GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 23.04.2020r. (CZWARTEK) „ŚWIEŻE POWIETRZE”

Rozmowao zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi – „Chcemy mieć czyste powietrze”.

 

Obrazki z dymiącymi kominami:

 

Dym z komina domu:

https://drive.google.com/file/d/1lpBAhruZVj9jpXmlbYnAn1Hb8DmiRFVQ/view?usp=sharing

 

Dym z kominów fabryki:

https://drive.google.com/file/d/1IjCFqDd8Uvf4HyQgQ0JacjoAClRT4PDY/view?usp=sharing

 

Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, jak ludzie zanieczyszczająpowietrze (na podstawie obrazków).

Dziecko ocenia, czy powietrze w jego okolicy jest czyste i czydobrze się nim oddycha.

 

 

Zabawaz wykorzystaniem zmysłu węchu – „Co to za zapachy?”

 

Słoiczki zapachowe.

Dziecko wącha zapachy wydzielane przez różne substancje, np.:perfumy, rozgnieciony czosnek, utarty chrzan, płyn do płukania tkanin,odświeżacz powietrza, zapachowe zawieszki samochodowe, skórkę cytrusów, kapustękiszoną itp., które Rodzic umieszcza w słoiczkach (z zakrętkami). Odkręcasłoiczki, wącha i odgaduje, co to za zapach.

 

 

3-Latki:Kolorowanka „Tulipany”

 

https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/bukiet-tulipanow-kolorowanka/

 

Dziecko:

- nazywa części rośliny,

- koloruje bukiet tulipanów.

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 40

 

Dziecko:

- nazywa części rośliny,

- dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),

- łączy części rośliny z odpowiednimi miejscami na obrazkukwiatka,

- kończy rysunki tulipanów według podanego wzoru, koloruje.

 

 

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B.Szelągowskiej „Dbamy o przyrodę”.

 

Rodzic prezentuje wiersz i pytadziecko: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę?
Powtarza wiersz, a dziecko zanim fragment tekstu: Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!

 

W parku kwitną na rabatkach

kwiatki kolorowe.

Pod drzewami, wzdłuż alejek,

stoją kosze nowe.

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

 

Dzięcioł puka w stare drzewo,

obserwując dzieci,

jak do kosza wyrzucają

po pikniku śmieci.

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

 

Jeżyk z liści się wygrzebał,

pyszczek swój zadziera.

Teraz patrzy, jak rodzina

jedzie na rowerach.

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

 

A w ogrodzie, obok parku,

słowik cudnie śpiewa.

To z radości – wzdłuż alei

ktoś posadził drzewa.

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

 

Nawet słonko, choć wysoko,

jakoś mocniej świeci.

Lubi patrzeć się, jak dbają

o przyrodę dzieci!

Sia, sio, siu, sia, sio, si

– jakie śliczne mamy dni!

 

 

Zabawaruchowa inspirowana treścią wiersza.

 

Rodzic jeszcze raz recytuje wiersz, a dziecko ilustruje ruchem każdązwrotkę, według własnych pomysłów.

 

 

Oglądaniebajki edukacyjno-proekologicznej „Czysto, ładnie i bez śmieci – rady PanaŚmietnika
dla wszystkich dzieci”.

 

Zachęcamy do obejrzenia bajki edukacyjno-proekologicznej, w której PanŚmietnik mówi o tym, jak należy
dbać o środowisko wokół nas, aby wszędzie byłobardzo czysto.

 

Link do bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 23.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziś rozpoczyamy nowy temat „Food“- jedzenie.

 

1.   Zanim zaczniemy na dobre uczyć się słówek ipiosenek, oglądamy bajkę, która będzie najlepszym wprowadzeniem do tematu:

https://www.youtube.com/watch?v=ZHsg_J-qvXI

 


2.   Zabawa ruchowa „Three teddy bears”.

 

Wykorzystując nagranie rymowanki, której dzieciuczyły się wcześniej, przeprowadzamy zabawę ruchową. Potrzebne będą dwapluszowe misie i dwa krzesełka. Dziecko sadza dwa misie na jednym krzesełku,
samo siada na drugim krzesełku i wciela się w rolę trzeciego misia. Uruchamiamynagranie.
Przy słowach „One falls down” dziecko przesadza jednego misia zkrzesełka na dywan.
Kiedy wszystkie misie siedzą już na dywanie i ponowniesłychać słowa „One falls down”
dziecko przesiada się samo z krzesełka na dywan.

Prosimy, aby dziecko śpiewało i liczyło misie napalcach podczas zabawy. Powtarzamy trzykrotnie.

 

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/1PtsylZfo3ky81sVGjn-vNUHyYEaQw6p_/view?usp=sharing