13.05.2020r.(ŚRODA) „WYPRAWANA ŁĄKĘ”
Kochani,przeniesiemy się dziś na kwitnącą łąkę. Sprawdzimy jakie roślinyi zwierzęta możemy na niej spotkać, jakie ma kolory. Najlepszymprzewodnikiem będzie oczywiście Skrzat Borówka! ;) https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Posłuchajmyteż uważnie jakie odgłosy można usłyszeć na łące. https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Terazrobimy wiosenny slalom.
Ustawiamyslalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowekubeczki albo butelki
Sprawdźmyjak Wam idzie rozróżnianie kolorów. Bawimy się w „Czerwono-zielone”.
Osobaprowadząca trzyma w jednej ręce zieloną, a w drugiej czerwoną rzecz.Podniesienie zielonej rzeczy oznacza, że dzieci mają biec, czerwonej, że mająsię zatrzymać. Ćwiczenie wpływa na rozwój fizyczny i koncentrację.
Copowiecie na zagadki prosto z łąki? ;) Spróbujcie zgadywanek! https://www.youtube.com/watch?v=anYx7nJCI4s
Jeślispodobała Wam się wiosenna łąka, może spróbujecie sami taką stworzyć? Przydasię kartka białego papieru, farby plakatowe lub akwarele i możecie namalowaćswoją łąkę z kwiatami! Może będą na niej dmuchawce?
Poznamyteraz wiosenną piosenkę ;) Posłuchajcie jej uważnie i odpowiedzcie nakilka pytań.
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
BAL NA ŁĄCE
I Kiedy świeci słoneczko, to nałące nad rzeczką świerszczestroją skrzypeczki dowiosennej poleczki.
II Dylu – dylu już grają, grube bąkiśpiewają, myszkitańczą poleczkę, sapiąprzy tym troszeczkę.
III A trzy małe biedronki nie chcątańczyć tej polki i czekająna walca, abytańczyć na palcach.
- Gdziezwierzęta przygotowywały bal? - Ktograł na skrzypcach? - Jakiezwierzęta brały udział w balu? - Na jakitaniec czekały biedronki?
Jeślimacie jeszcze chęci otwórzcie swoje książeczki na stronach: czterolatki 48-49, a pięciolatki 36-37.
RELIGIA13.05.2020r.
TEMAT: PANJEZUS JEST DOBRYM PASTERZEM.
Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus
Witamwas wszystkich serdecznie. Przywitajmy również naszą najlepszą Matkę Maryjęmodlitwą
Naostatniej katechezie mówiliśmy o najlepszej z Matek – Maryi. Wiemy, że z niebaopiekuje się nami.
Pasterz
Dzisiajpowiemy sobie jeszcze o Kimś kto podobnie jak Maryja troszczy się o nas.
Alenajpierw zastanówmy się kim jest pasterz? Pasterzto taki człowiek, który przez cały dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkieowieczki, nawet nazywa je po imieniu. Pasterz jest odważny, broni swoje owceprzed złym wilkiem. Kiedy są głodne prowadzi je na zieloną trawę. Kocha swojeowce, one kochają swojego pasterza. https://mariuszhan.pl/4-n-wielkanocna-dobry-pasterz-j-10-1-10/
Jezus Dobrym Pasterzem
Jakzachowuje się dobry pasterz? Posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_mmrG907pyo
Dotakiego Dobrego Pasterza Pan Jezus porównał siebie. Popatrzcie i posłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=ihITkMV6Q4I
Myślę,że wiesz: - Ktojest prawdziwym, Dobrym Pasterzem? (PAN JEZUS) - Ktobywa „zagubioną owieczką”? (CZŁOWIEK) - Przykim owieczka jest bezpieczna? (przy PANU JEZUSIE – DOBRYM PASTERZU)
Piosenka
Dobrzebyć taką owieczką i czuć się bezpiecznie w ramionach pasterza. „Jakdobrze być barankiem”: https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8
A ktolubi prace plastyczne zapraszam do pokolorowania wybranego rysunku: 1) http://scholaris.pl/zasob/51487 (kolorowanka) 2) https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-4.htm 3) https://www.jakoloruje.pl/dobry-pasterz-1.htm
14.05.2020r.(CZWARTEK) „KOLOROWAŁĄKA”
Posłuchamysobie dzisiaj opowiadania Ewy Stadtmuller „Smok łąkowy wielogłowy” isprawdzimy, https://www.youtube.com/watch?v=nomoJgYkKlk
Powiedzcie: - Comożna robić podczas pobytu na łące? - Jakiezwierzęta można tam spotkać?
Czas narozprostowanie kości ;) Poruszajcie się razem ze Świeżakami! https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
Może dziśteż macie ochotę na zagadki? Spróbujcieodpowiedzieć ;)
Wiosną ilatem się pojawia, kiedyranek nastaje jejkropelki są na kwiatkach, listkachi na trawie. (rosa)
Na niebiejej barwy piękniesię mienią, jak mostogromny łączyniebo z ziemią. (tęcza)
Błyszczącyna jej plecach płaszczykczerwony, czarnymikropkami pięknieozdobiony (biedronka).
Ma barwneskrzydła, fruwa nadłąką i bardzolubi, gdyświeci słonko (motyl).
Jak sięten owad nazywa? Przezcały dzień pracuje. Naplecach nosi ciężary, kopiec wielkibuduje. (mrówka)
Myślę, żeposzło Wam świetnie! Przyjrzymy się troszkę dokładniej jednemu z owadów, któremożna spotkać https://www.youtube.com/watch?v=YE-th5pAIJU https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE
Wykonamyteraz ćwiczenia w książeczkach. Czterolatkina stronie 50, a pięciolatki 38-39.
JĘZYKANGIELSKI 14.05.2020r.
Hello!
Dziśkontynuujemy nasz nowy temat- „My toys”- „Moje zabawki”.
1. Rozpoczynamy od powtórki przy pomocy zabawy, którakończyła poprzednie zajęcia „Point to…”.
Rozkładamyobrazki lub zabawki w różnych miejscach w pokoju. Zabawę może poprowadzićrodzic
Linkdo kart obrazkowych: https://drive.google.com/file/d/1W8uGl9lLw-XnjJ-dKFr63EEmfZlK2Bcj/view?usp=sharing (strony28-31)
2. Powtarzamy piosenkę: https://drive.google.com/file/d/1n87kh1Ee8PjLWw87srPc_u0wrTeKaZa6/view?usp=sharing
3. Wykonujemy ćwiczenie. Będzie nam potrzebnyobrazek- najlepiej go wydrukować (jeśli nie ma takiej możliwości, można zrobićzadanie ustnie). Rozpoczynamyod nazwania zabawek widocznych na obrazku, jeśli dziecko ma z tym trudności,podpowiadamy pierwszą sylabę lub prosimy dziecko o powtórzenie za nagraniem zesłownika:
a train- pociąg https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train
adrum- bębenek https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=drum
a ball- piłka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball
a teddy bear- miś pluszowy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear
Terazwskazujemy na piłkę otoczoną kołem i wyjaśniamy dziecku, że to jest piłkanależąca do Pinokio Następniemówimy, że otoczone kołem zabawki są takie same- similar i prosimy dziecko,żeby powtórzyło. Wskazujemy na każdą z otoczonych kołem zabawek i powtarzamywraz z dzieckiem „the same”. Następniewskazujemy na zabawki, które nie zostały otoczone kołem i mówimy „different”. Następnieprosimy dziecko o samodzielne podanie nazw każdej z zabawek i określenie czyjest taka sama, jak zabawka Pinokio, czy inna np. a ball- the same, a train-different
Linkdo strony z zadaniem: https://drive.google.com/file/d/1bC5018_Ga5jx9f8aXXfl4hjjr-MJK5Ru/view?usp=sharing
Linkdo strony z zabawkami Pinokia, z którą porównujemy obrazki w zadaniu: https://drive.google.com/file/d/1RTfF8ALO0mZKvgjR4aqt9ePo_CtrqZNu/view?usp=sharing
Linkdo słówek w słowniku:
the same https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=the+same
different https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=different
And that’sall for today! Goodbye!
15.05.2020r.(PIĄTEK) „MIESZKAŃCYŁĄKI”
Zacznijmydziś od ćwiczeń Waszej małej motoryki. Przygotujcie sobie kartkę białego papieru,kolorowe kartki, ołówek i nożyczki. Odrysujcie od przedmiotu w kształcie kołakolorowe kółeczka i stwórzcie z nich wiosenną kompozycję na kartce ;)
Kiedywytniecie już kolorowe kółka, zostawcie sobie kilka czerwonych. Zrobimy z nichbiedronki. Przyda się jeszcze kółeczko koloru czarnego, jedno na każdąbiedronkę. Doklejcie Waszym biedronką głowy, podzielcie czerwone koło na pół,tak, aby powstały skrzydełka. Teraz czas na rysowanie kropek ;) Napierwszej biedronce narysujcie tyle kropek, aby łącznie na obu skrzydełkachbyło ich tyle, ile macie lat. Nakolejnej narysujcie taką samą liczbę kropek na obu skrzydełkach. Natrzeciej narysujcie na jednym skrzydełku 3 kroki, a na drugim o 2 kropkiwięcej. Możecietworzyć tyle biedronek ile tylko chcecie! I sami wymyślać ile kropeknarysujecie ;)
Przypomnimysobie teraz naszą piosenkę ;) Zaśpiewajcie i zatańczcie do niej! https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Terazzastanówcie się jak wygląda kwadrat? Pamiętacie tą figurę? Jakie ma boki?
Poznamydziś bryłę, która składa się z kwadratów. Jest to sześcian. Wzałączniku przesyłam Wam grafikę kwadratu, żebyście przypomnieli sobie o czymmówimy. Jest tamrównież zadanie. Macie ilustracjękolorowych kwadratów. Są mniejsze i większe kwadraty w dwóch rzędach. Policzcieje i powiedzcie, w którym rzędzie są one poukładane od najmniejszego donajwiększego, a w którym od największego do najmniejszego. Na końcuzobaczycie bryłę sześcian. Zobaczycie też jak wygląda, kiedy go „rozłożymy”.Policzcie z ilu kwadratów się składa. https://drive.google.com/open?id=1AimPD4nBqhurapxLFreae-qMsYHCpAmg
A terazspecjalnie dla Was- zumba! Myślę, że szybko nauczycie się tego tańca ;) https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
Kiedy jużochłoniecie po tańcach, otwórzcie jeszcze książeczki i wykonajcie w nichzadania.
RELIGIA15.05.2020r.
TEMAT: KAPŁANNAŚLADUJE JEZUSA DOBREGO PASTERZA.
Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus
https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8
Pan Jezus Dobry Pasterz
Pamiętamyjuż, że takim Dobrym Pasterzem jest Pan Jezus. Przypomni nam o tym wiersz
Wiersz
Jezus to wspaniały Pasterz nad pasterze. Pan kocha swe stado i tęskni do niego, Gdy choć jedna owca ze stada ubędzie, Pójdzie za nią w góry, pójdzie na urwiska, Pasterz nie zostawi stada bez opieki, Kochajmy więc wszyscy naszego Pasterza,
WNiedzielę Dobrego Pasterza w szczególny sposób modlimy się za kapłanów, którzyteraz tu na ziemi https://www.youtube.com/watch?v=dpK4GTr9F4Y (od 3:40)
Abyzostać księdzem młodzi chłopcy wstępują do SEMINARIUM. Toszczególne miejsce gdzie uczą się, pracują, mieszkają i wspólnie się modlą.
Takwygląda seminarium Rzeszowskie: https://server278705.nazwa.pl/galeria-2/nggallery/galeria/wsd-rzeszow
Chłopcyprzygotowujący się do bycia kapłanem to klerycy, którzy odpowiedzieli „tak” nazaproszenie Pana Jezusa. https://www.youtube.com/watch?v=sztWPIuKqmI
Modlitwa za kapłanów
Pomódlmysię za wszystkich księży, kleryków „Litanią do Matki Bożej”: |