GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 12.05.2020r. (WTOREK) „BIEDRONECZKI”

Wprowadzenie– omówienie wyglądu biedronki.

 

Obrazkibiedronek:

 

Biedronkadwukropka:

https://drive.google.com/file/d/1BvgMsqbOQawXcYA6aWBYcBzdhtaN443F/view?usp=sharing

 

Biedronkasiedmiokropka:

https://drive.google.com/file/d/1PJcPni4QZmhDepXboBRasY_gg_ZhEWFX/view?usp=sharing

 

Rodzicpokazuje dziecku obrazek biedronki z 2 oraz z 7 kropkami.

Informuje,że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami.

Następniepyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisuje jej wygląd, swojeskojarzenia itp.

 

 

Słuchaniei nauka piosenki „Mała biedroneczka” (sł. i muz. K. Bożek-Gowik).

 

https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

 

1.     Małabiedroneczka

siedemkropek miała, 

na łącezielonej

wesołofruwała. 

Złapał jąpajączek

w swojąpajęczynę. 

„Uratujęcię, biedronko,

a ty micoś przynieś”.

 

Ref.:Biedroneczko, leć do nieba, 

przynieśmi kawałek chleba.

Biedroneczko,leć do nieba.

 

2.    Małabiedroneczka

siedemkropek miała, 

na łącezielonej wesoło fruwała. 

Złapał jąwróbelek,

niesie tękruszynę. 

„Uratujęcię, biedronko,

a ty micoś przynieś”.

 

Ref.:Biedroneczko, leć...

 

3.    Małabiedroneczka

siedemkropek miała, 

na łącezielonej wesoło fruwała. 

Złapałają żaba

i powodzie płynie. 

„Uratujęcię, biedronko,

a ty micoś przynieś”.

 

 

Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.

 

−Gdzie latała mała biedronka?

−Ile kropek miała mała biedroneczka?

−Jakie zwierzęta spotkała na łące?

−Co powiedziało jej każde zwierzątko?

 

 

Zabawaruchowa: rytmizowanie teksturefrenu piosenki „Mała biedroneczka”.

 

Bębeneklub coś do wystukiwania.

Dzieckomaszeruje w rytmie wystukiwanym na bębenku przez Rodzica, powtarzając tekstrefrenu piosenki „Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”.

 

 

Oglądaniefilmy edukacyjnego „Co jedzą biedronki?”.

 

Zachęcamydo obejrzenia filmu o tym, czym żywią się biedronki i zapoznania się zciekawostkami na ich temat:

https://www.youtube.com/watch?v=FRRMAsxpr54

 

 

Pracaplastyczna „Jak narysować biedronkę?”.

 

Dlachętnych dzieci: Prosta instrukcja zawierająca siedem kroków, które ułatwiąnarysowanie
własnego rysunku biedronki:

https://www.drukowanki.pl/jak-narysowac-biedronke/

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 12.05.2020r.

 

 

Hello!

 

It’sstory time. Dziś czas na historyjkę obrazkową.

 

Zaczynamyod obejrzenia plakatu i wycięcia postaci, które będziemy przemieszczać naplakacie
podczas słuchania historyjki.

 

Plakat:

https://drive.google.com/file/d/1PFgs6PSlvh0-MQTZ7Nb231PlQDQrRXQi/view?usp=sharing

 

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/129QX6TYnpB3RBtbM0kt3Rcu1pJh97GVN/view?usp=sharing

 

Podczassłuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiednie miejsca naplakacie.
Tekst historyjki, tłumaczenie i informacja, gdzie przesunąć postacieponiżej:

 

Narrator:Hello, everyone. It’s the park. What a beautiful day! – Dzień dobry wszystkim. To park.
Jaki piękny dzień!

Wskazujemyna park.

 

Hello, it’s mouse. Hello, mouse.- Dzień dobry, to jest myszka. Dzień dobry,myszko!

Wskazujemyna myszkę.

 

Look,it’s a dog. Hello, dog.- Spójrz, to pies. Dzień dobry, piesku.

Wskazujemyna psa.

 

Hello, Mitsy.- Dzień dobry, Mitsy.

KładziemyMitsy na plakacie.

 

Mitsy: Hello- Dzień dobry.

Wskazujemyna Mitsy.

 

Mmm,food. Yummy, yummy. Biscuits. One, two,three.- Mmm, jedzenie. Pyszne, pyszne.
Ciasteczka. Jedno, dwa, trzy.

Liczmyciasteczka i kładziemy na plakacie.

 

Bananas.One, two, three.- Banany. Jeden,dwa, trzy.

Liczymybanany i kładziemy na plakacie.

 

Andapples. One, two, three. Yummy,yummy.- Jabłka. Jedno, dwa, trzy. Pyszne,pyszne.

Liczymy jabłkai kładziemy na plakacie.

 

Dog? Here’s a biscuit.- Piesku? Tu jest ciasteczko.

„Proponujemy“pieskowi ciasteczko.

 

Dog: Thankyou.- Pies: Dziękuję.

Mouse, here’s a banana.- Myszko, tu jest banan.  

„Proponujemy“ myszce banana.

 

Mouse: Thankyou.- Myszka: Dziękuję.

Mitsy: Andtwo apples for me. One, two.Yummy, yummy.- Mitsy: I dwa jabłka dlamnie. Jedno, dwa. Pyszne, pyszne.

Liczymyjabłka i kładziemy obok Mitsy.

 

Bye, bye, Mitsy.- Pa, pa, Mitsy!

Machamyna powitanie.

 

Bye, bye everyone. – Pa, pa, wszystkim.

Machamyna pożegnanie.

 

Historyjkisłuchamy dwa razy i przesuwamy postaci po plakacie dwukrotnie. Następniedziecko podczas słuchania próbuje samo wcielać się w postaci i odgrywać scenki.

 

 

I towszystko na dziś.

Bye, bye!