GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 11.05.2020r. (PONIEDZIAŁEK) „POZNAJEMY WARSZAWĘ”

Kochani,dziś opowiemy sobie o naszej stolicy- Warszawie, a także dowiemy się skąd wziąłsię jej symbol
i co to jest ;)

 

Napoczątku zobaczymy obiekty, które są charakterystyczne dla Warszawy.
Czypoznajecie któryś z nich? Może widzieliście go już?

https://drive.google.com/open?id=1JQmGWYtT1o9E6q97NuuxCi6jF2NVnl47

 

Terazzobaczycie jak wygląda herb Warszawy i jej położenie na mapie Polski.

https://drive.google.com/open?id=1ANpa9JhIcxxSKGeVfh4iCJApgSc-fFOL

 

HerbWarszawy to umieszczona na czerwonym polu postać kobiety z długim, rybimogonem- Syrena.
W lewej ręce trzyma tarczę, a w prawej ręcewzniesiony do góry miecz. Nad postacią Syreny znajduje się złota korona, którasymbolizuje zwycięstwo. Syrena pilnuje bezpieczeństwa mieszkańców stolicy.
Tarcza i miecz jej w tym pomagają.

 

Posłuchajcieteraz legendy o Syrence warszawskiej ;)

https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw

 

Jeśliuważnie słuchaliście, będzie potrafili odpowiedzieć na pytania.

- Jakwyglądała Syrenka?

-Dlaczego rybacy chcieli ją schwytać?

- Ktouwolnił Syrenkę?

- Coobiecała Syrenka warszawiakom?

 

Posłuchajciepiosenki o Warszawie i bawcie się przy niej!

https://www.youtube.com/watch?v=fiiN9E3-V4I

 

Pamiętaciezdjęcie Starego Miasta, Łazienek Królewskich i Stadionu Narodowego?
Dowiemy sięo nich kilku rzeczy ;)

 

StareMiasto to najstarsza część Warszawy. Znajdują się tu piękne, kolorowe, starekamienice. W czasie wojny Stare Miasto zostało całkowicie zburzone. Polacyjednak odbudowali je, starając się zachować dawny wygląd.

ŁazienkiKrólewskie to bardzo duży park. Można tutaj zobaczyć piękne budowle, np. Pałacna Wyspie
i przespacerować się ścieżkami wśród drzew, krzewów i kwiatów.

StadionNarodowy został zbudowany niedawno, na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.Znajduje się nad Wisłą. Krzesełka na stadionie mają kolor biało- czerwony.

 

 

Moidrodzy, ostatnio poznaliście symbole narodowe i wśród nich było godło Polski.Przypomnijcie sobie
jak ono wyglądało i czy już wcześniej gdzieś jewidzieliście.

Wykonamysobie teraz pracę plastyczną, którą będzie właśnie godło Polski.

PrześlęWam grafikę, którą pokolorujecie lub wykleicie tak jak chcecie.

https://drive.google.com/open?id=1UF1GZGuXLhe5dlVV6getKROhVDLeEeWS

 

 

Jeślimacie jeszcze ochotę, mam dla Was karty pracy ;)

https://drive.google.com/open?id=145gDc4ksM8LVj5S-d0bXRBbDkIYlrBYh

https://drive.google.com/open?id=1B0VBBe0wPIuvlpMWa4EpN7FDCVKcwyIS

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 11.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziśrozpoczynamy nowy temat- „My toys”- czyli „Moje zabawki”.

 

1.   Wprowadzamy nazwy zabawek. Wykorzystujemy do tegoobrazki lub zabawki dziecka.
Pomocne będą też nagrania ze słownika.

 

Wprowadzamy następujące słówka:

 

a train-pociąg

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train

 

a drum- bębenek

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=drum

 

a ball-piłka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball

 

a teddybear- miś pluszowy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear

 

Wskazujemy na poszczególne zabawki lub obrazki,które je przedstawiają i powtarzamy ich nazwy za nagraniem.

 

Link do kart obrazkowych:

https://drive.google.com/file/d/1W8uGl9lLw-XnjJ-dKFr63EEmfZlK2Bcj/view?usp=sharing

(strony 28-31)

 

 

2.   Oglądamy wspólnie obrazek z książki. W językupolskim omawiamy krótko, co dzieje się na obrazku. Informujemy dziecko, że doobrazka będzie piosenka. Słuchamy jej.

 

Tekst i tłumaczenie:

 

A train, a train!

Look, a train for me!

A ball, a ball

Look, a ball for me!

A drum, a drum

Look, a drum for me!

A teddy bear, a teddy bear

Look, a teddy bear for me!

 

A train, a train!

Look, a train for me!

A ball, a ball

Look, a ball for me!

A drum, a drum

Look, a drum for me!

A teddy bear, a teddy bear

Look, a teddy bear for me!

Pociąg, pociąg

Spójrz, pociąg dla mnie!

Piłka, piłka

Spójrz, piłka dla mnie!

Bębenek, bębenek

Spójrz, bębenek dla mnie!

Miś pluszowy, miś pluszowy

Spójrz, miś dla mnie!

 

Pociąg, pociąg

Spójrz, pociąg dla mnie!

Piłka, piłka

Spójrz, piłka dla mnie!

Bębenek, bębenek

Spójrz, bębenek dla mnie!

Miś pluszowy, miś pluszowy

Spójrz, miś dla mnie!

 

Link do obrazka:

https://drive.google.com/file/d/1RTfF8ALO0mZKvgjR4aqt9ePo_CtrqZNu/view?usp=sharing

 

Link do piosenki:

https://drive.google.com/file/d/1n87kh1Ee8PjLWw87srPc_u0wrTeKaZa6/view?usp=sharing

 

 

3.   Następnie słuchamy piosenkę kolejny raz. Prosimydziecko, aby wskazywało na obrazek z odpowiednią zabawką lub- jeśli niekorzystamy z obrazków- na właściwą zabawkę.

Kolejne zadanie to wskazywanie odpowiednichzabawek na obrazku z książki.

Potem prosimy dziecko, żeby ułożyło obrazki lubzabawki w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence
i prosimy, abypowtarzało poszczególne wersy z piosenką (to ćwiczenie wykonujemy dwukrotnie).

Za pierwszym razem zatrzymujemy piosenkę po każdym wersie, zadrugim razem dziecko próbuje śpiewać równocześnie z piosenką.

 

 

4.   Zabawa ruchowa „Point to…”.

 

Rozkładamy obrazki lub zabawki w różnych miejscach w pokoju.Zabawę może poprowadzić rodzic
(podając nazwy zabawek, które dziecko mawskazać), można też ponownie wykorzystać piosenkę.
Po usłyszeniu nazwy zabawki,dziecko odnajduje odpowiedni obrazek w pokoju.

 

 

And that’s all for today!

Goodnight!