GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 22.06.2020r.-26.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „RÓŻNE DRZEWA” „CO NAM DAJE LAS?” „OWOCE LASU” „PAN LEŚNICZY” „WYCIECZKA DO LASU”

22.06.2020r

(PONIEDZIAŁEK)

„RÓŻNEDRZEWA”

 

Oglądanieokazów przyrody przez lupę.

Liście, gałęzie drzew: liściastego i iglastego, szyszki, kora, lupa.

Rodzic pokazuje takie okazy przyrody, jak: liście, gałązki: drzewaliściastego i drzewa iglastego, szyszki, kora. Dziecko oglądają je przez lupę,dotyka ich, wącha je, nazywa. Razem z Rodzicem rozmawiają, jakie one są: duże,małe, chropowate, gładkie, twarde, miękkie.

 

Słuchaniewiersza B. Szelągowskiej „Kłótliwe drzewa”.

Wstał poranek, mgłę przegonił

i zatrzymał się nad lasem.

Lubił patrzeć się na drzewa

i rozmawiać z nimi czasem.

 

Ale co to? Awantura!

Buk z modrzewiem się pokłócił.

– Pan mnie kłuje! Tak nie można!

Niech pan sobie igły skróci.

 

Świerk zaś żale miał do brzozy:

– Pani słońce mi zasłania!

– A pan wcale nie jest lepszy

i nikomu się nie kłania!

 

– Całą wodę dąb wypija!

Wszystko pewnie przez te liście!

– Mój jałowcu – nie przesadzaj,

nie masz racji, krzewie, oczywiście!

 

Młoda sosna głos zabrała:

– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,

tak jak było do tej pory.

 

Mała jestem – każdy widzi.

Tutaj się bezpiecznie czuję.

Pośród was tak rosnę sobie.

Nic mi przez to nie brakuje.

 

Drzewa aż się zawstydziły.

Przeprosiły się czym prędzej.

A na koniec obiecały:

już nie będzie kłótni więcej!

 

Rozmowana podstawie wiersza.

Rodzic zadaje pytania do wiersza.

− Które drzewa są wymienione w wierszu?

 − O co kłóciły się drzewa?

− Kto je pogodził?

− Co powiedziała młoda sosna?

− Jak zareagowały drzewa?   

 

 

Zabawa ruchowa „Drzewa”.

Domowa „grzechotka”.

Rodzic gra na grzechotce, a dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Nahasło Rodzica: Wiatr – dziecko zatrzymuje się. Jest drzewem, unosi ręce do góryi porusza nimi jak gałęziami.

 

23.06.2020r

(WTOREK)

CO NAM DAJE LAS?”

 

Zabawa Jak spędzać czas wolny w lesie?

Dziecko kończyzdanie lub pokazuje ruchem jego zakończenie: W lesie można… (obserwowaćprzyrodę, fotografować ją i filmować, wsłuchiwać się w śpiew ptaków,odpoczywać, uprawiać sport, zbierać owoce leśne, wąchać kwiaty).

 

Oglądanie filmu edukacyjnego „Co nam daje las?”

https://www.youtube.com/watch?v=GVxiSJ-E8HM

 

Rozmowa na temat filmu.

Rodzic zadajepytania i polecenia związane z filmem.

− Wymień skarbylasu, jakie znasz. (Drzewa, owoce, zwierzęta).

− Czy jedłeśkiedyś owoce leśne, np.: jagody, jeżyny, maliny, poziomki, borówki?

− Jak należyzachowywać się w lesie? (Cicho, nie śmiecić, nie palić ognisk).

 

 

 

Rysowanie bez odrywania kredki od kartki na temat: „Drzewa”. Kredki, arkusz brystolu. Rodzic przygotowuje naarkuszu wzór przedstawiający schematycznie rząd drzew (pień i korona) połączonychna dole linią falistą. Dziecko próbuje rysować po śladzie bez odrywania kredkiod kartki.

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Nasz dzisiejszy temat to „holidays”- wakacje.Wykorzystamy ten temat również do powtórzenia liczb i kolorów.

1.   Zaczynamy od obejrzenia filmiku. Prosimy dziecko,aby powtarzało w miarę możliwości słówka, które usłyszy:

https://www.youtube.com/watch?v=RZO0wcs7HYw

 

2.   Następnie prosimy dziecko o wykonanie kolorowanki.Po zakończeniu, wskazujemy na poszczególne elementy, a dziecko nazywa kolory,których użyło na obrazku w języku angielskim.

Kolorowanka: https://drive.google.com/file/d/1gTDsSVqY7-B8X3YUtSWPDgsQFb3IQ-h7/view?usp=sharing

 

3.   Zabawa ruchowa z liczeniem „Seven steps”- „Siedemkroków”.

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=kz_EQSfFx0g

 

Zadaniem dziecka jest zrobienie odpowiedniejliczby odpowiednich kroków. W piosence kroki liczone są w następujący sposób:

One, two,three, four, five, six, seven /x2

One, two,three/ x2

One, two,three, four, five, six, seven

Dziecko idzie więc 7 kroków w określonysposób (podany poniżej), następnie wraca, robiąc ponownie 7 kroków w ten samsposób, następnie robi trzy kroki w przód, trzy w tył i jeszcze raz siedemkroków z miejsca startu.

 

Najpierw wyjaśniamy dziecku, że ma zrobićkrok, gdy usłyszy kolejną liczbę, wyjaśniamy, kiedy ma się zatrzymać, kiedywracać.

W pierwszej rundzie dziecko robi duże kroki,największe, jak potrafi.

W drugiej rundzie dziecko robi małe, jaknajmniejsze, kroki.

W trzeciej rundzie dziecko przeskakuje.

W czwartej robi normalne kroki.

Bye, bye

Joanna Mikołajczyk

 

 

24.06.2020r

(ŚRODA)

”OWOCE LASU”

 

Oglądanie owoców lasu.

Owoce lasu: poziomki,jagody, maliny, jeżyny, lupa.

Jeśli jest tomożliwe Rodzic pokazuje prawdziwe owoce lasu, aby dziecko mogło je dokładnieobejrzeć, skosztować ich. Jeśli nie – możemy się posiłkować zdjęciami lubobrazkami z książek lub internetu. Można wykorzystać również owoce mrożone, polekkim rozmrożeniu.

Rodzic pokazujedziecku owoce lasu: maliny, poziomki i jagody. Dziecko ogląda owoce przez lupę.Określa ich kolor, wielkość i ewentualnie smak. Nazywa je.

 

Wykonanie koktajlu jagodowego.

Sitko, blender,jogurt naturalny, jagody, kubeczki jednorazowe, naczynie na owoce. Dziecko wrazz Rodzicem, myją owoce, a następnie wsypują je do blendera, nalewają jogurtnaturalny i blendują. Rodzic rozlewa do kubeczków koktajl, dziecko określa jegokolor i smak.

 

Ciasto owocowe – lepienie z plasteliny.

Plastelina wróżnych kolorach i kartka A4 dla dziecka.

Rodzic mówidziecku, że po powrocie z lasu możemy zrobić dwa ciasta: jedno z jagód, drugiez malin. Zadaniem dziecka jest dobrać właściwe kolory plasteliny i stworzyćwłasne ciasto owocowe.

RELIGIA24.06.2020

 

TEMAT: MOJE POSTĘPOWANIE.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnejkatechezie. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

 Dzisiaj przywitamy się z Bogiempiosenką, którą poznaliśmy już wcześniej. „Tato” https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

 

Opowiadanie„Pomocniktaty”

  Na ostatniej katechezie mówiliśmy o tym jak Kacper świętował Dzień Taty.Dzisiaj również spotykamy się z Kacprem i jego tatą. Posłuchajcie:

 

Pewnego dnia tata przyprowadziłKacpra z przedszkola i powiedział:– Dzisiaj mamy do wykonania bardzo ważnezadanie.– Co takiego będziemy robili? – zapytał zaciekawiony Kacper.– Obiecałemmamie, że zawiesimy na ścianie w przedpokoju tę nową ramkę z waszymi zdjęciami– odpowiedział tata.

– Super! – ucieszył się Kacper. Tataprzyniósł z garażu drabinę i skrzynkę z narzędziami. Przez chwilę uważniepatrzył na ściany, a później powiedział. – Znalazłem doskonałe miejsce na waszezdjęcia. Wspiął się na drabinę i przymierzył ramkę do ściany. Rzeczywiściebardzo dobrze pasowała. Niestety pojawił się kłopot. Tata stał na drabinie inie miał jak sięgnąć po młotek i gwoździe. Na szczęście Kacper pośpieszył mu zpomocą. Szybko odszukał w skrzynce z narzędziami potrzebne rzeczy i podałtacie. Teraz tata mógł spokojnie powiesić zdjęcie we właściwym miejscu. Kiedypraca była skończona, tata z Kacprem wspólnie podziwiali fotografie.– Wyglądato wspaniale – powiedział tata. – Zachowałeś się bardzo dobrze, pomagając miprzy zawieszaniu zdjęcia. Bardzo ci dziękuję. Wieczorem mama pochwaliła tatę iKacpra za dobrze wykonane zadanie, a Kacper dostał nawet lizaka i całusa.

 

 Pytania do opowiadania

– Jakie zadanie do wykonania mieli tata i Kacper?

– W czym Kacper pomógł tacie?

– Co po zawieszeniu obrazka powiedział tata?

– Jaką nagrodę dostał Kacper od mamy?

Dobre zachowanie podoba się Bogu i ludziom.

Kiedy dobrze postępujemy, wszyscy bardzo się z tego cieszą,podobnie jak rodzice Kacpra. Powinniśmy się starać, aby naszym zachowaniemzawsze sprawiać innym radość.

 

Jak siępowinienem zachować?

Zastanów się jak powinny zachować się dzieci

1)    Dzieci bawią się na placuprzed przedszkolem. Michał chciałby się pohuśtać na „koniku”, ale nie ma nikogodo pary. Kacper siedzi na ławce. Co powinien zrobić Kacper?

2)   Kacper zabrał Julce lalkę.Julka prosiła go, żeby oddał zabawkę. Pomyśl, co powinien zrobić Kacper?

 

 Modlitwa

Dobry Boże, prosimy Cię, abyśmy naszym postępowaniem sprawialiradość Tobie i innym ludziom. „Amen”

 

Zadaniedomowe

Zapytaj rodziców, w czym mógłbyś/mogłabyś im pomóc.

 

 

 

 

25.06.2020r

(CZWARTEK)

”PAN LEŚNICZY”

 

Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Leśniczy.

Rodzic recytuje zagadkę.

Na tropach zwierząt dobrze się zna

i o zwierzęta cały rok dba.

Zna ich zwyczaje i ich kryjówki.

Patrzy na las wprost z leśniczówki. (leśniczy)

 

         Słuchanie wierszyka „Pan Leśniczy”

https://www.youtube.com/watch?v=w9RKZ6p_RSg

 

Karta Pracy „Kolorowanka Leśniczy”

 

Rodzic zwraca uwagę, aby dziecko staranniepokolorowało rysunek.

 

Oglądanie filmu edukacyjnego „Po co leśnik wlesie?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=AmC09I2IOC8

 

Zachęcamy do obejrzenia filmu, który przypomina codają nam lasy i dlaczego są potrzebne oraz pokazuje pracę leśniczego.

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Dziś nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami, dlategoproponuję powrót do piosenek i zabaw, które przez cały rok polubiliścienajbardziej. Możecie wybrać sami swoje ulubione albo skorzystać z mojejpropozycji poniżej:

1.   Piosenka „Baby shark” wraz z tańcem:

https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI

 

2.   Zabawa w poszukiwanie kolorów, którą dziecipowinny dobrze znać z zajęć. Śpiewamy piosenkę i na koniec każdej zwrotkinależy znaleźć przedmiot w podanym w tej zwrotce kolorze:

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

 

3.   Zabawa ruchowa z piosenką „Walking, walking”. Tępiosenkę dzieci również znają z zajęć w przedszkolu. Ich zadaniem jestnaśladowanie czynności z piosenki w rytm muzyki. Pod koniec piosenki tempoprzyśpiesza i w tym cała zabawa :)

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

4.   A teraz czas na trochę tańca- „A Ram Sam SamDance”.

https://www.youtube.com/watch?v=zBttxAMxaXE

 

Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Wkażdej ze zwrotek jest co raz szybszy.

 

Tekst:

Arms up high, reach for the sky.

Let's sing and move along to this silly, silly ram sam song

 

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

Tłumaczenie:

Ramiona do góry, sięgnij do nieba

Zaśpiewajmy razem i poruszajmy się w rytm śmiesznej piosenki ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

 

Happy holidays!- Wesołych wakacji!

Bye, bye

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

 

26.06.2020r

(PIĄTEK)

„WYCIECZKADO LASU”

 

Słuchanie opowiadania Dąb Olek (na podstawieopowiadania P. Beręsewicza).

Książka (s. 78–79) dla dziecka.

Jeden z najstarszych dębów w Polsce nazywa sięBartek. Rośnie sobie od prawie siedmiuset lat i jest już tak stary, że jegokonary trzeba podpierać specjalnymi słupami. Kilku dorosłych mężczyzn musiałobysię złapać za ręce, żeby objąć jego gruby pień. Najmłodszy dąb w Polsce to dąbOlek. Trudno go jeszcze nawet nazwać drzewem – to takie dębowe niemowlę, kilkajasnozielonych listków przyczepionych cienką łodyżką do zeszłorocznegożołędzia, który na jesieni wpadł do przedszkolnego ogródka. Przeleżał w ziemicałą zimę i ledwie zdążył wykiełkować, a już znalazł się w śmiertelnymniebezpieczeństwie. Grupa Olka postanowiła zasadzić przy przedszkolu dwa krzakiozdobnej leszczyny. Chłopcy i dziewczynki pracowicie wyrywali z ziemi upartechwasty. Wszyscy, na czele z panią, uśmiechali się do słońca i soczystejzieleni, tylko Olek stał na uboczu, trochę naburmuszony. Miał nadzieję, że tojemu przypadnie zaszczyt wykopania dołków, tymczasem Marek z Piotrkiem chwyciliłopaty i nie zamierzali wypuścić ich z rąk. Patrzył więc Olek ponuro, jakoddział ogrodników krząta się wśród przedszkolnych grządek, a potem sam bezzapału zabrał się za pielenie. Wyrwał kilka mleczy i już miał usunąć z zieminastępny chwast, kiedy jego uwagę zwróciła maleńka bezbronna roślinka, ledwiewystająca z czarnej ziemi. Kucnął nad nią i zmarszczył brwi z namysłem.

– Patrzcie, to chyba dąb – powiedział. Maleńkiedrzewko od razu stało się ulubieńcem dzieci. Obie leszczyny wkopano w innymmiejscu, a wokół dąbka chłopcy zbudowali niewielką zagrodę z patyków, żeby niktniechcący go nie rozdeptał.

– Nazwijmy go „dąb Olek” – zaproponowała Ala.

– W końcu kto uratował mu życie? Od tego czasu Olekurósł już o centymetr i wypuścił dwa nowe listki.

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania orazilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

− Co znalazł Olek w ogródku przedszkolnym?

 − Jak sięnazywa najstarszy dąb w Polsce?

 − Jak sięnazywa najmłodszy dąb w Polsce?

 − Dlaczegoma takie imię?

− Dlaczego Olek był najpierw naburmuszony?

 

Wycieczkaz rodzicami do lasu.

Zachęcamydo wybrania się na wycieczkę do lasu! Podczas wycieczki do najbliższego lasu(lub większego zbiorowiska drzew) Rodzic może zaproponować następująceaktywności:

−każda para (rodzice/rodzic i dziecko) znajduje swoje drzewo, do którego sięprzytula,

−chętne dziecko może omówić wygląd wybranego drzewa (może to robić samodzielnielub pod kierunkiem Rodzica),

−dziecko opowiada rodzicom, jakie zwierzęta można spotkać w lesie,

−rodzina wymyśla zabawne hasło zachęcające do dbania o las,

−jeśli pogoda pozwoli, można w lesie urządzić piknik.

 

Quizekologiczny „Przedszkolak w lesie”.

Rodzicmówi zdania, dziecko określa czy jest to prawda czy fałsz.

Wlesie wolno krzyczeć.

Wlesie łamiemy gałęzie i niszczymy rośliny.

Wlesie można obserwować przyrodę.

Osoba,która pilnuje lasu i jego mieszkańców, to leśniczy.

Wlesie można rysować po drzewach.

 

 

RELIGIA26.06.2020

 

TEMAT: WAKACJE.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnejkatechezie, ostatniej w tym roku katechetycznym. Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 Modlitwa

Zapraszam Was do wspólnego śpiewu piosenki. „Bóg nie umarł”. Araczej do gimnastyki z Panem Bogiem 

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

 

Wakacje

Dzisiaj jest nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami, dlategopostaramy się do nich dobrze przygotować. Opowiemy o tym, co możemy robićpodczas wakacji.

Wakacje to czas odpoczynku, zabaw, zwiedzania ciekawych miejsc.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

OdczytaniePisma Świętego (Mk 10,13-14.16)

Nie możemy jednak zapominać o Jezusie.

Posłuchaj, w jaki sposób Jezus zachowywał się wobec dzieci.

„Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął; leczuczniowie szorstko zabra-niali im tego. A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekłdo nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; dotakich bowiem należy królestwo Boże. (...)I biorąc je w objęcia, kładł na nieręce i błogosławił je”.

– Co robił Jezus, gdy spotykał się z dziećmi?

– Gdzie dzisiaj możemy spotkać się z Jezusem?

 

W ciągu całego roku szkolnego spotykaliśmy się razem,rozmawialiśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

– Gdzie będziemy mogli Go spotkać w czasie wakacji?

 

 

Spotykamysię z Jezusem

Z Jezusem możemy się spotykać także w wakacje. Gdy jesteśmynad wodą, w górach, w lesie, na łące, gdy cieszymy się słońcem, śpiewem ptakówi podziwiamy piękną przyrodę, chwalimy za nią Boga. Lecz Jezus chce się spotkaćz każdym człowiekiem nie tylko w tych miejscach. On czeka na spotkanie z nami wkościele. Naszą miłość okazujemy Jezusowi, gdy spotykamy się z Nim podczas MszyŚwiętej w niedzielę.

 

Naszaodpowiedź

https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE

 

Zagadka

LATEM, GDY JEST CIEPŁO, TO DZIECIBIEGAJĄ,

BAWIĄ SIĘ WESOŁO, SKACZĄ I PŁYWAJĄ.

RADOŚNIE SIĘ BAWIĄ I ODPOCZYWAJĄ.

O KIM W WAKACJE DZIECI NIEZAPOMINAJĄ?

(O BOGU, O KOŚCIELE, O JEZUSIE, OMSZY ŚW.)

 

Kolorowanki

1)   https://www.dla-dzieci.com.pl/kolorowanki/kolorowanki_ciezarowki-Kolorowanki_ciezarowki_dziecko.html

2)  https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-zabawa-zaj%C4%99cia-dla-dzieci.html

 

Niedługo zaczną się wakacje. Będziemy odpoczywać z rodzicami irodzeństwem. Pamiętajmy, że w każdą niedzielę na Mszy św. czeka na nas Jezus.Pamiętajmy, aby podziękować Mu za czas odpoczynku.

Ja również bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za cały rokwytężonej pracy.

Życzę dobrego wypoczynku podczas wakacji, spokoju i zdrowia.

 

Szczęść Boże J