GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 28.04.2020r. (WTOREK) „WARSZAWA – NASZA STOLICA”

Rozmowakierowana na temat: „Herby miast”.

 

Herbyróżnych miast – Warszawy, Krakowa, Rzeszowa:

 

HerbWarszawy:

https://drive.google.com/file/d/1xqCtINjjhipWDUy_n6FZmDG4uTp__TSa/view?usp=sharing

 

HerbKrakowa:

https://drive.google.com/file/d/1hf0IjSnBeYLyievo_z7rTQ9ahyhe2QSe/view?usp=sharing

 

HerbRzeszowa:

https://drive.google.com/file/d/1u4gzogMsxZsrgm63TjZ31rDgYvRQoShj/view?usp=sharing

 

Rodzicprzybliża dziecku pojęcie stolica, podaje nazwę Warszawy jako stolicy Polski.Demonstruje dziecku
herby różnych miast i prosi je o podanie, co przedstawiająi co mogło być przyczyną, że mają w swoich herbach takie elementy.

 

 

Słuchaniewiersza Z. Dmitrocy „Legenda o warszawskiej Syrence”.

 

Rodzicczyta wiersz:

 

Piękna Syrenka,

Co w morzu żyła,

Raz do Warszawy

Wisłą przybyła.

Zauważyli

Ją tam rybacy,

Gdy przeszkadzała

Im w ciężkiej pracy.

 

Rybacy dla niej

Życzliwi byli,

Bo się jej pięknym

Śpiewem wzruszyli.

 

Ale zły kupiec

Złapał ją w wodzie

I potem trzymał

W ciasnej zagrodzie.

 

Z żalu i smutku

Zaczęła płakać,

Na pomoc przyszedł

Jej syn rybaka.

 

Syrenka za to

Podziękowała

I bronić miasta

Przyobiecała.

 

Od tamtej pory

I dniem, i nocą

Służy Warszawie

Swoją pomocą.

 

 

Rozmowana temat wiersza.

 

Rodzic zadaje pytania:

− Gdzie mieszkała Syrenka?

− Co zrobił Syrence kupiec?

− Kto uratował Syrenkę?

− Co obiecała Syrenka w podziękowaniu zaratunek?

 

Zachęcamy również do posłuchania audio-bajki „WarszawskaSyrenka”:

https://www.youtube.com/watch?v=WyvkcWx2sMs&t=28s

 

 

Zabawaruchowo-naśladowcza „Lata czy pływa?”.

 

Rodzic prosi dziecko, aby naśladowało lotmotyla. Na jego klaśnięcie dziecko się zatrzymuje.
Rodzic pyta np.: Co robiryba? Co robi ptak? Dziecko naśladuje poruszanie się danego zwierzęcia.

 

 

Oglądaniefilmu o Warszawie „Maja zdobywa…”.

 

Zachęcamy do obejrzenia reportażu z wycieczkido stolicy. Maja – blogerka, podróżniczka, zdobywczyni turystycznych atrakcjizaprasza wszystkie dzieci do zdobycia Warszawy.

 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA

 

 

3-Latki:Kolorowanka „Warszawska Syrenka”.

 

http://1.bp.blogspot.com/-jJRJ7NEH_1U/U16I2XAfDCI/AAAAAAAACLE/SxY7CzWV3cU/s1600/warszawska+syrena.jpg

 

Dziecko:

- dokańcza rysowanie syrenki,

- koloruje obrazek,

- na ogonie syrenki nakleja wydzierankę zpapieru.

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 46

 

Dziecko:

- łączy ze sobą połówki pocztówek,

- nazywa miejsca z pomocą Rodzica,

- rysuje fale po śladach.

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 28.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Nasz dzisiejszy temat to „Food”- Jedzenie.

 

1.   Zaczynamy zajęcia od wyprowadzenia nazw dwóchproduktów żywnościowych. Wykorzystujemy do tego obrazki, można wykorzystaćrównież nagrania ze słownika, podane poniżej:

 

an apple-jabłko

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple


abiscuit- ciasteczko

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=biscuit


Aby wprowadzić element zabawy i łatwiejutrwalić słówka, powtarzamy je wraz z dzieckiem na różne sposoby
np. bardzoszybko, bardzo powoli, bardzo głośno, cichutko, naśladując głos małego dziecka,starszego pana
i starszej pani. Przy każdej powtórce, wskazujemy na odpowiedniobrazek.

 

 

2.   A teraz spójrzmy na obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1rzYT6dnxoP1uK6S_sQpLnyPy2DNPyNGG/view?usp=sharing


Opisujemy obrazek wraz z dzieckiem,opisujemy, co się na nim dzieje w języku polskim, a następnie po angielskunazywamy nazwy produktów żywnościowych.

 

 

3.   Następnie słuchamy rymowanki, pasującej do scenkina obrazku:

https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing


Pierwszasiostra: Apples, apples, give me apples!- Jabłka, jabłka, daj mi jabłka!

 

Drugasiostra: Biscuits, biscuits, give me biscuits!- Ciasteczka, ciasteczka,daj mi ciasteczka!

 

Po wysłuchaniu rymowanki, rozmawiamy zdzieckiem o tym, czy siostry były miłe dla Kopciuszka. Wyjaśniamy,
że aby byćmilszym, należy użyć słówka „please”- proszę.

 

Link do wymowy ze słownika:

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=please


Powtarzamy z dzieckiem to słówko za nagraniemze słownika.  Możemy znowu wprowadzićelement zabawy,
taki jak w punkcie pierwszym i powtarzać słówko na różnesposoby. Najważniejsze, aby powtarzać je wielokrotnie, aby dobrze utrwaliło siędziecku.

 

 

4.   Słuchamy nagrania jeszcze raz. Prosimy dziecko,aby wskazywało na obrazku na produkty żywnościowe, których nazwy usłyszy.

 

 

5.   Zabawa „Give me, please”.

 

W tej zabawie wykorzystamy obrazki przedstawiającejabłko i ciasteczko. Wyjaśniamy, że kiedy poprosimy
o jabłko lub ciasteczko,używając słowa „please”, zadaniem dziecka jest podanie rodzicowi odpowiedniegoobrazka. Kiedy słowo „please” nie padnie, dziecko nie podaje obrazka.

Po chwili takiej zabawy, możemy wymienić sięrolami. Dziecko nie musi mówić całego zdania „Give me apples, please”,wystarczy, że powie w skrócie „apples, please”.

 

 

Bye, bye!