Rozmowao zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi – „Chcemy mieć czyste powietrze”.
Obrazki z dymiącymi kominami:
Dym z komina domu: https://drive.google.com/file/d/1lpBAhruZVj9jpXmlbYnAn1Hb8DmiRFVQ/view?usp=sharing
Dym z kominów fabryki: https://drive.google.com/file/d/1IjCFqDd8Uvf4HyQgQ0JacjoAClRT4PDY/view?usp=sharing
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, jak ludzie zanieczyszczająpowietrze (na podstawie obrazków). Dziecko ocenia, czy powietrze w jego okolicy jest czyste i czydobrze się nim oddycha.
Zabawaz wykorzystaniem zmysłu węchu – „Co to za zapachy?”
Słoiczki zapachowe. Dziecko wącha zapachy wydzielane przez różne substancje, np.:perfumy, rozgnieciony czosnek, utarty chrzan, płyn do płukania tkanin,odświeżacz powietrza, zapachowe zawieszki samochodowe, skórkę cytrusów, kapustękiszoną itp., które Rodzic umieszcza w słoiczkach (z zakrętkami). Odkręcasłoiczki, wącha i odgaduje, co to za zapach.
3-Latki:Kolorowanka „Tulipany”
https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/bukiet-tulipanow-kolorowanka/
Dziecko: - nazywa części rośliny, - koloruje bukiet tulipanów.
4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 40
Dziecko: - nazywa części rośliny, - dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby), - łączy części rośliny z odpowiednimi miejscami na obrazkukwiatka, - kończy rysunki tulipanów według podanego wzoru, koloruje.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B.Szelągowskiej „Dbamy o przyrodę”.
Rodzic prezentuje wiersz i pytadziecko: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę?
W parku kwitną na rabatkach kwiatki kolorowe. Pod drzewami, wzdłuż alejek, stoją kosze nowe. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
Dzięcioł puka w stare drzewo, obserwując dzieci, jak do kosza wyrzucają po pikniku śmieci. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
Jeżyk z liści się wygrzebał, pyszczek swój zadziera. Teraz patrzy, jak rodzina jedzie na rowerach. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
A w ogrodzie, obok parku, słowik cudnie śpiewa. To z radości – wzdłuż alei ktoś posadził drzewa. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
Nawet słonko, choć wysoko, jakoś mocniej świeci. Lubi patrzeć się, jak dbają o przyrodę dzieci! Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
Zabawaruchowa inspirowana treścią wiersza.
Rodzic jeszcze raz recytuje wiersz, a dziecko ilustruje ruchem każdązwrotkę, według własnych pomysłów.
Oglądaniebajki edukacyjno-proekologicznej „Czysto, ładnie i bez śmieci – rady PanaŚmietnika
Zachęcamy do obejrzenia bajki edukacyjno-proekologicznej, w której PanŚmietnik mówi o tym, jak należy
Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
JĘZYK ANGIELSKI 23.04.2020r.
Hello!
Dziś rozpoczyamy nowy temat „Food“- jedzenie.
1. Zanim zaczniemy na dobre uczyć się słówek ipiosenek, oglądamy bajkę, która będzie najlepszym wprowadzeniem do tematu: https://www.youtube.com/watch?v=ZHsg_J-qvXI
2. Zabawa ruchowa „Three teddy bears”.
Wykorzystując nagranie rymowanki, której dzieciuczyły się wcześniej, przeprowadzamy zabawę ruchową. Potrzebne będą dwapluszowe misie i dwa krzesełka. Dziecko sadza dwa misie na jednym krzesełku, Prosimy, aby dziecko śpiewało i liczyło misie napalcach podczas zabawy. Powtarzamy trzykrotnie.
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1PtsylZfo3ky81sVGjn-vNUHyYEaQw6p_/view?usp=sharing |