Słuchaniewiersza K. Datkun-Czerniak „Wiosna”.
Wiosnaw zielonej sukience nogami bosymi stąpa. Igdzie stopę stawia, tam… tochyba czary – wiosenny kwiat zostawia. Pospacerze wiosny świat zmienia się cały. Ptakiwśród zieleni radośnie śpiewają, motylefruwają, świerszcze cicho grają. Kwiatykolorowe wśród traw zakwitają. Gdybynie ty, wiosno, i te twoje czary, toświat byłby pewnie i smutny, i szary.
3-Latki : Karta Pracy cz.2 strona10
Dziecko: − rysująpo śladach rysunku krokusa, −kolorują go na fioletowo, −oglądają zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną.
4-Latki: Karta Pracy cz.2 strona 24
Dziecko: −rysują po szarych liniach rysunków krokusów, −kolorują go według wzoru, −oznaczają kropkami kolejne etapy rozwoju krokusa.
„Porządkiw ogródku” – rozmowa z dzieckiem na podstawie plansz: https://drive.google.com/file/d/1fDxRH29Q9kcgjI7MAMa2Jtvsdo9smHcC/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1qsMukTthSUjXD1joQ_-S6K8kkjj9CKIa/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/18xdsbpVIkjZuq1urW2y9CahOLMwCFpys/view?usp=sharing
Słuchaniei nauka piosenki Fasolek „Wiosna w ogródku”: https://www.youtube.com/watch?v=_uJ4HB68w18
Fasolki „Wiosna w ogródku”
1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie, wiadomo, że wtedy grządek niktnie kopie. Nagle przyszła wiosna na dwór jewygnała, kiedy pracowały, ona planowała.
Ref:Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie. Anisię obejrzysz, jak wszystko rozkwitnie. Wzielonym ogrodzie będą rosły drzewa, kwiatybędą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą, grabie i łopaty męczą się i pocą. Taczki i konewki także sięzwijają, wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref:Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie. Anisię obejrzysz, jak wszystko rozkwitnie. Wzielonym ogrodzie będą rosły drzewa, kwiatybędą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
Zabawaruchowa do piosenki Fasolek „Wiosna w ogródku”.
Dzieckoilustruje piosenkę ruchem w wybrany przez siebie sposób.
Zakładaniewiosennej hodowli.
Ziemia,pojemnik, sadzonka/nasionka. Rodzicrozdaje dziecku pojemnik. Następnie wsypuje do niego trochę ziemi, a dzieckowybiera, co będą w nich sadzić/siać. Kolejnym krokiem jest ponowne uzupełnieniepojemników ziemią i podlanie. Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jestpotrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiedniatemperatura, światło słoneczne).
Na dzisiaj zapraszam dopowtórzenia piosenki „Choć jestem mały jak palec”: https://www.youtube.com/watch?v=77vzEO0Ow_Y W zależności od uznania można wydrukować dziecku jakąśkolorowankę przedstawiającą Pana Jezusa https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jezus+i+dzieci+kolorowanka |