GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 24.04.2020r. (PIĄTEK) „JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY”

Słuchaniewiersza B. Formy „Dzieci dbają o środowisko”.

 

Wzgodzie z przyrodą

żyjąwszystkie dzieci.

Kochająjasne słonko,

Którena niebie świeci.

 

Niełamią gałęzi,

dbająo rośliny,

podczaswycieczek do lasu

niepłoszą zwierzyny.

 

Częstoteż dorosłym

dobryprzykład dają

–w wyznaczonych miejscach

śmiecizostawiają.

 

 

Rozmowakierowana na podstawie wiersza.

 

Rodziczadaje pytania:

-Co czują dzieci w stosunku do przyrody?

-Jak dzieci zachowują się w lesie?

-Komu dzieci mogą dawać dobry przykład?

-Gdzie dzieci wyrzucają śmieci?

 

 

Oglądanieprezentacji multimedialnej (ekologicznej) „W kontakcie z naturą”.

 

Zachęcamydo obejrzenia prezentacji ekologicznej, w której Krzyś Ekolog opowiada o ekologiii oszczędzaniu energii. Ponieważ nie tylko dzięki segregacji śmieci, ale ioszczędzaniu energii możemy dbać o nasze środowisko.

 

Linkdo prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

 

Zabawaruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała – „Wzrost rośliny”.

 

Dzieckosłucha muzyki relaksacyjnej, naśladuje za  Rodzicem wzrost rośliny – od klęku podpartegodo wspięcia
na palce. Zabawę można powtarzać kilkakrotnie.

 

Nagraniemuzyki relaksacyjnej:

https://www.youtube.com/watch?v=RgAsjz8qWJU

 

 

Pracaplastyczna „Kwiatowy kolaż”.

 

Gazetkiogrodnicze (lub obrazki z kwiatami), nożyczki, klej, kartka. Dziecko wycina(4-latki) lub wydziera
(3-latki) obrazki z kwiatami, a potem je przykleja nakartce, tworząc dowolne kompozycje.

 

 

Rozmowakierowana na podstawie plansz „Jaką drogę przechodzą nasze śmieci aż zostanąponownie wykorzystane?”.

 

Rodzicprezentuje dziecku plansze, a następnie omawia każdą z nich.

Możnarównież poprosić dziecko, aby samo opowiedziało, co dzieję się naposzczególnych planszach.

 

1.    https://drive.google.com/file/d/1gTHyTyoPSjZlyWGSFOR4sy88tvZkhFRs/view?usp=sharing

2.    https://drive.google.com/file/d/1fYUt3LJxB0sSKrV_8hFjR4KaVIgEnwjS/view?usp=sharing

3.    https://drive.google.com/file/d/1-8EQRe4PjXlBtAZWfDsYT-LJN5wEvPss/view?usp=sharing

4.    https://drive.google.com/file/d/1KrlHC5LFSCSAkFSVUJiuzEe0Qix-AHjd/view?usp=sharing

5.    https://drive.google.com/file/d/1gKrGyMOu7zgB2NaT4jry3lhbDV5fybcB/view?usp=sharing

6.    https://drive.google.com/file/d/1z-4W_c4o50l15w10HSSlDzE0aP9g6A1f/view?usp=sharing

7.    https://drive.google.com/file/d/1qt7cyV2zKm4uXkS0s2G56OEseh8PG1-e/view?usp=sharing

8.    https://drive.google.com/file/d/1TMwJfAyQkBn7bT66HGAqS-z4kUb5CDcj/view?usp=sharing

9.    https://drive.google.com/file/d/12K8igt4b76PDO87snKS0PExmG_mSmKNn/view?usp=sharing

10. https://drive.google.com/file/d/18zKn8DY_aj98ICu5EnHZIxdBLCBckEpW/view?usp=sharing

 

 

Quizdydaktyczny „Jak dbamy o przyrodę?”.

 

Rodzicmówi zdania. Dziecko potwierdza prawidłową odpowiedź, wstając i mówiąc: Tak!, anieprawidłową – pozostając w bezruchu (siedząc na dywanie) i mówiąc: Nie!Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dziecko uzasadniona.

 

Przykładowezdania:

−Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.

− Śmiecipowinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.

− Każdawoda, którą pijemy, powinna być czysta.

− W lesiewolno krzyczeć.

− Wartosadzić kwiaty w ogrodzie.

− Bardzozanieczyszczone powietrze wiszące nad miastem nam nie szkodzi.


− Jednym ze sposobów dbania o środowisko jestpalenie ogniska w lesie.


− Plastikowe śmieci wyrzucamy do żółtegopojemnika.

 

 

3-Latki:Kolorowanka „Kosze do segregacji”

 

http://pszok.wfosigw.torun.pl/wp-content/uploads/2017/07/kolorowanka-pojemniki-www-1.jpg

 

Dziecko:

- opowiada, jakie śmieci wrzucamy doposzczególnych pojemników,

- koloruje obrazek.

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 41

 

Dziecko:

- ogląda obrazki, nazywa kolory pojemników,

- opowiada, jakie śmieci wrzucamy doposzczególnych pojemników,

- łączy liniami wybrane obrazki śmieci zodpowiednimi pojemnikami,

- koloruje odpowiednio pojemniki i opowiada otym co do nich wrzucamy.

 

 

 

 

RELIGIA 24.04.2020r.

 

 

TEMAT: W PRZEDSZKOLU.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Witam was wszystkich serdecznie. ZapraszamWas do wspólnego śpiewu piosenki. „Bóg nie umarł”.
A raczej do gimnastyki zPanem Bogiem:

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

 

 

Jezus zmartwychwstał, wstał żywy z grobu. Spotkały Go kobiety,które przyszły w niedzielny poranek do grobu, wędrujący do Emaus uczniowie,apostołowie i wielu innych.

 

My też spotykamy wiele osób np. znajomych, sąsiadów, ale teżkolegów, koleżanki i panie wychowawczynie
w przedszkolu. Teraz nie chodzicie doprzedszkola. Może przypomni je Wam piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=8BHISyj0kWg

 

 

Wyjaśnieniepojęcia „nauczyciel”

 

Gdy Jezus chodził po ziemi, uczył ludzi miłości i dobroci.Taką osobę, która uczy innych, nazywamy nauczycielem.– Gdzie można spotkaćnauczycieli? Jesteście jeszcze mali i ciągle odkrywacie wokół siebie wieleciekawych rzeczy.

– Kto pomaga wam poznawać świat?

– Kto was uczy w przedszkolu?

 

https://www.youtube.com/watch?v=EfYUcT1P2AQ

„Jestem sobie przedszkolaczek”

 

 

Rymowanka

 

Nauka dzieci rymowanki: „Wprzedszkolu, bawiąc, uczymy się, tu miło płynie nam każdy dzień”.

 

 

Modlitwa

 

Poprośmy Jezusa, który jest najlepszym nauczycielem, abynauczył nas poznawać Boga i świat.
Dzieci składają ręce do modlitwy.
Jezu, Ciebie proszę dziś, naucz mnie, jak dobrze żyć.

 

 

Za te radosne chwile, które spędziliśmy w przedszkolu  podziękujmy Bogu śpiewając piosenkę „Bógkocha mnie”:

https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk