GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 25.03.2020r. (ŚRODA) „KOLORY WIOSNY”

Ćwiczenia grafomotoryczne„Wiosna”.

 

Dzieckosiada blisko rodzica za jego plecami, tak aby miało możliwość kreślenia na jegoplecach. Rodzic prosi,
aby dziecko narysowało na jego plecach oznaki wiosny:słońce, chmurę, deszczyk, kwiatek, płotek, trawę.

Następniezamieniamy się rolami i to rodzic rysuje na plecach dziecka.

 

 

         3-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 8

 

Dziecko:

− nazywa zdjęcia,

− dzielirytmicznie ich nazwy (na sylaby),

− nazywainne oznaki zbliżającej się wiosny.

 

         4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 22-23

 

Dziecko:

− nazywazdjęcia,

− dzielirytmicznie ich nazwy (na sylaby),

−dorysowuje bazie na gałązkach, zgodnie z poleceniem.

 

 

         Zachęcamydo powtórzenia ćwiczenia w celu utrwalenia kolorów.


Karteczki lub kredki w czterech kolorach.

Dziecko ma zamknięte oczy. Losuje karteczkę lub kredkę wjednym z czterech kolorów i go nazywa.
Ma za zadanie wymyślić jak najwięcejokreśleń:

kolor żółty – jakie może być słońce? (gorące, zasłonięte chmurami,grzejące, jasne, żółte)

kolor niebieski – jaki może być deszcz? (mokry, padający,drobny, silny, ciepły, ulewny)

kolor zielony – jaki może być wiatr? (silny, słaby,niebezpieczny, zimny, delikatny)

kolor czerwony – jaka może być pogoda? (ładna, brzydka,wiosenna, burzowa, słoneczna, deszczowa).

 

 

         Kolorowanieobrazka „Pani Wiosny”.

 

Zachęcamydo starannego pokolorowania obrazka przedstawiającego Panią Wiosnę:

https://drive.google.com/file/d/1o2P2vt2udvk_sho5HkJREFOGUdvPzxAJ/view?usp=sharing

 

 

 

 

RELIGIA25.03.2020r.

 

Dzisiaj szczególny dzieńZWIASTOWANIE PAŃSKIE. Z tej okazji proponuję przypomnienie sobie
tych wydarzeńpoprzez film animowany:

https://www.youtube.com/watch?v=NZbSpkxTj1Q

(ZWIASTOWANIE I NARODZENIE)