Wprowadzeniedo tematu zajęć – wypowiedzi dziecka na temat czystej wody i brudnej wody.
Dwie szklanki: w jednej jest czysta woda, a w drugiej brudna(można celowo ją zabrudzić, np. ziemią). https://drive.google.com/file/d/1E4sKV201Mim4kDVOOg2ksa78DIkvQMLI/view?usp=sharing
Zastanawia się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Nakoniec Rodzic zadaje pytanie:
Zachęcamy również do obejrzenia wideo edukacyjnego „Zanieczyszczenierzek”: https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y
Osłuchanieze słowami i melodią piosenki „Piosenka ekologiczna” (sł. i muz. J. Kucharczyk). https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg
1. Dymiąkominy wielkich fabryk, płyniebrudna woda do rzek. Chcemyoddychać powietrzem czystym, czystąwodę mieć.
Ref.: Czystawoda zdrowia doda – tokażde dziecko wie. Czystawoda zdrowia doda – tobie,tobie i mnie.
2. Smog jużpokrywa niebo całe szarymdymem i szarą mgłą. W rzekachjest coraz mniej rybek. Kto towidział, kto?
Ref.: Czystawoda…
Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.
Rodziczadaje pytania: −Co robią kominy wielkich fabryk? −Jak myślisz – dlaczego do rzek płynie brudna woda? −Co to jest smog? −Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek? −Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta? −Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do spania?
Nauka piosenki„Piosenka ekologiczna” połączona z ilustracją ruchową.
Podczasśpiewania refrenu i słów: „to każde dziecko wie” – dziecko rozkłada ręce,podczas słów:
Ćwiczeniaoddechowe z wykorzystaniem wody.
Dladziecka: słomka, miseczka z wodą. Dzieckosiada przy stole. Otrzymuje swoją miseczkę z wodą i słomkę. Według instrukcjiRodzica dziecko
3-Latki: Ilustracje„Jak dbamy o rośliny”
1. https://drive.google.com/file/d/1XapOQNCam-0krtSS6JqvKISMSEZl7Lk7/view?usp=sharing 2. https://drive.google.com/file/d/1QJORxJkWca5n8Sd0C-27GNBnekBvg3ag/view?usp=sharing 3. https://drive.google.com/file/d/1dVT3IU7vLAno4krJsO1_yDP3ToBYCNAY/view?usp=sharing 4. https://drive.google.com/file/d/1aUf3aOcsV9VVbaa6-vH_ZomEWwk7wCxk/view?usp=sharing 5. https://drive.google.com/file/d/1aSky3-RbMt32pl2isjYIadlUdxD-Y02J/view?usp=sharing 6. https://drive.google.com/file/d/1vax2QTI0da5_iQ_77dOwQQk3LQ2yl6P4/view?usp=sharing
Dziecko: −ogląda obrazki, −opowiada o tym, jak należy dbać o rośliny.
4-Latki: KartaPracy cz.2 strona 37
Dziecko: −ogląda obrazki, opowiada co robią Ada i mama, −opowiada o tym, jak należy dbać o rośliny, −w każdej doniczce rysuje jeden kwiatek, −liczy kwiaty we wszystkich doniczkach.
JĘZYK ANGIELSKI 21.04.2020r.
Hello!
It’s time for a poster story!Czasna historyjkę obrazkową z plakatem.
1. Do zajęć będzie potrzebny plakat oraz nagranie:
https://drive.google.com/file/d/1E9YYB2ceH-I1F_18HUtjHl94w9XvLk3V/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/190HtxC93Yt1MVu2w45hIonmB5LXI-U7j/view?usp=sharing
Jeśli macie Państwo możliwość, warto wydrukowaćplakat i wyciąć postać Piotrusia Pana i zabawki po prawej stronie. Podczassłuchania historyjki należy wskazywać na odpowiednie elementy plakatu orazumieszczać na nim właściwe obrazki (dokładna instrukcja i treść historyjkiponiżej). Nagrania słuchamy dwukrotnie.Później uruchamiamy nagranie jeszcze raz i prosimy, aby dziecko samoumieszczało obrazki na plakacie we właściwych momentach.
Tekst wraz z instrukcją:
2. Powtarzamy poznaną ostatnio piosenkę okróliczkach. Liczmy je i naśladujemy ich ruch, jednocześnie śpiewając: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
3. Colouring page- kolorowanka dla dziecka w nagrodęza ciężką pracę. Po pokolorowaniu warto opisać obrazek wraz z dzieckiem. Nazwaćpo angielsku przedstawioną na nim zabawkę (a train) i podać nazwy użytychkolorów.
https://drive.google.com/file/d/1SQPuyQRY-_XIWqk6hDEDrmU-DoeEmtWQ/view?usp=sharing |