GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 08.04.2020r. (ŚRODA) „STÓŁ WIELKANOCNY”

Kochani, chciałam Wam powiedzieć, że kwitną już „bazie kotki”;) Zobaczcie ile bazi będzie już niedługo!

https://drive.google.com/open?id=1Jzh0lcVRnmX4oxTA51qGdgLze-OYro_W

 

 

Dziś zaczniemy od zagadek ;) Posłuchajcie i pomyślcie, co tomoże być…

 

Zagadka o baranie

Ten prawdziwy na śniadanie
wychodzi na łąkę.
Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę.

 

Zagadka o pisance

Choć zniosła ją bura kurka,
wygląda tak, jak laurka.
Tkwi w wielkanocnym koszyku,
święconce dodając szyku.

 

Zagadka o mazurku

Ciasto mistrza Fryderyka,
smakuje niczym muzyka
i w wielkanocnym okresie
jest źródłem wielu uniesień.

 

Zagadka o wydmuszce

Wiesz jak się nazywa skorupka od jajek,
gdy na Wielkanoc świetnie się nadają?

 

 

Myślę, że poszło Wam rewelacyjnie! Teraz czas na muzykę itrochę ruchu ;)

Poskaczcie jak zajączki w tej piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg&feature=youtu.be

 

 

Terazwykonamy zabawę paluszkową „Zajączki”. Słuchajcie uważnie i pokazujcie napaluszkach co słyszycie.

 

„Zajączki”

 

Pięćzajączków małych kica na polanie.

Gdy sięjeden schowa, ile tu zostanie?

Pięćzajączków małych kica na polanie.

Gdy siędwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięćzajączków małych kica na polanie.

Gdy siętrzy schowają ile tu zostanie?

Pięćzajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdącztery, ile tu zostanie?

Pięćzajączków małych kica na polanie.

Kiedypięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięćzajączków małych już do mamy kica.

Kocha jeogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołyszesplecionymi dłońmi.

 

 

Kochani,dziś układamy zadania matematyczne. Są one dla pięciolatków, ale myślę, żeczterolatki poradzą sobie równie dobrze ;)

 

Będziemy potrzebowali 2 narysowanych koszyków, a także 6zielonych obrazków pisanek, 4 czerwonych,
5 żółtych i 4 niebieskich. ( Możnaużyć klocków, kredek, patyczków lub innych zamienników).

 

Wkoszyczkach układamy nasze pisanki. W jednym 6 zielonychi 4 czerwone, w drugim 5 żółtych i 4 niebieskie.  Następnie przeliczamy pisanki w jednymkoszyku, później w drugim.

- Ilepisanek jest w pierwszym koszyku?

- Ilepisanek będzie  w pierwszym koszyku jeślizabierzemy 3 zielone pisanki?

- Ilepisanek będzie w pierwszym koszyku, jeśli dodamy 2 zielone pisanki?

- Ilepisanek jest w drugim koszyku?

- Ilepisanek będzie w drugim koszyku jeśli zabierzemy 2 żółte pisankii 2 niebieskie?

- Ilepisanek  będzie w drugim koszyku jeślidodamy 1 żółtą pisankę i 1 niebieską?

 

Teraz pięciolatki wswoich książeczkach na stronie 74mają zadanie analogiczne do tego, które przedstawiliśmy. Na stronie 75 należy zaznaczyć kolejnośćprezentowanych zdarzeń.

 

Jeśli niemacie książeczek, nie martwcie się, przygotowałam dla wszystkich karty pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=1jaPPg4AmGPnlu3P3vEuSRFN1E3HWIybS

https://drive.google.com/open?id=1kGZJ-JkjquX4SIiypxYzo1_HRlr_93He

https://drive.google.com/open?id=1FLawbPNFx-PFfwCQBjhgUuXmvg-Vz5J5

 

 

Kiedy główki popracowały czas na odpoczynek. Co powiecie nakolejną zabawę paluszkową?

 

„Świąteczneporządki”

 

Maciek myje talerze.(Dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętądłonią, udając, że myje talerz – drugą, otwartą dłoń.)

Michał serwetki pierze.(Pociera jedną pięścią o drugą.)

Pranie wiesza Beata.(Unosi nad głowę obie ręcei wykonuje nimi ruchy jak podczas wieszania prania.)

Marcin kąty zamiata.(Udaje, że trzyma miotłę obiemarękami i zamaszyście zamiata.)

Marysia wyciera kurz.(Udaje, że ściera szmatką kurz.)

Ja nic nie robię – i już! (Zaplata ręcena piersiach.)

 

 

Na koniec mam dla Was propozycję obejrzenia wielkanocnegoodcinka programu „Domowe przedszkole”. Zobaczcie, co wiąże się z tradycjamiwielkanocnymi i z przysmakami na świątecznym stole ;)

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY&t=374s

 

 

 

 

RELIGIA 08.04.2020r.

 

 

TEMAT: KRZYŻ – CIERPIENIE I ŚMIERĆ JEZUSA.

Niech będzie pochwalony JezusChrystus

 

Spotykamysię dzisiaj, aby przypomnieć sobie o wielkiej miłości Jezusa do wszystkichludzi. W Waszym domu na pewno znajdziecie znak tej niezwykłej miłości, aby namo niej przypominać. Jest to oczywiście krzyż. Krzyż jest pamiątką miłościJezusa do wszystkich ludzi, ale śmierć Jezusa na krzyżu była pełna cierpienia.Posłuchajcie o tym, jak cierpiał Jezus.

 

Opowiadanie biblijne

 

Wczesnym rankiem żołnierze zaprowadzili Jezusa przedsąd. – Po co Go do mnie przyprowadziliście? – zapytał sędzia. – To niewinnyczłowiek. Wtedy źli ludzie zaczęli oskarżać Jezusa i mówić:– On rozpowiadakłamstwa o Bogu, musi zostać ukarany. Sędzia wiedział, że to nieprawda, ichciał uwolnić Jezusa, ale ludzie zaczęli jeszcze głośniej krzyczeć:– Musiponieść karę! Jeśli Go uwolnisz, jesteś złym sędzią. Wtedy sędzia sięprzestraszył i kazał ubiczować Jezusa. Żołnierze wykonali jego rozkaz, zadającJezusowi ogromne cierpienie.
Na głowę założyli mu koronę z ostrych cierni iwyśmiewali się z Niego. Sędzia myślał, że taka kara wystarczy
i teraz będziemógł uwolnić Jezusa, lecz ludzie dalej wołali:– Ukrzyżuj Go, ukrzyżuj! I sędziaskazał Jezusa
na przybicie do krzyża. Jezus wziął więc krzyż i dźwigał go nawysoką górę. Był bardzo zmęczony, a drzewo krzyża było ciężkie. Źli ludzie biliGo i popychali, prowadząc na szczyt. Jezus potknął się o kamień i upadł,
jeszcze bardziej raniąc sobie ręce i nogi. Ale wiedział, że niesie krzyż zmiłości do ludzi, więc wstał i ruszył dalej.

Kiedyszedł, spotkał swoją Matkę. Była bardzo zapłakana, bo widziała, jak straszniecierpi jej Syn.– Nie płacz, Mamo – powiedział Jezus. – Ja niosę ten krzyżdlatego, że kocham ludzi. Wolę sam cierpieć, aby ocalić ich od złego. I dalejwchodził na górę. Nagle podbiegła do niego kobieta i chustą wytarła Jegozmęczoną twarz. To była Weronika. Nie przestraszyła się żołnierzy, którzypilnowali Jezusa, bo wiedziała, że tylko tak może Mu pomóc.– Dziękuję ci,Weroniko – powiedział Jezus. I ruszył dalej, dźwigając ciężki krzyż.

 

 

Drogę, którą Pan Jezus przeszedłdźwigając krzyż nazywamy droga krzyżową.

 

Jak wyglądała droga krzyżowa?Obejrzyj:

https://www.youtube.com/watch?v=x-HhMNI5Xh4

(prezentację można równieżwykorzystać podczas czytania opowiadania biblijnego)

 

 

Praca w podręczniku – temat 47