Rozwiązywaniezagadki B. Szelągowskiej „Flaga”.
Rodzicrecytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie jej rozwiązania.
Wisi wysoko. Biało-czerwona. Często z wiatrem musi się zmagać. To symbol Polski, to nasza… (flaga).
Słuchanieopowiadania E. Stadmüller „Biało-czerwone”.
Książkas. 66–67 dla dziecka. Rodzic otwiera książkę i zaprasza do wysłuchaniaopowiadania.
Zokazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej grupa średniaków przygotowałainscenizację legendy ,,O Lechu, Czechu i Rusie”. Kuba grał Czecha, Bartek –Rusa, a Olek – Lecha. Prawdę mówiąc, była to jego pierwsza – Chodźmy ku północy, serce mi mówi, że tamznajdziemy nasz nowy dom. Jego wierny lud – czyli Oskar z Karolem i Kubą orazBasia, Malwinka, Wiktoria i Ania – ufnie podążał za nim. Nagle wszyscyzatrzymali się, bo oto – Oto nasz znak! – wołał Olek. – I nasze barwy! W tym momencie na ścianiepojawił się kolejny obraz przedstawiający polską biało-czerwoną flagę i godłonarodowe – białego orła w złotej koronie na czerwonym tle. Przedstawienieobejrzały wszystkie dzieci z przedszkola. Ada też. Po obiedzie grupa Olkarobiła chorągiewki. Zadanie polegało na przyklejeniu – Kto chce, może sobie zabrać do domu kilkachorągiewek i patyczków – zachęcała pani. – Będzie można 2 maja udekorować nimi okno albobalkon… Niech wszyscy widzą, że cieszymy się z tego, – Jutro święto flagi! – zawołał przerażony. – A ja zapomniałem o moich chorągiewkach.Pani powiedziała, że trzeba udekorować nimi dom. Sam przecież wybrałem tekolory… Ada poważnie kiwnęła główką. – Był księciem Lechem – poświadczyła zgodniez prawdą. – I co teraz? – zapytał tato. – Będę je sklejał – oświadczył mężnie książęLech. Niestety, szybko okazało się, że kleją mu siępalce. Mama z tatą popatrzyli na niego i… zabrali się do roboty.
Rozmowakierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
Rodzic zadaje pytania: − Jak Olek świętował Dzień FlagiRzeczypospolitej Polskiej? − Jakie kolory ma flaga Polski? − Jaki ptak jest symbolem narodowym Polski? − Co sklejał Olek w domu z rodzicami? − Co udekorowali rodzice chorągiewkami? − Po co ludzie dekorują flagami swoje domy? − Jak się nazywa kraj, w którym mieszkamy?
Zabawaruchowa „Biel i czerwień”.
Dziecko w rytm melodii przeskakuje z nogi nanogę po całym pokoju. Gdy Rodzic wycisza muzykę,
Nagranie skocznej melodii: https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo
Oglądaniefilmu edukacyjnego „Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały”.
Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego, wktórym dzieci znajdą odpowiedź na takie pytania: „Jak wygląda godło Polski?”, „Cosymbolizują czerwień i biel?”, „Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkowąpieśnią?”.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
3-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 15
Dziecko: - rysuje po śladach rysunku flagi, - koloruje obrazek flagi według podanego wzoru.
4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 44
Dziecko: - rysuje po śladach rysunku flagi, - koloruje obrazek flagi według podanego wzoru, - ogląda obrazki flag, - otacza pętlą flagę Polski. |