Wprowadzenie– omówienie wyglądu biedronki.
Obrazkibiedronek:
Biedronkadwukropka: https://drive.google.com/file/d/1BvgMsqbOQawXcYA6aWBYcBzdhtaN443F/view?usp=sharing
Biedronkasiedmiokropka: https://drive.google.com/file/d/1PJcPni4QZmhDepXboBRasY_gg_ZhEWFX/view?usp=sharing
Rodzicpokazuje dziecku obrazek biedronki z 2 oraz z 7 kropkami. Informuje,że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami. Następniepyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisuje jej wygląd, swojeskojarzenia itp.
Słuchaniei nauka piosenki „Mała biedroneczka” (sł. i muz. K. Bożek-Gowik).
https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E
1. Małabiedroneczka siedemkropek miała, na łącezielonej wesołofruwała. Złapał jąpajączek w swojąpajęczynę. „Uratujęcię, biedronko, a ty micoś przynieś”.
Ref.:Biedroneczko, leć do nieba, przynieśmi kawałek chleba. Biedroneczko,leć do nieba.
2. Małabiedroneczka siedemkropek miała, na łącezielonej wesoło fruwała. Złapał jąwróbelek, niesie tękruszynę. „Uratujęcię, biedronko, a ty micoś przynieś”.
Ref.:Biedroneczko, leć...
3. Małabiedroneczka siedemkropek miała, na łącezielonej wesoło fruwała. Złapałają żaba i powodzie płynie. „Uratujęcię, biedronko, a ty micoś przynieś”.
Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.
−Gdzie latała mała biedronka? −Ile kropek miała mała biedroneczka? −Jakie zwierzęta spotkała na łące? −Co powiedziało jej każde zwierzątko?
Zabawaruchowa: rytmizowanie teksturefrenu piosenki „Mała biedroneczka”.
Bębeneklub coś do wystukiwania. Dzieckomaszeruje w rytmie wystukiwanym na bębenku przez Rodzica, powtarzając tekstrefrenu piosenki „Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”.
Oglądaniefilmy edukacyjnego „Co jedzą biedronki?”.
Zachęcamydo obejrzenia filmu o tym, czym żywią się biedronki i zapoznania się zciekawostkami na ich temat: https://www.youtube.com/watch?v=FRRMAsxpr54
Pracaplastyczna „Jak narysować biedronkę?”.
Dlachętnych dzieci: Prosta instrukcja zawierająca siedem kroków, które ułatwiąnarysowanie https://www.drukowanki.pl/jak-narysowac-biedronke/
JĘZYKANGIELSKI 12.05.2020r.
Hello!
It’sstory time. Dziś czas na historyjkę obrazkową.
Zaczynamyod obejrzenia plakatu i wycięcia postaci, które będziemy przemieszczać naplakacie
Plakat: https://drive.google.com/file/d/1PFgs6PSlvh0-MQTZ7Nb231PlQDQrRXQi/view?usp=sharing
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/129QX6TYnpB3RBtbM0kt3Rcu1pJh97GVN/view?usp=sharing
Podczassłuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiednie miejsca naplakacie.
Narrator:Hello, everyone. It’s the park. What a beautiful day! – Dzień dobry wszystkim. To park. Wskazujemyna park.
Hello, it’s mouse. Hello, mouse.- Dzień dobry, to jest myszka. Dzień dobry,myszko! Wskazujemyna myszkę.
Look,it’s a dog. Hello, dog.- Spójrz, to pies. Dzień dobry, piesku. Wskazujemyna psa.
Hello, Mitsy.- Dzień dobry, Mitsy. KładziemyMitsy na plakacie.
Mitsy: Hello- Dzień dobry. Wskazujemyna Mitsy.
Mmm,food. Yummy, yummy. Biscuits. One, two,three.- Mmm, jedzenie. Pyszne, pyszne. Liczmyciasteczka i kładziemy na plakacie.
Bananas.One, two, three.- Banany. Jeden,dwa, trzy. Liczymybanany i kładziemy na plakacie.
Andapples. One, two, three. Yummy,yummy.- Jabłka. Jedno, dwa, trzy. Pyszne,pyszne. Liczymy jabłkai kładziemy na plakacie.
Dog? Here’s a biscuit.- Piesku? Tu jest ciasteczko. „Proponujemy“pieskowi ciasteczko.
Dog: Thankyou.- Pies: Dziękuję. Mouse, here’s a banana.- Myszko, tu jest banan. „Proponujemy“ myszce banana.
Mouse: Thankyou.- Myszka: Dziękuję. Mitsy: Andtwo apples for me. One, two.Yummy, yummy.- Mitsy: I dwa jabłka dlamnie. Jedno, dwa. Pyszne, pyszne. Liczymyjabłka i kładziemy obok Mitsy.
Bye, bye, Mitsy.- Pa, pa, Mitsy! Machamyna powitanie.
Bye, bye everyone. – Pa, pa, wszystkim. Machamyna pożegnanie.
Historyjkisłuchamy dwa razy i przesuwamy postaci po plakacie dwukrotnie. Następniedziecko podczas słuchania próbuje samo wcielać się w postaci i odgrywać scenki.
I towszystko na dziś. Bye, bye! |