GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 17.04.2020r. (PIĄTEK) „KOGO SPOTYKAMY WIOSNĄ NA WSI?”

Słuchaniewiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.

 

Rodzicczyta wiersz:

 

Na podwórku u Władka

jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek

i króliczek, co skacze,

kurka pstra i kotki dwa,

i na koniec łaciaty prosiaczek.

 

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

kotek wełnę rozwinął,

spruł pończochę babciną,

drugi kot wlazł na płot

i pobrudził łapkami pierzynę.

 

A od rana już kłopot:

trzeba mleka dać kotom,

barszcz zjada pies Raczek,

trawę królik, co skacze,

kurka pstra owies ma,

a otręby w korytku – prosiaczek.

 

 

Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.

 

Rodzic zadaje pytania:

− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

− Jak się nazywał pies Władka?

− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?

− Co zrobiły zwierzęta?

− Co jadły zwierzęta?

 

 

Oglądanieprezentacji multimedialnej „Mamy i ich dzieci”.

 

Zachęcamy do obejrzenia animacji dla dzieci, w której piesekzgubił się i nie mógł znaleźć swojej mamy.
Szukał jej w całym gospodarstwie ipytał innych zwierząt, czy nie są jego mamą. Inne zwierzęta pokazywały mu swojedzieci i wydawały charakterystyczne dla siebie odgłosy. Jeśli dzieci są ciekawe,czy pieskowi udało się znaleźć swoją mamę, to zapraszamy tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

 

3-Latki:Karta Pracy

 

https://drive.google.com/file/d/1HWb-qHFhy25C9wSXC1cpsy17AJE_WoBD/view?usp=sharing

 

Dziecko:

− łączylinią każdego malucha z jego mamą;

− nazywazwierzęta przedstawione na obrazku;

− naśladujeodgłosy zwierząt przedstawionych na obrazku;

− otaczapętlami zwierzęta zwrócone w tę samą stronę.

 

4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona34-35

 

Dziecko:

− odszukujewśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i nakleja je w odpowiednich miejscach;

− nazywazwierzęta przedstawione na obrazku;

− naśladujeodgłosy zwierząt przedstawionych na obrazku;

− otaczapętlami zwierzęta zwrócone w tę samą stronę.

 

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Naśladujemyzwierzęta”.

 

Nagraniespokojnej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=zP1VlpXahXI&t=181s

 

Dzieckoswobodnie porusza się w rytm melodii. Podczas przerwy w grze Rodzic wymienianazwę dowolnego zwierzęcia z wiejskiego podwórka, a dziecko je naśladuje(sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).

 

 

Rozwiązywanie zagadek „Zwierzętana wsi”.

 

Kolorowema piórka,

woła:kukuryku i mieszka

z kuramiw kurniku. (kogut)

 

Wieczoremodpoczywa w stajni,

bo od wieludni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)

 

Mieszka wchlewiku

I głośnokwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

 

Znosijajka i,

choć nieszczerozłote,

towłaśnie do niej idziesz,

gdy najajecznicę masz ochotę. (kura)

 

To odniej mamy mleko,

i choć dopięknej jej daleko,

to nietylko liczne łaty to sprawiają,

żegospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

 

Często wołam: me, me, me.
Czy ktośwełnę moją chce? (owca)

 

Nadrzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! ... (gęś)

 

Takcichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. (kot)

 

Za kościrzucone dziękuje ogonem. (pies)

 

Żółte,puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. (kaczątko)

 

 

 

 

RELIGIA 17.04.2020r.

 

 

TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA IŚW. SIOSTRA FAUSTYNA KOWALSKA

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Na naszym ostatnim spotkaniumówiliśmy o spotkaniu Zmartwychwstałego Pana Jezusa z Marią Magdaleną Wiemyjuż, że „Bóg nie umarł, Jezus żyje”:

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

 

 

Dzisiaj poznamy inną osobę, która spotkała też Pana Jezusachociaż wiele lat później. Jest nią siostra zakonna – Faustyna Kowalska.Ukazując się jej Pan Jezus prosił aby przypomniała ludziom o Jego wielkimmiłosierdziu czyli wielkiej miłości do nich.

https://drive.google.com/file/d/1ld7EuGdu7WZn6PKNRHpQwpAKNr7Yu0Om/view?usp=sharing

 

Kim była św. siostra Faustyna? Jaj wyglądało jej spotkanie zPanem Jezusem?

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ

(od 7:25)

 

O życiu Faustyny możesz przypomnieć sobie piosenką „Faustyna”

·       piosenka „Faustyna”:

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA

 

 

Możesz też pokolorować obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1SX7Nw6HOM-tGyZN7_XHErP6D9-tGdRxz/view?usp=sharing