GRUPA 4,5-LATKÓW „SŁONECZKA” 15.06.2020r.-19.06.2020r. (PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK) „WAKACJE W LESIE” „WAKACJE Z UŚMIECHEM” „POWITANIE LATA” „SEGREGACJA TAKŻE NA WAKACJACH” „MAM ZASADY NA ODPADY”

15.06.2020r(PONIEDZIAŁEK)

„WAKACJEW LESIE”

 

 

Kochani, dziś dalej wakacyjnie. Zaczniemy sobie od zabawy,która sprawdzi Waszą spostrzegawczość. W załączniku przesyłam obrazek.Obejrzyjcie go, powiedzcie, co się na nim znajduje.

https://drive.google.com/file/d/1C3x278mgE_Et08-zTwcYPqciu76pL6rk/view?usp=sharing

 

Czy wiecie, co to jest piknik? Może kiedyś organizowaliście zrodzicami piknik? Zwróćcie uwagę na przedstawione na obrazku przedmioty, któremogą być przydatne podczas organizacji pikniku. Wymieńcie ich nazwy. Następnie proszę,by rodzice rozłożyli koc. Umieszczamy na nim koszyk, plastikową butelkę powodzie mineralnej, plastikowy kubek, jabłko. Dzieci nazywają poszczególneprzedmioty (koszyk, kubek, jabłko, butelka). Następnie odwracają się w drugąstronę, zamykają oczy, a rodzic chowa jeden przedmiot. Dzieci odgadują, czegobrakuje. Można wybrać dowolne przedmioty.

 

Kochani, czy spacerujecie czasem po lesie? Co ciekawego możnatam znaleźć?

Dziś przydanam się: szyszka, kawałek mchu, kawałek kory, kawałek cienkiej, alenieprzezroczystej tkaniny, lupy, szkła powiększające. Zachęcamydzieci do oglądania, dotykania, wąchania, określania charakterystycznych cech,wskazywania tego, co jest dla dzieci miłe lub niemiłe w dotyku. Następnieumieszczamy zgromadzony materiał przyrodniczy pod tkaniną w wybranej przezsiebie kolejności. Dziecko, wkładając rękę pod tkaninę, stara się odgadnąć zapomocą dotyku w jakiej kolejności ułożony jest wcześniej prezentowanymateriał.  

 

Zanim zaczniemy zajęcia matematyczne, potańczmy trochę dopiosenki o lesie ;) Jeśli wpadnie Wam w ucho możemy się jej nauczyć śpiewać!

https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4

 

Dziś zapraszam na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzosmaczne jagody i poziomki. Maszerujemy, kierując się w stronę lasu,przedzieramy się przez gęste zarośla – odgarniamy gałęzie, zatrzymujemy się –słuchamy śpiewu ptaków, pokonujemy przeszkody np. czołgamy się pod nisko położonymigałęziami, zatrzymujemy się i wdychamy leśne powietrze – wciągamypowietrze nosem, a wydychamy ustami,  przeskakujemy przez kamienie,dochodzimy do leśnej polany.

Układaniena tkaninie odpowiedniej liczby sylwet  jagód i poziomek.Potrzebne będą: zielona tkanina, woreczek nieprzezroczysty, 4 łodyżki wyciętez zielonego papieru lub krepiny i sylwety jagód (10 fioletowych kółek)lub poziomek (10 czerwonych kółek), kartoniki z różną liczbą kółek (1–5)fioletowych i czerwonych.

Rozkładamy na środku zieloną tkaninę. Umieszczamy na tkaninie4 sylwety zielonych łodyżek. Pytamy dzieci, jakie owoce mogłyby się teraz nanich znaleźć. Ustawiamy obok tkaniny tacę, na której znajdują się wyciętez papieru kolorowego sylwety jagód i poziomek. Pokazujemy ukrytew woreczku kartoniki z narysowanymi na nich kółkami w takichsamych kolorach. Dzieci losują kartoniki, przeliczają głośno znajdujące się nanich kółka (sylwety jagód lub poziomek), odkładają kartonik w wyznaczonemiejsce, a następnie biorą z tacy odpowiednią liczbę kółeki układają je na wybranej łodyżce.

 

Określanieliczebności zbioru.

Potrzebujemy: 5 sylwet jagód, 5 sylwet poziomek, dwie obręcze.Układamy na środku (w pewnej odległości od siebie) sali dwie obręcze.Wkładamy do nich sylwety jagód i poziomek tak, aby ich liczba różniła sięlub była taka sama. Wystukujemy rytm. Na przerwę w muzyce dziecko ustawia sięobok obręczy, w której jest więcej elementów lub staje między obręczami,jeśli elementów jest tyle samo.

 

Liczeniei rysowanie na kartkach odpowiedniej liczby sylwet jagódek lub poziomek.

Dla dziecka kartka z narysowanymi na niej na środkusylwetami łodyżek jagód i poziomek, a w dolnym lewym rogu kartkifioletowymi lub czerwonymi kropkami, kredki.

 Wręczamy dziecku kartkęz narysowanymi na niej sylwetami krzaków jagód lub poziomek (same łodyżki)oraz narysowanymi w dolnym lewym rogu kartki fioletowymi i czerwonymikropkami. Dziecko liczy kropki (poziomki i jagody) i rysuje nasylwetach krzaków taką samą liczbę jagód i poziomek.  

 

Kilka ćwiczeń na rozciąganie ;)

Zabawaruchowa z elementem czworakowania – Żabki.

Dzieci są żabkami. Kucają. Kładą chusteczki w różnychmiejscach na dywanie, kucają między nimi. Na hasło: Żabki skaczą, wykonują skokdo najbliżej leżącej chusteczki. Powtarzamy zabawę kilka razy.

Skrętoskłony–Trawa na wietrze.

Dzieci siedzą w siadzie rozkrocznym, apaszki trzymająoburącz w górze, są źdźbłami trawy, wykonują skrętoskłon raz do jednej,raz do drugiej stopy, starając się nie zginać kolan. Powtarzają ćwiczeniekilkakrotnie.

 

Kochani, jeżeli macie jeszcze siły zajrzyjcie do swoichksiążeczek. Czterolatki mają dowykonania ostatnią stronę zadań na stronie 62,pięciolatki wykonują szlaczki zestron 72-73.

JĘZYK ANGIELSKI

Hello!Dziś zaczynamy nowy temat, ostatni nasz temat w tym roku szkolnym: „Myholiday”- „Moje wakacje”. Nauczymy się nazw miejsc i przedmiotów związanych zwypoczynkiem wakacyjnym.

1.    Zaczynamy od spojrzenia na stronę 80:

https://drive.google.com/file/d/1Bay1sm4FmGnjP5XE0vh6K8LeUtXgDdNb/view?usp=sharing

 

Informujemydziecko, że będziemy się uczyć wraz z bohaterami bajki Lilo i Stich. Zaczynamyod przedstawienia bohaterów. Wskazujemy na dziewczynkę i mówimy:

Thisis Lilo. She’s small.- To Lilo. Ona jest mała.

Wskazujemyna niebieskiego stworka i mówimy:

This is Stich. He’s blue. He’s a friend. – To Stich. Jestniebieski. Jest przyjacielem.

 

2.    Następnie prosimy dziecko, aby posłuchałorymowanki. Wskazujemy na obrazku z punktu 1 poszczególne elementy z rymowanki(nagranie, tekst i tłumaczenie rymowanki poniżej). Słuchamy rymowanki jeszczeraz i prosimy dziecko, aby tym razem wskazywało samo. A następnie słuchamyrymowanki jeszcze raz, zatrzymujemy fragment po fragmencie i prosimy dziecko,aby powtarzało wers po wersie.

 

Nagranie: https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing

 

Teksti tłumaczenie:

Happy holidays by the sea

Make a sandcastle, one, two, three

Crabs and starfish and shells too

Red and pink and green and blue

x2

Wesołych wakacji nad morzem

Zbuduj zamek z piasku, jeden, dwa, trzy

Kraby i rozgwiazdy i muszelki też

Czerwone i różowe, zielone i niebieskie

 

 

Kolejnykrok to samodzielne wypowiedzenie rymowanki przez dziecko wraz ze ścieżkądźwiękową:

https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing

 

3.    Zabawa ruchowa. Prosimy dziecko, aby podałowybraną liczbę: one, two, three. Rodzic wybiera kolor. Zadaniem dziecka jestznalezienie w domu odpowiedniej ilości przedmiotów w wybranym kolorze. Jeślidziecko potrafi, nazywa znalezione rzeczy po angielsku. Powtarzamy kilkukrotniezmieniając liczby i kolory.

And that’s all for today!

Goodbye!

JoannaMikołajczyk

 

 

 

16.06.2020r.(WTOREK)

„WAKACJEZ UŚMIECHEM”

 

 

Moi drodzy, zaczniemy dziś od leniwych ósemek ;)

Przydanam się kartka w formacie A3 z narysowaną na niej czarnym mazakiemósemką w układzie poziomym.

Proponuję wycieczkę po krętych leśnych ścieżkach. Układamy nastole kartkę z narysowaną na niej czarnym mazakiem ósemką w układziepoziomym. Teraz na zmianę wodzimy palcem po wzorze  raz jedną, raz drugąręką, a potem obiema rękami.

 

Posłuchamy teraz wiersza Iwony Fabiszewskiej „Uprzejmość”.

Napiaszczystej plaży

Zuziazamek buduje.

NagleKrzyś piłką rzuca

 i cały zamek psuje.

Potemszybko podbiega,

 piłkę z piachu wyjmuje,

 a tym, że zamek zniszczył

wcale sięnie przejmuje.

Jednakmama to widzi,

wołaKrzysia do siebie.

– Czemunie przeprosiłeś?

Wstyd miKrzysiu za ciebie.

 

Jeśli uważnie słuchaliście, nie będzie problemu żebyście znaliodpowiedź na te pytania ;)

− Co robiła Zuzia na plaży?

− Co zrobił Krzyś?

− Jak zachował się Krzyś po zniszczeniu zamku?

 − Dlaczego mamie byłowstyd za Krzysia?

 

Powędrujemy teraz do krainy uprzejmości. Podnieście wysokokolana podczas marszu i kręćcie ramionami w każdą stronę. Czeka już na naskrólowa tej krainy i ma dla Was zadanie J

Zgodnie z panującymi tu zasadami musicie wiedzieć, jakichsłów grzecznościowych użyć w konkretnej sytuacji. Królowa przypomina, żete słowa to: proszę, dziękuję,przepraszam. Królowa włącza muzykę w rytmie marsza.

https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug

 Dzieci spacerująrytmicznie. Na przerwę w muzyce zatrzymują się. Królowa opisuje sytuację,w której zachodzi konieczność użycia jednego ze słów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam np.

-dziecko dostaje od mamy lizaka,

-niechcący potrąca podczas rysowania inne dziecko,

-podaje książkę koledze.

Dzieci uważnie słuchają i wypowiadają głośno odpowiedniesłowo. Po wykonaniu wszystkich zadań królowa dziękuje za przybycie do swojejkrainy i zaprasza do kolejnej wizyty.

 

Co Wy na to, żeby wykonać górski krajobraz? Przygotujcie białąkartkę, kredki, mazaki lub farby, watę i klej. Na kartce malujemy góry, nadgórami kolorujemy błękitne niebo. Niżej znajdują się hale, na których pasą sięowieczki. Owieczki wykonujemy w waty. Bierzemy odrobinę waty i robimyz niej kulkę. Następnie przyklejamy na zielonej łące. Dorysujcie też nogiWaszej owieczce! ;)

 

Na koniec quiz!

Utrwalenie zasad zachowania podczas posiłków – quiz na tematWiem, jak zachować się przy stole.

Potrzebne będą sylwety smutnych i wesołych buziek.

Jeśli dzieci zgadzają się z wypowiedzią, podnoszą do góryuśmiechniętą buzię. Jeśli nie zgadzają się, podnoszą do góry smutną buzię.Podają przykłady poprawnego zachowania w miejsce tych, z którymi się niezgadzają.

Przykładyzdań:

− Przed każdym posiłkiem myję ręce.

− Ziemniaki jem łyżką.

− Po zjedzeniu obiadu mówię „dziękuję”.

− Mówię z pełną buzią.

− Obiad jem palcami.

− Uważam, aby nie rozlewać zupy.

− Kładę głowę na stole.

 

Jeszcze krótkie zadania dla pięciolatków w książeczkach na stronach

74- 75.

 

 

17.06.2020r.(ŚRODA)

„POWITANIELATA”

 

 

Kochani, mam dla Was zagadkę ;)

Szumiąw gęstym lesie,

szum tenwiatr w dal niesie. (drzewa)

Myślę, że świetnie sobie poradziliście! Po rozwiązaniu zagadkizastanówmy się, o czym mogą szumieć (rozmawiać) drzewa latem.

Terazprzydadzą nam się narysowane kontury drzewa na kartce i plastelina.Wyklejamydrzewa plasteliną – toczymy z niej cienkie wałeczki i naklejają nakontury drzew. Wodzimy po nich palcami. Następnie rysujemy drzewa palcemw powietrzu, na stoliku, na podłodze.

 

Przed nami układanie rytmów z kolorowych kół.

Potrzebnebędą wycięte z papieru czerwone i fioletowe koła (po 10 elementów),tacki.

Ustawiamy na stole tacki z wyciętymi z papieruczerwonymi i fioletowymi kołami. Układamy z nich prosty rytm np. dwaczerwone koła, jedno fioletowe, dwa czerwone koła, jedno fioletowe, dwaczerwone koła, jedno fioletowe. Dziecko kontynuuje rytm. Następnie proponujemyinny rytm.

 

Przed nami kolejne zagadki!

Nadrzewach liście kolorowe.

W sadzieowoce zdrowe.

Wspiżarni różne zapasy,

na trudnezimowe czasy (jesień)

 

Śniegiempola zasypało,

gdzie niespojrzysz, wszędzie biało.

Białypuszek z nieba leci,

jużbałwanka lepią dzieci (zima)

 

Bociany zpodróży wracają,

wokółkwiaty rozkwitają

Motylepojawiły się na łące,

ale dninie są jeszcze gorące (wiosna)

 

Jestgorąco, słońce świeci.

Nawakacje jadą dzieci.

W wodziebędą się pluskały

i naplaży w piłkę grały (lato)

 

Świetnie Wam idzie! Gotowi na więcej?

Przed nami zagadki muzyczne. Potrzebne będą nagrania Czterech pór roku Vivaldiego. Włączamykolejno fragmenty utworów. Dzieci po wysłuchaniu każdego fragmentu starają sięodgadnąć, z jaką porą roku jest on związany i wykonują krótkieimprowizacje taneczne z kolorowymi chustami.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

https://www.youtube.com/watch?v=5jJvvGqdPVk

https://www.youtube.com/watch?v=11Gs-rfPPis

 

Jak myślicie, która pora roku pojawi się u nas już za chwilę? J

 

Nauczymy się teraz rymowanki na powitanie lata! Możeciewypowiadać ją raz głośniej, a raz ciszej ;)

Kolorowelato! Z radością cię witamy i do wspólnych zabaw gorąco zapraszamy.Bardzo się cieszymy, że jesteś już nami. Ogrzewaj nas codziennie ciepłymipromykami.

 

Ostatnie strony z książeczki dla pięciolatków ;) Kochani zostały Wam do wykonania zadania ze stron 76-77. A na stronie 78 gra planszowa! Miłej zabawy ;)

Zaśpiewajmy i zatańczmy na koniec do znanej Wam piosenki ;)

https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

 

RELIGIA17.06.2020

 

TEMAT: ŚPIEWAM DOBREMU BOGU.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nas i słyszy. Przywitajmy Gomodlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”, bardzo, bardzo Cię kochamy ipragniemy przyjść do Ciebie. Panie Jezu prowadź nas, prowadź nas przez życiaczas”.

 

Co toznaczy wychwalać Boga?

Obejrzyj film „Na czym polega modlitwa?” https://www.youtube.com/watch?v=RA6NvmKNW2U

Możemy wychwalać Boga słowem, czyli modlić się. Możemy takżechwałę Bogu wyśpiewać – wtedy czynimy to za pomocą pieśni (piosenek) i to teżbędzie naszą modlitwą.

https://www.youtube.com/watch?v=WNcB5eRqLKw

 

Jeśli  chcesz możeszzaśpiewać również piosenki poznane na wcześniejszych katechezach.

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA

https://www.youtube.com/watch?v=_3792sPb5EY

 

Szczęść Boże J

 

 

 

 

18.06.2020r.(CZWARTEK)

„SEGREGACJATAKŻE NA WAKACJACH”

 

Kochani, ważne jest żebyście pamiętali o segregowaniu śmiecirównież podczas wakacji. Dzięki temu w naszym otoczeniu może być o wieleprzyjemniej J

 

Teraz zabawa matematyczna „Śmieci”.

Przydanam się książka, butelka z wodą, długopis, zgnieciony papierek, korek,butelka, zgnieciona puszka, torebka foliowa, dwie obręcze.

Rozkładamy na dywanie kolejno przedmioty i prosimy dziecio ich nazwanie. Następnym zadaniem jest dokonanie podziału i umieszczeniew jednej obręczy śmieci, a w drugiej pozostałych przedmiotów.Dzieci przeliczają przedmioty i mówią, czego jest więcej.

 

Teraz przekonacie się, że sprzątanie może być także zabawą ;)

Dla każdego dziecka zgnieciony kawałek gazety; kosz na śmieci.Dzieci ustawiają się w rzędzie. W pewnej odległości od nich ustawiamykosz.Dzieci kolejno starają się trafić kulką z gazety do kosza.

 

Moi drodzy, popatrzcie teraz na te ilustracje. Z jednej stronyprzedstawiony jest park, w którym dba się o porządek, a z drugiej, gdzie niktnie przestrzega zasad odnośnie sprzątania.

https://drive.google.com/file/d/1vTPDdT76M5TXzBqpFmY5mG-L-iLgrHsP/view?usp=sharing

Powiedzcie proszę:

− Co to są śmieci?

 − Gdzie najczęściejwidujecie śmieci?

 − Czy śmieci możnarozrzucać wokół siebie? Dlaczego?

− Który obrazek podoba się wam bardziej? Dlaczego?

 

Poruszajmy się teraz przez chwilę do piosenki. Spróbujciestworzyć swój układ taneczny do tej muzyki ;)

https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY

 

Co Wy na to żeby przygotować pudełka na skarby? Brzmiciekawie? Zróbmy je!

Będziemypotrzebowali: pudełko po butach z przykrywką (lub podobne), papierkolorowy, kleje, nożyczki, kredki, flamastry.

Ozdabiamy pudełka w dowolny sposób. Będą one naszym sekretnymmiejscem do przechowywania skarbów ;) Może podczas wakacji jakieś znajdziecie….

JĘZYKANGIELSKI

Hello! Czas na drugie zajęcia z tematem „My holidays”- „Mojewakacje”.

1.   Zaczynamy zajęcia od powtórzenia rymowanki zostatnich zajęć:

Rymowanka:

Podkład muzyczny i słowa: https://drive.google.com/file/d/1xGjQgTNGvrI6YZN8aLRdcYnZE53c2PVr/view?usp=sharing

Sam podkład muzyczny:

https://drive.google.com/file/d/1Wc3itCLA2gxwjvtvQAC5MjLDIJcxCfJS/view?usp=sharing

 

2.    Spoglądamyna obrazek z zeszytu ćwiczeń:

https://drive.google.com/file/d/1oFfaqeiaY7M54i9FTc_05CzjaXxf5zNr/view?usp=sharing

 

Powtarzamy wraz z dzieckiem słówka, opisująceprzedmioty widoczne na obrazku (linki prowadzą do słownika, gdzie możnawysłuchać wymowy):

A shell-muszelka

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=shell

 

Astarfish- rozgwiazda

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=starfish

 

A crab-krab

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=crab

 

A sandcastle- zamek z piasku

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sandcastle

 

A beach-plaża

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=beach

 

Asea-morze

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sea

 

3.   Następnie wyjaśniamy dziecku, że jego zadaniemjest pokolorowanie i policzenie elementów, które są białe. Po policzeniu,dzieci muszą wpisać liczbę przedmiotów pod małymi obrazkami. Po wykonaniuzadania prosimy dziecko, żeby powiedziało po angielsku ile jest poszczególnychelementów na obrazku.

 

Rozwiązanie:

One sandcatle- 1 zamek z pisaku

Zero Fish- 0 rybek

Five starfish- 5 rozgwiazd

Three crabs-3 kraby

Eightshells- 8 muszelek

 

4.   Kończymy zajęcia zabawą ruchową „Shark”.Wyznaczamy „teren morza” i „teren plaży”, np. dywan to morze, a za jegokrawędzią jest plaża. Mówimy do dziecka „Swim!”- Pływaj. Dziecko udaje, żepływa w morzu. Co jakiś czas, wydajemy jedną z poniższych komend:

„Look! A starfish!”- Dziecko udaje, że patrzyna rozgwiazdę.

„Look! Ashark!”- „Popatrz, rekin!”- Dziecko ucieka na plażę (czyli zbiega zdywanu).

 

Andthat’s all!

Goodbye!

JoannaMikołajczyk

 

 

 

19.06.2020r.(PIĄTEK)

„MAMZASADY NA ODPADY”

 

Pamiętacie słowa poznanej przez nas wczoraj piosenki? Dziśbędziemy kontynuować jej naukę oraz temat, który porusza.

 

Zaczniemy od przypomnienia słów piosenki.

Mamzasady na odpady

Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,   

Moi mali ekolodzy,    

Mam zasady   

Na odpady!  

Teraz wam odpowiem na pytanie

Po co komu sortowanie:

Zrób ze śmieci

Nowe rzeczy!

 

Metal, plastik, papier i szkło,  

Nim wyrzucę, segreguję to! 2x  

 

Wiedzą o tym dobrze zawodowcy

Wszystkie śmieci, to surowce.

Kto sortuje

Świat ratuje!

Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,

Moi mali ekolodzy,

Mam zasady

Na odpady!

 

Metal, plastik, papier i szkło,

Nim wyrzucę, segreguję to! 2x

 

https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY

 

Po wysłuchaniu tej piosenki powiedzcie mi:

− Co to znaczy sortować / segregować śmieci?

− Do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci?

− Dlaczego segregowanie śmieci może ratować świat?

− Co to są surowce i jakie znacie ich rodzaje?

− Jakie są kolory pojemników na śmieci?

− W jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko?

− A wy co robicie, żeby wasze otoczenie było czyste?

 

Zastanowimy się dziś, czy znacie takie tworzywo jak szkło?

Potrzebnybędzie duży pojemnik w kolorze zielonym, butelki, słoiki, szklaneopakowania po kosmetykach.

 Ustawiamy pojemnik naśrodku. Dziecko podchodzi do niego, wyjmuje rzeczy. Po zapoznaniu sięz przedmiotami, pytamy:

 − Jakie są teprzedmioty / Co mają ze sobą wspólnego?

 − Jakie jeszcze znacieszklane przedmioty?

 

Pamiętajcie,że do zielonych pojemników na segregację mogą trafić tylko szklane przedmioty.

 

Wykonamy sobie teraz ozdobny słoiczek. Może posłużyć nam jakowazon na kwiaty ;)

Przydadzą nam się szklanki, szklane kubeczki (tzw.,,musztardówki”) lub słoiczki, farby lub flamastry do malowania na szkle, ochronnepodkłady na stolikach, pędzelki, waciki, gąbeczki, patyczki higieniczne,suszarka do włosów.

Zadaniem dzieci jest pomalować słoiczek według własnegopomysłu, ale zgodnie z zasadami:

− farba musi wyschnąć, zanim przystąpimy do nanoszenia na nią kolejnejwarstwy

 – można przyspieszyćten proces, stosując suszarkę do włosów,

 − do wykonaniaciekawych wzorów warto wykorzystać patyczki higieniczne, waciki lub gąbeczki,którymi wystarczy przecierać świeżo nałożoną farbę,

− kolory farb możemy mieszać albo bezpośrednio na malowanymszkle, albo w osobnym pojemniku lub na palecie.

 

Teraz małe doświadczenie.

Czy szkło można wykorzystywać wielokrotnie?

Potrzebnebędą: szklana butelka z korkiem, plastikowa butelka (najlepiej z wodąużytkowaną już przez jakiś czas), papierowy kubek (tu również ,,kilkudniowa”woda).

Pokazujemy dzieciom dwie butelki i kubek. Dajemy im je doobejrzenia i powąchania. Następnie zadajemy pytania:

 − Co się dziejez kubkiem? (przemięka)

 − Co się stałoz wodą w plastikowej butelce?

− Co się stało z wodą w szklanej butelce?

− Jak myślicie – jaki rodzaj opakowań jest najbardziejkorzystny? Dlaczego?

 

Przed nami jeszcze slalom ;)

Przyda się kilka szklanych butelek, opaska na oczy.

 Rozstawiamy butelki.Zadaniem dzieci jest ich ominięcie. Dzieci poruszają się ostrożnie, tak aby nieprzewrócić butelek. Następnie zawiązujemy dziecku oczy opaską, stajemy się jegoprzewodnikiem. Naszym zadaniem jest bezpieczne przeprowadzenie dziecka przezrozłożone butelki. Idziemy tak, aby nie przewrócić butelek.

 

RELIGIA19.06.2020

 

TEMAT: KOCHAM MOJEGO TATĘ.

Witam was bardzo serdecznie na kolejnej katechezie. Niechbędzie pochwalony Jezus Chrystus

 Modlitwa

 

Jest też z nami Pan Bóg – widzi nas i słyszy. Przywitajmy Gomodlitwą: „Ojcze nasz, który jesteś w niebie”

Kochani, w tej modlitwie, którą razem odmówiliśmy, nazywamyBoga „Ojcem”. Bóg kocha nas i wysłuchuje naszych próśb. Opiekuje się nami takjak nasz tata, który troszczy się o nas.

 

Mój tata

Niektóre dzieci nie mają taty, lecz opiekunów. Tata lubopiekun pracuje i dba, abyśmy mieli co jeść i gdzie mieszkać. Za to, co robi,każde dziecko bardzo kocha swojego tatę lub opiekuna.

Zastanów się;

– Jaka jest twoja ulubiona zabawa z tatą/opiekunem?

 

Opowiadanie„Dzień z tatą”

Kacper uwielbia grać z tatą w piłkę nożną. W sobotę, gdy jestładna pogoda, idą na boisko i razem z innymi dziećmi i rodzicami rozgrywająmecz. W tę sobotę padał deszcz i gra w piłkę była niemożliwa. Tata powiedział:–Kacperku idę do garażu, zrobię skrzynkę na narzędzia.– Tato, czy mogę ci pomóc?– zapytał chłopiec.– Oczywiście! Przyda mi się taki pomocnik. Kacper podawałtacie wszystkie potrzebne narzędzia. Starał się, żeby tata był zadowolony zjego pomocy. Po kilku godzinach piękna drewniana skrzynka była gotowa.– Synku,dziękuję ci za pomoc. Po tej ciężkiej pracy należy nam się odpoczynek. Gdywchodzili do domu, poczuli wspaniały zapach.– Tato, mama chyba piecze ciasto zjabłkami! – zawołał Kacper.– Też czuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu– powiedział tata, uśmiechając się. Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mamaukroiła każdemu duży kawałek szarlotki i podając ciasto, zapytała:– Czyskrzynka gotowa?– O tak, miałem dobrego pomocnika, więc szybko poszło –powiedział tata. Wieczorem Kacper postanowił, że narysuje rysunek o dniuspędzonym z tatą. Gdy skończył, podarował go tacie. Prezent tak mu sięspodobał, że tato powiesił go nad swoim biurkiem.

 

Rozmowana temat opowiadania.

– Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra z tatą?

– Co razem robili w sobotnie popołudnie?

– Czy tata cieszył się z pomocy syna?

– Jak Kacper podziękował tacie za piękny dzień?

 

DzieńTaty

 Drogie dzieci, tatajest bardzo ważną osobą dla każdego z was. Tata ma swoje święto w czerwcu. Tegodnia możemy pokazać tacie, jak bardzo go kochamy.

– W jaki sposób możemy pokazać tacie, że go kochamy?

– Jak możemy mu pomóc?

– Jakie słowa sprawią tacie radość?

 

A może zaśpiewasz dla Taty piosenkę?

(„Tato” z repertuaru Arki Noego)

 

Ref. Nie boję się, gdy ciemno jest, /Ojciec za rękę prowadzimnie. /x2 Dziękuję ci, Tato, za wszystko, co robisz,

Że bawisz się ze mną, na rękach mnie nosisz.

Dziękuję ci, Tato, i wiem to na pewno,

 Przez cały dzieńczuwasz nade mną.

Ref.

Czasem się martwię, czegoś nie umiem,

Ty mnie pocieszasz i mnie rozumiesz.

Śmieję się głośno, kiedy żartujesz,

Bardzo cię kocham i potrzebuję.

Ref.

Nasz Ojciec mieszka w niebie.

Kocha mnie i ciebie.

On nas kocha, kocha mnie i ciebie.

Sanki są w zimie, rower jest w lato.

 Mama to nie jest tosamo co Tato

Ref.

https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

 

Praca zpodręcznikiem Wykonaj zadanie na str.56

 

Zadanie –praca plastyczna dla taty

Narysuj dla taty kredkami laurkę lub rysunek pt. „Jak pomogętacie” – prezent z okazji Dnia Ojca.

Możesz również wykorzystać poniższe propozycje:

1)    https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/dzien-ojca-taty-kolorowanka/

2)   https://www.e-kolorowanki.eu/kartki-okolicznosciowe/szczesliwego-dnia-taty-kartka/

3)   http://www.kolorowanki123.pl/okazje/dzien-ojca/7