Słuchaniei nauka piosenki „Bocian i żaby” (sł. I muz. M. Broda-Bajak): https://www.youtube.com/watch?v=mPa7cp7t0aE
Piosenka „Bocian i żaby”
Kle,kle, kle, kle – słychać dookoła. Coto? Co to? Bocianżabki woła! Przyfrunąłna łąkę, przystanął na nodze. Azielone żabki bały się go srodze, azielone żabki bały się go srodze. Kum,kum, kum, kum – tak cicho kumkały. Hop,hop, hop, hop – w trawę uciekały.
Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.
−Co słychać było dookoła? −Kogo wołał bocian? −Gdzie przyfrunął bocian? −Co czuły żabki na widok bociana? −Jak się zachowały żabki, by być bezpieczne?
Zabawaruchowa do piosenki „Bocian i żaby”.
Dzieckoilustruje piosenkę ruchem w wybrany przez siebie sposób.
Wysłuchanieciekawostek przyrodniczych na temat bocianów.
Rodzicopowiada: Bocianynie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm.Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby igryzonie. Bociany, nie mogąc upolować żab
Wcelu przybliżenia dziecku dodatkowych informacji o bocianach, zapraszamy nastronę internetową: https://www.medianauka.pl/bocianowate, naktórej znajdują się różne gatunki bocianów.
Zachęcamy również do obejrzenia prezentacjimultimedialnej „Życie żaby”: https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.be – od 24 Sekundy
Podczas oglądania cyklu rozwojowego żaby Rodzic tłumaczyjedynie, jak nazywają się poszczególne etapy
Pracaplastyczna „Żaba Origami”.
Zielona kartka lub dziecko samo może pokolorować kartkę nazielono. Dziecko z pomocą rodzica wykonuje skaczącą żabę orgiami zpapieru: https://www.youtube.com/watch?v=2hEtWuWQiso
JĘZYKANGIELSKI 31.03.2020r.
Hello!
Nasz dzisiejszy temat to trzy pluszowe misie - „Three teddybears”.
1. Zaczynamy od powtórzenia z poprzednich zajęć.Wykorzystujemy w tym celu poznane poprzednio piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8 Zachęcamy dziecko do śpiewania.
2. Uczymy się rymowanki „Three teddy bears” (niektóredzieci będą pamiętać ją z przedszkola). Wykorzystujemy do tego nagranie.
Rymowanka odtworzy się po kliknięciu w link,można ją sobie również pobrać na domowy komputer: https://drive.google.com/file/d/1PtsylZfo3ky81sVGjn-vNUHyYEaQw6p_/view?usp=sharing 1. Zabawa z rymowanką. Wykorzystujemy pluszowe misie dziecka.Sadzamy trzy pluszowe misie na kanapie, fotelu lub krześle. Uruchamiamyrymowankę. Prosimy, żeby za każdym razem, gdy w rymowance miś spada, dzieckoprzeniosło misia na podłogę. Zachęcamy dziecko do śpiewania w tym czasiepiosenki.
2. Kolorowanka. Dziecko otrzymuje od rodzicakolorowankę z trzema misiami z rymowanki. Zachęcam do zachowania pomalowanegoprzez dziecko obrazka do następnych zajęć (wykorzystamy go w kolejnej zabawie). Kolorowanka dostępna do pobrania pokliknięciu w link: https://drive.google.com/file/d/12om-9HX5SFzWQLN8hP9x6JUOu7q6IVYl/view?usp=sharing
Bye, bye!
JoannaMikołajczyk |