GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 16.04.2020r. (CZWARTEK) „NA WIEJSKIM PODWÓRKU?”

Ćwiczeniaortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”.

 

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:

Jakiezwierzęta chciały przywitać wiosnę?

Wjaki sposób to robiły?

 

Powtarza wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodiętaką zna?

 

Idziegąska po podwórku.

Zanią gąski – jak po sznurku.

Idązgodnie i gęgają,

zaswą mamą powtarzają.

 – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię takązna?

 

Mamagąska zagęgała,

boprzywitać wiosnę chciała.

Małegąski też gęgały,

wiosnętakże witać chciały.

–Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

 

Naglekogut ścieżką wąską

przybiegłza ostatnią gąską.

Gęgaćnie potrafi wcale,

zato pieje doskonale!

–Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

 

Nawetkotka,

choćciut głucha,

teżmuzyków chce posłuchać.

–Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

 

 

Zabawaruchowa inspirowana tekstem wiersza.

 

Dziecko ustawione za rodzicem w rzędzie, idzie gęsiego zaRodzicem, który recytuje wiersz, zatrzymuje się,
a dziecko powtarza sylaby: gę,gę, gę, ga, ga, ga!

 

 

Ćwiczeniaoddechowe „Gęsi puch”.

 

Rodzic pokazuje gęsie pióra, którymi wypychano dawniej poduszkilub inne dostępne piórka
(jeśli takowych nie posiada, to można pokazać obrazek).

 

Obrazek gęsich piór:

https://drive.google.com/file/d/12hlaVyS-kDLPNFVwTcfoW6iQDOk1McWh/view?usp=sharing

 

Dziecko kładzie piórko na wierzchu dłoni, wciąga powietrzenosem, wypuszcza ustami – stara się jak najdłużej utrzymać piórko w powietrzu.

 

 

3-Latki :Karta Pracy cz.2 strona 13

 

Dziecko:

− oglądaobrazki, nazywa przedstawione na nich zwierzęta

−naśladuje odgłosy przedstawionych zwierząt

− liczymałe świnki

−koloruje obrazek mamy świnki z jej dziećmi

 

4-Latki : Karta Pracy cz.2 strona36

 

Dziecko:

− łączyobrazki zwierząt z ich cieniami

− rysujepióra w ogonie koguta zgodnie ze wskazaną liczbą

 

 

Oglądanie prezentacjimultimedialnej „Gdzie ja mieszkam?”.

 

Zachęcamydo obejrzenia edukacyjnego filmiku dla dzieci, którego bohaterem jest piesek.Pewnego dnia
zgubił swój dom i nie mógł go znaleźć. Szukał w całymgospodarstwie oraz odwiedził różne zwierzęta i ich domy. Jeśli dzieci sąciekawe, czy udało mu się odnaleźć dom, to zapraszamy tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

 

Gra Memo „Wiejskie zwierzęta”.

 

Zapraszamydo zagrania z dzieckiem w grę memo „Wiejskie zwierzęta”. Gra polega naodnajdywaniu par
takich samych zwierząt. W tym celu należy wydrukować dwiewersje plansz. Można także wydrukować więcej
i pobawić się z rodzeństwem lubrodziną.

 

Link dogry:

https://drive.google.com/file/d/1Qmp9i9PjZlztlqrTmKcHPvzBtMbxbdhS/view?usp=sharing

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 16.04.2020r.

 

 

Hallo!

 

Dziś nadal będziemy zajmować się Wielkanocą, która niedawnosię skończyła, więc dzieci na pewno
wszystko dokładnie pamiętają :)

 

1.   Rozpoczynamy od powtórki i na rozgrzewkęwykonujemy to samo zadanie, co przed świętami.
Oglądamy ponownie obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1MqQACREiQbR8OdaJe9OPKWyvy70btafq/view?usp=sharing

 

Nazywamy przedstawione na nim słówka (możemywprowadzić element zabawy, powtarzając słówka
na różne sposoby np. szeptem,bardzo cicho, bardzo głośno, szybko, bardzo powoli):

 

Easter egg-pisanka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg

 

Easter Bunny- Zajączek Wielkanocny

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny

 

Rodzice, którzy nie chcą sami czytać nazw,mogą skorzystać z linków. Po kliknięciu na głośniczek,
słówko zostanieprzeczytane.

 


2.   A teraz nauczymy się piosenki o zajączkach.Klikamy na link i słuchamy piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8


1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

 7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies hopping all around!

hop hop hop STOP!

hop hop hop STOP!

 hop hop hop STOP!

hop hop STOP!

 

 1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies running all around!

 run run run STOP!

 run run run STOP!

run run run STOP!

run run STOP!

 

 1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

 4 little, 5 little, 6 easter bunnies

 7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies walking all around!

walk walk walk STOP!

 walk walk walk STOP!

walk walk walk STOP!

 walk walk STOP!

 

1 little, 2 little, 3 easter bunnies,

4 little, 5 little, 6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little

10 easter bunnies skipping all around!

skip skip skip STOP!

 skip skip skip STOP!

skip skip skip STOP!

skip skip STOP

1 mały, 2 małe, 3 małe zajączki

4 małe, 5 małych, 6 małych zajączków

7 małych, 8 małych, 9 małych

10 zajączków skaczących w koło

skaczą, skaczą, skaczą i stop

skaczą, skaczą, skaczą i stop

skaczą, skaczą, skaczą i stop

skaczą, skaczą i stop

 

1 mały, 2 małe, 3 małe zajączki

4 małe, 5 małych, 6 małych zajączków

7 małych, 8 małych, 9 małych

10 zajączków biegających w koło

 

biegają, biegają, biegają, stop!

biegają, biegają, biegają, stop!

biegają, biegają, biegają, stop!

biegają, biegają, stop!

 

1 mały, 2 małe, 3 małe zajączki

4 małe, 5 małych, 6 małych zajączków

7 małych, 8 małych, 9 małych

10 zajączków chodzących w koło

 

chodzą, chodzą, chodzą, stop!

chodzą, chodzą, chodzą, stop!

chodzą, chodzą, chodzą, stop!

chodzą, chodzą, chodzą, stop!

chodzą, chodzą, stop!

 

1 mały, 2 małe, 3 małe zajączki

4 małe, 5 małych, 6 małych zajączków

7 małych, 8 małych, 9 małych

10 zajączków podskakujących
w koło

podskakują, podskakują, podskakują, stop

podskakują, podskakują, podskakują, stop

podskakują, podskakują, podskakują, stop

podskakują, podskakują, stop

 

 

3.   A teraz pokolorujemy 10 zajączków dowolnymikolorami. Kolorowanka dostępna po kliknięciu w link:

https://drive.google.com/file/d/10sO1jvHdUm4UiDXa3JHrcXP3QMWPXoNV/view?usp=sharing

 

Następnie zajączki wycinamy, uruchamiamy jeszczeraz piosenkę i liczmy zajączki z piosenki przy pomocy
naszych wyciętychobrazków, a następnie używamy naszych papierowych zajączków, żeby pokazać,
jakzajączki się zachowują w piosence :)

 


4.   Na koniec uruchamiamy piosenkę jeszcze raz iprosimy dziecko, żeby liczyło zajączki na paluszkach
oraz samo naśladowało ruchzajączków. Prosimy dziecko, żeby próbowało śpiewać.

 

 

That’sall! Bye, bye!