GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 15.06.2020r.-19.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „WAKACYJNE WĘDRÓWKI” „LETNIE SMAKOŁYKI” „WAKACYJNA WYCIECZKA” „BEZPIECZNIE NAD WODĄ” „DO ZOBACZENIA PO WAKACJACH!”

15.06.2020r

(PONIEDZIAŁEK)

„WAKACYJNEWĘDRÓWKI”

 

Słuchanie wiersza A.Widzowskiej „Wakacje”.

Książka (s. 76–77) dla dziecka. Rodzic otwiera książkę i zaprasza dowysłuchania wiersza. Czytając, prezentuje ilustracje do niego.

 

 

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łąki,

morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, miś i huśtawki.

 

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

 

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

Rozmowakierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?

– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?

– Dokąd możemy pojechać na wakacje?

– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?

– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

 

Zabawaruchowa „Olek i Ada jadą na wakacje”. Zdjęcia: gór, morza,grzechotka.

Rodzic gra na grzechotce (lub wyklaskuje rytm), adziecko naśladuje jazdę samochodem – biega po wyznaczonym miejscu. Na przerwę wgrze zatrzymuje się, na hasło Rodzica: Morze lub Góry, ustawia się przywłaściwym zdjęciu rozłożonym w pokoju.

 

 

16.06.2020r

(WTOREK)

LETNIE SMAKOŁYKI”

 

Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej ”Lody”.

Śmietankowe,owocowe…

Doskonałe dlaochłody.

Kiedy upał jest nadworze,

każdy lubi lizać…(lody)

 

Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych.

Sok pomarańczowy(100% naturalny), dla dziecka: mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów,patyczek.

Dziecko nalewa dokubeczków sok, starając się go nie rozlać. Rodzic wstawia kubeczki do lodówki.Po około 30 minutach, kiedy sok już lekko się zmrozi, Rodzic wyjmuje kubeczki,a dziecko wkłada do nich patyczki. Rodzic znów wstawia je do zamrażarki na 2lub 3 godziny.

 

Praca plastyczna „Rożki lodowe”.

Dla dziecka: rożeklodowy wycięty z papieru, kolorowe waciki, klej – zwykły i z brokatem, kartka zbloku.

Dziecko otrzymujelodowe rożki wycięte z papieru. Przykleja je na kartce z bloku. Potem przyklejado nich kolorowe kulki lodów wykonane z wacików. Na koniec dekoruje je polewą,rysując na wierzchu kolorowe linie klejem z brokatem.

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś utrwalamy nazwy liczb i kolorów.

1.   Utrwalamy nazwy liczb. Dziecko liczy po angielskuile jest poszczególnych zwierząt na obrazku:

https://drive.google.com/file/d/1UTlUNpKm6jbCKL8TZbiWcUyoQ7vqXbej/view?usp=sharing

 

2.   Przypominamy nazwy kolorów. Spoglądamy na kartyobrazkowe. Prosimy dziecko o nazwanie koloru, jeśli nie pamięta, możnaskorzystać z nagrań w słowniku. Dziecko powtarza nazwę koloru.

Karty obrazkowe:

https://drive.google.com/file/d/1_BuWHPzXJm0G2pqK4MVlmMjgNUaUAXVV/view?usp=sharing

 

Słówka:

Red- czerwony

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=red

 

Yellow-żółty

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=yellow

 

Blue-niebieski

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=blue

 

Green-zielony

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=green

 

Pink-różowy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pink

 

Purple-fioletowty

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=purple

 

Orange -pomarańczowy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange

 

Brown-brązowy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=brown

 

3.   Wykorzystujemy kartkę pracy i prosimy dziecko okolorowanie plam odpowiednim kolorem lub prosimy dziecko o narysowanie plamfarby w odpowiednim kolorze. Podajemy dziecku kolejno nazwy kolorów lubodtwarzamy ze słownika, wykorzystując powyższe linki.

Zadanie:

https://drive.google.com/file/d/1rgB_3CwQQkAStpEcRnpc8BuW_4Kc1Jyt/view?usp=sharing

 

4.   Zabawa ruchowa. Układamy karty obrazkowe lub kartyprzygotowane w poprzednim zadaniu przez dziecko w linii na jednym końcu pokoju.Na drugim końcu ustalamy punkt startowy. Podajemy dziecku kolor (ponownie,można wykorzystać nagrania ze słownika). Zadaniem dziecka jest podbiegnięcie doodpowiedniego obrazka i dotknięcie go. Jeśli dziecko wybierze właściwą kartęobrazkową, zabieramy ją i ćwiczymy pozostałe kolory. Jeśli dziecko pomyli się,kolor pozostaje nadal w grze i wracamy do niego za jakiś czas. Gramy do czasu,aż skończą się wszystkie karty obrazkowe.

 

Have fun!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

17.06.2020r

(ŚRODA)

”WAKACYJNA WYCIECZKA”

 

Zabawa ortofoniczna „Wakacyjna wycieczka”.

 

Rodzic opowiadakrótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka. Dziecko  ilustruje jąruchem. Na słowo miś – podskakuje, jabłko – obraca się w koło z szerokorozłożonymi rękami, gruszka – unosi ręce do góry. Przed wysłuchaniemopowiadania dziecko wspólnie z Rodzicem ustalają, jakie odgłosy wydają:samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki(fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu).Wtrakcie opowiadania dziecko naśladuje te odgłosy.

 

Pewnego letniegowieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą sięna wycieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razupobiegła spakować swój mały, podręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłejabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnegoporanka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek byłgotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim:okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery,mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, iwszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko isoczysta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłużruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz).Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty iwłaśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum,plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać byłopole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przyktórej rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki ipicie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko isoczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) ibzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłkooddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu.Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymiokrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).

3-Latki: Karta pracy, cz. 2, strona 21

Dziecko:

 − czyta razem z Rodzicem tekstwyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków,

− koloruje wodę iłódki

 

4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 61

Dziecko:

- ogląda rysunek,opowiada co przedstawia, koloruje obrazek.

- odszukujenaklejki ryb, przykleja taką samą rybę w każdym akwarium.

 

Pożegnanie z Olkiem i Adą (na podstawie ilustracjiw książce). Książka (s. 80) dladziecka.

Dziecko opowiadaco widzi na ilustracji. Rodzic czyta tekst. Dziecko wypowiada się, w którejgrupie będzie po wakacjach. 

 

 

RELIGIA17.06.2020

 

TEMAT: ŚPIEWAM DOBREMU BOGU.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnejkatechezie. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nas i słyszy. Przywitajmy Gomodlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo, bardzo Cię kochamy ipragniemy przyjść do Ciebie. Panie Jezu prowadź nas, prowadź nas przez życiaczas”.

 

Co toznaczy wychwalać Boga?

Obejrzyj film „Na czym polega modlitwa?” https://www.youtube.com/watch?v=RA6NvmKNW2U

Możemy wychwalać Boga słowem, czyli modlić się. Możemy takżechwałę Bogu wyśpiewać – wtedy czynimy to za pomocą pieśni (piosenek) i to teżbędzie naszą modlitwą.

https://www.youtube.com/watch?v=WNcB5eRqLKw

 

Jeśli  chcesz możeszzaśpiewać również piosenki poznane na wcześniejszych katechezach.

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA

https://www.youtube.com/watch?v=_3792sPb5EY

 

Szczęść Boże J

 

 

 

18.06.2020r

(CZWARTEK)

”BEZPIECZNIE NAD WODĄ”

 

Kolorowanka „Żaglówka”.

Dla dziecka: kolorowanka przedstawiająca żaglówkę,kredki.

https://www.dla-dzieci.com.pl/pliki/kolorowanka/kolorowanki_statki-lodz-2.pdf

 

Rodzic rozdaje dziecku kolorowankę. Dzieckokoloruje rysunek żaglówki według własnego pomysłu. 

 

Ćwiczenia oddechowe „Która żaglówka popłynie dalej?

Kartki papieru. Dziecko zgniata kartkę, tworząckulkę. Następnie parami (w parze z Rodzicem) ustawiają żaglówki na krawędzi stolikai mocno dmuchają. Wygrywa osoba, której żaglówka popłynie jak najdalej. 

 

Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nadwodą. Obrazki przedstawiające zachowania nadwodą.

Rodzic prosi dziecko, aby powiedziało, jak należyzachowywać się nad wodą. Dziecko odpowiada na pytanie: Czego nie wolno robićnad wodą?, a Rodzic pokazuje odpowiednie obrazki (np. wchodzić samodzielnie dowody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiejwodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dziecko może również podzielić się swoimidoświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku,łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lubpopłynąć statkiem).

 

Zabawaruchowo-naśladowcza „Wyspy”.

Rodzic rozkłada pojedyncze obręcze, które sąwyspami. Dziecko naśladując ruchy pływania, obiega obręcze. Na hasło :Zwiedzamy wyspę, dziecko wchodzi do środka koła.

 

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

1.   Zaczynamy od powtórzenia piosenki, w którejliczymy palce u rąk i u nóg:

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg&t=32s

 

2.   Następnie powtarzamy kolory. Wykorzystujemy dotego filmik, który pokazuje, jaki nowy kolor postanie po zmieszaniu dwóchkolorów podstawowych. Zachęcamy dziecko do powtarzania nazw kolorów, któreusłyszy w filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA

 

3.   A teraz czas na zadanie. Prosimy dziecko, abypokolorowało obrazki według własnego pomysłu. Po zakończeniu kolorowania,dziecko nazywa wszystkie kolory, których użyło po angielsku.

Zadanie: https://drive.google.com/file/d/1aOocd6pTrRt-SFIvWjvKRlibbjC4iEO0/view?usp=sharing

 

4.   Kończymy zajęcia zabawą ruchową. Układamy kartyobrazkowe lub karty przygotowane w poprzednim zadaniu przez dziecko w linii najednym końcu pokoju. Na drugim końcu ustalamy punkt startowy. Podajemy dzieckukolor (ponownie, można wykorzystać nagrania ze słownika). Zadaniem dziecka jestpodbiegnięcie do odpowiedniego obrazka i dotknięcie go. Jeśli dziecko wybierzewłaściwą kartę obrazkową, zabieramy ją i ćwiczymy pozostałe kolory. Jeślidziecko pomyli się, kolor pozostaje nadal w grze i wracamy do niego za jakiśczas. Gramy do czasu, aż skończą się wszystkie karty obrazkowe.

 

Have fun!

Goodbye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

19.06.2020r

(PIĄTEK)

„DO ZOBACZENIAPO WAKACJACH!”

 

Słuchanie opowiadaniaB. Szelągowskiej „Zabawkowe smutki”.

https://www.youtube.com/watch?v=4u61GxE_aro

 

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Rodzic zadaje pytania:

− Czy zabawki cieszyły się z nadejścia wakacji?

− Czy zabawki lubią gdy dzieci się nimi bawią ?

− Co czują wtedy zabawki?

− Co robią zabawki w czasie wakacji?

 

 

3-Latki: Karta pracy, cz. 2, strona 22

Dziecko:

 − opowiada co jest przedstawione na zdjęciach,rysuje po szarych liniach by dowiedzieć się jak wyglądają domy osóbprzedstawionych na zdjęciach

− rysuje pośladzie domów

 

4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 62

Dziecko:

- czyta razem zRodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków,

- rysuje pośladach wokół przedmiotów, opowiada do czego służą te przedmioty.

 

Rozmowa na temat przyjaźni zawartych w przedszkolu.

Rodzic prosi dziecko, by odpowiedziało na pytanie:Z kim popłynąłbyś żaglówką w wakacyjny rejs? lub Kogo z grupy zabrałbyś nawakacyjną wędrówkę w góry?

 

RELIGIA19.06.2020

 

TEMAT: KOCHAM MOJEGO TATĘ.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnejkatechezie. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nas i słyszy. Przywitajmy Gomodlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”

Kochani, w tej modlitwie, którą razem odmówiliśmy, nazywamyBoga „Ojcem”. Bóg kocha nas i wysłuchuje naszych próśb. Opiekuje się nami takjak nasz tata, który troszczy się o nas.

 

Mój tata

Niektóre dzieci nie mają taty, lecz opiekunów. Tata lubopiekun pracuje i dba, abyśmy mieli co jeść i gdzie mieszkać. Za to, co robi,każde dziecko bardzo kocha swojego tatę lub opiekuna.

Zastanów się;

– Jaka jest twoja ulubiona zabawa z tatą/opiekunem?

 

Opowiadanie„Dzieńz tatą”

Kacper uwielbia grać z tatą w piłkęnożną. W sobotę, gdy jest ładna pogoda, idą na boisko i razem z innymi dziećmii rodzicami rozgrywają mecz. W tę sobotę padał deszcz i gra w piłkę byłaniemożliwa. Tata powiedział:– Kacperku idę do garażu, zrobię skrzynkę nanarzędzia.– Tato, czy mogę ci pomóc? – zapytał chłopiec.– Oczywiście! Przyda misię taki pomocnik. Kacper podawał tacie wszystkie potrzebne narzędzia. Starałsię, żeby tata był zadowolony z jego pomocy. Po kilku godzinach pięknadrewniana skrzynka była gotowa.– Synku, dziękuję ci za pomoc. Po tej ciężkiejpracy należy nam się odpoczynek. Gdy wchodzili do domu, poczuli wspaniałyzapach.– Tato, mama chyba piecze ciasto z jabłkami! – zawołał Kacper.– Teżczuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu – powiedział tata, uśmiechającsię. Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mama ukroiła każdemu duży kawałekszarlotki i podając ciasto, zapytała:– Czy skrzynka gotowa?– O tak, miałemdobrego pomocnika, więc szybko poszło – powiedział tata. Wieczorem Kacperpostanowił, że narysuje rysunek o dniu spędzonym z tatą. Gdy skończył,podarował go tacie. Prezent tak mu się spodobał, że tato powiesił go nad swoimbiurkiem.

 

Rozmowana temat opowiadania.

– Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra z tatą?

– Co razem robili w sobotnie popołudnie?

– Czy tata cieszył się z pomocy syna?

– Jak Kacper podziękował tacie za piękny dzień?

 

DzieńTaty

 Drogie dzieci, tatajest bardzo ważną osobą dla każdego z was. Tata ma swoje święto w czerwcu. Tegodnia możemy pokazać tacie, jak bardzo go kochamy.

– W jaki sposób możemy pokazać tacie, że go kochamy?

– Jak możemy mu pomóc?

– Jakie słowa sprawią tacie radość?

 

A może zaśpiewasz dla Taty piosenkę?

(„Tato” z repertuaru Arki Noego)

 

Ref. Nie boję się, gdy ciemno jest,/Ojciec za rękę prowadzi mnie. /x2 Dziękuję ci, Tato, za wszystko, co robisz,

Że bawisz się ze mną, na rękachmnie nosisz.

Dziękuję ci, Tato, i wiem to napewno,

 Przez cały dzień czuwasz nade mną.

Ref.

Czasem się martwię, czegoś nieumiem,

Ty mnie pocieszasz i mnierozumiesz.

Śmieję się głośno, kiedy żartujesz,

Bardzo cię kocham i potrzebuję.

Ref.

Nasz Ojciec mieszka w niebie.

Kocha mnie i ciebie.

On nas kocha, kocha mnie i ciebie.

Sanki są w zimie, rower jest wlato.

 Mama to nie jest to samo co Tato

Ref.

https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

 

 

Zadanie –praca plastyczna dla taty

Narysuj dla taty kredkami laurkę lub rysunek pt. „Jak pomogętacie” – prezent z okazji Dnia Ojca.

Możesz również wykorzystać poniższe propozycje:

1)    https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/dzien-ojca-taty-kolorowanka/

2)   https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/szczesliwego-dnia-taty-kartka/

http://www.kolorowanki123.pl/okazje/dzien-ojca/7