Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke „Najpiękniejsze”. Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dzieckobyło naj, naj, najwspanialsze!... Prawda? Tak samo rzecz się miała − Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura –wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku! − A z mojego – gdakała druga – najpiękniejszanioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że niewiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednakchciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalowaćskorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. − Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzieczerwony w niebieskie paseczki. − A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa wzielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalowaćjajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowetrójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują sięnajpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszałyjakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania... – zanim się obejrzały, zpopękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci. − Jaka śliczniutka!... – wygdakała pierwsza kura. − Mój ty kochany!... – rozczuliła się druga. − Chlip, chlip!... – płakała ze szczęścia trzeciakura. A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samosłońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”
Rozmowa na temat opowiadania. -Wypowiedzi dziecka dotyczące utworu; Rodziczwraca uwagę na zachowanie kur, ich pragnienia, sposób ozdabiania jajek;
Zabawa „Gdziejest pisanka?”.
Rodzicchowa pisankę w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko, które na ten czas mazamknięte oczy lub jest w innym pokoju, ma za zadanie odnaleźć ją na podstawiewskazówek otrzymanych od rodzica. Jeśli dziecko znajduje się daleko od jajka,mówimy: zimno, jeśli blisko – mówimy: ciepło. Gdy dziecko jest bardzo bliskocelu, mówimy: gorąco. Karta pracy, cz. 3, nr 57. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=59 Dziecko: -Kończy rysowanie kurki i kogucika według wzoru. -Koloruje jajko znajdującego się po lewej stronie karty w różowe wzorki, a poprawej – w zielone wzorki.
Zabawy przy piosence „Koszyczekdobrych życzeń”. https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY
I. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnymkoszyku, a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu ikrzyku. Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by byłpyszny smak. Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będziejadł?”
Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś zkoszyczka zjadł, a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybkobierz! I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużogości!
II. Dawno temu prababcia tak samo koszykprzygotowała. Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała. Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczekprzemienia świat, lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto towszystko będzie jadł?
Ref.: Mama, tata...
III. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniałżyczenia. Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczkupyszności są, a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.
Rozmowa na temat tekstupiosenki. Rodzic pyta: − Coznajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence? − Coznaczą w piosence słowa koszyczek dobrych życzeń?
Naukapiosenki metodą ze słuchu Dziecko słucha piosenki i stara się śpiewać wraz znagraniem.
Kolorowanka „Kurka z kurczątkiem” https://www.weekendowo.pl/kolorowanki/ptaki/kura-do-druku
Dziecko koloruje kolorowankę według własnegopomysłu. |