GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 13.05.2020r.-15.05.2020r. (ŚRODA-PIĄTEK) „CO DZIEJE SIĘ NA ŁĄCE?” „KWIATY MAJOWEJ ŁĄKI” „JAK TU PIĘKNIE I WESOŁO…”

13.05.2020r.(ŚRODA)

„CO DZIEJE SIĘ NA ŁĄCE?”

 

 

Słuchanieopowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w chowanego”.

 

Powysłuchaniu opowiadania, rodzic rozmawia z dzieckiem na jego temat:

https://www.youtube.com/watch?v=WIenhrNhNKg

 

 

Oglądanieprezentacji „Mieszkańcy łąki” i utrwalenie wiadomości o zwierzętach żyjących nałące.

 

Zachęcamydo obejrzenia prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=WIenhrNhNKg

(odmin. 5.15)

 

 

       Zabawaruchowa połączona z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi „Odgłosy łąki”.

 

Dzieckobiega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące:konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.

 

 

Rozpoznawanieodgłosów „Co słychać na łące?”.

 

Odgłosyłąki:

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

 

 

3- Latki:Karta pracy, cz. 2, nr 16

 

Dziecko:

−opisuje, co widzi na obrazku,

−liczy zwierzęta na obrazku: pszczoły, motyle, żaby i bociany, 

−rysuje w ramce odpowiednią liczbę kropek przy obrazkach tych zwierząt

 

4- Latki: Karty pracy, cz. 2, nr 48-49

 

Dziecko:

−opisuje, co widzi na obrazku,

−łączy małe fragmenty obrazka z ich miejscami na dużym obrazku

-nazywa zwierzęta na obrazku, dzieli ich nazwy rytmicznie, na sylaby.

 

 

Oglądanieedukacyjnego programu przyrodniczego „Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”

 

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

 

 

 

RELIGIA13.05.2020r.

 

 

TEMAT:PAN JEZUS JEST DOBRYM PASTERZEM.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

Witam was wszystkich serdecznie. Przywitajmy również nasząnajlepszą Matkę Maryję modlitwą „ZdrowaśMaryjo”

   

Na ostatniej katechezie mówiliśmy o najlepszej z Matek –Maryi. Wiemy, że z nieba opiekuje się nami. Możemy się do niej zwracać wewszystkich naszych potrzebach. A o tym, że zawsze chętnie spieszy z pomocą swymdzieciom świadczą chociażby te piękne imiona jakimi zwracamy się do Niej wlitanii.

 

Pasterz

Dzisiaj powiemy sobie jeszcze o Kimś kto podobnie jak Maryjatroszczy się o nas. To jest Pan Jezus – Dobry Pasterz.

Ale najpierw zastanówmy się kim jest pasterz?

Pasterz to taki człowiek, któryprzez cały dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkie owieczki, nawet nazywa jepo imieniu. Pasterz jest odważny, broni swoje owce przed złym wilkiem. Kiedy sągłodne prowadzi je na zieloną trawę. Kocha swoje owce, one kochają swojegopasterza.
Pasterz prowadzi stado, a owce znają jego głos (przykładowezdjęciehttps://mariuszhan.pl/4-n-wielkanocna-dobry-pasterz-j-10-1-10/) 

JezusDobrym Pasterzem

Jak zachowuje się dobry pasterz?Posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo

Do takiego Dobrego Pasterza PanJezus porównał siebie. Popatrzcie i posłuchajcie

https://www.youtube.com/watch?v=ihITkMV6Q4I

Myślę,że wiesz:                                  

  – Kto jest prawdziwym, Dobrym Pasterzem? (PAN JEZUS)

  –Kto bywa „zagubioną owieczką”? (CZŁOWIEK)

- Przy kim owieczkajest bezpieczna? (przy PANU JEZUSIE – DOBRYM PASTERZU)

 

Piosenka

Dobrze być taką owieczką i czućsię bezpiecznie w ramionach pasterza. Dlatego radośnie zaśpiewajmy i zatańczmy:

„Jak dobrze być barankiem” https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8

Kolorowanki

A kto lubi prace plastyczne zapraszam do pokolorowaniawybranego rysunku

1) http://scholaris.pl/zasob/51487(kolorowanka)

2) https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-4.htm

3) https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-1.htm



 

 

14.05.2020r. (CZWARTEK)

„KWIATY MAJOWEJ ŁĄKI”

 

 

Zadaniematematyczno-plastyczne „Wiosenny kwiat”.

 

Zadaniepolega na ułożeniu kwiatka składającego się z 3 (4 lub więcej) płatków iśrodka, które należy namalować, a następnie wyciąć.

Poprzeliczeniu poszczególnych jego elementów, dziecko skleja kwiatka.

 

 

Zabawaruchowa z elementem skoku „Z kwiatka na kwiatek”.

 

Rodzicwyznacza na podłodze w rzędzie obok siebie  okręgi z nitki lub włóczki (kwiatki). Dzieckoma za zadanie, skacząc z nogi na nogę, wskoczyć do każdego okręgu, tak aby żadnegonie pominąć.

 

 

Zapoznaniez roślinami, które rosną na łące:

 

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

 

 

Improwizacjaruchowa do muzyki poważnej „Nad pięknym modrym Dunajem”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Oip1FwYLSwk

 

Rodzicczarodziejską różdżką zamienia dziecko w kwiat, który tańczy w słońcu. Dzieckostoi w miejscu i ruchem ciała oddaje nastrój muzyki.

 

 

Wykonaniepracy plastycznej „Maki i chabry”.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-wyp.pdf

 

Dladziecka: wyprawka plastyczna, karta nr27, klej, jasnozielony karton A4, ciemnozieloną kredkę i flamaster (lub farbyi pędzel), nożyczki. Dziecko:

−wycina obrazki główek kwiatów,

−zagina w odpowiednich miejscach i przykleja do kartonu,

−dorysowuje (domalowuje) kwiatom łodyżki oraz łąkę – trawy i inne rośliny.

 

 

Improwizacjataneczna do piosenki „Kwiatkowa piosenka”.

 

Zapraszamydzieci do tańca – kwiatowego walczyka. Dziecko zamienia się w kwiatuszek, którysłuchając piosenki wykonuje podane w niej ruchy:

https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 14.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziś zajmiemy się powtórzeniem.

 

1.   Zaczynamy od zadania. Wyjaśniamy po angielsku i popolsku, że piesek chce dostać ciasteczko (The dog wants to eat a biscuit.), amyszka chce jabłko (The mouse wants to eat an apple.). Zadanie polega napokolorowaniu drogi pieska do ciasteczka i myszki do jabłka żółtym kolorem.Następnie dziecko koloruje dowolnym kolorem zwierzątka i jedzenie. Potemprosimy dziecko o nazwanie wszystkich znanych mu elementów na obrazku, w raziekonieczności pomagamy, podpowiadając pierwszą sylabę:

A dog-pies

A mouse-myszka

An apple-jabłko

Abiscuit- ciasteczko

Następnie dziecko nazywa kolory, którychużyło na obrazku.

Zadanie na karcie pracy: https://drive.google.com/file/d/1I0K9l9Qe_SRNb2-GCFRNaQiss8llWPqd/view?usp=sharing

 

2.   Powtarzamy rymowankę:

https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing

 

3.   Powtarzamy piosenkę „biscuits and bananas”.Wykorzystujemy kartę z bananem i ciasteczkiem. Dziecko wskazuje odpowiedniprodukt żywnościowy, a na dźwięk słów „We all fall down”, dziecko kuca.

Piosenka:https://drive.google.com/file/d/1n90Ia3PN0uGMg6yokf9_AJfE1MFDzakw/view?usp=sharing

And that’s all! Bye, bye.

 

 

 

 

15.05.2020r. (PIĄTEK)

„JAK TU PIĘKNIE I WESOŁO…”

 

 

Słuchaniewiersza B. Szelągowskiej „Tęczowa łąka”.

 

Lśnijak tęcza

–łąka w maju.

Kolorówtu tyle!

Nastokrotkach,

mleczach,

makachsiadają motyle.

 

Znorki właśnie wyszła myszka,

aza nią jej dzieci.

Anad nimi, w stronę stawu

wielkibocian leci.

 

Pszczółkabawi się

wkolory czerwonego szuka.

Gdzieśna samym skraju łąki,

dzięciołw drzewo stuka.

 

Konikpolny już się zmęczył

igra coraz ciszej.

Ado taktu, na rumianku

osasię kołysze.

 

Bąkcoś bąknął niewyraźnie,

mocnozawstydzony.

Włapkach przyniósł słodki nektar

dlaswej przyszłej żony.

 

Aspod liścia,

połodydze wspięła się dżdżownica

irozgląda się po łące,

iwszystkim zachwyca!

 

 

Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.

 

Rodziczadaje pytania:

−Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

−Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?

−Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba ci się najbardziej? Dlaczego?

 

 

Zabawaruchowa „Motyle”.

 

Przeszkodyustawione w pokoju (np. krzesło, stół, pudełko).

Dzieckonaśladuje motyla i lata nad łąką, omijając ustawione przez Rodzica przeszkody.Na sygnał Rodzica (np. klaśnięcie) motyl przykuca.

 

 

3- Latki:Kolorowanka „Ślimak”

 

http://funkydiva.pl/slimak-i-biedronka-kolorowanki-do-wydrukowania/

 

Dziecko:

-Koloruje kolorowankę.

 

4- Latki: Karty pracy, cz. 2, nr 50

 

Dziecko:

−rysuje ślimaka po śladzie, koloruje rysunek

−nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach, naśladuje ich ruchy.

 

4- Latki: Karty pracy, cz. 2, nr 51

Dziecko:

−łączy w pary zwierzęta z kwiatami

−mówi czego jest więcej, kwiatów czy zwierząt

−nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach, naśladuje ich ruchy.

 

 

Rozwiązywaniezagadek „Na łące”

 

Rodzicczyta zagadki:

 

Madługie nogi

idziób czerwony,

wróciłniedawno

zdalekiej strony.

Zżabkami raczej

niechętniegada,

 taka to jego

największawada! (bocian)

 

Skaczązielone

pomajowej łące,

ogrzewaje ciepłe,

wesołesłońce. (żaby)

 

Wolnosunie,

henprzed siebie,

niepoprosi o domek

animnie, ani ciebie.

Mago ciągle na sobie,

niesłuży tylko ku ozdobie. (ślimak)

 

Gdyzaświeci słonko

nadmajową łąką,

wesołolatają

ikolorowe jak one

kwiatyodwiedzają. (motyle)

 

 

 Z łąki do bukietów

trafiają,i piękny,

czerwonykolor mają. (maki)

 

 

Oglądaniebajki edukacyjnej „Popołudnie na łące”.

 

Zapraszamydo obejrzenia bajki, w której myszka Matylda prezentuje różne rodzaje kwiatków:

https://www.youtube.com/watch?v=xDHjZRyFOfU

 

 



RELIGIA 15.05.2020

 

 

TEMAT:KAPŁAN NAŚLADUJE JEZUSA DOBREGO PASTERZA.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus


Piosenka „Jak dobrze być barankiem” https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8

PanJezus Dobry Pasterz

Pamiętamy już, że takim DobrymPasterzem jest Pan Jezus. Przypomni nam o tym wiersz

Wiersz

Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze.
On każdą owieczkę przygarnie, zabierze,
On rany opatrzy, schronienia udzieli.
A gdy się zabrudzi, to Pan ją wybieli.

Pan kocha swe stado i tęskni do niego,
Nie chce, by cokolwiek stało mu się złego.
Jezus każdą owcę ponad wszystko ceni,
Na srebro i złoto żadnej nie wymieni.

Gdy choć jedna owca ze stada ubędzie,
Pasterz zauważy, będzie szukać wszędzie.

Pójdzie za nią w góry, pójdzie na urwiska,
Dopóki nie wróci na jego pastwiska.

Pasterz nie zostawi stada bez opieki,
Jest z nim w każdej chwili, będzie też na wieki.
Karmi swoje owce, tym co im smakuje,
Najwspanialszej paszy nigdy nie żałuje.

Kochajmy więc wszyscy naszego Pasterza,
Który za owcami cały świat przemierza.
On za wszystkie owce życie oddał swoje,
Z tak dobrym Pasterzem niczego się nie boję.


Kapłan zastępcą Pana Jezusa – DobregoPasterza.

W Niedzielę Dobrego Pasterza wszczególny sposób modlimy się za kapłanów, którzy teraz tu na ziemi zastępująPana Jezusa.

https://www.youtube.com/watch?v=dpK4GTr9F4Y(od 3:40)

 

Aby zostać księdzem młodzi chłopcy wstępują do SEMINARIUM.

To szczególne miejsce gdzie uczą się, pracują,  mieszkają i wspólnie się modlą.

Tak wygląda seminarium Rzeszowskie https://server278705.nazwa.pl/galeria-2/nggallery/galeria/wsd-rzeszow

 Chłopcy przygotowującysię do bycia kapłanem to klerycy, którzy odpowiedzieli „tak” na zaproszeniePana Jezusa.

https://www.youtube.com/watch?v=sztWPIuKqmI

Modlitwaza kapłanów

Pomódlmy się za wszystkich księży, kleryków „Litanią do MatkiBożej”

https://www.youtube.com/watch?v=bgQmgiQGDsU