Kochani,dziś opowiemy sobie o naszej stolicy- Warszawie, a także dowiemy się skąd wziąłsię jej symbol
Napoczątku zobaczymy obiekty, które są charakterystyczne dla Warszawy. https://drive.google.com/open?id=1JQmGWYtT1o9E6q97NuuxCi6jF2NVnl47
Terazzobaczycie jak wygląda herb Warszawy i jej położenie na mapie Polski. https://drive.google.com/open?id=1ANpa9JhIcxxSKGeVfh4iCJApgSc-fFOL
HerbWarszawy to umieszczona na czerwonym polu postać kobiety z długim, rybimogonem- Syrena.
Posłuchajcieteraz legendy o Syrence warszawskiej ;) https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw
Jeśliuważnie słuchaliście, będzie potrafili odpowiedzieć na pytania. - Jakwyglądała Syrenka? -Dlaczego rybacy chcieli ją schwytać? - Ktouwolnił Syrenkę? - Coobiecała Syrenka warszawiakom?
Posłuchajciepiosenki o Warszawie i bawcie się przy niej! https://www.youtube.com/watch?v=fiiN9E3-V4I
Pamiętaciezdjęcie Starego Miasta, Łazienek Królewskich i Stadionu Narodowego?
StareMiasto to najstarsza część Warszawy. Znajdują się tu piękne, kolorowe, starekamienice. W czasie wojny Stare Miasto zostało całkowicie zburzone. Polacyjednak odbudowali je, starając się zachować dawny wygląd. ŁazienkiKrólewskie to bardzo duży park. Można tutaj zobaczyć piękne budowle, np. Pałacna Wyspie StadionNarodowy został zbudowany niedawno, na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.Znajduje się nad Wisłą. Krzesełka na stadionie mają kolor biało- czerwony.
Moidrodzy, ostatnio poznaliście symbole narodowe i wśród nich było godło Polski.Przypomnijcie sobie Wykonamysobie teraz pracę plastyczną, którą będzie właśnie godło Polski. PrześlęWam grafikę, którą pokolorujecie lub wykleicie tak jak chcecie. https://drive.google.com/open?id=1UF1GZGuXLhe5dlVV6getKROhVDLeEeWS
Jeślimacie jeszcze ochotę, mam dla Was karty pracy ;) https://drive.google.com/open?id=145gDc4ksM8LVj5S-d0bXRBbDkIYlrBYh https://drive.google.com/open?id=1B0VBBe0wPIuvlpMWa4EpN7FDCVKcwyIS
JĘZYKANGIELSKI 11.05.2020r.
Hello!
Dziśrozpoczynamy nowy temat- „My toys”- czyli „Moje zabawki”.
1. Wprowadzamy nazwy zabawek. Wykorzystujemy do tegoobrazki lub zabawki dziecka.
Wprowadzamy następujące słówka:
a train-pociąg https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train
a drum- bębenek https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=drum
a ball-piłka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball
a teddybear- miś pluszowy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear
Wskazujemy na poszczególne zabawki lub obrazki,które je przedstawiają i powtarzamy ich nazwy za nagraniem.
Link do kart obrazkowych: https://drive.google.com/file/d/1W8uGl9lLw-XnjJ-dKFr63EEmfZlK2Bcj/view?usp=sharing (strony 28-31)
2. Oglądamy wspólnie obrazek z książki. W językupolskim omawiamy krótko, co dzieje się na obrazku. Informujemy dziecko, że doobrazka będzie piosenka. Słuchamy jej.
Tekst i tłumaczenie:
Link do obrazka: https://drive.google.com/file/d/1RTfF8ALO0mZKvgjR4aqt9ePo_CtrqZNu/view?usp=sharing
Link do piosenki: https://drive.google.com/file/d/1n87kh1Ee8PjLWw87srPc_u0wrTeKaZa6/view?usp=sharing
3. Następnie słuchamy piosenkę kolejny raz. Prosimydziecko, aby wskazywało na obrazek z odpowiednią zabawką lub- jeśli niekorzystamy z obrazków- na właściwą zabawkę. Kolejne zadanie to wskazywanie odpowiednichzabawek na obrazku z książki. Potem prosimy dziecko, żeby ułożyło obrazki lubzabawki w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence Za pierwszym razem zatrzymujemy piosenkę po każdym wersie, zadrugim razem dziecko próbuje śpiewać równocześnie z piosenką.
4. Zabawa ruchowa „Point to…”.
Rozkładamy obrazki lub zabawki w różnych miejscach w pokoju.Zabawę może poprowadzić rodzic
And that’s all for today! Goodnight! |