GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 15.04.2020r. (ŚRODA) „CO SŁYCHAĆ WIOSNĄ NA WSI?”

Słuchanieodgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

Rodzic prosi, aby dziecko posłuchało odgłosu danego zwierzątkai postarało się ten odgłos powtórzyć.

 

Nagrania odgłosów wiejskich zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30

 

 

Utrwalaniekształtu koła.

 

Kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże koło brązowe, 3średnie koła fioletowe, 3 małe koła czerwone – wycięte z kolorowego papieru.

 

Dziecko otacza kształt każdego koła palcem. Rodzic przypominao prawidłowym kierunku kreślenia koła.
Dziecko porównuje wielkość kół, liczy jei określa, ile jest kół każdej wielkości. Wskazuje koła,
których jest najmniej.

 

 

Pracaplastyczna z origami „Kolorowy kogut”.

 

Dla dziecka: koła origami z poprzedniego zadania, klej,kolorowa kartka A4, kredki.

Rodzic pokazuje, w jaki sposób wykonać koguta. Dziecko kolejnopowtarza jego czynności.

 

Składają duże koło na pół i przyklejają je na środku kartki.Jedno średnie koło przyklejają jako głowę,
a pozostałe składają na pół iprzyklejają na tułowiu, jako skrzydła i kolorowy ogon. Małe czerwone koła
składają na pół i przyklejają, jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem.Kredkami dziecko dorysowuje oko,
nogi i pióra koguta. Może dorysować płot, na którymsiedzi kogut. Chętne dzieci zakończoną pracę mogą zademonstrować innym członkomrodziny.

 

 

Słuchaniei nauka piosenki „Stary Donald farmę miał”.

 

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=4gkpEFqcnMw

 

1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
A na tej farmie krowę miał ija, ija o!
Krowa mu – mu - mu, mu, mu.

2. ... świnkę miał ija, ija o! Świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
krowa mu – mu – mu, mu, mu.
3. ... pieska miał, ija, ija o! Piesek hau – hau - hau, hau, hau;
świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum; krowa mu – mu - mu, mu, mu.

4. ... kury miał, ija, ija o! Kury ko – ko – ko, ko, ko; ...
5. ... gąskę miał, ija, ija o! Gąska gę – gę – gę, gę, gę; ...
6. ... kaczkę miał, ija, ija o! Kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa; ...
7. ... owce miał, ija, ija o!
Owce be –be – be, be, be; …


8. ... kotka miał, ija, ija o! Kotek miau – miau – miau, miau, miau;
owce be – be – be, be, be; kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa;
gąska gę – gę – gę, gę, gę; kury ko – ko – ko, ko, ko;
piesek hau- hau- hau, hau, hau; świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
krowamu – mu - mu, mu, mu.
9.
StaryDonald farmę miał ija, ija o! Ija, ija o!

 

 

Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.

 

− Jak nazywał się gospodarz, który miał farmę?

− Jakie zwierzęta mieszkały na farmie Starego Donalda?

− Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; chrum, chrum; ko, ko;gę, gę; kwa, kwa; be, be?

− Czy melodia była wesoła, czy smutna?

− Czy piosenka była szybka, czy wolna?

 

 

Swobodnaimprowizacja ruchowa do piosenki.

 

Dziecko ilustruje ruchem wszystkie zwierzątka wymienione wpiosence oraz stara się naśladować ich odgłosy.

 

 

 

 

RELIGIA15.04.2020r.

 

 

TEMAT: CIESZYMYSIĘ ZE ZMARTWYCHWSTANIA PANA JEZUSA.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Przed kilkoma dniamiświętowaliśmy niezwykłe wydarzenie – Zmartwychwstanie Pana Jezusa. Wiemy już,
że Pan Jezus zmartwychwstał czyli żyje, bo chociaż umarł powstał żywy z grobu.W koszyczku wielkanocnym przypomina nam o Nim baranek z chorągiewką.

 

Dlatego zaśpiewajmy radośnie „Bóg nie umarł, Jezus żyje”:

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

 

 

Przyjaciele Pana Jezusa bylibardzo smutni po Jego śmierci, również wiele kobiet, które znały Pana Jezusa. Wśródnich Maria Magdalena. Ona to bardzo wcześnie rano pobiegła do grobu Jezusa. Ijej smutek jeszcze się pogłębił. Kamień od grobu był odsunięty, a ciała Jezusaw nim nie było. Z żaluzaczęła płakać.

 

I wtedy wydarzyło się to niezwykłe spotkanie. Pan Jezusnagrodził jej wierność.
Jako pierwsza spotkała Zmartwychwstałego Pana Jezusa:

https://drive.google.com/file/d/10UtMrFY4_XrZ6FjodW2EWvP26Mt4hKIi/view?usp=sharing

 

 

Jeśli chcesz możesz pokolorować rysunek:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/jezus-ukazuje-sie-marii-magdalenie-po-zmartwychwstaniu