GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 21.04.2020r. (WTOREK) „WYPOCZYNEK W LESIE I NAD WODĄ”

Wprowadzeniedo tematu zajęć – wypowiedzi dziecka na temat czystej wody i brudnej wody.

 

Dwie szklanki: w jednej jest czysta woda, a w drugiej brudna(można celowo ją zabrudzić, np. ziemią).
Dziecko ogląda obie szklanki (możnapokazać obrazek):

https://drive.google.com/file/d/1E4sKV201Mim4kDVOOg2ksa78DIkvQMLI/view?usp=sharing

 

Zastanawia się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Nakoniec Rodzic zadaje pytanie:
Z której szklanki napiłabyś/napiłbyś sięwody? Dlaczego?

 

Zachęcamy również do obejrzenia wideo edukacyjnego „Zanieczyszczenierzek”:

https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y

 

 

Osłuchanieze słowami i melodią piosenki „Piosenka ekologiczna” (sł. i muz. J. Kucharczyk).

https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg

 

1.    Dymiąkominy wielkich fabryk, 

płyniebrudna woda do rzek. 

Chcemyoddychać powietrzem czystym,

czystąwodę mieć.

 

Ref.: Czystawoda zdrowia doda 

– tokażde dziecko wie. 

Czystawoda zdrowia doda 

– tobie,tobie i mnie.

 

2.    Smog jużpokrywa niebo całe

szarymdymem i szarą mgłą. 

W rzekachjest coraz mniej rybek.

Kto towidział, kto?

 

Ref.: Czystawoda…

 

 

Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.

 

Rodziczadaje pytania:

−Co robią kominy wielkich fabryk?

−Jak myślisz – dlaczego do rzek płynie brudna woda?

−Co to jest smog?

−Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?

−Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?

−Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do spania?

 

 

Nauka piosenki„Piosenka ekologiczna” połączona z ilustracją ruchową.

 

Podczasśpiewania refrenu i słów: „to każde dziecko wie” – dziecko rozkłada ręce,podczas słów:
„tobie, tobie i mnie „– wskazuje palcem na Rodzica i innychdomowników, a także na siebie.

 

 

Ćwiczeniaoddechowe z wykorzystaniem wody.

 

Dladziecka: słomka, miseczka z wodą.

Dzieckosiada przy stole. Otrzymuje swoją miseczkę z wodą i słomkę. Według instrukcjiRodzica dziecko
próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnięwody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę
i dmucha w nią).

 

 

3-Latki: Ilustracje„Jak dbamy o rośliny”

 

1.    https://drive.google.com/file/d/1XapOQNCam-0krtSS6JqvKISMSEZl7Lk7/view?usp=sharing

2.    https://drive.google.com/file/d/1QJORxJkWca5n8Sd0C-27GNBnekBvg3ag/view?usp=sharing

3.    https://drive.google.com/file/d/1dVT3IU7vLAno4krJsO1_yDP3ToBYCNAY/view?usp=sharing

4.    https://drive.google.com/file/d/1aUf3aOcsV9VVbaa6-vH_ZomEWwk7wCxk/view?usp=sharing

5.    https://drive.google.com/file/d/1aSky3-RbMt32pl2isjYIadlUdxD-Y02J/view?usp=sharing

6.    https://drive.google.com/file/d/1vax2QTI0da5_iQ_77dOwQQk3LQ2yl6P4/view?usp=sharing

 

Dziecko:

−ogląda obrazki,

−opowiada o tym, jak należy dbać o rośliny.

 

4-Latki: KartaPracy cz.2 strona 37

 

Dziecko:

−ogląda obrazki, opowiada co robią Ada i mama,

−opowiada o tym, jak należy dbać o rośliny,

−w każdej doniczce rysuje jeden kwiatek,

−liczy kwiaty we wszystkich doniczkach.

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 21.04.2020r.

 

 

Hello!

 

It’s time for a poster story!Czasna historyjkę obrazkową z plakatem.

 

1.   Do zajęć będzie potrzebny plakat oraz nagranie:

 

https://drive.google.com/file/d/1E9YYB2ceH-I1F_18HUtjHl94w9XvLk3V/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/190HtxC93Yt1MVu2w45hIonmB5LXI-U7j/view?usp=sharing

 

Jeśli macie Państwo możliwość, warto wydrukowaćplakat i wyciąć postać Piotrusia Pana i zabawki po prawej stronie. Podczassłuchania historyjki należy wskazywać na odpowiednie elementy plakatu orazumieszczać na nim właściwe obrazki (dokładna instrukcja i treść historyjkiponiżej).  Nagrania słuchamy dwukrotnie.Później uruchamiamy nagranie jeszcze raz i prosimy, aby dziecko samoumieszczało obrazki na plakacie we właściwych momentach.

 

Tekst wraz z instrukcją:

 

Hello, everyone.


Look at the toys.

 

A teddy bear.

 

A train.

A ball.

And a drum. A drum. A drum.

 

What a beautuiful drum!

Here’s Peter Pan.

 

And more toys!

A teddy bear.

 

A train.

 

A ball.

 

 

Look at the teddy bears. One, two.

 

Look at the trains. One, two.

 

Look at the balls. One, two.

 

And look at the drum. What a beautuiful drum!

Bye-bye everyone. Bye-bye.

Dzień dobry wszystkim. (Machamy na powitanie)

Spójrzcie na zabawki.

 


Miś pluszowy. (Wskazujemy na misia)

Pociąg. (Wskazujemy na pociąg)

Piłka.  (Wskazujemy na piłkę)

I bębenek. (Wskazujemy na bębenek)

 

Co za piękny bębenek!

Tu jest Piotruś Pan. (Umieszczamy Piotrusia Pana na plakacie)


I więcej zabawek .

Miś. (Umieszczamy misia na plakacie)

Pociąg. (Umieszczamy pociąg na plakacie)

Piłka. (Umieszczamy piłkę na plakacie)

 



Popatrz na misie. Jeden, dwa. (Liczymy misie)

Popatrz na pociągli. Jeden, dwa. (Liczymy pociągi.)

Popatrz na piłki. Jedna, dwie. (Liczymy piłki)

I spójrz na bębenek. Co za piękny bębenek! (Wskazujemy na bębenek)

Pa, pa, wszystkim. Pa, pa. (Machamy na pożegnanie)

 

 

2.   Powtarzamy poznaną ostatnio piosenkę okróliczkach. Liczmy je i naśladujemy ich ruch, jednocześnie śpiewając:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 


3.   Colouring page- kolorowanka dla dziecka w nagrodęza ciężką pracę. Po pokolorowaniu warto opisać obrazek wraz z dzieckiem. Nazwaćpo angielsku przedstawioną na nim zabawkę (a train) i podać nazwy użytychkolorów.

 

https://drive.google.com/file/d/1SQPuyQRY-_XIWqk6hDEDrmU-DoeEmtWQ/view?usp=sharing