GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 14.04.2020r. (WTOREK) „ZWIERZĘTA NA WSI”

Quizwiedzy ”Zwierzęta na wiejskim podwórku”.

 

Obrazki zwierząt żyjących na wsi i w zoo.

Rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia. Dziecko podaje jego nazwęi odpowiada na pytanie rodzica:
Czy to zwierzę żyje na wiejskim podwórku?

 

Obrazek lwa:

https://drive.google.com/file/d/1WAkzI2-x7c0iAfKVxmKliBgp6oH0FCtt/view?usp=sharing

 

Obrazek kury:

https://drive.google.com/file/d/1AFJvqM-6I2wGJbotITPn3oN7MDdvfskm/view?usp=sharing

 

Obrazek krowy:

https://drive.google.com/file/d/1dqNMiGPdFK6vr2Xslx4fHYp7qtTEuGgd/view?usp=sharing

 

Obrazek zebry:

https://drive.google.com/file/d/1l0UOMUyYrmWQjPyPv6tzf96JuYyLe16H/view?usp=sharing

 

Obrazek gąsek:

https://drive.google.com/file/d/1LY5Jc5qL8ox5ZkesFc6RRMOKiDFRt9pb/view?usp=sharing

 

Obrazek konia:

https://drive.google.com/file/d/19Xn5ChKtv1U1eO45Fzs6crfcqqWcvtEk/view?usp=sharing

 

Obrazek żyrafy:

https://drive.google.com/file/d/1sBJqUBcyOHououKZC_qpgEI_2s29XfM_/view?usp=sharing

 

Obrazek świnek:

https://drive.google.com/file/d/1ChHuH2ZMP6qGZxS5wPelgTUEz-UKKrqm/view?usp=sharing

 

Obrazek owieczek:

https://drive.google.com/file/d/1ioK7SlU5ssizMJnwGa3QZeIjXjmRYHYh/view?usp=sharing

 

Obrazek nosorożców:

https://drive.google.com/file/d/1o4tG_FsXxhi3c4gtRAjQa6iDIUhjtdxP/view?usp=sharing

 

 

Słuchanieopowiadania A. Widzowskiej „Nauka pływania”.

 

Książka (s. 60–61). Rodzic otwiera książkę i zaprasza dowysłuchania opowiadania.
Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

 

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku.Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Niemusiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się
zjajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, żewszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie,króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił
zawody pływackie wstawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: piesMerduś,
dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.

–Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś.

–A dlaczego nie przyszły świnki?

–Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.

–A konie i krowy?

–One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.

–A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.

–Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.

–Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącegonieopodal kurczaczka Pazurka.

–Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.

–Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.

–Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.

–Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy.
–Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.

–Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.

KaczorekPtaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.

–Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jakmachać skrzydełkami.

–A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!

–Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.

–Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.

–Ale ja się boję…

–Nie bądź tchórzem.

–Dajmy mu spokój – powiedział pies.

–Ma prawo się bać.

–Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia.

–Niech kurczak stoi i patrzy.

–Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciałwepchnąć kurczaczka na siłę
do wody. Na szczęście w pobliżu przechadzała siępani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo.
Osłoniła kurczaczka swoim białymskrzydłem i powiedziała:

–Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłbysię utopić!
Rozumiesz, że to niebezpieczne?

–Tak…

–Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?

–Nie…

–A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umieszlatać, to jak byś się czuł?

–Bałbym się.

–No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umiewszystkiego.

–Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.

–Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

 

 

Rozmowakierowana na podstawie wiersza.

 

Rodziczadaje pytania:

 

−Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

−Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?

−Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?

−Jak oceniasz zachowanie kaczorka?

−Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

−Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

 

 

Zabawaruchowa „Kury do kurnika”.

 

Rodzicwyznacza miejsce do zabawy – kurnik. Dziecko naśladuje odgłos kur (ko, ko) iich chód,
poruszając rękami, jak skrzydłami. Na hasło: „Kury do kurnika”, kurachowa się do kurnika.

 

 

3-Latki :Karta Pracy cz.2 strona 12

 

Dziecko:

− nazywazwierzęta na podstawie ogonów,

−koloruje rysunki zwierząt,

−naśladuje ich odgłosy,

− nazywazwierzęta przedstawione na zdjęciu.

 

4-Latki : Karta Pracy cz.2 strona32

 

Dziecko:

− oglądaobrazki, nazywa zwierzęta i dzieli ich nazwy rytmicznie ( na sylaby),

−koloruje dwa wybrane rysunki zwierząt,

−rysuje po śladzie drogę konia do stajni.

 

 

Oglądanieprezentacji multimedialnej o „Zwierzętach z wiejskiego podwórka”.

 

Zachęcamydo pooglądania prezentacji o zwierzątkach i zapoznania się z informacjami naich temat.

 

Linkdo prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8