GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 22.04.2020r. (ŚRODA) „WIOSENNE PORZĄDKI W OGRÓDKU”

Zabawa„Poznajemy narzędzia ogrodnicze”.

 

Obrazki narzędzi ogrodniczych (grabi, konewki, wiadra, łopaty,pazurek ogrodniczych).

 

Obrazek grabi:

https://drive.google.com/file/d/11hmYNH65rfUkNB8dtJhPTyc0n6OgxQdm/view?usp=sharing

 

Obrazek konewki:

https://drive.google.com/file/d/15JZeGPG3bWVIEzjLwC90721JJ8ZX2LPA/view?usp=sharing

 

Obrazek wiadra:

https://drive.google.com/file/d/1pDla0EeM6deLLXUIfgThlWC0Osk_wsI7/view?usp=sharing

 

Obrazek łopaty:

https://drive.google.com/file/d/1eFp8maEgOJhPlcCUh3kgDR4JzEs0kQnf/view?usp=sharing

 

Obrazek pazurek ogrodniczych:

https://drive.google.com/file/d/1OpFF7vsGo_1J98npot8CbV6LoDb8dtcD/view?usp=sharing

 

Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich sprzętyogrodnicze.

Rodzic zasłania obrazek wybranego narzędzia ogrodniczegokartką przeciętą na cztery części,
odsłania ¼ obrazka i pokazuje go dziecku.

Dziecko próbuje odgadnąć, co to jest. Jeśli nie odgadnieRodzic odkrywa kolejne części obrazka.

 

 

Opowieśćruchowa „Wiosenna pobudka”.

 

Dziecko kuca, ma lekko pochyloną głowę i zamyka oczy. Rodzicrozpoczyna opowiadanie:

 

Jesteśpączkiem wiosennych kwiatków, które są uśpione porannym chłodem. Ale gdyporanne słońce dotyka
swoimi promykami kwiatu, wtedy budzi się, prostuje irośnie – dziecko wstaje, ręce ma opuszczone.
Promienie słońca są corazcieplejsze i weselsze, zapraszają kwiaty do zabawy – dziecko unosi powoli ręce
w górę i odchyla je lekko do tyłu – rozchylają płatki do słońca, - powoliobraca się. Zmęczone zabawą,
z nadejściem nocy, zamykają płatki i idą spać –dziecko opuszcza ręce, kuca i zamyka oczy.

 

 

3-Latki:Karta Pracy „Co przyda się ogrodnikowi w pracy?”

 

https://drive.google.com/file/d/1lpaTOmZ4Sy22U6zxxO-RReJOe3PP_XVQ/view?usp=sharing

 

Dziecko:

−ogląda obrazki,

−koloruje właściwe narzędzia,

−nazywa narzędzia i opowiada do czego służą.

 

3-Latki:Karta Pracy „W ogródku”

 

https://drive.google.com/file/d/1CWUVMqKYtTZ9jkediIt6vPjGI-civToR/view?usp=sharing

 

Dziecko:

−układa kolejno obrazki przedstawiające jak rosły kwiaty,

−pod pierwszym obrazkiem rysuje jedną kropkę, pod drugim dwie kropki a podtrzecim, trzy kropki,

−koloruje obrazek.

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 38

 

Dziecko:

−opowiada do czego służy konewka,

−rysuje po śladzie w odpowiednich kolorach,

−nazywa przedmioty na zdjęciach, opowiada do czego służą.

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 39

 

Dziecko:

−nazywa kwiaty w skrzyniach,

−odszukuje w naklejkach obrazki kwiatów,

−nakleja kwiaty tak, by ich liczba zgadzała się z ilością kropek na skrzynkach,

−koloruje kwiaty: pierwszy na różowo, trzeci na pomarańczowo, piąty nafioletowo,
pozostałe kwiaty na wybrane przez siebie kolory.

 

 

Zabawadramowa „Prace w ogrodzie”.

 

Obrazkiprzedstawiające osoby wykonujące różne prace w ogrodzie:

https://drive.google.com/file/d/1H8ZkpSmDBRvPgUUPwwW8xz0zzqPj9raH/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Frv7LyE4_wICnWsyvE4k6REiLq8RNhc8/view?usp=sharing

 

Dzieckonaśladuje czynności osób przedstawionych na obrazkach. Rodzic  zgaduje co to za czynności,
np.: kopaniegrządek, podlewanie, grabienie, sianie, przycinanie gałązek, wysadzaniesadzonek na grządkę, wąchanie kwiatów itp. Następnie mogą zamienić się rolami.

 

 

Oglądanieanimowanego wiersza J. Brzechwy „Wiosenne porządki”.

 

Zachęcamydo obejrzenia animowanego wiersza.
A może jakieś chętne dziecko będzie chciałowykonać swoją ilustrację?

 

Linkdo wiersza:

https://www.youtube.com/watch?v=86oJl6h0n5g

 

 

Zabawaruchowa do piosenki Fasolek „Wiosna w ogródku”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_uJ4HB68w18

 

Dzieckoilustruje piosenkę ruchem w wybrany przez siebie sposób.

 

 

 

 

RELIGIA 22.04.2020r.

 

 

TEMAT: DZIĘKUJĘ PANU JEZUSOWI ZAJEGO MIŁOŚĆ.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Na naszym ostatnim spotkaniumówiliśmy o spotkaniu Zmartwychwstałego Pana Jezusa ze św. Siostrą FaustynąKowalską. Oczywiście wydarzenie to nie miało miejsca w Jerozolimie, ale prawie100 lat temu
w Krakowie.

Ukazując się jej Pan Jezus prosił aby przypomniała ludziom oJego wielkim miłosierdziu czyli wielkiej miłości
do nich. Prosił też onamalowanie obrazu i podpisanie go „Jezu ufam Tobie”.

 

Słowa te powtarzamy również w naszej piosence. Przypomnijmy jąteraz:

·       piosenka „Jezu ufam Tobie”

https://www.youtube.com/watch?v=Cd8fDu03gf0

·       piosenka „Faustyna”

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA

 

 

Szczęść Boże na cały dzień :)