Ćwiczeniaortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”.
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Jakiezwierzęta chciały przywitać wiosnę? Wjaki sposób to robiły?
Powtarza wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodiętaką zna?
Idziegąska po podwórku. Zanią gąski – jak po sznurku. Idązgodnie i gęgają, zaswą mamą powtarzają. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię takązna?
Mamagąska zagęgała, boprzywitać wiosnę chciała. Małegąski też gęgały, wiosnętakże witać chciały. –Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Naglekogut ścieżką wąską przybiegłza ostatnią gąską. Gęgaćnie potrafi wcale, zato pieje doskonale! –Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Nawetkotka, choćciut głucha, teżmuzyków chce posłuchać. –Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Zabawaruchowa inspirowana tekstem wiersza.
Dziecko ustawione za rodzicem w rzędzie, idzie gęsiego zaRodzicem, który recytuje wiersz, zatrzymuje się,
Ćwiczeniaoddechowe „Gęsi puch”.
Rodzic pokazuje gęsie pióra, którymi wypychano dawniej poduszkilub inne dostępne piórka
Obrazek gęsich piór: https://drive.google.com/file/d/12hlaVyS-kDLPNFVwTcfoW6iQDOk1McWh/view?usp=sharing
Dziecko kładzie piórko na wierzchu dłoni, wciąga powietrzenosem, wypuszcza ustami – stara się jak najdłużej utrzymać piórko w powietrzu.
3-Latki :Karta Pracy cz.2 strona 13
Dziecko: − oglądaobrazki, nazywa przedstawione na nich zwierzęta −naśladuje odgłosy przedstawionych zwierząt − liczymałe świnki −koloruje obrazek mamy świnki z jej dziećmi
4-Latki : Karta Pracy cz.2 strona36
Dziecko: − łączyobrazki zwierząt z ich cieniami − rysujepióra w ogonie koguta zgodnie ze wskazaną liczbą
Oglądanie prezentacjimultimedialnej „Gdzie ja mieszkam?”.
Zachęcamydo obejrzenia edukacyjnego filmiku dla dzieci, którego bohaterem jest piesek.Pewnego dnia https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Gra Memo „Wiejskie zwierzęta”.
Zapraszamydo zagrania z dzieckiem w grę memo „Wiejskie zwierzęta”. Gra polega naodnajdywaniu par
Link dogry: https://drive.google.com/file/d/1Qmp9i9PjZlztlqrTmKcHPvzBtMbxbdhS/view?usp=sharing
JĘZYKANGIELSKI 16.04.2020r.
Hallo!
Dziś nadal będziemy zajmować się Wielkanocą, która niedawnosię skończyła, więc dzieci na pewno
1. Rozpoczynamy od powtórki i na rozgrzewkęwykonujemy to samo zadanie, co przed świętami. https://drive.google.com/file/d/1MqQACREiQbR8OdaJe9OPKWyvy70btafq/view?usp=sharing
Nazywamy przedstawione na nim słówka (możemywprowadzić element zabawy, powtarzając słówka
Easter egg-pisanka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg
Easter Bunny- Zajączek Wielkanocny https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny
Rodzice, którzy nie chcą sami czytać nazw,mogą skorzystać z linków. Po kliknięciu na głośniczek,
2. A teraz nauczymy się piosenki o zajączkach.Klikamy na link i słuchamy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
3. A teraz pokolorujemy 10 zajączków dowolnymikolorami. Kolorowanka dostępna po kliknięciu w link: https://drive.google.com/file/d/10sO1jvHdUm4UiDXa3JHrcXP3QMWPXoNV/view?usp=sharing
Następnie zajączki wycinamy, uruchamiamy jeszczeraz piosenkę i liczmy zajączki z piosenki przy pomocy
4. Na koniec uruchamiamy piosenkę jeszcze raz iprosimy dziecko, żeby liczyło zajączki na paluszkach
That’sall! Bye, bye! |