GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 06.04.2021r. (WTOREK) „GIMNASTYKA TO ZABAWA”

Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej„Gimnastyka”.

 

Słuchanie wiersza:

 

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

 

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

 

Rozmowa na temat wiersza:

Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

 

Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu, zwykorzystaniem rapowania.

Rodzic rapuje po jednym wersie, a dziecko za nimpowtarza.

 

 

Zabawa „Zrób tak samo”.

 

Tablica demonstracyjna nr 68.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

 

Rodzic pokazuje wybrane obrazki, a dzieckoprzyjmuje odpowiednie postawy:

Naśladuj postawyludzików, które są na obrazkach.

 

 

Rozmowa na temat sportów letnich.

 

Tablice demonstracyjnenr 69 i 70.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=72

 

Jakie sportyuprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach?

(Skok o tyczce, skok wdal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą, skok wzwyż,
grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę).

 

 

Zabawa muzyczno-ruchowa „Aerobik”.

 

Nagranie muzykitanecznej:

https://www.youtube.com/watch?v=hpjVcFadwj4

 

Rodzic ustawia sięprzed dzieckiem. Przy nagraniu muzyki tanecznej wykonuje ruchy – podskoki,skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion, a dziecko go naśladuje.


 

Karta pracy, cz. 3, nr63.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64

 

Dziecko:

- Nazywa przedmioty ukryte na rysunkach.

- Rysuje je w pętlach.

-Nazywa dyscypliny sportowe przedstawione nazdjęciach.

- Koloruje ramkę zdjęcia przedstawiającego tędyscyplinę sportową, która mu się najbardziej podoba.