach.

 

Utrwalanie poznanych zasad dotyczącychbezpieczeństwa w czasie wakacji.

Rodzic wypowiadakolejne zdania, a dziecko mówi: Tak! lub Nie!

− W lesie możnapalić ognisko, gdzie się chce. (nie)

− Przed wyjściemna plażę należy posmarować skórę kremem z filtrem. (tak)

− Na plaży wolnośmiecić. (nie)

− Na górskiewyprawy można się wybrać w klapkach. (nie)

− W czasie jazdyna rowerze trzeba mieć kask. (tak)

 − Zawsze trzeba pilnować się dorosłych. (tak)

 

RELIGIA12.06.2020

 

TEMAT: ŚWIĘTA JADWIGA KRÓLOWA PATRONKA NASZEJ PARAFII.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnejkatechezie. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs

 

Św.Królowa Jadwiga

W poniedziałek przeżywaliśmy święto św. Królowej Jadwigi,która jest patronką naszej parafii.

Kim była? Jak to się stało, że została świętą? Zobaczcie:

https://www.youtube.com/watch?v=4w5Dc9tX19I

 

Królowa Jadwiga była bardzo dobradla poddanych, zauważała potrzebujących i chętnie im pomagała. Do takiegozachowania zachęca nas, bo przecież każdy z nas może świętym być.

Zaśpiewaj:

https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA

 

Pokoloruj: http://www.objawieniepanskie.waw.pl/phocadownload/Epifanek/Epifanek_200/Epifanek_115.pdf

 

Szczęść Boże J