GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 01.06.2020r.-05.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „ZABAWY DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA” „NA PLACU ZABAW” „PODRÓŻ SAMOLOTEM” „SPOSÓB NA WAKACYJNĄ NUDĘ” „PLANUJEMY WAKACJE”

01.06.2020(PONIEDZIAŁEK)

„ZABAWYDZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA”

 

Moi drodzy, dziś jest Wasze święto! Z samego rana chcę Wamzłożyć serdeczne życzenia. Dużo uśmiechu na twarzy, zdrowia, spełnienia Waszychdziecięcych marzeń, mnóstwo radości i przemiłych wspomnień! ;)

Wasza Pani Monika

 

Wróćmy teraz do naszych tematów ;) Każde dziecko na świecielubi się oczywiście bawić! Powiedzcie jakie są Wasze ulubione zabawy?

Poznamy teraz wiersz Agaty Widzowskiej „Dzieci na Ziemi”.Porozmawiamy później o nim, więc słuchajcie uważnie ;)

 

Na kuliziemskiej bawią się dzieci, 

cieplutkiesłonko dla nich wciąż świeci, 

a księżycmruga oczkiem na niebie 

dowszystkich ludzi, również do ciebie.  

Zulu zAfryki chodzi po drzewach, 

A ChinkaInka, jak ptaszek śpiewa. 

Eskimos Bubu graw piłkę z foką, 

na słoniujeździ Hindus Namoko 

– Dziecisię różnią kolorem skóry, tak, 

Jednak sądumne ze swej kultury 

I choć wdziwacznych mówią językach 

Pragnąsię bawić, tańczyć i brykać! 

Inka iZulu, Bubu, Namoko- 

chcą byćkochane, śmiać się szeroko,  

jeśćsmakołyki, dbać o zwierzęta,  

a zamiastwojen mieć tylko święta!  

Niech wamsię spełnią wszystkie marzenia 

Takrobiąc obrót, powiada Ziemia. 

 

Powiedzcie teraz:

− O jakim święcie była mowa?

− Jakie są dzieci na całym świecie? 

− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?

− Co najbardziej lubią robić dzieci? 

− Jakie imiona miały dzieci z wiersza?

Jeśli macie ochotę wypowiedzcie imiona dzieci, dzieląc jerytmicznie na sylaby.

 

Poznamy teraz zabawy dzieci z różnych stron świata. Dowieciesię też kilku ciekawostek o ich miejscach zamieszkania ;)

Zaczniemyod Japonii…

Posłuchajcie muzyki z tego kraju i spróbujcie się poruszać doniej.

https://www.youtube.com/watch?v=J9wBwyZrpCE

A teraz możecie spróbować japońskiego tańca. W załączniku małapodpowiedź jak zacząć ;)

https://www.youtube.com/watch?v=9kW7ykxN5Kc

 

Macie ochotę na kilka ciekawostek?

  • Japońskie dzieci mają swoją odmianę chowanego. Jedno dziecko kuca i zakrywa oczy, a pozostałe krążą wokół niego śpiewając wyliczankę. Osoba, która szuka pełni rolę oni, czyli japońskiego diabła. Kiedy skończy się wyliczanka, oni musi dobrze odgadnąć imię osoby, która znajduje się za jego plecami. Jeśli mu się uda, dzieci zamieniają się miejscami. 
  • Jedną z najstarszych, ale i najbardziej popularną na świecie japońską zabawą jest tworzenie orgiami. Pierwsze papierowe twory powstawały już w 700 roku 
  • Kimono to najpopularniejszy japoński strój, który nosi się nadal 
  • W języku japońskim istnieje co najmniej 20 różnych wyrażeń mówiących „przepraszam” 

 

Przenosimysię teraz do afrykańskich krajów…

Afrykańskie dzieci bardzo lubią tańczyć. Może i Wy spróbujeciepobawić się tak, jak one?

https://www.youtube.com/watch?v=zjUpyWk19BU

 

A czy wiecie, że:

  • Sahara jest największą pustynią na świecie. 
  • Afrykański kontynent jest najstarszym zamieszkałym obszarem na świecie. 
  • Afryka jest najbiedniejszym i najsłabiej rozwiniętym kontynentem świata.

 

Jeśli macie ochotę na więcej informacji o tym kontynencie,zajrzyjcie tutaj ;)

 https://fajnepodroze.pl/afryka-podstawowe-informacje-dla-dzieci/

 

Z gorącejAfryki lecimy do lodowej Arktyki! ;)

 Dzieci innuickie, czyli dzieci mieszkające naobszarach arktycznych lubią śpiewać i opowiadać niezwykłe historie. 

https://fajnepodroze.pl/eskimosi-ciekawostki-dla-dzieci/

 

Kilkazagadek na rozgrzewkę ;)

Kto to:czarne, wąsate. 
W futrze zimą i latem. 
Lubią mroźną pogodę, 
łowią ryby pod lodem
.   (foka) 

Żyjąsobie spokojnie w domkach z lodu,
Nie bojąc się śnieżycy, ani chłodu. 
Pogodnie mrużą swoje oczy skośne, 
Gdy wieją wiatry północne nieznośne. 
Każdy z nich przez rok cały futro nosi. 
Czy wiesz, kto to taki? To …
(Eskimosi!) 

Zlodowych klocków 
dom nie wysoki. 
Jego lokator, 
jadł mięso foki.
  (igloo) 

Wykonamy jeszcze pracę plastyczną ;) Przygotujcie pociętekolorowe paseczki. Zrobimy ponczo!

Ponczo torodzaj wierzchniego męskiego okrycia wykonanego z prostokątnego kawałkawełnianej lub bawełnianej tkaniny z otworem na głowę pośrodku. 

Przesyłam Wam kolorowankę. Jest na niej Meksykanin ubrany wponczo. Przyklejcie kolorowe paseczki na jego ubraniu, a resztę obrazkapokolorujcie.

https://drive.google.com/file/d/1MTDU8p7aZsQwmBn7nMjp92Yzh68X2qn_/view?usp=sharing

 

Zróbmy kilka zadań w ćwiczeniach ;)

Pięciolatki nastronach 58-59 mają do wykonaniarysowanie po śladzie i ułożenie zdań do obrazków.

Jeśli macie ochotę, wykonajcie dodatkowe karty pracy ;)

https://drive.google.com/file/d/1w5hGMqDyuycBGMcRtmLOj6g46ZlFXP6N/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1SKO5EKT1uXOVbupBPD0CjR_AYtYkBzWT/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1XD10eO29c_gaTMI0lENVYmgOsVmQZ3iH/view?usp=sharing

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello!

Today is the Children’s Day- Dziś Dzień Dziecka. Jest torównież temat naszych dzisiejszych zajęć :) Dziś przygotowałam dla Was dużoprzyjemnych zabaw ruchowych. Jestem pewna, że każda z nich Wam się spodoba ibędziecie chcieli ją powtórzyć przynajmniej dwa razy!

1.   Zabawa ruchowa „Simon says”. Zadanie jest proste-należy naśladować czynności, ale tylko te, które zostaną poprzedzone słowami:„Simon says”. A bawimy się wraz z nagraniem:

https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo

 

Tekst:

Simon says, simon says, only do what simon says/ x2

Simon says to touch your nose

Simon says to touch your shoulder

Simon says to touch your elbows

 

Touch your head

Simon says, simon says only do what Simon says / x2

Simon says Stomp your feet

Simon says Bend your knees

Simon says touch your ears

Touch your Back

Simon says, simon says only do what simon says / x2

Simon says Jump up and down

 

Simon says Stop

Simon says Jump up and down

 

Now stop

Simon says, simon says only do what simon says / x2

Simon says Snap your fingers

Simon says Wiggle your arm

Simon says Move like a robot

 

Simon says Sit down

Simon says, simon says only do what simon says Simon says./ x2

Simon says Stand on your toes

Simon says Air guitar

Simon says Blink your eyes

Shake your head

Simon says, simon says only do what simon says Simon says/ x2

Simon says Wiggle your fingers

Simon says Make a funny face

 

Simon says Hop like a frog

Close eyes

Simon says, simon says only do what Simon says Simon says./ x2

Tłumaczenie:

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: dotknij nos

Szymon mówi: dotknij ramię

 

Szymon mówi: dotknij swoje łokcie

Dotknij głowę (nie wykonujemy!)

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Tup nogami

Szymon mówi: Ugnij kolana

Szymon mówi: dotknij uszka

Dotknij plecki

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Skacz do góry i w dół

Szymon mówi: Stop!

Szymon mówi: Skacz do góry i w dół

A teraz stop

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Pstrykaj palcami

Szymon mówi: Kręć ramionami

Szymon mówi: Poruszaj się jak robot

Szymon mówi: Usiądź

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Stań na palcach

Szymon mówi: „Powietrzna gitara” Szymon mówi: Mrugaj oczami

Potrząśnij głową

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

Szymon mówi: Kręć palcami

Szymon mówi: Zrób śmieszną minę

Szymon mówi: Skacz jak żaba

Zamknij oczy

Szymon mówi, Szymon mówi, rób tylko to, co Szymon mówi.

 

 

2.   A teraz czas na trochę tańca- „A Ram Sam SamDance”.

https://www.youtube.com/watch?v=zBttxAMxaXE

 

Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeślichcecie, przy kolejnych powtórkach, możecie dołączać się do śpiewu.

 

Tekst:

Arms up high, reach for the sky.

Let's sing and move along to this silly, silly ram sam song

 

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

Tłumaczenie:

Ramiona do góry, sięgnij do nieba

Zaśpiewajmy razem i poruszajmy się w rytm śmiesznej piosenki ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ram sam sam, a ram sam sam

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

A ra-vi, a ra-vi

Guli guli guli guli guli ram sam sam

 

3.   I ostatnia nasza propozycja na dziś to piosenka„Move and freeze”. Będzie to wymagać od was dobrej koordynacji ruchowej.Naśladujemy taniec dzieci z nagrania. Jeśli chcecie, przy kolejnych powtórkach,możecie dołączać się do śpiewania refrenu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE&t=76s

 

Tekst:

 

C’mon, move and freeze./ x4

 

Put your right hand on your left knee, your left hand on your right. Your knees move in and out. Your hands stay tight. Now keep on with your moving but switch hands on your knees. Keep on moving in and out till we say freeze.

 

 C’mon, move and freeze. / x4

 

Put one hand across your shoulder one hand across your back. Now jump in place. Do you like it like that? Now switch hands across your shoulders and switch hands across your back. Now just be nimble, just be quick, just like Jack.

 

C’mon, jump and freeze / x4

 

Everybody shake your body from your head down to your feet. And don’t stop shaking until we stop the beat. Shake it to the east and shake it to the west. Shake it, shake it, shake it with my friends who are the best.

 

 

C’mon, shake and freeze./x4

 

Put your right hand on your head, your left on someone’s knee. Now turn once in a circle and buzz like a bee. Now turn the other way, don’t let go or lose your spot. Keep turning left, keep turning right until the music stops.

 

 

C’mon, turn and freeze.

 

“Alright, you can move now.”

Tłumaczenie:

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na swoim lewym kolanie, lewą dłoń na prawym. Twoje kolana poruszają się na zewnątrz i do środka. Ręce sztywno. Cały czas się ruszaj, ale zmieniaj dłonie na kolanach. Ruszaj się na zewnątrz i do środka aż powiemy zamarznij.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż jedną rękę na ramieniu a drugą wzdłuż pleców. A teraz skacz w miejscu. Podoba ci się tak? A teraz zmieniaj ręce na ramieniu i plecach.

 

A teraz bądź zwinny, bądź szybki, tak jak Jack

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Wszyscy potrząsajmy ciałem od głowy po stopy.

I nie przestawaj potrząsać, dopóki nie zatrzyma się rytm. Potrząsaj na wschód i potrząsaj na Zachów. Potrząsaj, potrząsaj, potrząsaj z moimi najlepszymi przyjaciółmi.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

Połóż prawą dłoń na głowie, a lewą na czyimś kolanie. A teraz obróćcie się w kole i bzyczcie jak pszczoła. Odwróćcie się w drugą stronę, nie puszczajcie i nie opuszczajcie swojego miejsca. Odwracajcie się w lewo, w prawo aż muzyka się zatrzyma.

 

Chodź, ruszaj się i zamarzaj!/x4

 

W  porządku, już możecie się ruszać.

 

And that’s all!- I to już wszystko!

I hope,you had fun!- Mam nadzieję, że bawiliście się dobrze.

Bye, bye

Joanna Mikołajczyk

 

 

 

2.06.2020(WTOREK)

„NAPLACU ZABAW”

 

Kochani, gdy tylko pojawia się piękna pogoda, na pewnowybieracie się na plac zabaw ;) Porozmawiamy dziś o zabawach na podwórku iwłaśnie na placu zabaw!

Posłuchamy na początku wiersza Jadwigi Koczanowskiej„Podwórko”.

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

 

Powiedzcie teraz:

− Jakie zabawki i urządzenia znajdują się na podwórku?

− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

 

A teraz kilka zagadek ;) Kiedy odgadniecie hasło, podzielcieje na sylaby.

 

Są na nich huśtawki
ławki i drabinki.
Latem się tu bawią,
chłopcy i dziewczynki. (plac zabaw)

 

Przygrywa muzyka
dzieciakom i koniom,
a konie się kręcą,
lecz się nie dogonią. (karuzela)

 

A teraz zabawa z chustami. Przygotowujemy dla dzieckachusteczkę szyfonową ( może być też każda inna chusteczka). Dziecko stoii powtarzają ruchy za rodzicem:

− macha chustką za sobą, przed sobą, a następnie puszcza ją napodłogę i podnosi,

− porusza chustką wysoko nad swoją głową, a następnie niskonad podłogą,

− umieszcza chustkę na głowie, wykonuje skłon i patrzy, jakchustka opada, stoi na chustce,

− kładzie chustkę obok siebie i wykonują taniec wokół chustki.

 

Jeśli zastanawiacie się w co możecie pobawić się na zewnątrz,zobaczcie co robił Franklin i jego przyjaciele. Może sami będziecie chcieliskorzystać z ich pomysłów ;)

https://www.youtube.com/watch?v=eh1pIt8gPBU

 

Kiedy będziecie mieć ochotę na zrobienie kilku ćwiczeń,otwórzcie swoje książeczki i skorzystajcie z kart pracy! Pięciolatki na stronach 60-61mają kilka zadań, dla tych, którzy chcą pracować więcej- zadania poniżej ;)

https://drive.google.com/file/d/1OA0HP05x-W-XoiwisAB7hKVQi8sEhKKq/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1SzFsOWflNgRzV2kjG7nRf2Lnj69MIKSf/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1fHIJIoykuppAV-IxyDhNTEhnbxBiTKGB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1qltYxu_Wol9RbzWjNap5sdWU_cKCm9sJ/view?usp=sharing

 

 

3.06.2020(ŚRODA)

„PODRÓŻSAMOLOTEM”

 

Kochani, dziś już zaczniemy tematykę związaną z wakacjami.Będziemy mówić o podróżach, o planach na wakacje, o miejscach, które możnaodwiedzić.

 

Na początek opowiadanie Barbary Szelągowskiej „Wakacyjnepodróże”.

Na wakacje czas!

Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień byłodrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawnamarzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy.Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach.Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki.

– Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoimglobusie?

 –Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu?

 –Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbymwylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą.

– To wspaniale, ale nie wiem, czy sięzmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się dziewczynka.

– W takim razie może polecimy dużymsamolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to?

– Bardzo, bardzo bym chciała, tatusiu! – krzyknęłauradowana Ada.

– To powiem ci w tajemnicy, że jużkupiłem bilety.

– Naprawdę?! – zapytałaz niedowierzaniem dziewczynka.

– Olek, słyszałeś, będziemy lądować na bucie!Naprawdę!

 Olek,podobnie jak jego siostra, nie mógł doczekać się wyjazdu. Kilka dni późniejcałą rodziną przyjechali na lotnisko.

 –Kochani – powiedział tata - lotnisko jest bardzo duże i łatwo się zgubić.Musimy się wzajemnie pilnować – dodał i popatrzył na dzieci.

 Rodzeństwo z zaciekawieniem rozglądałosię po ogromnej, pełnej ludzi hali wylotów.

– A kim są ci ludzie w mundurach? –zapytała Ada, ściskając Dinusia.

– To kapitan i stewardesy –odpowiedziała mama.

– Może będą z nami lecieć do Włoch.Zobaczymy.

Dwie godziny później cała rodzina usadowiłasię wygodnie w samolocie. Początkowo dziewczynka odrobinę bała sięhałasujących silników.

– Startujemy! Nareszcie! – ucieszył się Oleki patrzył przez okno, jak z każdą chwilą wszystko robiło się corazmniejsze i mniejsze. W końcu wlecieli w chmury i tylko odczasu do czasu widać było ląd, a potem morze. Wreszcie samolot wylądowałi zaczęły się prawdziwe wakacje. Upalne dni dzieci spędzaływ krystalicznie przeźroczystej i ciepłej wodzie. Wieczorami zaśzwiedzały piękne miasta, miasteczka i wsie pełne gajów oliwnychi winorośli. Ada uwielbiała pozować do zdjęć – zwłaszczaw towarzystwie Dinusia. Najbardziej spodobała się jej Fontanna Pszczół.

– Mamo, czy mogę posadzić tutaj Dinusia? –zapytała dziewczynka i w tym momencie Dinuś wpadł prosto do wody. Naszczęście tata szybko wyłowił niesfornego pluszaka.  

– Musisz go bardziej pilnować, córeczko –zaśmiał się tata.

– Nie wiem, czy jest zadowolonyz kąpieli.

– Chyba nie. Coś smutno wygląda. I coteraz zrobimy? Jeszcze się na mnie pogniewa – zasmuciła się Ada.

– Nie martw się. Myślę, że poprawi mu sięhumor, gdy tylko spróbuje prawdziwej włoskiej pizzy! –powiedział dziadek.

– Zrobiłem się naprawdę głodny. A wy? –I wskazał budynek, z którego unosił się świeży zapach ziółi ciasta.

– W końcu jak Włochy, to i pizza! –zawołał Olek i cała rodzina weszła do pobliskiej pizzerii. Dinusiowi teżpoprawił się humor. Tak naprawdę nawet nie zdążył się mocno zmoczyć.

 

Odpowiedzcieteraz na kilka pytań:

− Gdziewybrali się Olek i Ada z rodzicami i dziadkami na wakacje?

− Costało się z Dinusiem tuż przed tym, jak tata zrobił jemu i Adziezdjęcie?

− Jakiemiejsce odwiedziła cała rodzina Olka i Ady?

 − Co jeszcze robili na wakacjach Olek, Adai ich rodzina?

−W jaki sposób rodzina Olka i Ady dotarła do Włoch?

 

Ada iOlek odwiedzili Włochy. Kilka ciekawostek na temat tego państwa już poznaliśmy,ale czy wiecie jak wygląda i gdzie się znajduje?

Zobaczcie,tu znajduje się kilka informacji na temat tego państwa.

https://fajnepodroze.pl/wlochy-ciekawostki-dla-dzieci/

 

Terazchwila na zabawy ruchowe!

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

 

Spróbujmyjeszcze zrobić samolot. Przykucamy i szeroko rozstawiamy ramiona. Na hasło:Start! Powoli się podnosimy i naśladujemy lot. Biegamy w różnychkierunkach. Na hasło: Lądujemy! Powoli zwalniamy swój bieg, zatrzymujemy się wmiejscu, kucamy i opuszczamy ramiona.

 

Spróbujmywykonać teraz pracę plastyczną na temat Waszych wymarzonych wakacji.

Będą nam potrzebne: kartka z blokutechnicznego, klej, farby plakatowe, pędzel, gaza opatrunkowa.  

Kartkęz bloku technicznego dzieci pokrywają klejem. Na całej powierzchni kartkiprzyklejają gazę. Na tak przygotowanym podłożu malują farbami plakatowymi natemat Moje wymarzone wakacje.

 

Jeślimacie ochotę, wykonajcie kilka kart pracy ;)

https://drive.google.com/file/d/1INqBsH-az32qH7P2Eymkoiowu-3OCwDw/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17T5GvQKaTe_oupZCflsmpSpKAjEtloBE/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1gwkNAziVzjrFOv7wq5--Vy06pWC9_TWC/view?usp=sharing

 

 

RELIGIA 03.06.2020

 

TEMAT: JESTEM KOCHANYM DZIECKIEMBOGA.

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Modlitwa

Jak zapewne pamiętacie w niedzielęprzeżywaliśmy Uroczystość Zesłania Ducha Świętego. Duch Święty zstąpił z niebana Apostołów pod postacią szumu wiatru i języków ognia. Przyszedł aby ichpocieszyć po odejściu do nieba Pana Jezusa ale równocześnie dodać im odwagi iobdarzyć licznymi darami.

Poprośmy Go o Jego pomoc i opiekępodczas dzisiejszej katechezy śpiewając piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=KDPsgIxr8qI

 

Wprowadzenie do tematu  

Duch Święty, chociaż Go nie widzimyjest obecny również w naszym życiu od chwili chrztu świętego

 

Obraz CHRZEST DZIECKA

 

Chrzest to bardzo ważne wydarzenie wnaszym życiu. Pewnie większość z was go nie pamięta, bo byliście wtedy bardzomali. Może macie w domu zdjęcia, które wam o tym przypominają. Od chwili chrztuwszyscy jesteśmy dziećmi Boga. Pomimo tego, że każdy z nas jest inny, to możemyBoga nazywać swoim Tatą. On zawsze jest przy nas i zna każdego z nas najlepiej.On każdego z nas stworzył i o każdego się troszczy. Wszystkie dzieci na całymświecie mają więc jednego Ojca – Boga. Wszyscy od momentu chrztu świętegojesteśmy dziećmi Bożymi. Wiemy, że Bóg – nasz Ojciec – bardzo nas kocha ipragnie naszego szczęścia.

Możemy więc zaśpiewać : „Bóg kochamnie” https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk

 Szczególnie kocha dzieci niezależnie od tegogdzie mieszkają, jaki mają kolor skóry. A Ty wiesz gdzie mieszkają te dzieci?

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 Czy Już wiesz jakie dzieci są naświecie?

Każde dziecko od chwili Chrztuświętego może do Boga mówić : Ojcze, Tatusiu. Takiej modlitwy nauczył  nas Pan Jezus.

 

Modlitwa

„Ojcze nasz, któryś jest w niebie…”

 

Praca z podręcznikiem

Wykonaj zadania w temacie 40

 

 

Szczęść Boże na cały dzień J

 

 

 

4.06.2020(CZWARTEK)

„SPOSÓBNA WAKACYJNĄ NUDĘ”

 

Dziśzaczniemy od zagadki. Co to może być?

W wodzie pływają, głosu nie mają? (ryby)

 

Myślę, żeświetnie sobie poradziliście z odpowiedzią ;) Dziś będziemy wykonywać ryby.Poproście rodziców lub sami przygotujcie szablon ryby, następnie odrysujcie goi pokolorujcie. Możecie wykonać kilka rybek, przydadzą nam się dzisiaj ;)

 

Terazzabawa „Ryby w rzece”. Będziemy potrzebowalirolki po ręczniku papierowym lub papierze toaletowym, kawałki włóczki, wykonanewcześniej  sylwety ryb, dziurkacz,kawałek niebieskiej krepiny. Do rolki przywiązujemy koniec włóczki. Pozostałączęść włóczki dzieci nawijają  na rolkę. W wykonanej wcześniejsylwecie ryby robią dziurkaczem otwór. Przywiązujemy sylwetę rybki do końcawłóczki. Rozkładamy na podłodze niebieską krepinę – to rzeka. Wszystkie rybkibędziemy wpuszczać do rzeki. Trzymamy za końce w obu dłoniach rolkę poręcznikach. Powoli obracamy rolkę, odwijając z niej włóczkę. Sylweta rybkiznajduje się coraz niżej. Zadanie jest wykonane, gdy sylweta rybki dotknieniebieskiej krepiny, czyli rybka zanurzy się w wodzie.

 

Poznamyteraz nową piosenkę! Posłuchajcie jej uważnie i poruszajcie się do niej!Stwórzcie wakacyjne pląsy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=YiAqFamPMqs

 

 

WAKACJE

1.W marzeniach mych wakacje 

już wyspę widzę stąd  

tam palm jest osiemdziesiąt 

a panie tańczą z hula hop  

Muszelek tam jest tysiąc 

nazbieram cały stos   

A potem będę pływać. OO

Ref.

Wakacjeoooooo

Wakacjeaaaaaa

Wakacjeiiii 

Jużwiem co zrobię dziś.

2.Już zamki zbudowane  

kamienie w słońcu schną

a wszystkie z koleżanek  

są tutaj dzisiaj ze mną 

Z muszelek mam korale 

też tańczę z hula hop 

i ciągle mnie dogania ten głos.

Ref.

Wakacjeoooooo

Wakacjeaaaaaa

Wakacjeiiii 

Już wiem co zrobię dziś. 

Będę pływać tak jak ryba  

a na jachcie ludzi sto.  

Tam w głębinach widzę króla 

To Posejdon on ma moc. 

Wzburzyć może morze  

Wzburzyć może nawet oceany 

Tak dobrze mi tam – bo wakacje mam.

 

 

Przerwa

 

Wakacjeoooooo

Wakacjeaaaaaa

Wakacjeiiii 

Jużwiem co zrobię dziś. 

Wakacjeoooooo

Wakacjeaaaaaa

Wakacjeiiii 

Jużwiem co zrobię dziś.

 

Spróbujemy teraz poeksperymentować ;)

Potrzebujemyplastikowe tacki, plastikowe pojemniki na wodę i np. małe kamyki, kartkiz zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczki do ping-ponga,kawałki papieru o różnej strukturze i grubości (np. kawałek tektury,bibuły, brystolu), klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian, piórko, liść, gąbka, makaron, po dwie łódki z papieru wykonanetechniką origami.

Ustawiamy na trawniku pojemniki wypełnione wodą, a obokkażdego pojemnika układamy na tackach różne przedmioty. Wykonujemy następującedoświadczenia:

– sprawdzamy, czy papierowe łódki pływają – umieszczamy je nawodzie, obserwujemy,

– dmuchamy na łódki umieszczone na wodzie. Obserwujemy, jakłódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmuchamy raz mocno, razlekko),

– obciążamy łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła.Obserwujemy, która łódka udźwignęła większy ciężar.

Odkładamy łódki na bok.

– sprawdzamy, czy plastelina utrzyma się na wodzie. Robimyz plasteliny kuleczkę, placek, robimy dziurkę w placku, lepimykształt spodeczka. Ostrożnie umieszczamy na powierzchni wody,

– kładziemy na wodzie kartki z zeszytu. Układamy na nichpiórko, monetę, mały kamyk itp.

Wykonujemy ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymałaciężar,

– sprawdzamy, które z ułożonych na tackach przedmiotów powrzuceniu ich do wody zatoną, a które nie,

– układamy na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiejprzedmioty, które pływają.

 

Wykonamy teraz ćwiczenie oddechowe – Podmuch wiatru.

Dzieci leżą na podłodze.  W rytmie wystukiwanymprzez rodzica naśladują nogami jazdę na rowerze. Na dźwięk bębenka przechodzą dosiadu i naśladują podmuch wiatru. Nabierają powietrza nosemi wypuszczają ustami.

 

Przed nami jeszcze „Wiatr” – ćwiczenie ortofoniczne.

Dzieci biegną, stawiając drobne kroki, naśladują jazdę narowerach w określonym kierunku. Na hasło: Wietrzyk! zatrzymują sięi szeptem wypowiadają zgłoski:  szszsz, naśladując szum wiatru. Ponowniebiegną. Na kolejną przerwę i dźwięk hasła zatrzymują się i naśladująodgłosy silnego wiatru, wypowiadając głośno zgłoski: szuszauchuuuu.

 

Jeśli macie jeszcze siłę na karty pracy, zapraszam dodzisiejszych propozycji ;)

https://drive.google.com/file/d/1f4I0Zva7ZOLuJvTfZ99FgNSXBkCz8rj7/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1L4fwBULDgP_Ty0X7frnh2_GHRO_1Sd6U/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1qn7ta59glhcrvM91ZTYPe_wGeQM9QZmN/view?usp=sharing

 

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Wracamy do tematu Toys- Zabawki. Są to pierwsze z zajęćpowtórzeniowych.

1.   Spoglądamy na stronę z zadaniem z książki:

https://drive.google.com/file/d/1lqSASrGqENaF3rJYikW5le3qN0Sw-asw/view?usp=sharing

 

Prosimy dziecko, aby w wyznaczonym miejscu(lub na kartce) narysowało swoją ulubioną zabawkę wybraną z poniższych:

a teddy bear- miś pluszowy

a drum- bębenek

a ball- piłka

a train- pociąg

Następnie prosimy dziecko o nazwanie koloru ipodanie nazwy zabawki np. a green and blue ball.

 

2.   Następnie spoglądamy na kolejną stronę zksiążeczki:

https://drive.google.com/file/d/1DIRQxpWo9cvLznKsYbe1en5DOTpT5d1M/view?usp=sharing

 

Zaczynamy od prostego zadania. Prosimydziecko: Find a rabbit- Znajdź królika.

Odpowiedź: Królik jest za bębenkiem.

Następnie mówimy dziecku, że na obrazku sąmałe i duże zabawki. Prosimy dziecko, żeby wskazywało na zabawki i nazywało jeoraz mówiło, czy są duże, czy małe.

Rozwiązanie:

A small drum- mały bębenek

A big drum- duży bęben

A samll ball- mała piłka

A big doll- duża piłka

A small teddy bear- mały miś pluszowy

A big teddy bear- duży miś pluszowy

A small train- mały pociąg

A big train- duży pociąg

 

3.   Wykonujemy zadanie „colorful circles”. Będą nampotrzebne kredki. Prosimy dziecko, aby zakreśliło odpowiednie obrazki właściwymkolorem.

Circle thesmall teddy bear blue.- Zakreśl małego misia na niebiesko.

Circle thesmall ball green.- Zakreśl na zielono małą piłke.

Circle thesmall train red.- Zakreśl mały pociąg na czerwono.

Circle thesmall drum yellow.- Zakreśl mały bębenek na żółto.

Circle thebig teddy bear blue.- Zakreśl dużego misia na niebiesko.

Circle thebig ball green.- Zakreśl na zielono dużą piłkę.

Circle thebig train red.- Zakreśl duży pociąg na czerwono.

Circle the bigdrum yellow.- Zakreśl duży bębenek na żółto.

 

4.   Utrwalamy piosenkę „I can play”. Dziecko tańczyodpowiednio, tak jak nauczyliśmy się na wcześniejszych zajęciach.

https://drive.google.com/file/d/1cE58JRxF_465q9FjewiDhYW-4bmsyXng/view?usp=sharing

And that’sall for today!

Goodbye!

JoannaMikołajczyk

 

 

 

 

 

05.06.2020(PIĄTEK)

„PLANUJEMYWAKACJE”

 

 

Zaczniemy dziś od ćwiczeń artykulacyjnych i ruchowych napodstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjneplany.

 

Słonkomocno świeci,    podnosząręce i naśladują wkręcanie żarówek,

ciesząsię więc dzieci    podskakująobunóż,

Chi, chi,cha, chi, chi, cha,   powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,

mocpromyków słonko da   podnosząręce i naśladują wkręcanie żarówek,

Chodźmywięc nad wodę    maszerująw miejscu,

po letniąprzygodę    kontynuują marsz,

Plum,plum, plum, plum, plum, plum,    powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształtfali,

tostrumyka słychać szum    wypowiadajądługo głoskę sz.

Wejdźmyteż na górę     naśladująwchodzenie na górę,

podziwiaćnaturę.    przykładają dłoń doczoła, tworząc nad oczami

 daszek i rozglądają sięw obie strony,

Och, och,och, puch, puch, puch    powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,

toprzedszkolak dzielny zuch.   wskazująręką siebie.

 

Pakujemy się teraz na wakacje! Proszę rodziców oprzygotowanie  małej walizki ( może byćto każda inna torba podróżna), w której znajduje się np. 5 foremeki  4 łopatki do piasku, koło do pływania (dmuchane), czepek, koc,dwie letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, 3 małe piłeczki.

Możnaprzygotować to w wersji papierowej, rysując poszczególne elementy z dzieckiem iwycinając je, po czym wkładając do wykonanej z papieru walizki.

Wyjmujemy kolejno poszczególne przedmioty i układamy jena dywanie. Określamy przeznaczenie przedmiotów i układamy obok siebie te,których przeznaczenie jest takie samo (do zabawy, do pływania, do ochrony przedsłońcem). Liczymy przedmioty.

 

A teraz zabawa Prawda-Fałsz. Słuchajcie dokładnie pytania!

Maszerujemy do poznanej ostatnio piosenki. Rodzic czytapytanie. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, unosimy ręce, jeżeli jest fałszywe,przechodzimy do przysiadu.

− Rower musi mieć sprawne hamulce.

− Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.

− Rower to rodzaj samochodu.

− Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.

− Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.

 

Czas na zadania ;) Czterolatkiwykonują ćwiczenia ze stron 58-59,a pięciolatki ze stron 62-63. Dla chętnych dodatkowe kartypracy.

https://drive.google.com/file/d/1jmdEff6uvYir9tWiioICuhcOw0Ac9dMD/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1jJ75NV9gEHnCFAuETgROb4Dv_qXuOZXU/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14je6hezWNnP1kpEfDY1DCoz3XuwZfw4N/view?usp=sharing

 

 

RELIGIA 05.06.2020

 

 

TEMAT: CHLEB JEST DAREM BOGA..

 

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Modlitwa

Na początek uczyńcie pięknie znakkrzyża. Powtórzmy modlitwę „Ojcze nasz”

 

Wprowadzenie do tematu

W modlitwie tej mówimy „Chlebanaszego powszedniego daj nam dzisiaj” prosząc Boga o pożywienie i wszystko cojest nam potrzebne do życia.

Bóg nas kocha i daje nam to, czegopotrzebujemy do życia. Takim darem jest np. jedzenie.– Co lubicie jeść naśniadanie?

 Podstawowym pożywieniem każdego człowieka jest chleb. Popatrzcie ileosób musi pracować abyśmy mogli codziennie na półce w sklepie znaleźć świeżychleb.

https://www.youtube.com/watch?v=jl1lRfgwzWU (Od ziarenka do bochenka)

A teraz zapraszam na wirtualnąwycieczkę do piekarni

https://www.youtube.com/watch?v=kPhS_7ZgvoA

Żeby powstał chleb, musi pracowaćwiele osób, ale na samym początku to Bógdał zboża, w których są ziarna. To z ziaren powstaje mąka, a z niej chleb.

 

Rymowanka

Chlebszanować to rzecz święta, każde dziecko niech pamięta.

 

Dzisiaj zadanie kulinarne

Przygotuj sobie kanapkę z ulubionychproduktów. Możesz o pomoc poprosić rodziców. Pamiętając o tym, ile osób musiałopracować by powstał chleb pomódl się słowami

„Pobłogosław, Panie Boże, nas,pobłogosław te dary oraz ludzi, którzy je przygotowali. Naucz nas dzielić sięchlebem i radością ze wszystkimi. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.”

A teraz można zjeść kanapki.Smacznego J

 

SzczęśćBoże. Dobrego dnia J;J