Słuchaniewiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.
Rodzicczyta wiersz:
Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka: długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze, kurka pstra i kotki dwa, i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie: Raczek garnek stłukł w sieni, kotek wełnę rozwinął, spruł pończochę babciną, drugi kot wlazł na płot i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot: trzeba mleka dać kotom, barszcz zjada pies Raczek, trawę królik, co skacze, kurka pstra owies ma, a otręby w korytku – prosiaczek.
Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.
Rodzic zadaje pytania: − Jak miał na imię chłopiec z wiersza? − Jak się nazywał pies Władka? − Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek? − Co zrobiły zwierzęta? − Co jadły zwierzęta?
Oglądanieprezentacji multimedialnej „Mamy i ich dzieci”.
Zachęcamy do obejrzenia animacji dla dzieci, w której piesekzgubił się i nie mógł znaleźć swojej mamy. https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
3-Latki:Karta Pracy
https://drive.google.com/file/d/1HWb-qHFhy25C9wSXC1cpsy17AJE_WoBD/view?usp=sharing
Dziecko: − łączylinią każdego malucha z jego mamą; − nazywazwierzęta przedstawione na obrazku; − naśladujeodgłosy zwierząt przedstawionych na obrazku; − otaczapętlami zwierzęta zwrócone w tę samą stronę.
4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona34-35
Dziecko: − odszukujewśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i nakleja je w odpowiednich miejscach; − nazywazwierzęta przedstawione na obrazku; − naśladujeodgłosy zwierząt przedstawionych na obrazku; − otaczapętlami zwierzęta zwrócone w tę samą stronę.
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Naśladujemyzwierzęta”.
Nagraniespokojnej melodii: https://www.youtube.com/watch?v=zP1VlpXahXI&t=181s
Dzieckoswobodnie porusza się w rytm melodii. Podczas przerwy w grze Rodzic wymienianazwę dowolnego zwierzęcia z wiejskiego podwórka, a dziecko je naśladuje(sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).
Rozwiązywanie zagadek „Zwierzętana wsi”.
Kolorowema piórka, woła:kukuryku i mieszka z kuramiw kurniku. (kogut)
Wieczoremodpoczywa w stajni, bo od wieludni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)
Mieszka wchlewiku I głośnokwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosijajka i, choć nieszczerozłote, towłaśnie do niej idziesz, gdy najajecznicę masz ochotę. (kura)
To odniej mamy mleko, i choć dopięknej jej daleko, to nietylko liczne łaty to sprawiają, żegospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
Często wołam: me, me, me.
Nadrzeczułką wartką,
Takcichutko chodzi,
Za kościrzucone dziękuje ogonem. (pies)
Żółte,puszyste piórka,
RELIGIA 17.04.2020r.
TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA IŚW. SIOSTRA FAUSTYNA KOWALSKA Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Na naszym ostatnim spotkaniumówiliśmy o spotkaniu Zmartwychwstałego Pana Jezusa z Marią Magdaleną Wiemyjuż, że „Bóg nie umarł, Jezus żyje”: https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE
Dzisiaj poznamy inną osobę, która spotkała też Pana Jezusachociaż wiele lat później. Jest nią siostra zakonna – Faustyna Kowalska.Ukazując się jej Pan Jezus prosił aby przypomniała ludziom o Jego wielkimmiłosierdziu czyli wielkiej miłości do nich. https://drive.google.com/file/d/1ld7EuGdu7WZn6PKNRHpQwpAKNr7Yu0Om/view?usp=sharing
Kim była św. siostra Faustyna? Jaj wyglądało jej spotkanie zPanem Jezusem? Posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ (od 7:25)
O życiu Faustyny możesz przypomnieć sobie piosenką „Faustyna” · piosenka „Faustyna”: https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA
Możesz też pokolorować obrazek: https://drive.google.com/file/d/1SX7Nw6HOM-tGyZN7_XHErP6D9-tGdRxz/view?usp=sharing |