Słuchaniewiersza E. Stadmüller „Kim jesteś?”.
Rodzicczyta wiersz:
–Czy wiesz, kim jesteś? –To oczywiste! –Co jest Ci bliskie? –Znaki ojczyste.
Ojczystebarwy –biało-czerwone, ojczystegodło –orzeł w koronie.
Ojczystew hymnie Mazurkadźwięki, noi stolica –miasto Syrenki.
Ijeszcze Wisła, cosobie płynie razpo wyżynie, razpo równinie, imija miasta prześlicznetakie.
Jużwiesz, kim jesteś? –Jestem Polakiem.
Rozmowana podstawie wiersza.
Rodziczadaje pytania: –O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu? –Jakie są nasze barwy narodowe? –Jak wygląda nasze godło? –Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce? –Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?
Zachęcamyrównież do wysłuchania i obejrzenia wiersza „Kto Ty jesteś?”: https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M
Zabawaruchowa „Biel i czerwień”.
Dzieckow rytm melodii przeskakuje z nogi na nogę po całym pokoju. Gdy Rodzic wyciszamuzykę,
Nagranieskocznej melodii: https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo
„Symbolenarodowe” – oglądanie flagi Polski i godła Polski oraz słuchanie hymnunarodowego
FlagaPolski: https://drive.google.com/file/d/1pWSg7t4OIsK8yVbWCWEdK5t35HegdCkZ/view?usp=sharing
GodłoPolski: https://drive.google.com/file/d/1EE3knTR-do-BaGM5gv6XHFMhBGp4FeYp/view?usp=sharing
Rodzicprezentuje dziecku flagę i godło Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, abydziecko opisało
NagranieMazurka Dąbrowskiego: https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k
Rodzicprzypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę,ponieważ jest to
Oglądanieanimacji plastycznej „Symbole narodowe”.
Zachęcamydo obejrzenia animacji plastycznej stworzonej przez dzieci podczas warsztatów
Linkdo animacji: https://www.youtube.com/watch?v=eFOENFEs4S4
3-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 15
Dziecko: - koloruje plamy - nazywa kolory, których używało
4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 45
Dziecko: - uzupełnia brakujące fragmenty zdjęcia –nakleja naklejki - nazywa symbol Polski - koloruje korony zgodnie z poleceniem - liczy żółte i pomarańczowe korony
4-Latki:Karta Pracy cz.2 strona 47
Dziecko: - odszukuje na dużym zdjęciu umieszczone podnim fragmenty
JĘZYK ANGIELSKI 30.04.2020r.
Hello!
Kontynuujemy temat „Food”- Jedzenie
1. Powtarzamy rymowankę z ostatnich zajęć wraz znagraniem: https://drive.google.com/file/d/18F14Um2ZaiYCG1ZzjBn6qeuK4XefhInX/view?usp=sharing
2. Powtarzamy zabawę „Give me, please” z poprzednichzajęć.
W tej zabawie wykorzystamy obrazki przedstawiającejabłko i ciasteczko (możemy użyć wydrukowanych obrazków lub poprosić dziecko owykonanie takich rysunków). Wyjaśniamy, że kiedy poprosimy o jabłko lubciasteczko, używając słowa „please”, zadaniem dziecka jest podanie rodzicowiodpowiedniego obrazka. Kiedy słowo „please” nie padnie, dziecko nie podajeobrazka. Po chwili takiej zabawy, możemy wymienić sięrolami. Dziecko nie musi mówić całego zdania „Give me apples, please”,wystarczy, że powie w skrócie „apples, please”.
3. Spoglądamy na kartę pracy wraz z dzieckiem: https://drive.google.com/file/d/1NvoyCoYsinIo-o42GHrqvKiEqurF2lcm/view?usp=sharing
Wprowadzamy kolejne słówko:
a banana- banan https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banan
Powtarzamy słówko wraz z dzieckiem na różnesposoby np. bardzo szybko, bardzo powoli, bardzo głośno, cichutko, naśladującgłos małego dziecka, starszego pana i starszej pani.
Następnie prosimy dziecko, aby dokończyłoobrazek. Po wykonaniu zadania liczymy wspólnie bananyi podajemy ich kolor: One, two,three bananas! Yellow. Yellow bananas.
4. Na zakończenie śpiewamy i tańczymy przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
Bye, bye! |