GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 09.04.2020r. (CZWARTEK) „MOTYWY WIELKANOCNE”

Zabawasłowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Na podwórku”.

 

Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby. 

 

Gospodynirazem z dziećmi

święconkęszykuje.

O-ho, ho, ho! O-ho, ho, ho,

jajeczkamaluje.

 

Biegakurka po podwórku 

igdacze z radości.

–Ko, ko, ko, ko. Ku, ku, ku, ku.

Witawszystkich gości.

 

 Kogut dumnie pierś wypina.

–Ko, ko, ki, ku.

Alepięknie wyglądają

twejajka w koszyku.

 

 

Ćwiczeniafonacyjne „Kury na podwórku”.

 

Dzieckopowtarza za Rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko,ki, ku. Ku, ku, ku, ku!
na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno,dynamicznie, spokojnie.

 

 

Masażyk ”Pisanka”.

 

Rodzic(pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym,  dziecko siada za nim, w siadzie rozkrocznym, ina jego plecach rysuje wzory zgodnie z poleceniami: paski poziome, paskipionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy dziecko zamienia się zRodzicem miejscami.

 

 

3-Latki:

 

ZDJĘCIE WIELKANOCNEGO STOŁU:

https://drive.google.com/file/d/1rr_Mv8UFAe9io9iX3_bkXyFnOUD2z9eZ/view?usp=sharing

 

Dziecko:    

− oglądaobrazek

− opowiadajakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole

 

4-Latki : Karta Pracy cz.2 strona29

 

Dziecko:

− oglądaobrazek

−opowiada jakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole

−rysuje po śladzie babki wielkanocne

 

 

Zabawymuzyczne „O jajkach na wesoło”.

 

Dzieckosłucha piosenki, może naśladować kurkę.

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

Cobyło pierwsze? Kura czy jajo?

https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168

 

Ciekawostkio jajku „Bajka o jajkach”.

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

 

 

Rozpoznawanieptaków i wielkości ich jaj.

 

Rodzajeptasich jaj i ich wielkość.

https://drive.google.com/file/d/189jQZRRCbVV4AKQVRsan3v0Cb3IgoK5T/view?usp=sharing

 

Ptakii ich jaja.

https://drive.google.com/file/d/1J6UiouH0KO7inihsOtXlHDD8lxhLLcLj/view?usp=sharing

 

Dopasujjajko do ptaka.

https://drive.google.com/file/d/10MT4B8Mfb7Eb6e-UM3n2HRlX1PHs7xeC/view?usp=sharing

 

 

Historyjkaobrazkowa „Od jajka do kury”.

 

Dzieckosamodzielnie próbuje ułożyć historyjkę obrazkową.

https://drive.google.com/file/d/1hHeSgwA43EYspD5yC96yFko0L4yPAPk5/view?usp=sharing

 

Rodzicz dzieckiem sprawdza poprawność ułożenia historyjki obrazkowej.

https://drive.google.com/file/d/1YTz2ZZ0g0T7d5VGHOKIOdYjbmB0po1i1/view?usp=sharing

 

 

Eksperyment„Co się dzieje w jajku?”.

 

Jajkoptaka to „kapsuła”, w której rozwija się pisklę. Pod ochroną skorupy znajdujesię zarodek,
który początkowo jest tylko małą plamką na powierzchni żółtka. Taplamka, w przypadku jaja kurzego
rozwija się w ciągu 21 dni. Następuje szybkiwzrost zarodka. Pisklę stara się wyprostować szyję,
jednocześnie odpycha sięnogami od skorupy w jej ostrym końcu i powoduje jej rozpadnięcie.
Na końcuzamienia się w puszyste, biegające kurczątko.

https://drive.google.com/file/d/1dDN317N48xDQiEduEThKAGCBvMte5_uD/view?usp=sharing