Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej„Gimnastyka”.
Słuchanie wiersza:
Gimnastyka to zabawa, ale także ważna sprawa, bo to sposób jest jedyny, żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć – nie da rady! To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.
Rozmowa na temat wiersza: −Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu, zwykorzystaniem rapowania. Rodzic rapuje po jednym wersie, a dziecko za nimpowtarza.
Zabawa „Zrób tak samo”.
Tablica demonstracyjna nr 68. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
Rodzic pokazuje wybrane obrazki, a dzieckoprzyjmuje odpowiednie postawy: − Naśladuj postawyludzików, które są na obrazkach.
Rozmowa na temat sportów letnich.
Tablice demonstracyjnenr 69 i 70. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=72
− Jakie sportyuprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach? (Skok o tyczce, skok wdal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą, skok wzwyż,
Zabawa muzyczno-ruchowa „Aerobik”.
Nagranie muzykitanecznej: https://www.youtube.com/watch?v=hpjVcFadwj4
Rodzic ustawia sięprzed dzieckiem. Przy nagraniu muzyki tanecznej wykonuje ruchy – podskoki,skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion, a dziecko go naśladuje.
Karta pracy, cz. 3, nr63. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64
Dziecko: - Nazywa przedmioty ukryte na rysunkach. - Rysuje je w pętlach. -Nazywa dyscypliny sportowe przedstawione nazdjęciach. - Koloruje ramkę zdjęcia przedstawiającego tędyscyplinę sportową, która mu się najbardziej podoba. |