GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 06.04.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „PRZYSMAKI WIELKANOCNE”

Kochani, wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych.Pomyślcie, co kojarzy Wam się z tymi świętami? Może koszyczek wielkanocnyi kurczaczki? A może pisanki i baranek? Czy komuś kojarzą się z babkąwielkanocną i króliczkiem? ;)

 

Moi drodzy, zaraz posłuchacie opowiadania „Wielkanocnepyszności”. Mam dla Was nagranie, sprawdzimy,
czy uważnie słuchacie i czybędziecie potrafili odpowiedzieć na pytania ;)

https://www.youtube.com/watch?v=CMOLuBaxYIA

 

Rozmowana podstawie opowiadania:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki zkącika wielkanocnego?

- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?

- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

 

 

A teraz poćwiczymy Waszą spostrzegawczość. Mam dla Wasprzygotowane obrazki, są na nich świąteczne smakołyki . Przyglądnijcie się ispróbujcie zapamiętać co, gdzie się znajduje. Kiedy rodzice zakryją te obrazki,Waszym zadaniem będzie podanie w odpowiedniej kolejności zapamiętanychprzysmaków ;) Proponuję podzielić obrazki na dwie partie po 3 do zapamiętania.

https://drive.google.com/open?id=1fY55XGphg3JlQD4xmqltHGwTyQgBq7Gw

 

 

Mam dla Was jedną z nowych piosenek na ten tydzień! Poskaczcietrochę do niej i rozciągnijcie wszystkie mięśnie ;)

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

 

Pora na zadania ;)

 

Czterolatki otworząsobie książeczki na stronie 29.Popatrzcie co znajduje się na obrazku i podzielcie nazwy
tych smakołyków nasylaby. Następnie rysujcie po śladzie babki wielkanocne. Pięciolatki na stronie 72-73postarają się połączyć przeczytane przez rodziców nazwy i podanymi obrazkami,narysować po śladzie drugie połówki pisanek i na koniec narysować takie samepisanki po prawej stronie kartki, jakie znajdują się po lewej stronie.

 

Jeśli niemacie książeczek, skorzystajcie z moich propozycji kart pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1YC48Sp2EMNMDk8NulkDJHe40rjRjuXRY

https://drive.google.com/open?id=10ydLSwpHNZ5gOcbnUSUVG-E3PdroMDkC

https://drive.google.com/open?id=17m-Sh6Jp72weu0BtjxpedEvUa-YCT36j

 

 

Kiedyćwiczenia gotowe spróbujemy troszkę się poruszać. Proponuję Wam marsz z gazetą;)

 

Maszerujemy z gazetą przyciskaną brodą do klatki piersiowej.

Maszerujemy z gazetą przyciskaną uchem do lewego barku, następnie-do prawego barku.

Maszerujemy z gazetą położoną na otwartej prawej dłoni,następnie – na lewej dłoni.

Podskoki w przód z gazetą trzymaną między kolanami.

Marsz z gazetą położoną na głowie.

 

Zamiastgazety można wykorzystać cienką książeczkę, plik zszytych kartek lubkolorowankę ;)

 

 

Czy macie ochotę na ułożenie puzzli? ;)  Mam dla Was dwie propozycję, jedna tokolorowanka, z której zrobicie puzzle, druga to gotowy obrazek, który wystarczypociąć.

 

Puzzlemożna wykonać samemu, rysując z dzieckiem obrazek, a następnie przecinając gona kilka części.

https://drive.google.com/open?id=1aBRvjzvpy1ejmUOK4vvNoJ7apEfNTRqp

https://drive.google.com/open?id=1upAtoSHYkwroWdQvmqqgFawtkRRugE_c

 

 

A może chcecie zobaczyć kilka eksperymentów? Zbliża sięWielkanoc, więc poeksperymentujemy z jajkami. Zobaczcie co może się z nimi stać;)

https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w

 

 

Jeśli ktoś ma ochotę na ulepienie wielkanocnych smakołyków zmasy solnej, jak bohaterowie naszego dzisiejszego opowiadania, to podaję Wamprzepis na masę solną:

  • 1 szklanka mąki;
  • 1 szklanka soli;
  • ok. 0,5 szklanki woda.

 

 

Chętnie oglądnęłabym Wasze gotowe prace ;) Bawcie się dobrze!

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 06.04.2020r.

 

 

Hello, children!

 

Nasz dzisiejszy temat to Easter- Święta Wielkanocne.

 

1.   Rozpoczynamy zajęcia od zapoznania dzieci zWielkanocnymi tradycjami w Wielkiej Brytanii.
Te najciekawsze dla dzieci,opisałam w dokumencie, dostępnym po kliknięciu w link:

https://drive.google.com/file/d/179-VzLBQR8YYA_a7kznQ07oxF_1rEtX6/view?usp=sharing

 

 

2.   Następnie oglądamy razem z dzieckiem poniższyobrazek:

https://drive.google.com/file/d/1MqQACREiQbR8OdaJe9OPKWyvy70btafq/view?usp=sharing

 

Możemy go wydrukować. Nazywamy przedstawione na nim słówka iprosimy dziecko o kilkukrotne powtórzenie (możemy wprowadzić element zabawy,powtarzając słówka na różne sposoby np. szeptem, bardzo cicho,
bardzo głośno,szybko, bardzo powoli):

 

Easter egg- pisanka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg

 

Easter Bunny- Zajączek Wielkanocny

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny

 

Rodzice, którzy nie chcą sami czytać nazw, mogą skorzystać zlinków. Po kliknięciu na głośniczek,
słówko zostanie przeczytane.

 

 

3.   Oglądamy bajkę o zwyczaju wielkanocnym „Easter EggHunt”:

https://www.youtube.com/watch?v=DysgBIOiIwE&fbclid=IwAR1rgQlFnx_XYg5m02rwej1wtMte0NRerRQV_x_aWlQPAPJTaFdeOtoSj7g

 

 

4.   Wykonujemy kolorowankę, przedstawiającą „EasterEgg Hunt”. Zadaniem dziecka jest znaleźć wszystkie ukryte na obrazku pisanki.Można później policzyć je po angielsku lub opisać, jakimi kolorami pomalowałoje dziecko. Przesyłam trzy kolorowanki do wyboru:

 

Colouring page 1 –Kolorowanka 1

https://drive.google.com/file/d/1Yis9FnTCo4EJcvb8Br9tM1AOPi_wNr2R/view?usp=sharing

 

Colouring page 2 –Kolorowanka 2

https://drive.google.com/file/d/1IJYfZG7Z4ajEuuO3BeT8IKtx1bzMY0s2/view?usp=sharing

 

Colouring page 3 –Kolorowanka 3

https://drive.google.com/file/d/1kE_SvkbpFowUUSExyHnV16yHYNiEdDIu/view?usp=sharing

 

 

I hope you had a greattime!

Bye, bye

(Mam nadzieję, że bawiliście się dobrze!

Pa, pa)