Kochani,dziś przyjrzymy się budowaniu gniazd przez ptaki.
Nieodłącznym elementem życia większości z nich jestbudowa gniazd. Niektóre wiją je w gałęziach drzew (wilgi), inne ukrywająw trawie, trzcinach lub zasiewach (bażanty, błotniaki). Są takie, którepreferują dziuple (dzięcioł duży). Niektóre wykopują norki (jaskółki brzegówki,zimorodki, żołny), inne lepią je ze śliny zmieszanej z gliną lub błotem(jaskółki oknówki i dymówki), jeszcze inne wykorzystują gniazda innychgatunków (niektóre sokoły i sowy). Jedne budują co sezon nowe (kosy),a część co roku korzysta z tych samych i są do nich przywiązane(bociany). Mają po kilka gniazd w rewirze (jastrzębie gołębiarze), które wykorzystująrok po roku. Są też ptaki, które nie budują gniazda, tylko podrzucają swojejajka innym ptakom (kukułka). https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM https://www.youtube.com/watch?v=2R_YAS_kvxo
Teraz już wiemy, gdzie ptaszki wysiadują jajka i gdziemieszkają małe pisklęta ;) Spróbujemy teraz zbudować swoje gniazdo, trochę sięprzy tym pogimnastykujemy!
Wyobraźcie sobie, że jesteście ptakami. Połóżcie przed sobącoś w kształcie okręgu. Może to być zwinięta skakanka, klocki ułożonew kształt koła, obręcz hula-hop. Stoimy przed naszymi gniazdkamiw rozkroku i budujemy je wykonując skłon raz do jednej nogi, raz dodrugiej. Naśladujemy ruchy wkładania patyczków
Maszerujemy po pomieszczeniu. Na zawołanie: Pisklęta rosną! Zatrzymujemy się iwykonujemy przysiad.
Po krótkiej rozgrzewce czas na gimnastykę mózgu i ćwiczeniamatematyczne.
Zadaniem naszychczterolatków jest wycięcie narysowanych wcześniej kukułczych jajek. Liczbamoże być dowolna, jednak sugerowałabym, żeby było to ok 7-8 jajek co najmniej.W gniazdkach z poprzedniej zabawy zostawiamy kilka jajeczek, liczymy ile ichjest. Następnie dzieci spacerują po pomieszczeniu, a rodzic jak kukułkapodrzuca 2 lub 3 jajka do gniazdka. Teraz musimy ponownie policzyć nasze jajka;)
W ćwiczeniach na stronie 26znajdziecie bociana do pokolorowania i jajka ułożone w kolejności odnajmniejszego do największego. Poprawcie dokładnie po śladzie i wskażcienajmniejsze i największe jajko.
Jeśli niemacie swoich książeczek, skorzystajcie z tych kart pracy ;) https://drive.google.com/open?id=1AwqZPmQ9VGNy-d9Dahk98QPNRdFPoZ_a https://drive.google.com/open?id=1dfxPJMlnM0ss5Ksmv8NRWxP2eCns38S6
A teraz z pięciolatkamirozwiążemy sobie kilka zadań tekstowych.
Moi drodzy przygotujcie sobie 10 klocków, kredek, patyczkówlub co tylko chcecie. Słuchajcie uważnie
Nadrzewie siedziało 7 wróbli (układamy przed sobą 7 przedmiotów). Potemprzyleciały jeszcze 3 wróble (dokładamy 3 przedmioty).
Nadrzewie było 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkieodleciały.
Po łącespaceruje 9 bocianów. 3 z nich odleciało poszukać pożywienia w innymmiejscu.
4jaskółki latało nad ogrodem, przyleciało do nich jeszcze 5 jaskółek.
Świetnie Wam idzie! Gdy trochę odpoczniecie i będziecie miećochotę na więcej, otwórzcie ćwiczenia
Jeśli niemacie swoich ćwiczeń, skorzystajcie z kart pracy ;) https://drive.google.com/open?id=1AFzeXBLCwLUdYXOFMiAw2kBOGK_e8UtD https://drive.google.com/open?id=1Wc4BRlbEIDbOjxZ40KPBzzacUM63_oCx https://drive.google.com/open?id=1PoQKdFv3hHcyZqs9IbPU0MWlUUSUXhd_
Wszystkieproponowane karty pracy można rozwiązywać zarówno z czteroletnimdzieckiem, jak i pięcioletnim ;)
A co powiecie na gimnastykę ze Świeżakami na koniec? ;) Bawciesię dobrze! https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
RELIGIA 1.04.2020r.
Na dzisiaj zapraszam do obejrzenia filmu animowanegopt. „Cuda Jezusa”: https://www.youtube.com/watch?v=OwXskLWVJCo Są w nim przedstawione liczne uzdrowienia jakich Jezus dokonał.
|