Rozmowakierowana na temat: „Herby miast”.
Herbyróżnych miast – Warszawy, Krakowa, Rzeszowa:
HerbWarszawy: https://drive.google.com/file/d/1xqCtINjjhipWDUy_n6FZmDG4uTp__TSa/view?usp=sharing
HerbKrakowa: https://drive.google.com/file/d/1hf0IjSnBeYLyievo_z7rTQ9ahyhe2QSe/view?usp=sharing
HerbRzeszowa: https://drive.google.com/file/d/1u4gzogMsxZsrgm63TjZ31rDgYvRQoShj/view?usp=sharing
Rodzicprzybliża dziecku pojęcie stolica, podaje nazwę Warszawy jako stolicy Polski.Demonstruje dziecku
Słuchaniewiersza Z. Dmitrocy „Legenda o warszawskiej Syrence”.
Rodzicczyta wiersz:
Piękna Syrenka, Co w morzu żyła, Raz do Warszawy Wisłą przybyła. Zauważyli Ją tam rybacy, Gdy przeszkadzała Im w ciężkiej pracy.
Rybacy dla niej Życzliwi byli, Bo się jej pięknym Śpiewem wzruszyli.
Ale zły kupiec Złapał ją w wodzie I potem trzymał W ciasnej zagrodzie.
Z żalu i smutku Zaczęła płakać, Na pomoc przyszedł Jej syn rybaka.
Syrenka za to Podziękowała I bronić miasta Przyobiecała.
Od tamtej pory I dniem, i nocą Służy Warszawie Swoją pomocą.
Rozmowana temat wiersza.
Rodzic zadaje pytania: − Gdzie mieszkała Syrenka? − Co zrobił Syrence kupiec? − Kto uratował Syrenkę? − Co obiecała Syrenka w podziękowaniu zaratunek?
Zachęcamy również do posłuchania audio-bajki „WarszawskaSyrenka”: https://www.youtube.com/watch?v=WyvkcWx2sMs&t=28s
Zabawaruchowo-naśladowcza „Lata czy pływa?”.
Rodzic prosi dziecko, aby naśladowało lotmotyla. Na jego klaśnięcie dziecko się zatrzymuje.
Oglądaniefilmu o Warszawie „Maja zdobywa…”.
Zachęcamy do obejrzenia reportażu z wycieczkido stolicy. Maja – blogerka, podróżniczka, zdobywczyni turystycznych atrakcjizaprasza wszystkie dzieci do zdobycia Warszawy.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA
3-Latki:Kolorowanka „Warszawska Syrenka”.
Dziecko: - dokańcza rysowanie syrenki, - koloruje obrazek, - na ogonie syrenki nakleja wydzierankę zpapieru.
4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 46
Dziecko: - łączy ze sobą połówki pocztówek, - nazywa miejsca z pomocą Rodzica, - rysuje fale po śladach.
JĘZYK ANGIELSKI 28.04.2020r.
Hello!
Nasz dzisiejszy temat to „Food”- Jedzenie.
1. Zaczynamy zajęcia od wyprowadzenia nazw dwóchproduktów żywnościowych. Wykorzystujemy do tego obrazki, można wykorzystaćrównież nagrania ze słownika, podane poniżej:
an apple-jabłko https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple abiscuit- ciasteczko https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=biscuit Aby wprowadzić element zabawy i łatwiejutrwalić słówka, powtarzamy je wraz z dzieckiem na różne sposoby
2. A teraz spójrzmy na obrazek: https://drive.google.com/file/d/1rzYT6dnxoP1uK6S_sQpLnyPy2DNPyNGG/view?usp=sharing Opisujemy obrazek wraz z dzieckiem,opisujemy, co się na nim dzieje w języku polskim, a następnie po angielskunazywamy nazwy produktów żywnościowych.
3. Następnie słuchamy rymowanki, pasującej do scenkina obrazku: https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing Pierwszasiostra: Apples, apples, give me apples!- Jabłka, jabłka, daj mi jabłka!
Drugasiostra: Biscuits, biscuits, give me biscuits!- Ciasteczka, ciasteczka,daj mi ciasteczka!
Po wysłuchaniu rymowanki, rozmawiamy zdzieckiem o tym, czy siostry były miłe dla Kopciuszka. Wyjaśniamy,
Link do wymowy ze słownika: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=please Powtarzamy z dzieckiem to słówko za nagraniemze słownika. Możemy znowu wprowadzićelement zabawy,
4. Słuchamy nagrania jeszcze raz. Prosimy dziecko,aby wskazywało na obrazku na produkty żywnościowe, których nazwy usłyszy.
5. Zabawa „Give me, please”.
W tej zabawie wykorzystamy obrazki przedstawiającejabłko i ciasteczko. Wyjaśniamy, że kiedy poprosimy Po chwili takiej zabawy, możemy wymienić sięrolami. Dziecko nie musi mówić całego zdania „Give me apples, please”,wystarczy, że powie w skrócie „apples, please”.
Bye, bye! |