GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 30.04.2020r. (CZWARTEK) „POLSKIE SYMBOLE NARODOWE”

Słuchaniewiersza E. Stadmüller „Kim jesteś?”.

 

Rodzicczyta wiersz:

 

–Czy wiesz, kim jesteś?

–To oczywiste!

–Co jest Ci bliskie?

–Znaki ojczyste.

 

Ojczystebarwy

–biało-czerwone,

ojczystegodło

–orzeł w koronie.

 

Ojczystew hymnie

Mazurkadźwięki,

noi stolica

–miasto Syrenki.

 

Ijeszcze Wisła,

cosobie płynie

razpo wyżynie,

razpo równinie,

imija miasta

prześlicznetakie.

 

Jużwiesz, kim jesteś?

–Jestem Polakiem.

 

 

Rozmowana podstawie wiersza.

 

Rodziczadaje pytania:

–O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?

–Jakie są nasze barwy narodowe?

–Jak wygląda nasze godło?

–Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?

–Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

 

Zachęcamyrównież do wysłuchania i obejrzenia wiersza „Kto Ty jesteś?”:

https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M

 

 

Zabawaruchowa „Biel i czerwień”.

 

Dzieckow rytm melodii przeskakuje z nogi na nogę po całym pokoju. Gdy Rodzic wyciszamuzykę,
dziecko podbiega do czegoś czerwonego lub białego znajdującego się wpokoju i tego dotyka.
Przy kolejnych powtórzeniach zabawy dziecko dotykaprzedmiotów inną częścią ciała,
np.: dłonią, palcem wskazującym, łokciem, czołem.

 

Nagranieskocznej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

 

 

„Symbolenarodowe” – oglądanie flagi Polski i godła Polski oraz słuchanie hymnunarodowego
„Mazurka Dąbrowskiego”.

 

FlagaPolski:

https://drive.google.com/file/d/1pWSg7t4OIsK8yVbWCWEdK5t35HegdCkZ/view?usp=sharing

 

GodłoPolski:

https://drive.google.com/file/d/1EE3knTR-do-BaGM5gv6XHFMhBGp4FeYp/view?usp=sharing

 

Rodzicprezentuje dziecku flagę i godło Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, abydziecko opisało
ich wygląd i powiedziało, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.

 

NagranieMazurka Dąbrowskiego:

https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k

 

Rodzicprzypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę,ponieważ jest to
nasz symbol narodowy. Rodzic włącza nagranie hymnu – dzieckosłucha, stojąc prosto.
Po wysłuchaniu nagrania Rodzic wyjaśnia, w jakichsytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy.

 

 

Oglądanieanimacji plastycznej „Symbole narodowe”.

 

Zachęcamydo obejrzenia animacji plastycznej stworzonej przez dzieci podczas warsztatów
–technika mieszana – wycinanej malowanki łączonej z opowiadaniem.

 

Linkdo animacji:

https://www.youtube.com/watch?v=eFOENFEs4S4

 

 

3-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 15

 

Dziecko:

- koloruje plamy

- nazywa kolory, których używało

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 45

 

Dziecko:

- uzupełnia brakujące fragmenty zdjęcia –nakleja naklejki

- nazywa symbol Polski

- koloruje korony zgodnie z poleceniem

- liczy żółte i pomarańczowe korony

 

4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 47

 

Dziecko:

- odszukuje na dużym zdjęciu umieszczone podnim fragmenty

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 30.04.2020r.

 

 

Hello!

 

Kontynuujemy temat „Food”- Jedzenie

 

1.   Powtarzamy rymowankę z ostatnich zajęć wraz znagraniem:

https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing

 

 

2.   Powtarzamy zabawę „Give me, please” z poprzednichzajęć.

 

W tej zabawie wykorzystamy obrazki przedstawiającejabłko i ciasteczko (możemy użyć wydrukowanych obrazków lub poprosić dziecko owykonanie takich rysunków).

Wyjaśniamy, że kiedy poprosimy o jabłko lubciasteczko, używając słowa „please”, zadaniem dziecka jest podanie rodzicowiodpowiedniego obrazka. Kiedy słowo „please” nie padnie, dziecko nie podajeobrazka.

Po chwili takiej zabawy, możemy wymienić sięrolami. Dziecko nie musi mówić całego zdania „Give me apples, please”,wystarczy, że powie w skrócie „apples, please”.

 

 

3.   Spoglądamy na kartę pracy wraz z dzieckiem:

https://drive.google.com/file/d/1NvoyCoYsinIo-o42GHrqvKiEqurF2lcm/view?usp=sharing

 

Wprowadzamy kolejne słówko:

 

a banana- banan

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banan

 

Powtarzamy słówko wraz z dzieckiem na różnesposoby np. bardzo szybko, bardzo powoli, bardzo głośno, cichutko, naśladującgłos małego dziecka, starszego pana i starszej pani.

 

Następnie prosimy dziecko, aby dokończyłoobrazek.

Po wykonaniu zadania liczymy wspólnie bananyi podajemy ich kolor:

One, two,three bananas! Yellow. Yellow bananas.

 

 

4.   Na zakończenie śpiewamy i tańczymy przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 

 

Bye, bye!