GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 02.04.2020r. (CZWARTEK) „PTASIE DOMY, PTASIE PRZYSMAKI”

Witajcie kochani,

 

Mam nadzieję, że jesteście gotowi na następną dawkęinformacji! Dziś troszkę o tym, jak to jest możliwe,
że ptaki latają; jak sązbudowane; jak dokładnie wyglądają skrzydła ptaków, a także opowiemy o ptasichprzysmakach ;)

 

Na początek mam dla Was film, który zobrazuje Wam odpowiedzina pierwsze zagadnienia.
Obejrzyjcie go uważnie!

https://www.dailymotion.com/video/xb56mg

 

Żebyście mogli lepiej wszystko zapamiętać mam dla Was planszeprzypominające jak zbudowany jest ptak
i jego pióro ;)

https://drive.google.com/open?id=1lB_5ah-rpYmSA_upjNJ3oqwSshLTLaYk

https://drive.google.com/open?id=1sK3T8gmFbu8yWdpKpUNoGF5ZzM2J94op

 

 

Odrobina gimnastyki!

 

Gorąca podłoga”chodzimy z wysoko podniesionymi kolanami, tak jakby podłoga nas parzyła!

 

Na szczudłach”chodzimy na sztywnych nogach niczym roboty.

 

Przekładamy naleśniki”tu będą potrzebne dwie osoby; jedna leży na brzuchu, a druga próbuje goprzewrócić
na drugą stronę, gdy to się uda, zamiana ról!

 

Chowamy się”siedzimy w siadzie prostym i przyciągamy kolana do głowy, chowamy głowy, anastępnie rozprostowujemy się do pozycji leżącej.

 

Ilustrujemy muzykęruchem” wykonujemy wiosenne pląsy do muzyki ;)

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 

 

Teraz spróbujemy uwić gniazdko jak ptaki. Będziemypotrzebowali różnych przedmiotów, także musicie wyruszyć na poszukiwania!Poszukujemy piórka, patyczka, suchego listka, trawki, kawałka materiału.Nazywamy wszystkie zgromadzone przez nas przedmioty. A następnie druga osobazakrywa wszystkie nasze skarby
i wyciąga jeden. Waszym zadaniem jej zgadnąć,czego brakuje w gniazdku ;)

 

 

Czas na przypomnienie sobie figur geometrycznych ;) Jeślimacie gotowe figury, wykorzystajcie je! Jeśli nie,
już Wam wysyłam szablony.Waszym zadaniem jest ułożenie z tych figur ptaki, od Was będzie zależało,
jakbędą wyglądały. Następnie policzcie ile figur wykorzystaliście ;)

https://drive.google.com/open?id=1WBdBfyLZ0fO7AzadjdDJr4SpF4lb6qKc

 

 

Myślę, że stworzyliście piękne podobizny ptaków! Sprawdźmy cociekawego znajduje się w naszych ćwiczeniach. Czterolatki na stronie 27dzielą na sylaby nazwy ptaków, które przyleciały wiosną do Polski i rysują po śladziedrogę skowronka do gniazdka. Pięciolatkina stronie 63 próbują opowiedziećhistoryjkę dotyczącą tego,
co znajduje się na obrazku, prowadzą po śladziekukułkę do gniazda (ale czy swojego? To już chyba wiecie), następnie na stronie64 kolorujemy wilgę i dorysowujemyjajka ta, aby w każdym polu było ich 10.

 

Gdy niemacie książeczek, skorzystajcie z kart pracy! ;)

https://drive.google.com/open?id=1fc_ZurRtwXVeppt8EPzzlfu5F9pv4mpN

https://drive.google.com/open?id=1KyurlYuLoy7mY31Z45dqd0wd4k4f6TKV

https://drive.google.com/open?id=1nzi-Q8FeLiARcur0VIJBS7f-6UA7Li46

 

 

A terazbonus ;) mieliśmy dowiedzieć się co jedzą ptaszki. Zobaczcie!

Podzielciena sylaby i głoski nazwy ptaków, które znajdują się na planszy.

https://drive.google.com/open?id=1OowzQU5dePE4IXLZ74G9tz5KnsYvNMgw

 

 

Jeśli macie jeszcze ochotę, to możecie spróbować zabawy „turlaj jajo”. Będziemy potrzebowalipiłeczki pingpongowej. Kładziemy ją na stole i dmuchamy na nią przezsłomkę do napojów tak, aby piłeczka przeturlała się na drugi koniec stołu.

 

 

Na koniec proponuję Wam taneczne warsztaty ;)

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 02.04.2020r.

 

Hello!

 

Naszym dzisiejszym tematem jest nadal wiosna- spring. Dziśchcemy ćwiczyć i utrwalać poznane w poniedziałek słówka.

 

1.   Ponownie zaczynamy od filmiku ze słówkami.Oglądamy go do 0:55 dwukrotnie. Dziecko powtarza słówka.

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

 

To są słówka, które utrwalamy:

Spring-wiosna

Flowers-kwiaty

Sun-słońce

Rain-deszcz

Rainbow-tęcza

Butterfly-motyl

 

 

2.   Wykorzystujemy wydrukowane w poniedziałek obrazkido kolejnych zabaw utrwalających.

 

Proponuję zabawy „What’s missing?” i „RedRover”

 

What’s missing - układamy obrazki oboksiebie, powtarzamy wraz z dzieckiem wszystkie nazwy, następnie zakrywamy obrazkinp. chustą lub dużą kartką papieru, dziecko zamyka oczy, zabieramy jeden znich.
Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jakiego obrazka brakuje. Ponownienazywamy wszystkie pozostałe obrazki. Zabawę powtarzamy dwukrotnie.

 

Red Rover- Jest to zabawa ruchowa. Rozkładamyobrazki w różnych miejscach w pokoju. Możemy użyć wierszyka lub po prostu podaćdziecku nazwę danego słówka w języku angielskim. Zadaniem dziecka jestznalezienie odpowiedniego obrazka i podanie go rodzicowi. Aby dziecko mogłolepiej zapamiętać słówko, prosimy je,
by nazywało obrazek, podając gorodzicowi. Zabawę powtarzamy dwukrotnie (lub więcej, czasami dzieci bardzoproszą o wielokrotne powtórki tej zabawy).

Wierszykdo zabawy: „Red Rover, red rover let the……… (tutaj podajemy wybrane słówko) comeover!”

 

 

3.   Ostatni nasz punkt to piosenka ruchowa. Prosimydziecko, żeby próbowało śpiewać i tańczyć razem
z dziewczynką:

https://www.youtube.com/watch?v=aCvFpGRCfhQ&fbclid=IwAR1uDD-E8YezpaadP7SsGNZuTqXWFu5v78zxMYSJ-V9c5DdFa9tMbGlvGp0

 

 

I to wszystko na dziś.

Bye, bye!

 

 

Joanna Mikołajczyk