GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 11.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „MIESZKAŃCY ŁĄKI”

Rozwiązywaniezagadki „Łąka”.

 

Rodzicrecytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

 

Zielonydywan,
na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar
pszczoły, osy i motyle. (łąka)

 

 

Słuchanieopowiadania A. Widzowskiej „Łąka”.

 

Książka(s. 68–69) dla dziecka. Rodzic otwiera książkę i zaprasza do wysłuchaniaopowiadania.
Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

 

Byłpiękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzochcieli iść na boisko,
żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale panipowiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy. – Przecieżłąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek. – Na pewno sąptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będziejakieś gniazdko. – A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.
– Postaramy się policzyćna palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani. Dziecichętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa. – Konik polny! – zauważyłaKasia. – Ale wysoko skacze! – A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną znich na rączce, a dzieci podeszły bliżej. – Jaki kolor ma biedronka?
– spytałapani. – Czerwony. – I ma czarne kropeczki. – A ja widziałem kopter! – krzyknąłmały Jaś. – Co to jest kopter? – zdziwił się Olek. – Może chodzi o helikopter?– zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością byławażka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła.
–O! Lecą następne! – zawołał Piotruś. – Proszę pani, a tu są dziury! Wszyscypodeszli bliżej, żeby je zobaczyć.
W ziemi znajdowały się głębokie tunele. –Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie? – Pająk – powiedziała Zosia.
– A jamyślę, że smok. Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkająmyszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani niewrzucały kamieni. – To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju –powiedziała. Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki zpiasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek,trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.

Dzieci zrozumiały, że wmaju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wieleinnych pachnących kwiatków. Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły sięnowej piosenki:

Motylek

Usiadłw maju

nakwiatku motylek.

Tupnąłnóżką,

az kwiatka spadł pyłek.

Machnąłłapką

iz kwiatka spadł płatek.

Ach,nabroił ten motyl gagatek!

Terazfruwa i leczy rabatki.

Iudaje, że skrzydła to płatki.

Chciałazerwać

kwiatuszekAgatka.

Terazwącha motylka,

niekwiatka!

 

 

Rozmowakierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

 

Rodziczadaje pytania:

−Dokąd dzieci wybrały się na spacer?

−Wymień zwierzęta, które dzieci widziały na łące?

−Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?

−Gdzie mieszkają myszy polne?

−O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

 

 

Zabawaruchowa „Ślimak”.

 

Dzieckorecytuje rymowankę i rysuje za Rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcemwskazującym,
np. na dywanie, w powietrzu, na plecach mamy (taty).

 

Ślimak,ślimak,

wystawrogi, 

damci sera na pierogi.

Jaknie sera,

tokapusty

–od kapusty będziesz tłusty.

 

 

Oglądaniefilmy edukacyjnego „Majowa łąka i jej mieszkańcy”.

 

Zachęcamydo obejrzenia filmu o zwierzątkach żyjących na łące i zapoznania się zciekawostkami na ich temat:

https://www.youtube.com/watch?v=0WvQjDu9JWI

 

 

Kolorowanka„Łąka Majowa”.

 

https://drive.google.com/file/d/1bohjlw-d3-rXBHeZ4SU_ROVLXAK7kVIM/view?usp=sharing

 

Dziecko:

-koloruje kolorowankę