GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 27.03.2020r. (PIĄTEK) „WIOSENNY OGRÓDEK”

       Słuchaniewiersza K. Datkun-Czerniak „Wiosna”.

 

Wiosnaw zielonej sukience nogami bosymi stąpa.

Igdzie stopę stawia, tam…

tochyba czary – wiosenny kwiat zostawia.

Pospacerze wiosny świat zmienia się cały.

Ptakiwśród zieleni radośnie śpiewają,

motylefruwają, świerszcze cicho grają.

Kwiatykolorowe wśród traw zakwitają.

Gdybynie ty, wiosno, i te twoje czary,

toświat byłby pewnie i smutny, i szary.

 

 

3-Latki : Karta Pracy cz.2 strona10

 

Dziecko:          

− rysująpo śladach rysunku krokusa,

−kolorują go na fioletowo,

−oglądają zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną.

 

         4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 24

 

Dziecko:

−rysują po szarych liniach rysunków krokusów,

−kolorują go według wzoru,

−oznaczają kropkami kolejne etapy rozwoju krokusa.

 

 

„Porządkiw ogródku” – rozmowa z dzieckiem na podstawie plansz:


https://drive.google.com/file/d/1fDxRH29Q9kcgjI7MAMa2Jtvsdo9smHcC/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1qsMukTthSUjXD1joQ_-S6K8kkjj9CKIa/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/18xdsbpVIkjZuq1urW2y9CahOLMwCFpys/view?usp=sharing

 

 

Słuchaniei nauka piosenki Fasolek „Wiosna w ogródku”:

https://www.youtube.com/watch?v=_uJ4HB68w18

 

Fasolki „Wiosna w ogródku”

 

1.   Grabie i łopaty zimą spały w szopie,

wiadomo, że wtedy grządek niktnie kopie.

Nagle przyszła wiosna na dwór jewygnała,

kiedy pracowały, ona planowała.

 

Ref:Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.

Anisię obejrzysz, jak wszystko rozkwitnie.

Wzielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

kwiatybędą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

 

2.   Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą,

grabie i łopaty męczą się i pocą.

Taczki i konewki także sięzwijają,

wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

 

Ref:Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.

Anisię obejrzysz, jak wszystko rozkwitnie.

Wzielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

kwiatybędą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

 

 

Zabawaruchowa do piosenki Fasolek „Wiosna w ogródku”.

 

Dzieckoilustruje piosenkę ruchem w wybrany przez siebie sposób.

 

 

Zakładaniewiosennej hodowli.

 

Ziemia,pojemnik, sadzonka/nasionka.

Rodzicrozdaje dziecku pojemnik. Następnie wsypuje do niego trochę ziemi, a dzieckowybiera, co będą w nich sadzić/siać. Kolejnym krokiem jest ponowne uzupełnieniepojemników ziemią i podlanie. Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jestpotrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiedniatemperatura, światło słoneczne).

 

 

 

 

RELIGIA27.03.2020r.

 

Na dzisiaj zapraszam dopowtórzenia piosenki „Choć jestem mały jak palec”:

https://www.youtube.com/watch?v=77vzEO0Ow_Y

W zależności od uznania można wydrukować dziecku jakąśkolorowankę przedstawiającą Pana Jezusa
wśród dzieci np. ze strony:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jezus+i+dzieci+kolorowanka