GRUPA 3,4-LATKÓW „BIEDRONKI” 31.03.2020r. (WTOREK) „BOCIAN I ŻABY”

Słuchaniei nauka piosenki „Bocian i żaby” (sł. I muz. M. Broda-Bajak):

https://www.youtube.com/watch?v=mPa7cp7t0aE

 

Piosenka „Bocian i żaby”

 

Kle,kle, kle, kle – słychać dookoła.

Coto? Co to?

Bocianżabki woła!

Przyfrunąłna łąkę, przystanął na nodze.

Azielone żabki bały się go srodze,

azielone żabki bały się go srodze.

Kum,kum, kum, kum – tak cicho kumkały.

Hop,hop, hop, hop – w trawę uciekały.

 

 

Rozmowana podstawie wysłuchanego utworu.

 

−Co słychać było dookoła?

−Kogo wołał bocian?

−Gdzie przyfrunął bocian?

−Co czuły żabki na widok bociana?

−Jak się zachowały żabki, by być bezpieczne?

 

 

Zabawaruchowa do piosenki „Bocian i żaby”.

 

Dzieckoilustruje piosenkę ruchem w wybrany przez siebie sposób.

 

 

Wysłuchanieciekawostek przyrodniczych na temat bocianów.

 

Rodzicopowiada:

Bocianynie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm.Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby igryzonie. Bociany, nie mogąc upolować żab
w zaspokajających ilościach (z powoduznacznych zmian środowiska drastycznie zmniejszyła się liczebność
tych płazów),zmieniły swoje upodobania i zaczęły się odżywiać wyżej wymienionymi zwierzętami.

 

Wcelu przybliżenia dziecku dodatkowych informacji o bocianach, zapraszamy nastronę internetową:

https://www.medianauka.pl/bocianowate,

naktórej znajdują się różne gatunki bocianów.

 

 

         Zachęcamy również do obejrzenia prezentacjimultimedialnej „Życie żaby”:

https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.be

– od 24 Sekundy

 

Podczas oglądania cyklu rozwojowego żaby Rodzic tłumaczyjedynie, jak nazywają się poszczególne etapy
(np. skrzek – kijanka – dorosłapostać). Można zadać pytanie, na którym etapie żaba zaczyna przypominać
postaćznaną dzieciom.

 

 

Pracaplastyczna „Żaba Origami”.

 

Zielona kartka lub dziecko samo może pokolorować kartkę nazielono.

Dziecko z pomocą rodzica wykonuje skaczącą żabę orgiami zpapieru:

https://www.youtube.com/watch?v=2hEtWuWQiso

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 31.03.2020r.

 

Hello!

 

Nasz dzisiejszy temat to trzy pluszowe misie - „Three teddybears”.

 

1.   Zaczynamy od powtórzenia z poprzednich zajęć.Wykorzystujemy w tym celu poznane poprzednio piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

Zachęcamy dziecko do śpiewania.

 


2.   Uczymy się rymowanki „Three teddy bears” (niektóredzieci będą pamiętać ją z przedszkola).

Wykorzystujemy do tego nagranie.


Three teddy bears sitting on the wall.

One falls down and….

Two teddy bears sitting on the wall.

One falls down and….

One teddy bear sitting on the wall.

One falls down and….

No teddy bears

Sitting on the wall!

 

Trzy pluszowe misie siedzące na murze

Jeden spada i….

Dwa pluszowe misie siedzące na murze

Jeden spada i….

Jeden pluszowy miś siedzący na murze

Jeden spada i….

Nie ma pluszowych misiów

Siedzących na murze!

 


Rymowanka odtworzy się po kliknięciu w link,można ją sobie również pobrać na domowy komputer:

https://drive.google.com/file/d/1PtsylZfo3ky81sVGjn-vNUHyYEaQw6p_/view?usp=sharing



1.   Zabawa z rymowanką.  Wykorzystujemy pluszowe misie dziecka.Sadzamy trzy pluszowe misie na kanapie, fotelu lub krześle. Uruchamiamyrymowankę. Prosimy, żeby za każdym razem, gdy w rymowance miś spada, dzieckoprzeniosło misia na podłogę. Zachęcamy dziecko do śpiewania w tym czasiepiosenki.


 

2.   Kolorowanka. Dziecko otrzymuje od rodzicakolorowankę z trzema misiami z rymowanki. Zachęcam do zachowania pomalowanegoprzez dziecko obrazka do następnych zajęć (wykorzystamy go w kolejnej zabawie).

Kolorowanka dostępna do pobrania pokliknięciu w link:

https://drive.google.com/file/d/12om-9HX5SFzWQLN8hP9x6JUOu7q6IVYl/view?usp=sharing

 

 

Bye, bye!

 

JoannaMikołajczyk