GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 14.04.2021r. (ŚRODA) „PRZYBYSZE Z KOSMOSU”

„Spotkanie z ufoludkiem”.

 

Słuchanie rymowanki recytowanej przez Rodzica.

 

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

 

 

Rozmowa z dzieckiem na temat: „Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?”.

 

Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.

Zachęcanie do wypowiadania się na temat wygląduprzybyszów z innych planet.

 

 

Karta pracy, cz. 3, nr 72.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74

 

Dziecko:

- Koloruje pola na wskazane kolory.

 

 

Opowieść ruchowa przy muzyce „Wyprawa na nieznaną planetę”.

 

Nagranie spokojnej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=_Lbq7wStr1g

 

Dziecko naśladuje czynności, które pokazuje i októrych opowiada Rodzic.

 

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się wpodróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły poschodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznanąpodróż. Leciały, leciały,
omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machałyrękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały
na niezwykłej planecie.Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnieprzepłynęły
przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcustanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak onezaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzozmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się napiasku i zasnęły, cichutko pochrapując.
Kiedy otworzyły oczy i mocno sięprzeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się
przy swoichrakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę,bo na Ziemi
czuły się najlepiej.

 

 

Praca plastyczna „Rakiety kosmiczne”.

 

Wykonanie wymyślonej przez dziecko rakiety zwykorzystaniem plastikowej butelki po napojach (różnej wielkości), foliisamoprzylepnej i papieru kolorowego.

 

 

Ćwiczenia artykulacyjne „Mowa kosmitów”.

 

Dziecko powtarza za Rodzicem grupy sylab, np.: zu,że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi,
cza, czo, cze, czy, czu,czi...

 

 

Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię,
np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie itp.

 

 

Karta pracy, cz. 3, nr 73.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74

 

Dziecko:

-Liczy obrazki każdego rodzaju.

-Zaznacza ich liczbę według wzoru.