GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 13.05.2020r.-15.05.2020r. (ŚRODA-PIĄTEK) „WYPRAWA NA ŁĄKĘ” „KOLOROWA ŁĄKA” „MIESZKAŃCY ŁĄKI”

13.05.2020r.(ŚRODA)

„WYPRAWANA ŁĄKĘ”

 

 

Kochani,przeniesiemy się dziś na kwitnącą łąkę. Sprawdzimy jakie roślinyi zwierzęta możemy na niej spotkać, jakie ma kolory. Najlepszymprzewodnikiem będzie oczywiście Skrzat Borówka! ;)

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

Posłuchajmyteż uważnie jakie odgłosy można usłyszeć na łące.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

 

 

Terazrobimy wiosenny slalom.

 

Ustawiamyslalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowekubeczki albo butelki
(mogą to być też zgniecione zapisane kartki papieru).Waszym zadaniem jest pokonywanie slalomem przeszkody
w różny sposób: naczworaka, na czworaka tyłem, na jednej nodze, tyłem na stojąco, idąc w kucki,skacząc jak zając itd. Kto czuje się na siłach i jest bardzo odważny możespróbować pokonać slalom z zawiązanymi oczami ;)

 

 

Sprawdźmyjak Wam idzie rozróżnianie kolorów. Bawimy się w „Czerwono-zielone”.

 

Osobaprowadząca trzyma w jednej ręce zieloną, a w drugiej czerwoną rzecz.Podniesienie zielonej rzeczy oznacza, że dzieci mają biec, czerwonej, że mająsię zatrzymać. Ćwiczenie wpływa na rozwój fizyczny i koncentrację.

 

 

Copowiecie na zagadki prosto z łąki? ;) Spróbujcie zgadywanek!

https://www.youtube.com/watch?v=anYx7nJCI4s

 

 

Jeślispodobała Wam się wiosenna łąka, może spróbujecie sami taką stworzyć? Przydasię kartka białego papieru, farby plakatowe lub akwarele i możecie namalowaćswoją łąkę z kwiatami! Może będą na niej dmuchawce?
A może chabry i maki?Myślę, że pamiętacie co pokazywał Wam Skrzat Borówka i jego przyjaciele ;)

 

 

Poznamyteraz wiosenną piosenkę ;) Posłuchajcie jej uważnie i odpowiedzcie nakilka pytań.

 

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 

BAL NA ŁĄCE

 

I Kiedy świeci słoneczko,

to nałące nad rzeczką

świerszczestroją skrzypeczki

dowiosennej poleczki.

 

II Dylu – dylu już grają,

grube bąkiśpiewają,

myszkitańczą poleczkę,

sapiąprzy tym troszeczkę.

 

III A trzy małe biedronki

nie chcątańczyć tej polki

i czekająna walca,

abytańczyć na palcach.

 

- Gdziezwierzęta przygotowywały bal?

- Ktograł na skrzypcach?

- Jakiezwierzęta brały udział w balu?

- Na jakitaniec czekały biedronki?

 

 

Jeślimacie jeszcze chęci otwórzcie swoje książeczki na stronach: czterolatki 48-49, a pięciolatki 36-37.
Macie tam ilustracje wiosennej łąki, obejrzyjcie ją i wykonajcie polecenia ;)

 

 

 

 

RELIGIA13.05.2020r.

 

 

TEMAT: PANJEZUS JEST DOBRYM PASTERZEM.

 

Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Witamwas wszystkich serdecznie. Przywitajmy również naszą najlepszą Matkę Maryjęmodlitwą
„Zdrowaś Maryjo”.

 

Naostatniej katechezie mówiliśmy o najlepszej z Matek – Maryi. Wiemy, że z niebaopiekuje się nami.
Możemy się do niej zwracać we wszystkich naszych potrzebach.A o tym, że zawsze chętnie spieszy z pomocą swym dzieciom świadczą chociażby tepiękne imiona jakimi zwracamy się do Niej w litanii.

 

 

Pasterz

 

Dzisiajpowiemy sobie jeszcze o Kimś kto podobnie jak Maryja troszczy się o nas.
Tojest Pan Jezus – Dobry Pasterz.

 

Alenajpierw zastanówmy się kim jest pasterz?

Pasterzto taki człowiek, który przez cały dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkieowieczki, nawet nazywa je po imieniu. Pasterz jest odważny, broni swoje owceprzed złym wilkiem. Kiedy są głodne prowadzi je na zieloną trawę. Kocha swojeowce, one kochają swojego pasterza.
Pasterz prowadzi stado, a owce znają jego głos – przykładowe zdjęcie:

https://mariuszhan.pl/4-n-wielkanocna-dobry-pasterz-j-10-1-10/

 

 

Jezus Dobrym Pasterzem

 

Jakzachowuje się dobry pasterz? Posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo

 

Dotakiego Dobrego Pasterza Pan Jezus porównał siebie. Popatrzcie i posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=ihITkMV6Q4I

 

Myślę,że wiesz:                                  

- Ktojest prawdziwym, Dobrym Pasterzem? (PAN JEZUS)

- Ktobywa „zagubioną owieczką”? (CZŁOWIEK)

- Przykim owieczka jest bezpieczna? (przy PANU JEZUSIE – DOBRYM PASTERZU)

 

 

Piosenka

 

Dobrzebyć taką owieczką i czuć się bezpiecznie w ramionach pasterza.
Dlatego radośniezaśpiewajmy i zatańczmy.

„Jakdobrze być barankiem”:

https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8

 


Kolorowanki

 

A ktolubi prace plastyczne zapraszam do pokolorowania wybranego rysunku:

1)   http://scholaris.pl/zasob/51487

(kolorowanka)

2)  https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-4.htm

3)  https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-1.htm



 

 

14.05.2020r.(CZWARTEK)

„KOLOROWAŁĄKA”

 

 

Posłuchamysobie dzisiaj opowiadania Ewy Stadtmuller „Smok łąkowy wielogłowy” isprawdzimy,
co tym razem robili Ada i Olek ;)

https://www.youtube.com/watch?v=nomoJgYkKlk

 

Powiedzcie:

- Comożna robić podczas pobytu na łące?

- Jakiezwierzęta można tam spotkać?

 

 

Czas narozprostowanie kości ;) Poruszajcie się razem ze Świeżakami!

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

 

Może dziśteż macie ochotę na zagadki?  Spróbujcieodpowiedzieć ;)

 

Wiosną ilatem się pojawia,

kiedyranek nastaje

jejkropelki są na kwiatkach,

listkachi na trawie. (rosa)

 

Na niebiejej barwy

piękniesię mienią,

jak mostogromny

łączyniebo z ziemią. (tęcza)

 

Błyszczącyna jej plecach

płaszczykczerwony,

czarnymikropkami

pięknieozdobiony (biedronka).

 

Ma barwneskrzydła,

fruwa nadłąką

i bardzolubi,

gdyświeci słonko (motyl).

 

Jak sięten owad nazywa?

Przezcały dzień pracuje.

Naplecach nosi ciężary,

kopiec wielkibuduje. (mrówka)

 

 

Myślę, żeposzło Wam świetnie! Przyjrzymy się troszkę dokładniej jednemu z owadów, któremożna spotkać
na łące- motylowi ;) Dowiemy się, jak wygląda jego rozwój.

https://www.youtube.com/watch?v=YE-th5pAIJU

https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE

 

 

Wykonamyteraz ćwiczenia w książeczkach. Czterolatkina stronie 50, a pięciolatki 38-39.

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 14.05.2020r.

 

 

Hello!

 

Dziśkontynuujemy nasz nowy temat- „My toys”- „Moje zabawki”.

 

1.   Rozpoczynamy od powtórki przy pomocy zabawy, którakończyła poprzednie zajęcia „Point to…”.

 

Rozkładamyobrazki lub zabawki w różnych miejscach w pokoju. Zabawę może poprowadzićrodzic
(podając nazwy zabawek, które dziecko ma wskazać), można też ponowniewykorzystać piosenkę.
Po usłyszeniu nazwy zabawki, dziecko odnajduje odpowiedniobrazek w pokoju.

 

Linkdo kart obrazkowych:

https://drive.google.com/file/d/1W8uGl9lLw-XnjJ-dKFr63EEmfZlK2Bcj/view?usp=sharing

(strony28-31)

 

 

2.   Powtarzamy piosenkę:

https://drive.google.com/file/d/1n87kh1Ee8PjLWw87srPc_u0wrTeKaZa6/view?usp=sharing

 

 

3.   Wykonujemy ćwiczenie. Będzie nam potrzebnyobrazek- najlepiej go wydrukować (jeśli nie ma takiej możliwości, można zrobićzadanie ustnie).

Rozpoczynamyod nazwania zabawek widocznych na obrazku, jeśli dziecko ma z tym trudności,podpowiadamy pierwszą sylabę lub prosimy dziecko o powtórzenie za nagraniem zesłownika:

 

a train- pociąg

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train

 

adrum- bębenek

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=drum

 

a ball- piłka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball

 

a teddy bear- miś pluszowy

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear

 

Terazwskazujemy na piłkę otoczoną kołem i wyjaśniamy dziecku, że to jest piłkanależąca do Pinokio
i wygląda dokładnie tak samo, jak piłka na obrazku zpoprzednich zajęć. Prosimy dziecko, aby porównało stronę z zadaniem do strony zzabawkami Pinokio i odnalazło wszystkie zabawki, które są takie same.


Następniemówimy, że otoczone kołem zabawki są takie same- similar i prosimy dziecko,żeby powtórzyło. Wskazujemy na każdą z otoczonych kołem zabawek i powtarzamywraz z dzieckiem „the same”.


Następniewskazujemy na zabawki, które nie zostały otoczone kołem i mówimy „different”.
Wskazujemy na każdą z nieotoczonych kołem zabawek i powtarzamy wraz z dzieckiem„different”.


Następnieprosimy dziecko o samodzielne podanie nazw każdej z zabawek i określenie czyjest taka sama, jak zabawka Pinokio, czy inna np. a ball- the same, a train-different

 

Linkdo strony z zadaniem:

https://drive.google.com/file/d/1bC5018_Ga5jx9f8aXXfl4hjjr-MJK5Ru/view?usp=sharing

 

Linkdo strony z zabawkami Pinokia, z którą porównujemy obrazki w zadaniu:

https://drive.google.com/file/d/1RTfF8ALO0mZKvgjR4aqt9ePo_CtrqZNu/view?usp=sharing

 

Linkdo słówek w słowniku:

 

the same

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=the+same

 

different

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=different

 

 

And that’sall for today!

Goodbye!

 

 

 

 

15.05.2020r.(PIĄTEK)

„MIESZKAŃCYŁĄKI”

 

 

Zacznijmydziś od ćwiczeń Waszej małej motoryki. Przygotujcie sobie kartkę białego papieru,kolorowe kartki, ołówek i nożyczki. Odrysujcie od przedmiotu w kształcie kołakolorowe kółeczka i stwórzcie z nich wiosenną kompozycję na kartce ;)

 

Kiedywytniecie już kolorowe kółka, zostawcie sobie kilka czerwonych. Zrobimy z nichbiedronki. Przyda się jeszcze kółeczko koloru czarnego, jedno na każdąbiedronkę. Doklejcie Waszym biedronką głowy, podzielcie czerwone koło na pół,tak, aby powstały skrzydełka. Teraz czas na rysowanie kropek ;)

Napierwszej biedronce narysujcie tyle kropek, aby łącznie na obu skrzydełkachbyło ich tyle, ile macie lat.

Nakolejnej narysujcie taką samą liczbę kropek na obu skrzydełkach.

Natrzeciej narysujcie na jednym skrzydełku 3 kroki, a na drugim o 2 kropkiwięcej.

Możecietworzyć tyle biedronek ile tylko chcecie! I sami wymyślać ile kropeknarysujecie ;)

 

 

Przypomnimysobie teraz naszą piosenkę ;) Zaśpiewajcie i zatańczcie do niej!

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 

 

Terazzastanówcie się jak wygląda kwadrat? Pamiętacie tą figurę? Jakie ma boki?

 

Poznamydziś bryłę, która składa się z kwadratów. Jest to sześcian.

Wzałączniku przesyłam Wam grafikę kwadratu, żebyście przypomnieli sobie o czymmówimy.

Jest tamrównież zadanie. Macie ilustracjękolorowych kwadratów. Są mniejsze i większe kwadraty w dwóch rzędach. Policzcieje i powiedzcie, w którym rzędzie są one poukładane od najmniejszego donajwiększego, a w którym od największego do najmniejszego.

Na końcuzobaczycie bryłę sześcian. Zobaczycie też jak wygląda, kiedy go „rozłożymy”.Policzcie z ilu kwadratów się składa.

https://drive.google.com/open?id=1AimPD4nBqhurapxLFreae-qMsYHCpAmg

 

 

A terazspecjalnie dla Was- zumba! Myślę, że szybko nauczycie się tego tańca ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

 

 

Kiedy jużochłoniecie po tańcach, otwórzcie jeszcze książeczki i wykonajcie w nichzadania.
Czterolatki na stronie 51, apięciolatki na stronach 40-41.

 

 

 

 

RELIGIA15.05.2020r.

 

 

TEMAT: KAPŁANNAŚLADUJE JEZUSA DOBREGO PASTERZA.

 

Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus


Piosenka „Jak dobrze być barankiem”:

https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8

 

 

Pan Jezus Dobry Pasterz

 

Pamiętamyjuż, że takim Dobrym Pasterzem jest Pan Jezus. Przypomni nam o tym wiersz

 

 

Wiersz

 

Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze.
On każdą owieczkę przygarnie, zabierze,
On rany opatrzy, schronienia udzieli.
A gdy się zabrudzi, to Pan ją wybieli.

Pan kocha swe stado i tęskni do niego,
Nie chce, by cokolwiek stało mu się złego.
Jezus każdą owcę ponad wszystko ceni,
Na srebro i złoto żadnej nie wymieni.

Gdy choć jedna owca ze stada ubędzie,
Pasterz zauważy, będzie szukać wszędzie.

Pójdzie za nią w góry, pójdzie na urwiska,
Dopóki nie wróci na jego pastwiska.

Pasterz nie zostawi stada bez opieki,
Jest z nim w każdej chwili, będzie też na wieki.
Karmi swoje owce, tym co im smakuje,
Najwspanialszej paszy nigdy nie żałuje.

Kochajmy więc wszyscy naszego Pasterza,
Który za owcami cały świat przemierza.
On za wszystkie owce życie oddał swoje,
Z tak dobrym Pasterzem niczego się nie boję.

 


Kapłan zastępcą Pana Jezusa – DobregoPasterza.

 

WNiedzielę Dobrego Pasterza w szczególny sposób modlimy się za kapłanów, którzyteraz tu na ziemi
zastępują Pana Jezusa.

https://www.youtube.com/watch?v=dpK4GTr9F4Y

(od 3:40)

 

Abyzostać księdzem młodzi chłopcy wstępują do SEMINARIUM.

Toszczególne miejsce gdzie uczą się, pracują, mieszkają i wspólnie się modlą.

 

Takwygląda seminarium Rzeszowskie:

https://server278705.nazwa.pl/galeria-2/nggallery/galeria/wsd-rzeszow

 

Chłopcyprzygotowujący się do bycia kapłanem to klerycy, którzy odpowiedzieli „tak” nazaproszenie Pana Jezusa.

https://www.youtube.com/watch?v=sztWPIuKqmI

 

 

Modlitwa za kapłanów

 

Pomódlmysię za wszystkich księży, kleryków „Litanią do Matki Bożej”:

https://www.youtube.com/watch?v=bgQmgiQGDsU