Karta pracy, cz. 3, nr 70.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=73
Dziecko: -Słucha nazw planet. -Mówi, jak nazywa się pierwsza, druga, trzecia... ósma planeta, licząc odSłońca.
Zainteresowanie dzieci tą tematyką. Wyjaśnianie znaczenia słów:
Kosmosczyli Wszechświat jest ogromną, otwartąprzestrzenią, w której mieści się wszystko od najmniejszej cząsteczki donajwiększej galaktyki. Niktnie wie dokładnie jak wielki jest Wszechświat.
Planetaobiekt astronomiczny okrążający gwiazdęwystarczająco duży, aby uzyskać prawie kulisty kształt.
Przestrzeńmiędzyplanetarna, przestrzeń między ciałami niebieskimi naszego UkładuSłonecznego
Rakietatopojazd latający lub pocisk, napędzany silnikiem rakietowym.
UFOinaczejniezidentyfikowany obiekt latający – wywodzące się z nazewnictwa wojskowegookreślenie obiektu latającego (statku powietrznego) niedającego sięzidentyfikować jako żaden znany pojazd ani wyjaśnić żadnym
UkładSłonecznyto Słońce i wszystko co porusza się wokół niego. Ma kształt eliptyczny, możnago porównać
Słuchanie opowiadania Schima Schimmela „Dzieci Ziemi – pamiętajcie” (wtłumaczeniu Eleonory Karpuk).
Gdzieś w najgłębszej aksamitnej czerni wszechświatakrąży cudownie błękitny świat. Z daleka wygląda on jak prześliczna,niebiesko-biała, zamglona marmurowa kula. Ale im bardziej się zbliżamy, tymwięcej widzimy kolorów – czerwienie, brązy, żółcie i wszystkie odcienie zieleni.Jest wiele światów unoszących się w przestrzeni, ale ten świat jest szczególny.To nie jest zwykły świat. Są bowiem na nim zwierzęta. Miliardy zwierząt. Więcejzwierząt niż wszystkich gwiazd, które mrugają z nocnego nieba. A wszystkie owezwierzęta są dziećmi tego świata. Ponieważ ten świat jest ich Matką. My zaśnazywamy go Matką Ziemią. Zwierzęta nie są same na Matce Ziemi. Żyją tu równieżludzie. Miliardy ludzi. Jest ich więcej niż gwiazd, które mrugają z nocnegonieba. Oni także są dziećmi Matki Ziemi. Tak więc zwierzęta i ludzie, i MatkaZiemia – to jedna wielka rodzina. I bawią się tu delfiny. I śpiewają ptaki. Itańczą gazele.
Rozmowa na tematopowiadania. Wypowiedzi dziecka na temat wyglądu Ziemi, jejmieszkańców, ich postępowania.
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Start rakiety”.
Rodzic odlicza: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0.Podczas odliczania dziecko rytmicznie klaszcze w dłonie z narastającąprędkością, następnie, na wysokości brzucha, rysują spiralę (maszyny zaczynająpracować), wydając dźwięk:
Zabawa do piosenki „Ziemia – zielona wyspa”.
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
I.Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Wenus. Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu.
Ref.:Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona wśród innych dalekich planet. To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany
II.Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć, co piszczy w trawie. Zachwycać się lotem motyla i z kotem móc się pobawić.
Ref.:Bo Ziemia to wyspa, ...
III.Posadźmy kwiatów tysiące, posadźmy krzewy i drzewa. Niech z nieba uśmiecha się Słońce, pozwólmy ptakom śpiewać.
Rozmowa na temat tekstupiosenki. Wypowiedzi dziecka o tym, co można spotkać naZiemi, dlaczego powinniśmy o nią dbać i co można zrobić,
Zabawa przy piosence. Dowolna improwizacja ruchowa dziecka do piosenki. Nauka piosenki metodą ze słuchu.
Karta pracy, cz. 3, nr 71.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=73
Dziecko: -Odwzorowuje rysunki rakiety i ufoludka. -Rysuje po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.
JĘZYKANGIELSKI
WitajcieKochani!
Mamnadzieję, że zobaczymy się na żywo w przyszłym tygodniu, a póki co poćwiczymy iutrwalimy to, co już znacie.
Kliknijciew poniższy link i przypomnijcie sobie nazwy kształtów i kolory oraz liczby.
Ateraz czas na piosenkę!
Przypomnijcie teraz różne emocje: happy, sad, scared, excited, tired, angry/mad
Izaśpiewajmy piosenkę! https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus https://www.youtube.com/watch?v=fMR8Hr9Xby4
Goodbye!! See you soon!!
Magdalena Panek |