GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 18.05.2020r.-22.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „DLA DOBRA WSPÓLNEGO” ”W PRACOWNI KRAWIECKIEJ” „U OGRODNIKA” „SKĄD SIĘ BIERZE CHLEB” „KIM BĘDZIEMY W PRZYSZŁOŚCI?”

18.05.2020r

(PONIEDZIAŁEK)

„DLA DOBRA WSPÓLNEGO”

 

 

Oglądaniefilmu edukacyjnego „Poznajemy miejsca pracy i różne zawody”

Zachęcamydo obejrzenia filmu edukacyjnego przybliżającego pracę w różnych zawodach:

 

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

 

Rozmowana temat zawodów. 

Wypowiedzidziecka dotyczące zawodów: kierowca, ekspedientka, fryzjer, nauczyciel.

Dzieckowraz z Rodzicem stara się określić, jakie prace podejmują przedstawicielewymienionych zawodów.  Rodzic podkreślaznaczenie pracy w życiu człowieka. Wyjaśnia, dlaczego praca wszystkich ludzijest ważna i służy dla dobra wspólnego.

        

Zabawa ruchowa„Co robią te osoby?

Dzieckostoi naprzeciwko Rodzica, który rzuca do nich piłkę, podając nazwę wybranegozawodu. Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić ją do Rodzica,powtarzając nazwę zawodu i dopowiadając, co ta osoba robi, np. lekarz – leczyludzi, kierowca – prowadzi samochód, nauczyciel – uczy dzieci, piosenkarz –śpiewa piosenki, malarz – maluje obrazy lub mieszkania, górnik – wydobywawęgiel, pielęgniarka – robi zastrzyki, aktor – występuje na scenie, gra role,fryzjer – robi fryzury, ścina włosy, mechanik samochodowy – naprawia samochody,ogrodnik – sadzi kwiaty, piekarz – piecze chleby, sprzedawca – sprzedaje różnetowary, pilot – prowadzi samolot, listonosz – roznosi listy...

 

19.05.2020r

(WTOREK)

”W PRACOWNI KRAWIECKIEJ”

 

Oglądaniefilmu edukacyjnego „Krawcowa – wycieczki misia Kuleczki”

Zachęcamydo obejrzenia filmu edukacyjnego przybliżającego pracę krawcowej:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xVHqlM5TZYg

 

Rozmowana temat „Czym zajmuje się krawcowa?. 

Wypowiedzidziecka dotyczące pracy krawcowej.

Dzieckoodpowiada na pytanie Rodzica: Co jest potrzebne krawcowej do pracy?

Krawcowapotrzebuje..., np. igła, nożyce, naparstek, nici, forma, kreda, centymetr,materiał, guziki, łata...

 

 

Zabawaruchowa „Przyszywamy guziki”.

Dzieckoporusza się w rytmie skocznej melodii :

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

Podczasprzerwy w nagraniu, zatrzymuje się i naśladuje przyszywanie guzików igłą znitką. Dźwięk melodii jest sygnałem do ponownego ruchu.

 

Zabawaplastyczna „Bawimy się w projek­tantów”.

Rodzicrozkłada przed dzieckiem ścinki różnych materiałów; dziecko je ogląda;porównuje faktury, wzornictwo; wypowiadają się, z jakiego materiału chciałybymieć ubranie i dlaczego.

Rodziczaprasza dziecko do zabawy w projektanta i wykonania z tych materiałówwymyślonego przez  siebie stroju. Dzieckowycina z materiałów ubrania według własnych pomysłów i naklejają je na sylwetypostaci.

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

Nasz dzisiejszy temat to „My birthday”- Moje urodziny.

1.   Oglądamy obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1WumRzC6HQgJZyXdzS8jUjjPjBbwJS1A0/view?usp=sharing

 

Rozmawiamy przez chwilę z dzieckiem popolsku, o tym, co dzieje się na obrazku- Trwa przyjęcie urodzinowe Pluto.

Następnie prosimy dziecko o dotknięcieodpowiednich kolorów na obrazku:

Touch red!- Dotknij czerwonego!

Touch blue- Dotknij niebieskiego!

Touchyellow!- Dotknij żółtego!

Touchgreen!- Dotknijzielonego!

Touch pink!- Dotknij różowego!

Touch orange!- Dotknij pomarańczowego!

Link do wymowy słowa touch: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=touch

 

2.   Wprowadzamy słowo prezent- wskazujemy na prezentyna obrazku i mówimy presents- prosimy dziecko, żeby powtórzyło. Powtarzamy naróżne sposoby, aby lepiej utrwalić (bardzo szybko, bardzo powoli, szeptem,cicho, bardzo głośno, naśladując głosy).

Link do wymowy:

a present- https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present

 

3.   Mówimy dziecku, że teraz posłucha specjalnejpiosenki dla Pluto.

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1mPhZR-BbPlX-y4nKq1Q5jCQ3AY7tki_Q/view?usp=sharing

 

Tekst i tłumaczenie:

It’s your birthday,

Happy Day,

Happy Day,

Happy Day!

It’s your birthday,

Happy Day,

Happy birthady!

To Twoje urodziny,

szczęśliwy dzień,

szczęśliwy dzień,

szczęśliwy dzień!

To Twoje urodziny,

szczęśliwy dzień,

wszystkiego najlepszego!

 

4.   Uczymy się piosenki. Zatrzymujemy piosenkę pokażdym wersie i prosimy dziecko o powtarzanie. Następnie uruchamiamy piosenkęjeszcze raz i prosimy, aby próbowało śpiewać.

 

5.   Prosimy dziecko, aby narysowało swój prezent dlaPluto. Może nakleić go na obrazku. Dziecko „wręcza” Pluto prezent i śpiewa dlaniego piosenkę.

And that’s all.

Bye, bye!

Joanna Mikołajczyk

 

20.05.2020r

(ŚRODA)

”U OGRODNIKA”

 

 

Rymowanka ”Grządka czyrabatka?”

Wzbogaceniesłownictwa dzieci o nowe słowa na podstawie rymowanki.

Rodzic czytarymowankę:

 

U ogrodnikaw ogrodzie

są grządki irabatki.

Na jednychposiejemy kwiatki,

a nagrządkach – marchew i cebulę.

 

Pośróddrzewek staną ule. 

A w nichpszczoły przebywają, 

z roślinnektar wciąż zbierają. 

 

Każdy ogródoczy cieszy,

tu odpocząćkażdy spieszy.

Ogrodnikajuż witamy,

jego pracępodziwiamy. (ogród)

 

         Rozmowakierowana na podstawie wysłuchanego tekstu.

Rodziczadaje pytania:

-Co znajduje się u ogrodnika w ogrodzie?

-Co siejemy na rabatka?

-Co rośnie na grządkach?

-Czy pszczoły są potrzebne w ogrodzie?

 

 

         Naukai zabawy przy piosence „ W naszym ogródeczku”

 

https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac

 

1.    W naszymogródeczku
zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

 

2.    Potem wmiękką ziemię
wsiejemy nasionka }3razy
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

 

3.    Przyjdzieciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

 

Improwizacjaruchowa do piosenki

Dzieckoprzy nagraniu piosenki naśladuje czynności wykonywane w ogrodzie, np. grabienie,kopanie, sianie nasion, podlewanie kwiatów…

 

         Kartapracy: Kolorowanka „Ogrodnik”

 

https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2018/09/domowy-ogrodek-kolorowanki-wiosna-do-wydruku.jpg

Dziecko:

-koloruje kolorowankę

 

RELIGIA20.05.2020

 

TEMAT:ŚWIĘTUJEMY URODZINY ŚW. JANA PAWŁA II.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Znakkrzyża

Witam was wszystkich serdecznie. Przywitajmy się również zPanem Jezusem wykonując pięknie znak krzyża.

   

Powtórzeniewiadomości

Jak zapewne pamiętacie z ostatnich katechez

Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze.
On każdą owieczkę przygarnie, zabierze,
On rany opatrzy, schronienia udzieli.
A gdy się zabrudzi, to Pan ją wybieli.

Pan kocha swe stado i tęskni do niego,
Nie chce, by cokolwiek stało mu się złego.
Jezus każdą owcę ponad wszystko ceni,
Na srebro i złoto żadnej nie wymieni.

Teraz tu na ziemi Pana Jezusa – Dobrego Pasterza zastępująksięża (kapłani). Poznajemy ich po stroju – czarnej sutannie.

 

Kim jestpapież?

Jest taki jeden szczególny kapłan, którego wybierają innikapłani, aby przewodniczył całemu Kościołowi i prowadził wszystkich do Boga.Dla odróżnienia od innych księży nie nosi on czarnej sutanny, tylko białą.Nazywamy go papieżem. (przykładowe zdjęcie np. na https://papiez.wiara.pl/Franciszek/Sylwetka)

 Papieżem może zostaćtylko taki kapłan, który jest szczególnie mądry i dobry dla innych ludzi.Nazywamy go również Ojcem Świętym, bo napełniony przez Boga świętością,troszczy się o wszystkich jak prawdziwy ojciec, jak prawdziwy Dobry Pasterz.

 

OjciecŚwięty Franciszek i św. Jan Paweł II

Obecnie papieżem jest Franciszek. Papież mieszka w państwie,które nazywa się Watykan. Stamtąd naucza ludzi z całego świata i modli się zanich.

Papieżem był również św. Jan Paweł II. Pochodził on z naszegokraju, z Polski, i przez długi czas służył wszystkim ludziom, przybliżając imBoga. Aby być blisko nich, podróżował po całym świecie, troszcząc się zwłaszczao tych, którzy byli najbiedniejsi i najbardziej potrzebujący. Ponieważ był takidobry i bardzo kochał Boga, został świętym i teraz jest z Bogiem w niebie.(przykładowe zdjęcie  np. https://deon.pl/kosciol/jan-pawel-ii-papiez-rodziny,189804)

Mówią o tym słowa piosenki „Santo subito” (Natychmiast święty)

https://www.youtube.com/watch?v=cvfJiL0m6TI

 

Święty JanPaweł II

Teraz Jan Paweł II jest już w niebie. Posłuchajcie cowydarzyło się gdy żył na ziemi https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A

 

Jan PawełII do dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=U4CEVbqJA-s

 

Życzeniadla Jana Pawła II

W poniedziałek 18 maja 2020 r. świętowaliśmy 100 urodziny św.Jana Pawła II. Posłuchajcie życzeń polskich dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=SX5p81ceR38

 

Pracaplastyczna

A może przygotujesz z okazji urodzin św. Jana Pawła II tortlub laurkę? Możesz kolorować kredkami, zrobić wydzierankę, wykleić jeplasteliną…

Oto kilka propozycji:

1)    http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/udekorowany-tort-urodzinowy?version=print

2)   http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tort-urodzinowy-ze-wstazkami

3)   http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/papiez-jan-pawel-ii

4)   http://www.mamydzieci.pl/ikolorowanki/papiez-jan-pawel-drugi-do-drukowania/

5)   https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-1007-100-rocznica-urodzin-%C5%9Bw-jana-paw%C5%82a-ii.html

 

 

21.05.2020

(CZWARTEK)

„SKĄD SIĘBIERZE CHLEB”

 

 

Rozwiązaniezagadki; wprowadzenie w tematykę zajęcia.

Wpiekarni piekarz go wypieka,

bypotem na nas w sklepie czekał,

świeżutki,całkiem już gotowy,

pszenny,na miodzie lub razowy. (chleb)

 

Oglądaniefilmu edukacyjnego „Jak produkowany jest chleb”

Zachęcamydo obejrzenia filmu edukacyjnego :

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

 

Wypowiedzidziecka na temat rodzaju chleba, jaki najbardziej lubi.

Rodzicpodkreśla wartości smakowe i odżywcze chleba, wyjaśnia, dlaczego należy go szanować.

Rodziczwraca uwagę na różne rodzaje mąki, z których wypieka się chleb.  Pokaz mąki pszennej i żytniej – wskazanieróżnic w ich wyglądzie.

 

Szukaniezdrobnień do słowa chleb

Rodziczachęca dziecko do próby tworzenia zdrobnień (chlebek, chlebuś, chlebuniek,chlebeczek...).

 

         Zabawaruchowa „Jadą wozy do młyna”. 

Dzieckowraz z Rodzicem, tworzą zaprzęg; najpierw poruszają się wolno – wozy sąciężkie, bo wiozą zboże do młyna. Po pewnym czasie wozy wracają z młyna, wktórym zostawiły zboże, i jest im lekko – poruszają się szybciej.

 

Pieczywoz plasteliny – zabawa plastyczna.

Rodzicpokazuje, w jaki sposób można z plasteliny wymodelować chleb, bułkę kajzerkę,chałkę, rogala a następnie dziecko próbuje samodzielnego działania. Powstałewyroby można wyeksponować na małym, papierowym talerzyku.    

     

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś powtarzamy wszystko z rozdziału „My toys”- „Mojezabawki”.

1.   Zaczynamy od powtórzenia piosenki: https://drive.google.com/file/d/1n90Ia3PN0uGMg6yokf9_AJfE1MFDzakw/view?usp=sharing

Wykorzystujemy kartę z bananem iciasteczkiem. Dziecko wskazuje odpowiedni produkt żywnościowy, a na dźwięk słów„We all fall down”, dziecko kuca.

 

2.   Słuchamy ponownie historyjki obrazkowej, możemyrównież wykorzystać plakat z poprzednich zajęć i poprosić dziecko, aby to onoprzesuwało samodzielnie postacie, w miarę rozwoju historyjki.

 

Plakat: https://drive.google.com/file/d/1PFgs6PSlvh0-MQTZ7Nb231PlQDQrRXQi/view?usp=sharing

 

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/129QX6TYnpB3RBtbM0kt3Rcu1pJh97GVN/view?usp=sharing

 

3.   Następnie powtarzamy rymowankę:

https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing

 

4.   A teraz ostatnie zadanie na dziś- prosimy dziecko,aby narysowało bębenek, samochód, lalkę i misia oraz dowolnie pokolorowało.Kiedy dziecko skończy pracę, prosimy o opisanie obrazka- podanie nazw zabawekpo angielsku oraz ich kolorów.

 

I to wszystko na dziś.

Bye, bye!

Joanna Mikołajczyk

 

 

22.05.2020r

(PIĄTEK)

„KIMBĘDZIEMY W PRZYSZŁOŚCI?”

 

       Rozwiązywaniezagadek „ Zawody”

Rodzicczyta zagadki:

                                     

Osłuchuje plecy i bada brzuszek.

Potem zagląda jeszcze do gardła, anawet do uszek. ( Lekarz)

 

 

Pożar, powódź, nawet dziura w dachu.

Ten jegomość nie zna strachu.

Gdy więc dopada ludzi klęska jakaś,

wzywają na pomoc pana...( Strażaka)

 

Kto ciągle dzieci o coś pyta

i sprawdza prace domową w zeszytach?

Umieć trzeba bardzo wiele, żeby być...( Nauczycielem)

 

Kto fragmenty materiałów szybkoskroi

i pomału coś tam lekko sfastryguje,tu poprawi, tam odpruje.

Potem jeszcze na maszynie trochęskróci i podwinie.

I bluzeczka jest gotowa. Kto jąuszył? To...( Krawcowa)

 

Ma na głowie ogród cały,

roślin znawca doskonały.

Gdy na stole stoi warzyw cała taca

pomyśl ciepło o nim, bo to jegopraca. (Ogrodnik)

 

Za ladąsklepową sprzedaje nam to i owo... (Sprzedawca)

        

Kończeniezdania Gdyby ludzie nie pracowali, to...

Rodzicrozpoczyna zdanie a dziecko stara się je zakończyć, następnie możemy sięzamienić i Rodzic podaje inne zakończenie zdania. Zabawę słowną możnapowtarzać, podając więcej odpowiedzi.

 

         Wypowiedź dziecka na temat Kim będęw przyszłości?

Rodzicpyta jaki zawód dziecko chciałoby wykonywać w przyszłości i dlaczego.

 

Zabawaruchowa „Co oni robią”.

Dzieckoporusza się w rytmie skocznej melodii :

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

Podczasprzerwy w nagraniu Rodzic podaje nazwę wybranego zawodu, a dziecko naśladuje czynności,jakie jego przedstawiciel wykonuje w swojej pracy.

 

 

 

 

RELIGIA22.05.2020

 

TEMAT:ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II UCZY NAS MIŁOŚCI DO MATKI BOŻEJ.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus


Piosenka „Gdy wszyscy święci idą donieba” https://www.youtube.com/watch?v=bObhwYqC_0c

ŚwiętyJan Paweł II

Ostatnio mówiliśmy o św. JaniePawle II. Na pewno taka radość, jak w naszej piosence, była w niebie gdy JanPaweł II przyszedł do nieba. Mógł się tam spotkać ze swoją mamą i Matką Bożą,którą prosił o opiekę i którą bardzo ukochał. Ona też się nim szczególnieopiekowała. Zresztą zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=5ICWSIKtKpE

ToMaryja go uratowała gdy zły człowiek strzelał do niego. Było to 13 maja 1981roku. A dzień 13 maja to rocznica objawień czyli spotkania Matki Bożej z trójkądzieci: Łucją, Franciszkiem i Hiacyntą.

Pastuszkowie z Fatimy

Popatrzcieco wydarzyło się w Fatimie ponad 100 lat temu (do wyboru): https://www.youtube.com/watch?v=Hl8c42UG0-olub na https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M(film animowany)

A tako tym wydarzeniu śpiewają dzieci z zespołu „Promyczki Dobra”

https://youtu.be/Z7n6139NqOM
 
Śpiew
Podziękujmy za św. Jana Pawła II i poprośmy Maryję o pomoc w dotarciu do nieba https://www.youtube.com/watch?v=YhT7HNhLIME 

 

A komu jeszcze starczy sił nazakończenie dzisiejszych zajęć może pokolorować rysunek:

1. https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-745-matka-bo%C5%BCa-z-fatimy.html

2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/matka-boza-fatimska