08.06.2020r(PONIEDZIAŁEK) „WAKACJENAD MORZEM”
Moi drodzy, dziś przeniesiemy w nastrojach wakacyjnych nadmorze ;) Jak wiecie, żeby zobaczyć morze, nie trzeba nawet wyjeżdżać zagranicę! W Polsce mamy swój Bałtyk J
Spróbujemy na rozgrzewkę odgadnąć treść obrazka. Potrzebne nam będą: obrazek lub zdjęcie przedstawiającenadmorski krajobraz (największą część obrazka zajmuje morze), pięć kawałkówszarego papieru (takiej wielkości, aby przykryły obrazek) z narysowanymina nich sylwetami słoneczek od 1 do 5. Obrazek, przedstawiający nadmorskikrajobraz, przykryty jest pięcioma kawałkami szarego papieru. Na każdymkawałku papieru narysowana jest inna liczba słoneczek (od 1 do 5). Kolejnowymieniamy dowolną liczbę i odsłaniamy odpowiedni fragment obrazka.Próbujemy odgadnąć, co jest przedstawione na obrazku. W załączniku grafika morza ;) https://drive.google.com/file/d/1MDVCf-K5Jr3w_KdB83qBfCpmQxZkIbFp/view?usp=sharing
Patrzymy teraz na obrazek udostępniony wyżej. Przyjrzyjcie siędokładnie obrazkowi i opowiedzcie o nim. Powiedzcie: Jakie jest według was morze? Dzieci opisują morze jednym słowem np. głębokie, niebieskie,szerokie, piękne, niebezpieczne, tajemnicze itp. Powiedzcie jeszcze: Czym morze różni się od rzeki lub odjeziora? Jaki smak ma woda morska? Dlaczego morze jest słone?
Żeby ułatwić Wam odpowiedź na ostatnie pytanie posłuchajcieciekawostki J Na dniemórz i oceanów znajdują się pasma skał. Zbudowane są one z różnychminerałów, z których niektóre są bardzo słone. Woda morska rozpuszczaskały. Wtedy sól dostaje się do morza. Na dnie mórz i oceanów znajdują sięrównież wulkany, które wybuchają. Wydobywa się z nich lawa zwiększająca zasoleniewody. Najbardziej słonym morzem jest Morze Martwe. Jest ono tak słone, żenie mogą w nim żyć żadne rośliny i zwierzęta. Gdybyśmy chcieli sięw nim wykąpać, to nawet jeśli nie potrafimy pływać, utrzymamy się nawodzie.
Przypomnijmy sobie teraz naszą zabawę ruchową, którąpoznaliście już jakiś czas temu. Będzie to oczywiście „Morze Bałtyckie”! https://www.youtube.com/watch?v=DlTq-GSu3S4
Dla bliżej zainteresowanych naszym Bałtykiem, kilkaciekawostek. https://zalajkowane.pl/morze-baltyckie-ciekawostki/
Wykonamy sobie także wakacyjny upominek. Zanim zabierzemy siędo pracy zastanówcie się i powiedzcie: - Jakie pamiątki przywozimy z wakacji? − Dla kogo przywozimy pamiątki z wakacji? − Dlaczego wręczamy bliskim osobom pamiątki z wakacji?
A teraz nasza praca plastyczna J Przydanam się rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, klej, nożyczki iflamastry. Możecie wybrać czy chcecie wykonać syrenkę, czy pirata, a może maciejeszcze inny pomysł? Skorzystajcie z podpowiedzi w linku poniżej i bawcie siędobrze! ;) https://drive.google.com/file/d/1b560va5Z4GbotpTim8_oYtpvoIIvCWec/view?usp=sharing
Pięciolatki w swoichksiążeczkach mogą wykonać zadania ze stron 63-65. Dla chętnych kilka kart pracy J https://drive.google.com/file/d/1olqj4u9TxiX7ES72Kr7UPTK0LMJQ6uqt/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1aZWXqQl_7RbIJ_idrlVuJQouhIweYhQY/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1CMqwZMqTneNQxkdQE0o9vKSD7bKL6-CM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1pIhS3UdbX7UwFcanhjoSXb1vSqfz4EkE/view?usp=sharing
JĘZYKANGIELSKI Hello!Wykonujemy dziś powtórzenie z tematu Toys- Zabawki. Rozwiązujemydziś kilka zadań powtórkowych.
Zadanie1. https://drive.google.com/file/d/1_mQz3XvH11eVF663-tu1TUOR8J78XEXC/view?usp=sharing Dzieckospogląda na obrazek i nazywa wszystkie zabawki. Następnie wykonujemy zabawęcolouring dictation. Rodzic podaje informacje, w jakim kolorze powinna byćkażda z zabawek, dziecko koloruje odpowiednio: Colourthe train blue.- Pokoloruj pociąg na niebiesko. Colourthe ball red.- Pokoloruj piłkę na czerwono. Colour the teddy bear yellow.- Pokoloruj misia na żółto. Colourthe drum green.- Pokoloruj bębenek na zielono. Powykonaniu zadania, dziecko kończy kolorowanie obrazka według własnego pomysłu.
Zadanie2. https://drive.google.com/file/d/1Vm_-2zXFtKk4wQu9UPotuLsM0bk8jxoS/view?usp=sharing Zadaniepolega na odnalezieniu zabawek na obrazku, pokolorowaniu ich i nazwaniu. Odpowiedzi: A teddybear- miś pluszowy A ball-piłka A train-pociąg
Zadanie3. https://drive.google.com/file/d/1Euruf99LEwq3o6EYA0Vr-W1gaJq9tm20/view?usp=sharing Dzieckołączy drogę dzieci do zabawek. Następnie mówi, jakie zabawki ma chłopiec, ajakie dziewczynka: The girl has got a drum and a ball.- Dziewczynkama bębenek i piłkę. The boy has got a teddy bear and the train.- Chłopiecna misia i pociąg.
And that’s all! Goodbye! Joanna Mikołajczyk
9.06.2020r.(WTOREK) „PODRÓŻEMAŁE I DUŻE”
Dziś zaczniemy od nauki rymowanki. Powtarzajcie rytmiczniesłowa ;) Nawycieczkę wyruszamy przecieżjuż wakacje mamy. Mama,tato, siostra, brat narowerach jadą w świat. Morze,góry już czekają, naspotkanie zapraszają.
Teraz Waszym zadaniem będzie pokolorować środki transportu,które widzimy poniżej i dopasować do nich odpowiednie kontury. Policzcie, ilekół mają pojazdy. https://drive.google.com/file/d/13xODB3-FQ2vvpIGcPsmYiwjQanTcVlAY/view?usp=sharing
Posłuchamy teraz wiersza Laury Łącz „Letnie wakacje” iodpowiemy sobie na pytania. Kiedy są wakacje I nie pada deszcz, Możesz gdzieś wyjechać, Jeśli tylko chcesz. Kiedy są wakacje – Morze, góry, las, Gdzie tylko się znajdziesz, Miło spędzisz czas. Latem Złociste promienie Słońca Padają na ziemię, Popatrz – Rozwiały się chmury, Baw się I nie bądź ponury! Morze – Muszelki i piasek, Góry Lub łąka za lasem, Warmia – Czekają jeziora, Lato – Już wyjechać pora!
Powiedzcie teraz: − Gdzie możemy wyjechać na wakacje? − Dlaczego na wakacjach miło spędzamy czas? − W jaki sposób możemy dojechać w różne miejsca letniegowypoczynku?
Zastanowimy się teraz, jak podróżują poszczególne pojazdy.Zobaczcie grafikę w załączniku, będziecie musieli dopasować środek transportudo tego, jak się porusza. https://drive.google.com/file/d/1LcC3sXr8h76TFBTBF8JigZwpf4OXfvVN/view?usp=sharing
Teraz czas na zabawę ruchową. Naśladujemy poszczególnepojazdy. Rodzic wymienia nazwę pojazdu, a Wy próbujecie odwzorować jegodźwięki, sposób poruszania się.
Zabawa Znikający pociąg – zapamiętywanie i wymienianie przedstawionych na obrazku elementów. Potrzebne nam będą: obrazki przedstawiające czerwonąlokomotywę ciągnącą np. dwa niebieskie wagoniki, trzy czerwone wagoniki, dwaczerwone i jeden żółty wagonik. (Wszystko można wykonać razemz dzieckiem z papieru kolorowego) Pokazujemy obrazek przedstawiający np. czerwoną lokomotywęz dwoma niebieskimi wagonikami. Prosimy, aby dziecko dokładnie sięprzyjrzało. Następnie chowamy obrazek i zadajemy pytania, związanez treścią obrazka np. Co przedstawiał obrazek? Jakiego koloru byłalokomotywa? Ile wagoników ciągnęła lokomotywa? Jakiego koloru były wagoniki?Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z zadaniem, możemy położyć obrazekz większą liczbą wagoników lub z wagonikami różniącymi siękolorem.
Pięciolatki w swoichksiążeczkach mogą wykonać zadania ze stron 66-69. Jeśli jeszcze macie siłę, mam dla Was dodatkowe karty pracy ;) https://drive.google.com/file/d/1jLxYz2qN8QRVp3wSq_JCLTA3ebUPglDR/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1t20PB_iWaeKMtlYuV5G7QrHd_vcpDDru/view?usp=sharing
10.06.2020r.(ŚRODA) „POŻEGNANIEZ ZABAWKAMI”
Zaczniemy dziś od zabawy z Waszymi zabawkami ;) Przygotujciesobie 4 ulubione zabawki. Układamy je jedna obok drugiej. Następnie pokolei dzielimy na sylaby ich nazwy. Rodzic wymawia teraz nazwy zabawekw zmienionej kolejności, a dziecko zmienia ich układ i dzieli wyrazy nasylaby.
Płyniemy z wiatrem – czas na ćwiczenia oddechowe. Przydanam się połowa umytego ziemniaka, chusteczka higieniczna, sznurek, patyk doszaszłyków. Układamy na plastikowejtacy połowę ziemniaka. Wbijamy w niego po środku patyk do szaszłyków, doktórego przywiązuje sznurkiem chusteczkę higieniczną. Pytamy dzieci, co im toprzypomina. Wyjaśniamy, że jest to model żaglówki. Dzieci mocno dmuchają nachusteczkę higieniczną, powodując jej poruszanie się w wyniku kierowanegona nią strumienia powietrza. Zastanawiają się, dokąd chciałyby popłynąć…
Chwila na rozprostowanie kości J Maszerujemy w rytm wystukiwany przez rodzica. Na przerwęw grze naśladujemy wesołego pajacyka (dzieci skaczą, jak pajacyk) lubsmutnego misia (powoli chodzą ze spuszczoną w dół głową na czworakach).
A teraz poznamy piosenkę o jednej z zabawek ;) Kto z Was nielubi koników na biegunach? J Dziśśpiewamy właśnie o nich! Posłuchajcie piosenki i zatańczcie do niej Wasz ulubionytaniec. Potem spróbujcie powtarzać słowa. https://www.youtube.com/watch?v=OosaLn7e9LM
Konik nabiegunach Za rokmoże dwa schodami na strych Za rokmoże dwa schodami na strych Konik- z drzewa koń na biegunach Kłopotówmasz sto I zmartwień masz sto Ulicaszeroka wystawa - to tu
Po takich pląsach, pora chwilkę odpocząć. Usiądźcie iposłuchajcie uważnie opowiadania „Zabawkowe smutki” B. Szelągowskiej.
Zabawki,podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje. – Znowu lato – westchnęła lalka Emilka – i,jak co roku, za kilka dni zrobi się w przedszkolu tak cicho. Będę tęsknićza dziećmi. – Łatwo ci mówić – powiedziała lalka Rozalka.– Masz wszystkie ręce i nogi. A ja? Popatrz na mnie. Jakiś rozrabiakawyrwał mi rękę. – Niejakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka. – A ja tam lubię wakacje. W ciągudnia przez okno zagląda słoneczko, a wieczorem księżyc. Cisza, spokój… –powiedział miś Łatek i pogłaskał się po naderwanym uchu. – Możektoś mi je w końcu przyszyje. – Tak,tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory nie mogę odnaleźć mojegokółka – zawołała wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na trzech kołach? Nie da rady. – Coś nas uwiera – westchnęły chórem klocki,ledwie wystając z wielkiego pudła. – Może to właśnie twoje kółko? Mógłbyśje w końcu zabrać, a nie tylko narzekasz! – Lubię dzieci. Lubię, jak mnie biorą doswoich rączek i patrzą na mnie z zachwytem – dodał zajączek Kłapek. –Mają taki miły dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz trafiłem do przedszkola.Okropnie się bałem. Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią. Ala tylko raz namnie spojrzała i już wiedziałem, że wszystko będzie dobrze. – A mnie Ania woziła w wózeczku –Rozmarzyła się Rozalka. – Zaraz po tym, gdy Krzyś wyrwał mi rękę.A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale jej się nieudało. –A z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnienajechałem na klocek. Kiedy dzieci mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny.A na dodatek, gdy Pawełek płakał, to Maciek dał mu mnie do zabawy.I od razu Pawełek się uspokoił. Fajnie jest, gdy wywołujemy u dzieciuśmiech na twarzach. –I jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek. – Ja też wolę jeździć po torach, gdy słyszędziecięce głosy – wyszeptała kolejka, zagwizdała przeciągle i pojechaładalej. – Mam nadzieję, że te wakacje szybko minąi znów będziemy wesoło bawić się z dziećmi – odezwał się po chwilizastanowienia misio. – A może dostanę całkiem nowe ucho i będzieładniejsze od tego? – powiedział i znowu pogłaskał się po głowie. –Chciałbym, żeby było w kratkę! – Napewno dostaniesz nowe ucho. Pani Ewa potrafi tak pięknie szyć. Spójrz na mnie –powiedziała lalka Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukieneczkę. – Będzie dobrze – zawołał pajacyk. – Musimytylko uzbroić się w cierpliwość i zebrać siły oraz energię na całyprzyszły rok. Zobaczycie, na pewno nie będziemy się nudzić od września. – Napewno – odpowiedziały chórem lalki i uszczęśliwione zasnęły. Misio i inne zabawki też poszli spać,śniąc o nadchodzących zabawach. Pajacyk po raz ostatni fiknął koziołkai usnął przytulony do zajączka.
Jeśli uważnie słuchaliście, będziecie potrafili odpowiedziećna pytania ;) -Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowii wyścigówce podczas zabaw z dziećmi? − Za jakimiprzedszkolnymi zabawami i zabawkami będziecie tęsknić w czasiewakacyjnej przerwy?
Czterolatki w swoichksiążeczkach mają do wykonania zadania ze strony 60, a pięciolatki zestrony 70. Dla wszystkich chętnych dodatkowe karty pracy. https://drive.google.com/file/d/16fr7BiFqq0XWVd0AF4xsMtOoyPKsp2oj/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1ZGQuXXNxtwmgsE4yWoUcMsdXkQ3NUKnc/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1fW5JHq_qRYbxee1R0PxgBANJzzKinWE3/view?usp=sharing
RELIGIA10.06.2020
TEMAT: PROCESJA, DZWONKI, KWIATY. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus Modlitwa
Jest też z nami Pan Bóg – widzi nas i słyszy. Przywitajmy Gomodlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo, bardzo Cię kochamy ipragniemy przyjść do Ciebie. Panie Jezu prowadź nas, prowadź nas przez życiaczas”.
NajświętszySakrament Obejrzyj film „O Białym Chlebie” https://www.youtube.com/watch?v=_5acvvHueGA&feature=emb_logo (niewykonujecie pracy domowej)
Monstrancjaszczególnym miejscem przebywania Monstrancja najczęściej kształtem przypomina słońce, wewnątrzniej znajduje się nieduże koło, jest pięknie zdobiona, wykonana ze złota lubpozłacana, na jej szczycie znajduje się krzyż. W monstrancji jest obecny Pan Jezus pod postacią białegochleba – Hostii. Monstrancję z Panem Jezusem widzieliście przy Bożym grobie wkościele. Kapłan umieszcza Ciało Pana Jezusa w monstrancji, aby wszyscy moglibyć blisko Niego, by mogli Go wielbić.
Procesja- Idziemy z Jezusem Miło jest iść z kimś bliskim, kochanym na spacer. Czasami bywatak, że idziemy na spacer z Panem Jezusem, naszym najlepszym Przyjacielemobecnym pod postacią chleba. ta wędrówka nazywa się procesją. Procesja touroczysty pochód ludzi, którzy się modlą. Raz w roku odbywa się uroczystaprocesja Bożego Ciała. Po Mszy Świętej kapłan bierze w swoje dłonie monstrancjęz Panem Jezusem, a za nim podążają wierni. W ten sposób wyznają wiarę i miłośćswojemu Bogu oraz dziękują za to, że pozostał pod postacią chleba. Dzieci w tejprocesji mają szczególne miejsce. Dziewczynki sypią kwiaty, a chłopcy dzwoniądzwonkami. Procesja zatrzymuje się przy przygotowanych wcześniej czterechołtarzach, gdzie czytana jest Ewangelia. Przy każdym ołtarzu kapłan błogosławimonstrancją, w której jest Najświętszy Sakrament – Pan Jezus ukryty w chlebie.Pan Jezus każdego roku wędruje ulicami miast, miasteczek i wsi. Trasa tejwędrówki jest pięknie udekorowana: chorągiewkami, kwiatami..., a w oknach domówwidać często obrazy Pana Jezusa. Ludzie robią te dekoracje, bo wiedzą, żepośród nich wędruje sam Bóg. Chcą oddać Mu jak największą cześć. Po procesji Pan Jezus wraca do kościoła i tam codziennie czekana nas ukryty w tabernakulum. Czeka i bardzo się cieszy, gdy Go odwiedzamy. Zresztą popatrzcie sami: https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w
Pracaplastyczna Proponuję kolorowanki; 1) https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-732-Boze-Cialo-procesja.html 2) http://katechezanatana.pl/symbole-eucharystyczne/#iLightbox[postimages]/0 3) http://katechezanatana.pl/wp-content/uploads/2017/06/procesja.jpg
Piosenka Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs A może potowarzyszysz Panu Jezusowi podczas procesji BożegoCiała?
Radosnego świętowania Uroczystości Bożego Ciała Szczęść Boże J
12.06.2020r.(PIĄTEK) „BEZPIECZNEWAKACJE”
Na początek mam dla Was zadanie plastyczne ;) Malujecie najednej kartce krajobraz górski, na drugiej morze i plażę, na kolejnej las i naostatniej jezioro i łódkę. Każdy obrazek po kolei tniemy na mniejsze kawałki iukładamy jak puzzle ;)
Porozmawiamy sobie dziś o bezpiecznych wakacjach. Posłuchajciewiersza B. Kosmowskiej „Podjudzajka”.
Zawsze jadę na wakacje w towarzystwiepodjudzajki. To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem zjakiejś bajki. I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadamzły, Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchajswojej mamy! Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letniesny. Wykąp się na dzikiej plaży, może sięnieszczęście zdarzy? Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ogniskow lesie, To się szybko wieść rozniesie, kto zostrzeżeń ważnych kpi! Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szukai oblepi plakatami wszystkie drzwi! Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tymnic nikomu. Zgub się w tym okropnym mieście, będziedziało się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci! A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała itruchleję, I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biednąmamę, Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam,zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów? Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To niewakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra. Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika ikłamczucha, ten wakacje piękne ma!
Powiedzcie teraz: - Kim była podjudzajka? − Do czego podjudzajka namawiała dzieci? − Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?
Stworzymy sobie teraz plakat „Bezpieczne wakacje”. Obejrzyjcie najpierw krótką animację, która przybliży Wam jaknależy zachowywać się w niektórych sytuacjach podczas letniego wypoczynku,a następnie narysujcie lub wyklejcie Waszą propozycję bezpiecznegospędzania wakacji. https://www.youtube.com/watch?v=Y0sBekIWkL4
Czterolatki w swoichksiążeczkach mogą wykonać zadania ze strony61, a pięciolatki ze strony71. Dla chętnych dodatkowe karty pracy ;) https://drive.google.com/file/d/1optKc7yD1LjesQCyqfOJ-kcQLHcJtiqt/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/12-kcPNWy5n5uXCTzTFyYuwijD83CKlS4/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1xKTIRITirWW4JXrvbCP_kfvdDgj0Jz2u/view?usp=sharing
RELIGIA12.06.2020
TEMAT: ŚWIĘTA JADWIGA KRÓLOWA PATRONKA NASZEJ PARAFII. Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus Modlitwa Zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs
Św.Królowa Jadwiga W poniedziałek przeżywaliśmy święto św. Królowej Jadwigi,która jest patronką naszej parafii. Kim była? Jak to się stało, że została świętą? Zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=4w5Dc9tX19I
Królowa Jadwiga była bardzo dobra dla poddanych, zauważałapotrzebujących i chętnie im pomagała. Do takiego zachowania zachęca nas, boprzecież każdy z nas może świętym być. Zaśpiewaj: https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA
Pokoloruj: http://www.objawieniepanskie.waw.pl/phocadownload/Epifanek/Epifanek_200/Epifanek_115.pdf
Szczęść Boże J |