GRUPA 4-LATKÓW „BIEDRONKI” 06.04.2021r. (WTOREK) „GIMNASTYKA”

Kochane dzieci, drodzy rodzice Witamy Wasserdecznie w kolejnym tygodniu. Mamy nadzieję, że za nami trochę tęsknicie, bomy za Wami tak, brakuje nam Waszych roześmianych buziek i Waszego rozrabiania.
Pamiętajcie o codziennej gimnastyce, tak jak robiliśmy to w przedszkolu.

 

Coś na rozgrzewkę:)

-podskoki na jednej nodze,

-na dwóch nogach,

-pajacyki,

-przysiady,

-jazda na rowerku (leżymy na plecach, nogami pedałujemy jak na rowerku),

-ćwiczenia ramion i rąk i co jeszcze przyjdzie Wam do głowy, albo co lubicie.

 

Linkdo piosenki z ćwiczeniami poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

 

Dobrze teraz posłuchajciewiersza o gimnastyce J

 

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

 

 

Rozmowana temat wiersza.

 − Dlaczego należy się gimnastykować?

 − Czy lubicie skakać, biegać – poruszać się?

 

 

Zabawa „Rób tak jak ja”.

 

Rodzic stoi przed dziećmi i wykonuje różne ruchy,np.: podskakuje w miejscu, wykonuje przysiady, wykonuje skłony... Dziecinaśladują te ruchy.

 


Przypomnienie, co sprzyja zdrowiu.

− Co powinniśmy jeść, żeby być zdrowymi?

 

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=ebhGB9RMGh4&list=TLPQMjYxMTIwMjCQPdOwPg1QIA&index=2

 

 

Naukarymowanki:

Jem owoce i warzywa,

bo chcę zdrowy być jak ryba.

 

Czy powinniśmy się dużo ruszać i przebywać naświeżym powietrzu?

 

To teraz trochę poćwiczcie razem z mamą lub tatączy rodzeństwem:

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

 

Żeby być zdrowym musimy także dbać o czystośćcałego ciała, przede wszystkim rąk.
Przypomnijmy teraz piosenkę o myciu,naśladujcie ruchy jakie pokazuje pani i spróbujcie śpiewać.

 

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=5mIpl-YIvEw

 

 

Teraz na zakończeniećwiczenie i zabawa J

 

Proponujęćwiczenia języka (logopedyczne): dziecko wysuwa i chowa język oblizuje usta,próbuje dotknąć językiem czubka nosa.

 

Proponujęzabawę w „ciepło-zimno”, chowamy np. zabawkę, dziecko szuka naprowadzane przezrodzica hasłami: ciepło, cieplej (jeśli jest blisko) lub zimno (jeśli jestdaleko szukanej zabawki).

 

 

Wesołej zabawy!