18.05.2020r (PONIEDZIAŁEK) „DLA DOBRA WSPÓLNEGO”
Oglądaniefilmu edukacyjnego „Poznajemy miejsca pracy i różne zawody” Zachęcamydo obejrzenia filmu edukacyjnego przybliżającego pracę w różnych zawodach:
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc
Rozmowana temat zawodów. Wypowiedzidziecka dotyczące zawodów: kierowca, ekspedientka, fryzjer, nauczyciel. Dzieckowraz z Rodzicem stara się określić, jakie prace podejmują przedstawicielewymienionych zawodów. Rodzic podkreślaznaczenie pracy w życiu człowieka. Wyjaśnia, dlaczego praca wszystkich ludzijest ważna i służy dla dobra wspólnego.
Zabawa ruchowa„Co robią te osoby?” Dzieckostoi naprzeciwko Rodzica, który rzuca do nich piłkę, podając nazwę wybranegozawodu. Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić ją do Rodzica,powtarzając nazwę zawodu i dopowiadając, co ta osoba robi, np. lekarz – leczyludzi, kierowca – prowadzi samochód, nauczyciel – uczy dzieci, piosenkarz –śpiewa piosenki, malarz – maluje obrazy lub mieszkania, górnik – wydobywawęgiel, pielęgniarka – robi zastrzyki, aktor – występuje na scenie, gra role,fryzjer – robi fryzury, ścina włosy, mechanik samochodowy – naprawia samochody,ogrodnik – sadzi kwiaty, piekarz – piecze chleby, sprzedawca – sprzedaje różnetowary, pilot – prowadzi samolot, listonosz – roznosi listy...
19.05.2020r (WTOREK) ”W PRACOWNI KRAWIECKIEJ”
Oglądaniefilmu edukacyjnego „Krawcowa – wycieczki misia Kuleczki” Zachęcamydo obejrzenia filmu edukacyjnego przybliżającego pracę krawcowej:
https://www.youtube.com/watch?v=xVHqlM5TZYg
Rozmowana temat „Czym zajmuje się krawcowa?. Wypowiedzidziecka dotyczące pracy krawcowej. Dzieckoodpowiada na pytanie Rodzica: Co jest potrzebne krawcowej do pracy? Krawcowapotrzebuje..., np. igła, nożyce, naparstek, nici, forma, kreda, centymetr,materiał, guziki, łata...
Zabawaruchowa „Przyszywamy guziki”. Dzieckoporusza się w rytmie skocznej melodii : https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo Podczasprzerwy w nagraniu, zatrzymuje się i naśladuje przyszywanie guzików igłą znitką. Dźwięk melodii jest sygnałem do ponownego ruchu.
Zabawaplastyczna „Bawimy się w projektantów”. Rodzicrozkłada przed dzieckiem ścinki różnych materiałów; dziecko je ogląda;porównuje faktury, wzornictwo; wypowiadają się, z jakiego materiału chciałybymieć ubranie i dlaczego. Rodziczaprasza dziecko do zabawy w projektanta i wykonania z tych materiałówwymyślonego przez siebie stroju. Dzieckowycina z materiałów ubrania według własnych pomysłów i naklejają je na sylwetypostaci.
JĘZYKANGIELSKI Hello! Nasz dzisiejszy temat to „My birthday”- Moje urodziny. 1. Oglądamy obrazek: https://drive.google.com/file/d/1WumRzC6HQgJZyXdzS8jUjjPjBbwJS1A0/view?usp=sharing
Rozmawiamy przez chwilę z dzieckiem popolsku, o tym, co dzieje się na obrazku- Trwa przyjęcie urodzinowe Pluto. Następnie prosimy dziecko o dotknięcieodpowiednich kolorów na obrazku: Touch red!- Dotknij czerwonego! Touch blue- Dotknij niebieskiego! Touchyellow!- Dotknij żółtego! Touchgreen!- Dotknijzielonego! Touch pink!- Dotknij różowego! Touch orange!- Dotknij pomarańczowego! Link do wymowy słowa touch: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=touch
2. Wprowadzamy słowo prezent- wskazujemy na prezentyna obrazku i mówimy presents- prosimy dziecko, żeby powtórzyło. Powtarzamy naróżne sposoby, aby lepiej utrwalić (bardzo szybko, bardzo powoli, szeptem,cicho, bardzo głośno, naśladując głosy). Link do wymowy: a present- https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present
3. Mówimy dziecku, że teraz posłucha specjalnejpiosenki dla Pluto. Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1mPhZR-BbPlX-y4nKq1Q5jCQ3AY7tki_Q/view?usp=sharing
Tekst i tłumaczenie:
4. Uczymy się piosenki. Zatrzymujemy piosenkę pokażdym wersie i prosimy dziecko o powtarzanie. Następnie uruchamiamy piosenkęjeszcze raz i prosimy, aby próbowało śpiewać.
5. Prosimy dziecko, aby narysowało swój prezent dlaPluto. Może nakleić go na obrazku. Dziecko „wręcza” Pluto prezent i śpiewa dlaniego piosenkę. And that’s all. Bye, bye! Joanna Mikołajczyk
20.05.2020r (ŚRODA) ”U OGRODNIKA”
Rymowanka ”Grządka czyrabatka?” Wzbogaceniesłownictwa dzieci o nowe słowa na podstawie rymowanki. Rodzic czytarymowankę:
U ogrodnikaw ogrodzie są grządki irabatki. Na jednychposiejemy kwiatki, a nagrządkach – marchew i cebulę.
Pośróddrzewek staną ule. A w nichpszczoły przebywają, z roślinnektar wciąż zbierają.
Każdy ogródoczy cieszy, tu odpocząćkażdy spieszy. Ogrodnikajuż witamy, jego pracępodziwiamy. (ogród)
Rozmowakierowana na podstawie wysłuchanego tekstu. Rodziczadaje pytania: -Co znajduje się u ogrodnika w ogrodzie? -Co siejemy na rabatka? -Co rośnie na grządkach? -Czy pszczoły są potrzebne w ogrodzie?
Naukai zabawy przy piosence „ W naszym ogródeczku”
https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac
1. W naszymogródeczku
2. Potem wmiękką ziemię
3. Przyjdzieciepły deszczyk
Improwizacjaruchowa do piosenki Dzieckoprzy nagraniu piosenki naśladuje czynności wykonywane w ogrodzie, np. grabienie,kopanie, sianie nasion, podlewanie kwiatów…
Kartapracy: Kolorowanka „Ogrodnik”
Dziecko: -koloruje kolorowankę
RELIGIA20.05.2020
TEMAT:ŚWIĘTUJEMY URODZINY ŚW. JANA PAWŁA II.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Znakkrzyża Witam was wszystkich serdecznie. Przywitajmy się również zPanem Jezusem wykonując pięknie znak krzyża.
Powtórzeniewiadomości Jak zapewne pamiętacie z ostatnich katechez Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze. Pan kocha swe stado i tęskni do niego, Teraz tu na ziemi Pana Jezusa – Dobrego Pasterza zastępująksięża (kapłani). Poznajemy ich po stroju – czarnej sutannie.
Kim jestpapież? Jest taki jeden szczególny kapłan, którego wybierają innikapłani, aby przewodniczył całemu Kościołowi i prowadził wszystkich do Boga.Dla odróżnienia od innych księży nie nosi on czarnej sutanny, tylko białą.Nazywamy go papieżem. (przykładowe zdjęcie np. na https://papiez.wiara.pl/Franciszek/Sylwetka) Papieżem może zostaćtylko taki kapłan, który jest szczególnie mądry i dobry dla innych ludzi.Nazywamy go również Ojcem Świętym, bo napełniony przez Boga świętością,troszczy się o wszystkich jak prawdziwy ojciec, jak prawdziwy Dobry Pasterz.
OjciecŚwięty Franciszek i św. Jan Paweł II Obecnie papieżem jest Franciszek. Papież mieszka w państwie,które nazywa się Watykan. Stamtąd naucza ludzi z całego świata i modli się zanich. Papieżem był również św. Jan Paweł II. Pochodził on z naszegokraju, z Polski, i przez długi czas służył wszystkim ludziom, przybliżając imBoga. Aby być blisko nich, podróżował po całym świecie, troszcząc się zwłaszczao tych, którzy byli najbiedniejsi i najbardziej potrzebujący. Ponieważ był takidobry i bardzo kochał Boga, został świętym i teraz jest z Bogiem w niebie.(przykładowe zdjęcie np. https://deon.pl/kosciol/jan-pawel-ii-papiez-rodziny,189804) Mówią o tym słowa piosenki „Santo subito” (Natychmiast święty) https://www.youtube.com/watch?v=cvfJiL0m6TI
Święty JanPaweł II Teraz Jan Paweł II jest już w niebie. Posłuchajcie cowydarzyło się gdy żył na ziemi https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A
Jan PawełII do dzieci https://www.youtube.com/watch?v=U4CEVbqJA-s
Życzeniadla Jana Pawła II W poniedziałek 18 maja 2020 r. świętowaliśmy 100 urodziny św.Jana Pawła II. Posłuchajcie życzeń polskich dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=SX5p81ceR38
Pracaplastyczna A może przygotujesz z okazji urodzin św. Jana Pawła II tortlub laurkę? Możesz kolorować kredkami, zrobić wydzierankę, wykleić jeplasteliną… Oto kilka propozycji: 1) http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/udekorowany-tort-urodzinowy?version=print 2) http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tort-urodzinowy-ze-wstazkami 3) http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/papiez-jan-pawel-ii 4) http://www.mamydzieci.pl/ikolorowanki/papiez-jan-pawel-drugi-do-drukowania/ 5) https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-1007-100-rocznica-urodzin-%C5%9Bw-jana-paw%C5%82a-ii.html
21.05.2020 (CZWARTEK) „SKĄD SIĘBIERZE CHLEB”
Rozwiązaniezagadki; wprowadzenie w tematykę zajęcia. Wpiekarni piekarz go wypieka, bypotem na nas w sklepie czekał, świeżutki,całkiem już gotowy, pszenny,na miodzie lub razowy. (chleb)
Oglądaniefilmu edukacyjnego „Jak produkowany jest chleb” Zachęcamydo obejrzenia filmu edukacyjnego : https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
Wypowiedzidziecka na temat rodzaju chleba, jaki najbardziej lubi. Rodzicpodkreśla wartości smakowe i odżywcze chleba, wyjaśnia, dlaczego należy go szanować. Rodziczwraca uwagę na różne rodzaje mąki, z których wypieka się chleb. Pokaz mąki pszennej i żytniej – wskazanieróżnic w ich wyglądzie.
Szukaniezdrobnień do słowa chleb Rodziczachęca dziecko do próby tworzenia zdrobnień (chlebek, chlebuś, chlebuniek,chlebeczek...).
Zabawaruchowa „Jadą wozy do młyna”. Dzieckowraz z Rodzicem, tworzą zaprzęg; najpierw poruszają się wolno – wozy sąciężkie, bo wiozą zboże do młyna. Po pewnym czasie wozy wracają z młyna, wktórym zostawiły zboże, i jest im lekko – poruszają się szybciej.
Pieczywoz plasteliny – zabawa plastyczna. Rodzicpokazuje, w jaki sposób można z plasteliny wymodelować chleb, bułkę kajzerkę,chałkę, rogala a następnie dziecko próbuje samodzielnego działania. Powstałewyroby można wyeksponować na małym, papierowym talerzyku.
JĘZYKANGIELSKI Hello! Dziś powtarzamy wszystko z rozdziału „My toys”- „Mojezabawki”. 1. Zaczynamy od powtórzenia piosenki: https://drive.google.com/file/d/1n90Ia3PN0uGMg6yokf9_AJfE1MFDzakw/view?usp=sharing Wykorzystujemy kartę z bananem iciasteczkiem. Dziecko wskazuje odpowiedni produkt żywnościowy, a na dźwięk słów„We all fall down”, dziecko kuca.
2. Słuchamy ponownie historyjki obrazkowej, możemyrównież wykorzystać plakat z poprzednich zajęć i poprosić dziecko, aby to onoprzesuwało samodzielnie postacie, w miarę rozwoju historyjki.
Plakat: https://drive.google.com/file/d/1PFgs6PSlvh0-MQTZ7Nb231PlQDQrRXQi/view?usp=sharing
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/129QX6TYnpB3RBtbM0kt3Rcu1pJh97GVN/view?usp=sharing
3. Następnie powtarzamy rymowankę: https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing
4. A teraz ostatnie zadanie na dziś- prosimy dziecko,aby narysowało bębenek, samochód, lalkę i misia oraz dowolnie pokolorowało.Kiedy dziecko skończy pracę, prosimy o opisanie obrazka- podanie nazw zabawekpo angielsku oraz ich kolorów.
I to wszystko na dziś. Bye, bye! Joanna Mikołajczyk
22.05.2020r (PIĄTEK) „KIMBĘDZIEMY W PRZYSZŁOŚCI?”
Rozwiązywaniezagadek „ Zawody” Rodzicczyta zagadki:
Osłuchuje plecy i bada brzuszek. Potem zagląda jeszcze do gardła, anawet do uszek. ( Lekarz)
Pożar, powódź, nawet dziura w dachu. Ten jegomość nie zna strachu. Gdy więc dopada ludzi klęska jakaś, wzywają na pomoc pana...( Strażaka)
Kto ciągle dzieci o coś pyta i sprawdza prace domową w zeszytach? Umieć trzeba bardzo wiele, żeby być...( Nauczycielem)
Kto fragmenty materiałów szybkoskroi i pomału coś tam lekko sfastryguje,tu poprawi, tam odpruje. Potem jeszcze na maszynie trochęskróci i podwinie. I bluzeczka jest gotowa. Kto jąuszył? To...( Krawcowa)
Ma na głowie ogród cały, roślin znawca doskonały. Gdy na stole stoi warzyw cała taca pomyśl ciepło o nim, bo to jegopraca. (Ogrodnik)
Za ladąsklepową sprzedaje nam to i owo... (Sprzedawca)
Kończeniezdania Gdyby ludzie nie pracowali, to... Rodzicrozpoczyna zdanie a dziecko stara się je zakończyć, następnie możemy sięzamienić i Rodzic podaje inne zakończenie zdania. Zabawę słowną możnapowtarzać, podając więcej odpowiedzi.
Wypowiedź dziecka na temat Kim będęw przyszłości? Rodzicpyta jaki zawód dziecko chciałoby wykonywać w przyszłości i dlaczego.
Zabawaruchowa „Co oni robią”. Dzieckoporusza się w rytmie skocznej melodii : https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo Podczasprzerwy w nagraniu Rodzic podaje nazwę wybranego zawodu, a dziecko naśladuje czynności,jakie jego przedstawiciel wykonuje w swojej pracy.
RELIGIA22.05.2020
TEMAT:ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II UCZY NAS MIŁOŚCI DO MATKI BOŻEJ.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
ŚwiętyJan Paweł II Ostatnio mówiliśmy o św. JaniePawle II. Na pewno taka radość, jak w naszej piosence, była w niebie gdy JanPaweł II przyszedł do nieba. Mógł się tam spotkać ze swoją mamą i Matką Bożą,którą prosił o opiekę i którą bardzo ukochał. Ona też się nim szczególnieopiekowała. Zresztą zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=5ICWSIKtKpE ToMaryja go uratowała gdy zły człowiek strzelał do niego. Było to 13 maja 1981roku. A dzień 13 maja to rocznica objawień czyli spotkania Matki Bożej z trójkądzieci: Łucją, Franciszkiem i Hiacyntą. Pastuszkowie z Fatimy Popatrzcieco wydarzyło się w Fatimie ponad 100 lat temu (do wyboru): https://www.youtube.com/watch?v=Hl8c42UG0-olub na https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M(film animowany) A tako tym wydarzeniu śpiewają dzieci z zespołu „Promyczki Dobra” https://youtu.be/Z7n6139NqOM Śpiew Podziękujmy za św. Jana Pawła II i poprośmy Maryję o pomoc w dotarciu do nieba https://www.youtube.com/watch?v=YhT7HNhLIME
A komu jeszcze starczy sił nazakończenie dzisiejszych zajęć może pokolorować rysunek: 1. https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-745-matka-bo%C5%BCa-z-fatimy.html 2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/matka-boza-fatimska
|