„Spotkanie z ufoludkiem”.
Słuchanie rymowanki recytowanej przez Rodzica.
Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty, a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa. Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie. Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali. Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie? Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam. Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką. Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.
Rozmowa z dzieckiem na temat: „Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?”.
Wyjaśnianie pojęcia ufoludek. Zachęcanie do wypowiadania się na temat wygląduprzybyszów z innych planet.
Karta pracy, cz. 3, nr 72.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74
Dziecko: - Koloruje pola na wskazane kolory.
Opowieść ruchowa przy muzyce „Wyprawa na nieznaną planetę”.
Nagranie spokojnej melodii: https://www.youtube.com/watch?v=_Lbq7wStr1g
Dziecko naśladuje czynności, które pokazuje i októrych opowiada Rodzic.
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się wpodróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły poschodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznanąpodróż. Leciały, leciały,
Praca plastyczna „Rakiety kosmiczne”.
Wykonanie wymyślonej przez dziecko rakiety zwykorzystaniem plastikowej butelki po napojach (różnej wielkości), foliisamoprzylepnej i papieru kolorowego.
Ćwiczenia artykulacyjne „Mowa kosmitów”.
Dziecko powtarza za Rodzicem grupy sylab, np.: zu,że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi,
Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię,
Karta pracy, cz. 3, nr 73.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74
Dziecko: -Liczy obrazki każdego rodzaju. -Zaznacza ich liczbę według wzoru. |